نقش سئو در بازاریابی دیجیتال

همان طور که بازاریابی دیجیتال توسعه و تکامل یافته است، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جدای از اینکه سئو باید یکی از اولین و مهمترین اولویت ها باشد، بررسی ها نشان داده است که وقتی شرکت ها آن را پایه و اساس سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال خود قرار می دهند، شاهد بازگشت سرمایه هستند.
طبق بررسی های انجام شده، تلاش های SEO به افزایش کارایی کلی تیم در PPC و بازاریابی محتوا کمک می کند، و همچنین بر سایر تصمیمات تجاری نیز تأثیر می گذارد. در این پست تنها چند مورد را که نشان دهنده تأثیرگذاری سئو می باشد، بیان شده است.
کمپین های SEO و PPC
با توجه به اینکه هر دو رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را هدف قرار می دهند، عجیب نیست هنگامی که داده ها به اشتراک گذاشته شده اند و تیم ها از یکدیگر جدا نیستند، PPC و SEO به بهترین وجه و شکل ممکن انجام می شوند. بررسی ها نشان می دهد که SEO استراتژی جستجوی پرداختی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و با کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) از طریق رتبه بندی بهتر صفحه و امتیازات کیفی، کمپین های بازاریابی مؤثرتری را ایجاد می کند.
سئو و بازاریابی محتوا
پس نقش سئو در بازاریابی دیجیتال چیست؟ بدون ادغام SEO در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، مخاطبان شما محتوای بازاریابی را که قبلاً ایجاد کرده اید پیدا نمی کنند. محتوا هم در SEO و هم در بازاریابی دیجیتال جزئی لاینفک است. با استفاده از داده های SEO و تبدیل آن به یک فاکتور اصلی در استراتژی های بازاریابی محتوا، وب سایت ها شاهد افزایش رتبه کلمات کلیدی و قرار گرفتن در SERP ها خواهند بود. سئو به معنای دریافت محتوا و بهینه سازی آن برای جستجو است تا مخاطبان هدف بتوانند آن را پیدا کنند. از طرف دیگر، بازاریابی محتوا در مورد ایجاد محتوای قدرتمند و جذابی است که با کوئری های مخاطبان هدف تطابق دارد.
سئو و استراتژی کسب و کار
آنالیز سئو فراتر از توانایی تأثیرگذاریش بر سایر تلاش های بازاریابی، از آنجایی که بررسی داده ها اطلاعاتی درباره رفتار مشتری ارائه می دهند می تواند استراتژی کسب و کار را هدایت کند. کسب و کارها برای شناسایی و درک مخاطبان هدف خود بسیار تلاش می کنند و سئو دیدگاه بی طرفانه ای را در ذهن مصرف کنندگان هدف قرار می دهد. استفاده از این بینش می تواند بر سایر تصمیمات کسب و کار در مورد بازاریابی محصول و اینکه در کدام یک از جهت های کلی یک کسب و کار باید حرکت کرد، تأثیرگذار باشد.
منبع: