استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال، عبارت است از یک برنامه عملیاتی شامل روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی به اهداف بازاریابی کسب و کار شما.
یک استراتژی موثر شامل تصمیم گیری های آگاهانه ای است که چگونگی ترویج و معرفی برند، محصول یا خدمات را بیان می کند.
استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل زیر استراتژی های زیر می باشد:
- استراتژی بازاریابی محتوا
- استراتژی رسانه ها و شبکه های اجتماعی
- استراتژی سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)
- استراتژی تبلیغات آنلاین
- استراتژی بازاریابی ایمیلی
- استراتژی روابط عمومی دیجیتال
برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال، نیاز به نقشه راه، آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) و مدل اجرایی مناسب دارید که در ادامه درباره آنها خواهم گفت.
چرا به استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز داریم؟
- داشتن استراتژی به شما جهت و هدف خواهد داد.
- در حال حاضر مردم بیشتر از همیشه به دنبال رفع نیازهایشان به صورت دیجیتال و آنلاین هستند.
- بازاریابی دیجیتال بسیار هدفمندتر و به صورت دقیق و کامل، قابل پیگیری، تجزیه و تحلیل است.
- می توانید میزان تعامل برند با مخاطبان را در زمان نسبتا کوتاهی به حداکثر برسانید.
- باعث رشد آگاهی از برند (Brand Awareness) و دیده شدن بهتر خواهد شد.
- بازاریابی دیجیتال، قابل شخصی سازی است.
- بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) فوق العاده ای دارد.