بازاریابی محتوا و سئو |SEO

برای اینکه در نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و رتبه بالاتری داشته باشید، مدیر وب باید محتوا را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کند. به همین دلیل است که امروزه سئو و بازاریابی محتوا از برترین ابزارهای بازاریابی به شمار می روند.
هنگامی که می خواهید محصولی را به صورت آنلاین خریداری کنید از کجا شروع می کنید؟ معمولاً با سرچ در گوگل شروع می کنید، درست است؟
اکثر مردم قبل از رفتن به یک رستوران، آرایشگاه یا هر مکان دیگری، نظرات آنلاین را می خوانند. این بررسی به طور کلی شامل جستجوی “بهترین رستوران های شهر” یا موارد مشابه در گوگل است. اکثر مصرف کنندگان به موتورهای جستجو متکی شده و به آن ها اعتماد می کنند.
بازاریابی محتوا و سئو، تاکتیک های سنتی بازاریابی را ارتقا داده اند. از بدو تأسیس و پیدایش این دو مفهوم، هر دو دستخوش تغییرات زیادی شده اند.
بسیاری از مردم در مورد معنای حقیقی اصطلاحات “SEO” و “بازاریابی محتوا” سردرگم هستند. این امر منجر به استفاده از این دو مفهوم به جای یکدیگر شده است.
در ادامه مفهوم SEO و بازاریابی محتوا و همچنین تفاوت این دو را بررسی می کنیم.
سئو چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو، که به اختصار SEO نامیده می شود، تکنیکی است که به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت ها را در نتایج جستجو پیدا کرده و رتبه بندی کنند. در صورت استفاده صحیح از آن، وب سایت شما می تواند رتبه بالاتری نسبت به میلیون ها سایت موجود دیگر داشته باشد.
SEO به عنوان بخشی از تکنیک بازاریابی اینترنتی، نحوه کار موتور جستجو را درک می کند که شامل استفاده از آنچه مردم به طور پیوسته به دنبال آن هستند، محبوب ترین جستجوها و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو بیشتر بازدید می شوند، می باشد. هدف نهایی بهره مندی از سئو افزایش تعداد دفعات دیده شدن وب سایت است.
بازاریابی محتوا چیست؟
بیل گیتس می گوید: “محتوا پادشاه است.” بازاریابی اینترنتی بدون محتوای با کیفیت کارکردی ندارد. بازاریابی محتوا روشی برای بازاریابی برندها، محصولات یا خدمات از طریق ایجاد و توزیع محتوای معنی دار، قابل اعتماد و ارزشمند است. بازاریابی محتوا به وب سایت ها کمک می کند تا افزایش نرخ تبدیل و سود را تجربه کنند.
اگر به تعاریف فنی این دو اصطلاح بپردازید، می توانید شباهت ها و تفاوت های آن ها را پیدا کنید. حال، مهمترین سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا این دو مفهوم با هم ارتباط دارند؟ آیا می توان از آن ها به عنوان یک ابزار واحد استفاده کرد یا اینکه دو ابزار کاملاً متفاوت هستند و باید جداگانه مورد استفاده قرار گیرند؟ برای پاسخ به این سؤال، تفاوت SEO و بازاریابی محتوا را بررسی می کنیم.
تفاوت های بازاریابی محتوا و سئو چیست؟
شاید مهمترین تفاوت بین بازاریابی محتوا و سئو در دامنه و حیطه کاری آن ها باشد. SEO بیشتر فنی است (البته نه کاملاً) بنابراین دامنه فعالیت آن محدودتر است. این نوع بازاریابی دامنه گسترده تری دارد زیرا ماهیت آن غیر فنی است.
عملکردهای SEO حول دستورالعمل های موتور جستجو است و بر درک عباراتی (کلمات کلیدی) است که می توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند. بنابراین، SEO بر تأمین نیازهای موتورهای جستجو متمرکز است. از طرف دیگر، بازاریابی محتوا در جهت تأمین نیازهای مخاطبان انسانی عمل می کند. ما محتوای خود را برای آگاهی دادن به مردم، نه فقط موتورهای جستجو، تولید می کنیم.