افزایش فروش و راهکار های رسیدن به آن

برای کسب موفقیت و افزایش فروش باید به شروط و معیارهای مهمی در بازاریابی پایبند بود. فروش بیشتر ماموریتی است که شرکت های بزرگ و کوچک در آرزوی تحقق آن هستند، یک گروه کار کامل که وظیفه آن بالا بردن نسبت فروش محصولات باشد. چرا که شرکتی که این کار را انجام خواهد داد شرکت موفقی خواهد بود.
در این محتوا به شما کمک خواهیم کرد که قدم های مهمی برای افزایش فروش محصولات خود در کمترین زمان ممکن بردارید.
هدف های افزایش فروش
هدف های مختلفی وجود دارد تا فروش خود را افزایش دهید. اما محدود به افزایش قیمت نیست، چون ممکن است هدف ها با هم برحسب موقعیت شرکت و روز های سختی که پشت سر می گذراند، مختلف باشد.
پیدا کردن مشتری جدید:
پیدا کردن مشتری های جدید برای بیشتر کردن طرفداران یک محصول و رسیدن به فروش بیشتر که با انجام این کار می توانید صاحب سود زیاد برای خود در مدت زمان کم شوید.
خلاص شدن از کالاهای انباری
بعضی وقت ها محصولات زیادی هستند که مورد استفاده مشتریان قرار نمی گیرند و در انبار باقی می مانند. به عنوان مثال: در فصل تابستان فروش لباس های زمستانی به صفر می رسد که با این وضع شرکت و مغازه ها قادر به فروش آن نخواهند بود.
اما راه حل چیست؟ چند راه حل وجود دارد که باعث افزایش فروش این نوع محصولات می شود برای مثال: گذاشتن تخفیف و فروش ویژه برای جذب مشتریان و فروش آن ها در تابستان.
تشویق کردن مصرف کننده ها به تجربه محصولات جدید که شرکت های با کیفیت تولید آن ها را برعهده گرفته اند. فروش ویژه و گذاشتن تخفیف های بالا مشتری را مجبور می کند تا به جای خرید یک محصول، دو یا سه محصول را خریداری کند.
شاید تاکنون ملاحظه کرده باشید که مثال های خاصی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال: بیشتر شرکت ها یک قطعه از محصول را می فروشند و هنگامی که شما دو قطعه از آن را خریداری کنید قطعه سوم به عنوان هدیه به شما داده می شود. با این روش مشتریان زیادی جذب محصولات شما خواهند شد.
راه های افزایش فروش محصولات:
۱.تولید محصولات جذاب
یکی از مهمترین قدم ها برای افزایش فروش محصولات است، چون حتما باید محصول طوری ساخته شود که خریداران را جذب کند.
همچنین با گذاشتن تخفیف یا هدایای ویژه برای خرید محصول حتی اگر ارزان باشد باعث می شود که خریدار بخاطر هدیه، عملیات خرید خود را کامل کند.
می توانید از خریداران همیشگی محصولاتتان تقدیر و تشکر کنید تا آن ها را به ادامه خرید تشویق کنید که این کار به نوبه خود مشتریان بیشتری را جذب می کند.
۲.صحبت کردن به طور مستقیم با مشتریان
صحبت کردن با مشتری به روش حضوری در فروشگاه ها و یا از طریق اینترنت برای خریدار اهمیت ویژه ای دارد. این کار باعث می شود مشتری این اهمیت را قدر بداند و یک مشتری خوب برای شرکت شما باشد.
۳.تشویق کردن مشتریان
یکی از مهمترین گام ها برای بازاریابی غیرمستقیم این است که کارمند یا اشخاصی برای محصولات شما خریدار پیدا کنند و در مقابل به آنها درصدی از فروش داده شود. همچنین تخفیف و جایزه دادن هم می تواند جای درصد را بگیرد.
با این کار مشتریان دائمی محصولات شما را به مشتریان جدید معرفی می کنند و از این طریق میزان فروش محصولات شما بالا می رود.
۴.بازاریابی محصولات از طریق شبکه های اجتماعی
یکی از استراتژی های بازاریابی، بازاریابی شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی راه های فعال زیادی را برای رسیدن به میلیون ها دنبال کننده با بیشترین سرعت، کمترین هزینه و تلاش را برای شما ممکن می کنند.
از این روش برای بازاریابی محصولات خود و رسیدن به مخاطبان مورد علاقه از طریق اعتماد به این شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک(Facebook) و اینستاگرام(Instagram) استفاده کنید.
۵-ارائه محصول به روشی متمایز
ارائه کردن محصول با گذاشتن تصاویر و اطلاعات آن و پیدا کردن روشی برای ارتباط مستقیم و پاسخ سریع به سوالات کامل مشتریان در مورد جزئیات محصول می تواند مشتریان را ترغیب کند تا محصولات شما را بیشتر بشناسند و احتمال خرید آن ها افزایش یابد.
۶-انجام کمپین تبلیغاتی برای افزایش فروش
کمپین های تبلیغاتی اعتماد زیادی در زمان حال کسب کردند چون نتیجه عالی را در مدت زمان کم و با قیمت ارزان کسب می کنند.
شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن ها تبلیغات گسترده انجام داد. به عنوان مثال:
از مهمترین آن ها شبکه محبوب اینستاگرام است که کمپین های زیاد و ارزانی را برای همه نوع کسب و کار آماده کرده است. همچنین خیلی مهم است که مشتریان خود را با دقت زیاد بشناسید تا این کمپین ها تمرکز خود را با دقت زیاد روی خواسته مشتریان محصولات شما پیاده کنند. تا با این روش افزایش فروش را در مدت زمان کمی محقق کنید.
منبع