استراتژی بازاریابی محتوا با کمک سئو

آیا می دانستید ۹۱ درصد بازاریابان از بازاریابی محتوا به عنوان یک رویکرد و روش در سازمان های خود استفاده می کنند؟
همین طبق نظرسنجی که انجام شده ۴۸ درصد از بازاریابان معتقدند که استراتژی های بازاریابی محتوایی آن ها متوسط، نسبتاً خوب یا ضعیف است.
این آمار ما را به این سؤال می رساند که:
بازاریابان برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا چه کاری می توانند انجام دهند؟
پاسخ در استفاده از داده های SEO است.
برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا مؤثر، بازاریابان باید نگاهی دقیق تر به بینش های SEO خود داشته باشند.
بیایید ببینیم که چگونه می توانید تلاش های بازاریابی محتوا خود را از طریق بینش SEO افزایش دهید و بهبود ببخشید.
۵ تکنیک برای استفاده از داده های SEO برای تصمیم گیری بهتر در زمینه بازاریابی محتوا
سئو و بازاریابی محتوا رویکردهای مکمل هستند.
در حالی که SEO می تواند به شما کمک کند متوجه شوید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد دقیقاً آنچه را که می خواهند ارائه دهید.
برای تولید محتوای هوشمندانه، استفاده از داده های جستجو می تواند به شما برتری بیشتری نسبت به رقبای تان بدهد. نحوه استفاده از داده های SEO برای هدایت استراتژی بازاریابی محتوا به شرح زیر است:
-
دریابید مخاطبان شما به دنبال و در جستجوی چه چیزی هستند
کلمات کلیدی در قلب هر استراتژی سئو قرار دارند. با نگاهی دقیق تر به محبوب ترین کلمات کلیدی در بازار هدف خود، می توانید از آنچه مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین به دنبال آن هستند، مطلع شوید.
برای یافتن محبوب ترین کلمات کلیدی وب سایت خود، می توانید از Google Search Console استفاده کنید. این ابزار لیستی از عبارت های جستجو را که کاربران برای خواندن محتوای سایت شما تایپ کرده اند به شما نشان می دهد.
علاوه بر این، می توانید از طریق کلمات کلیدی، هدف جستجوی کاربر را متوجه شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Google یک کلمه کلیدی باشد و نتایج برتر SERP ها را بررسی کنید.
به عنوان مثال، وقتی نتایج کلمه کلیدی “ویرایش ویدئو” را جستجو می کنید، نتایج مربوط به بهترین نرم افزارهای ویرایش را خواهید یافت.
این نشان می دهد که ممکن است کاربران به دنبال نکات مربوط به ویرایش ویدئو نباشند. در عوض، هدف آن ها هنگام تایپ کلمه کلیدی، یافتن بهترین نرم افزار برای ویرایش فیلم های آن ها است.
بررسی هدف جستجو می تواند به شما در یافتن ایده های جدید برای تولید محتوا و شکاف ها و خلاءها در استراتژی بازاریابی محتوا کمک کند. همچنین ایده خوبی است که کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف سازماندهی کنید.
برای این استراتژی، مطمئن شوید نتایج SERP را در یک پنجره ناشناس مرورگر (incognito window) برای اطلاعات دقیق تر، بررسی می کنید.
-
محتوای برتر خود را شناسایی کنید
از طریق ابزارهای آنالیز مانندSearch Console ، Google Analytics و SEMrush، می توانید تعداد دفعات نمایش پست ها و کلیک های دریافتی برای تمام محتواهای منتشر شده خود را بررسی کنید.
برای دریافت اطلاعات از این داده های SEO ، می توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
کدام پست ها بیشترین تعداد نمایش را دارند؟
آیا هر پست در صفحه یکی از SERP ها رتبه بندی می شود؟
پس از یافتن پاسخ ها، می دانید کدام محتوا در سایت شما محبوب تر است. با این بینش ها، می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی، میزان دسترسی و تعامل محتوای خود را بیشتر کنید.
دلایل مورد توجه واقع نشدن عنوان محتوا
این استراتژی حتی می تواند به شما در افزایش درآمد و بهبود بازدهی و عملکردتان کمک کند. از این گذشته، به ازای هر یک دلاری که یک کسب و کار برای بازاریابی ایمیلی هزینه می کند، می تواند به طور متوسط ۴۰ دلار درآمد کسب کند.
عالی نیست؟
برای استفاده از این استراتژی تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست های وبلاگ خود را در خبرنامه های ایمیلی قرار دهید. این کار به تلاش زیادی نیاز ندارد اما می تواند بازدهی بالایی داشته باشد.
نکته: از ابزارهای بازاریابی ایمیلی برای تقویت دسترسی خود استفاده کنید.
-
از استراتژی های بازاریابی محتوای رقبای خود درس بگیرید
از طریق بررسی و تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید استراتژی های رقبای خود را به طور اجمالی مشاهده کنید. از کلمات کلیدی برتر آن ها تا بک لینک ها و داده های ترافیکی، می توانید همه چیز را بررسی کنید.
نمی دانید چگونه می تواند به تلاش های بازاریابی محتوایی شما کمک کند؟
نه تنها می توانید ایده هایی برای تولید محتوای جدید را شناسایی کنید، بلکه می توانید فرصت های لینک سازی جدیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید. تجزیه و تحلیل آنچه برای آن ها مؤثر است می تواند به شما در اصلاح استراتژی تان نیز کمک کند.
-
در بازاریابی محتوا نحوه تعامل مخاطبان با محتوای تان را پیگیری کنید
ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت تان می تواند به شما در یافتن شکاف های موجود در استراتژی کلی بازاریابی محتوا، کمک کند. فرض کنید، چندین کاربر پس از خواندن اولین پاراگراف مقاله شما از سایت شما خارج می شوند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که محتوای موجود در آن به اندازه کافی جذاب نیست.
هنگامی که شکاف ها را پیدا کردید، می توانید این مشکلات را برای کسب نتایج بهتر، برطرف کنید. برای این منظور، می توانید از تست A/B و ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران با محتوای شما و آنچه منجر به نرخ تبدیل بیشتر می شود، استفاده کنید.
برای درک بهتر این که چه چیزی مؤثرتر است، به دنبال تغییرات خاصی باشید. این می تواند شامل انتشار یک تیتر جدید و تغییر مکان دکمه CTA شما باشد.
چگونه مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنیم
با نتایج به دست آمده، می توانید تغییراتی در محتواهایی که قبلاً منتشر شده، ایجاد کنید. همچنین می توانید هنگام نوشتن محتواهای آینده خود بیشتر از این تغییرات آگاه باشید.
-
به ترافیک سایت توجه کنید
وقتی می خواهید مقاله خاصی را در وب سایت مورد علاقه خود جستجو کنید، چه کار می کنید؟ به احتمال زیاد شما یک کلمه کلیدی مربوط به مقاله را در نوار جستجو تایپ می کنید.
مخاطبان سایت شما نیز به احتمال زیاد همین کار را می کنند.
وقتی کاربران نتوانند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند، ممکن است آن را جستجو کنند. با جمع آوری داده ها از نوار جستجوی سایت خود، می توانید منبعی با ارزش برای یافتن ایده هایی برای تولید محتوای عالی پیدا کنید. ممکن است یک موضوع یا کلمه کلیدی پیدا کنید که هنوز به آن پرداخته اید.
در ادامه نحوه یافتن این داده ها آمده است:
وارد حساب Google Analytics خود شوید.
به “Site Search Report” که در بخش “Behavior” قرار دارد بروید.
داده های مربوط به عبارات جستجوی مورد استفاده را بررسی کنید.
اگر یک عبارت جستجو شده خاص به طور مکرر در گزارش آمده است، به این معنی است که مردم می خواهند در مورد آن بخوانند. این نشانه ای است برای شما برای تولید محتوا مرتبط با آن.
نتیجه
SEO و بازاریابی محتوا در سطوح مختلف همپوشانی دارند و مکمل یکدیگرند. برای تقویت حضور آنلاین خود، هر دوی این استراتژی ها لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با هم استفاده شوند. با استفاده از داده های SEO خود، می توانید شکاف های استراتژی محتوای خود را شناسایی کرده و ایده های جدیدی در مورد محتوا ارائه دهید.
علاوه بر این، می توانید فرصت های لینک سازی را شناسایی کرده و در مورد استراتژی رقبای خود ایده بگیرید. داده های SEO شما کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برنده است. با تجزیه و تحلیل دقیق، می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهبود ببخشید.
منبع: