اهمیت بازاریابی محتوا در کسب و کار ها

مشتری های شما می دانند چطور از رسانه ها استفاده کنند. آن ها DVR هایی دارند که به آن ها این امکان را می دهد تا آگهی های بازرگانی را حذف کنند و اغلب تبلیغات مجله ها و روزنامه ها و بنرهای وب سایت ها را به کلی نادیده می گیرند. اینجاست که بازاریابی محتوا مطرح می شود.
بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟
بازاریابی محتوا یک فرآیند بازاریابی است که این واقعیت را که اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر قادر به نادیده گرفتن اقدامات بازاریابی که هر روزه با آن مواجهه می شوند هستند، درک و تأیید می کند. باین نوع بازاریابی روشی است که شامل ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبطی است که مشتریان شما آن را مفید و ارزشمند می دانند. این هنر برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه شما بدون فروش مستقیم به آن ها است. با این کار به جای فروش خدمات و محصولات خود، به مشتریان احتمالی خود اطلاعاتی می دهید که می تواند مطلبی به آن ها بیاموزد و اطلاعاتشان را افزایش دهد. اگر این کار به درستی انجام شود، بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریانتان، بازاریابی خواهید کرد و در نهایت می توانید وفاداری و پشتیبانی آن ها را داشته باشید.
هدف از تولید محتوا در بازاریابی چیست؟
بازاریابی محتوا برای جذب و توسعه مخاطبان هدف جهت ایجاد تعامل و مشارکت مشتری استفاده می شود. با استفاده از این نوع بازاریابی، باید در تلاش باشید تا رفتار مشتریتان را در قبال شرکت تغییر و بهبود بخشید. اگر به طور مداوم اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهید، می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید.
چرا تولید محتوا در بازاریابی مهم است؟
این نوع بازاریابی، استراتژی شبکه های اجتماعی شما را بهبود می بخشد.
به SEO (نتایج و رتبه بندی موتور جستجو) شما کمک می کند، زیرا تولید و انتشار محتوای بی نظیر و با کیفیت برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و در بهبود رتبه سایت تأثیر به سزایی دارد.
بازاری محتوا یک استراتژی روابط عمومی موفق است. به شما این امکان را می دهد تا به موضوعاتی که خوانندگان به آن ها اهمیت می دهند و نه فقط تبلیغ کسب و کار خود، بپردازند.
ترافیک ورودی را به سایت هدایت می کند.
چند نمونه از انواع بازاریابی محتوا:
- پست های وبلاگ
- پست های شبکه های اجتماعی
- خبرنامه های ایمیلی
- عکس ها: اینستاگرام
- پادکست
- فیلم ها: یوتیوب، آموزشی، ضبط رویدادها
- میکرو فیلم ها
- کتاب های الکترونیکی
- وبینار
بازاریابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به راهی منحصر به فرد برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق برای کسب و کارها است.
منبع: