اهمیت بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری به عنوان تجربه کلی شخص در هنگام استفاده از یک محصول (مانند وب سایت) تعریف می شود و به طور خاص ابه میزان راحت و خوشایند بودن تجربه استفاده از محصول اشاره دارد. تجربه دیجیتالی کاربر تمام جنبه های تعامل شخص با وب سایت یا mobile site، از جمله رفتار، اقدامات، ادراک و رضایت، را شامل می شود.
توجه و تأکید بر تجربه کاربری نه تنها به نفع مشتریان شما خواهد بود بلکه مزایایی را نیز برای شرکت شما به همراه خواهد داشت.
اجرای کمپین های استراتژیک بازاریابی دیجیتال و مؤلفه های کلیدی SEO می توانند پایه و اساس موفقیت آنلاین باشند، با این حال، اگر کاربران با محتوای وب سایت شما تعامل نداشته باشند، نتایج قابل توجه ای را کسب نخواهید کرد.
شما می توانید با بررسی و تحلیل رفتار کاربری که وارد سایت می شود، بهترین اقدامات را برای بهبود تجربه مشتری اتخاذ کنید.
در واقع، تجربه کاربری کیفیت تعاملات سایت را اندازه گیری می کند، که به نوبه خود میزان موفقیت سایت و اقبال مصرف کننده برای خرید را می سنجد. تعداد فزاینده ای از کسب و کارها ارزش ها و مزایایی را از سرمایه گذاری در تجربه کاربری به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود به دست آورده اند.
مزایای فوق العاده ای از تعهدتان برای حفظ تجربه مشتری در خط مقدم کمپین های بازاریابی دیجیتال خود خواهید دید.
تجربه کاربری را به عنوان نیروی راهنما و پیشران پیشرفت ها در نظر بگیرید. تجربه کاربری به شما این امکان را می دهد که تغییراتی را بر اساس تعامل کاربر و نه فقط آنچه فکر می کنید برای مشتریان بهتر است، ایجاد کنید. با اندازه گیری و ارزیابی تعامل کاربر با سایت، شاهد بهبود نتایج خواهید بود.
تأکید بر تجربه مشتری
موفقیت تا حد زیادی به رضایت و تجربه مشتری بستگی دارد. تعاملات دیجیتالی مستلزم تأکید بر تجربه مثبت مشتری است. با نظارت و ثبت رفتار کاربر، می توانید درک واضحی از نیازهای کاربر به دست آورید. همچنین به شما این امکان را می دهد تا بدانید مشتری دقیقاً چه صفحاتی را می بیند، چه چیزی را دوست دارد یا چه چیزی را دوست ندارد و به چه دلیلی از سایت شما استفاده می کند، به شما این فرصت بی نظیر را می دهد تا تغییرات پیشگیرانه ای که رضایت مشتری را تضمین می کند، ایجاد کنید.
آگاهی از رفتار و نحوه تعامل کاربران با سایت، فرصتی برای شناسایی مناطق ایده آل برای توسعه بیشتر را فراهم می کند و وب سایتی به شما ارائه می دهد که به صورت مطلوب برای مشتریان شما ساخته شده است. اطلاعاتی که با نظارت بر تجربه کاربری به دست می آید برای هر کسب و کاری که در راستای بهبود تجربه مشتری تلاش می کند، یک دارایی ارزشمندی است.
انجام این اقدامات پیشگیرانه ضمن افزایش تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و افزایش فروش، باعث بهبود روابط شما با مشتریان خواهد شد. با استفاده از برنامه های منحصر به فرد، شما می توانید به راحتی و به وضوح نعامل ها با سایت خود را بررسی کنید و باعث بهبود اثربخشی خود در شناسایی، عیب یابی و حل مشکلات شوید.
ابزار مناسب برای بهبود تجربه مشتری
با بهبود تجربه کاربری شاهد موفقیت قابل توجهی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود خواهید بود. می توانید با استفاده از ابزارهای نوآورانه ای، مانند FullStory و Hotjar، تجربه مشتری خود را بهبود ببخشید. با استفاده از این منابع، قادر خواهید بود فعالیت کاربر در سایت وب را مشاهده و بررسی کنید.
می توانید برای افزایش فروش برای بررسی رفتار تمام مشتریان تان از هر دو ابزار استفاده کنید. هر دو تحلیل های کاملی از نحوه تعامل بازدیدکنندگان از هنگام ورودشان به سایت، ارائه می دهند. می توانید ببینید که آن ها چه چیزی را مشاهده می کنند، برای خواندن چه مطالبی وقت می گذرانند، چه ویدئوهایی را مشاهده می کنند و در طی فرآیند خرید چه مسیری را طی نی کنند.
FullStory برای ثبت، تجزیه و تحلیل، جستجو و بازبینی مؤثر تمام تجارب کاربر برای یک وب سایت در یک پلتفرم، طراحی شده است.
به سادگی با افزودن اسکریپت کوچک و غیر قابل مشاهده، FullStory قادر است به همان روشی که در وب جستجو می کنید، تجربه مشتری را در وب سایت شما جستجو کند. همچنین می تواند با ثبت هر حرکت سایت اطلاعات خاصی در مورد آنچه مشتریان انجام می دهند، از جمله پیمایش های کاربر، کلیک ها، بیشترین قسمت های کلیک شده و حتی rage click، error click یا dead click، را ارائه دهد. FullStory درصد تبدیل و تعامل برای عناصر خاص را همراه با تجزیه و تحلیل صفحه، استفاده از مرورگر و روند تعامل را در اختیار می گذارد.
با استفاده از FullStory، می توانیم وب سایت های خود را درک، عیب یابی و بهبود دهیم و بهترین تجربه کاربری آنلاین را برای مشتریان ارائه دهیم.
Hotjar، تجزیه و تحلیل و بازخوردهایی در رابطه با رفتار کاربران آنلاین سایت در اختیار شما قرار می دهد. Hotjar مجموعه ای از ابزارها را شامل نقشه های حرارتی (heatmap)، قیف های تبدیل (conversion funnel)، رکوردینگ (recording) تجزیه و تحلیل فرم، نظرسنجی های بازخورد و پرسشنامه ها را ارائه می دهد که به شما این امکان را می دهد تا فعالیت ها و تجربه کاربر را ارزیابی، مشاهده و درک کنید.
هر ابزاری که از طریق Hotjar در دسترس است تجزیه و تحلیل بصری فعالیت در سایت شما را از طریق ضبط حرکت بازدید کننده ارائه می دهد.
کسب موفقیت از طریق بهبود تجربه کاربری
تجربه کاربری شایسته توجه و تلاش ها و اقدامات بیشتری برای دستیابی به سطح بالاتری از موفقیت است. مهم نیست که سایت شما چقدر خلاقانه طراحی شده باشد یا محتوای شما چقدر بهینه باشد، اگر مخاطبان هدف شما قادر به تعامل مؤثر با سایت نباشند، به موفقیت دست پیدا نخواهید پیدا کرد. وب سایت شما اولین برداشت مهم از شرکت شما را در اختیارتان قرار می دهد، سایت تنها چند دقیقه فرصت دارد مشتری را جذب کرده یا آن را پس بزند.
با بهبود و توسعه وب سایت ها بر اساس تجربه کاربری مشتریان خود را به جلو سوق می دهید و نتیجه مطلوب را کسب می کنید. ارائه سایتی که به راحتی قابل پیمایش باشد، و استفاده از آن آسان لذت بردن از آن تفاوت بین بازدید کننده سایت و موفقیت در مشتری وفادار را ایجاد کند.