اهمیت سئو برای کسب و کارها

در عصر دیجیتال امروز، تعداد کمی از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ – تقریباً در تمام صنایع مفید است. و این تاکتیک، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. درباره سئو و مزایای آن مطالب زیادی نوشته شده است، اما امروز دلایلی را بیان خواهیم کرد که نشان دهیم SEO تنها یک اقدام مناسب نیست بلکه برای تمام کسب و کارها یک ضرورت است.
به بیان ساده، سئو در واقع روشی است برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، دارای رتبه بالاتری است و بنابراین توسط گروه وسیع تری از مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی دیده می شود. بهترین اتفاق این است که این مهم بدون نیاز به بودجه زیادی حاصل شود.
هیجان انگیز به نظر می رسد، این طور نیست؟
در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد برای این که چرا هر کسب و کاری باید در سئو سرمایه گذاری کنند.
افزایش شانس دیده شدن
با کار مناسب در زمینه سئو، همراه با به روزرسانی های منظم و پست های مناسب، می توانید شانس دیده شدن خود را بیشتر کنید تا توسط مشتریان بالقوه گسترده ای دیده شوید و فرصت ارزشمند جذب آن ها و تبدیلشان به مشتریان بالفعل را به دست آورید. در هر ثانیه به طور متوسط ۶۳۰۰۰ جستجو در Google انجام می شود و این احتمال وجود دارد که در آینده با افزایش وابستگی به رسانه های دیجیتال و بازاریابی دیجیتال این میزان جستجو باز هم افزایش یابد.
افزایش بازدید از وب سایت
افزایش بازدید نتیجه مستقیم، انتخاب و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب خواهد بود. کلمات کلیدی شاخص خوبی برای هدف کاربر از جستجو هستند، و هنگامی که وب سایت شما در نتایج جستجو در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد، به شما اعتبار بسیار بیشتری نسبت به نتایجی که بعد از شما قرار دارند می دهد. نتایج جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب سایت است.
شناخت بهتر مشتریان با سئو
با افزایش بازدیدها و با استفاده از تجزیه و تحلیل سایت، شما درک بهتری از مشتری های خود به دست خواهید آورد – چه چیزی آن ها را به سمت سایت شما سوق می دهد، آن ها کدام بخش از سایت شما را دوست دارند و پس از حضور در آن بخش از سایت چه رفتاری دارند؟ این ها اطلاعاتی بیش از آمار جمعیتی مانند جنسیت، سن و مکان در اختیار شما قرار می دهند. درک بهتر مشتریان تان به شما کمک می کند تا محتوای خود را طوری انتخاب کنید که برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته باشید، و در بعضی موارد، حتی به شما کمک می کند تا محصولات و طراحی خدمات خود را تغییر دهید.
افزایش نرخ بازگشت سرمایه (RoI)
سئو نه تنها در ایجاد اعتبار و اعتماد بسیار مؤثر است، بلکه مشتری احتمالی را به مشتری بالقوه تبدیل می کند و اگر آن ها به خوبی مورد توجه قرار گیرند، آن مشتری های بالقوه را به فروش تبدیل می کند. و این امر هیچ تفاوتی با این که یک فروشنده بسیار توانا و تأثیرگذار استدلال قانع کننده ای را در مورد انتخاب برند شما به جای سایر رقبایتان ارائه دهد، ندارد. برخلاف سایر استراتژی های بازاریابی که در نهایت پس از تخصیص بودجه سنگین منتهی به نتایج کوتاه مدت می شود، نتایج حاصل از سئو بلند مدت و بسیار تأثیرگذار هستند.
کمک به بهبود تجربه کاربری با سئو
یک تجربه کاربری عالی، نقش مؤثری در سئو دارد و اکثر موتورهای جستجو قادر به تشخیص آن هستند. یک مثال متداول، ساختاردهی محتوای شما برای امکان پاسخگویی به سؤالات جستجوی مستقیم و پاسخ های برجسته (featured snippet) است، این پاسخ ها قبل از نتایج جستجو و در بالای صفحه، نمایش می یابد. سئو به شما این اطمینان را می دهد که در زمینه تجربه کاربری از رقبایتان پیشی بگیرید، که این به نوبه خود باعث حفظ یا بهبود رتبه سایت شما می شود و به شما کمک می کند تمام مزایایی را که در بالا به اشتراک گذاشتیم را درک کنید.