هفت مؤلفه ای که به موفقیت یک استراتژی محتوا کمک می کند

طبق آمار، ۹۱ درصد از بازاریابان آنلاین B2B برای دستیابی به مشتریان بالقوه و فعلی خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. با این حال، مطالعه ای که توسط Profes Marketing و CMI انجام شده است نشان می دهد که ۶۳ درصد از کسب و کارهای آنلاین استراتژی محتوای مستندی ندارند. همان طور که می بینید درصد زیادی از کسب و کارها ممکن است از بازاریابی محتوا بدون هیچ استراتژی مستندی استفاده کنند.
این تنها یکی از دلایل شکست بسیاری از کسب و کارهای آنلاین است – به ویژه در بازاریابی محتوا. زیرا آن ها نمی دانند دارند چه کار می کنند. البته صرف داشتن یک استراتژی محتوای مستند کافی نیست. این استراتژی محتوا باید مؤثر نیز باشد.
اما چه چیزی یک استراتژی محتوا را مؤثر و موفق می کند؟
در این پست، قصد داریم به هفت مؤلفه ای که به موفقیت یک استراتژی محتوا کمک می کند نگاهی بیندازیم.
-
تمرکز روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
یک استراتژی محتوا باید شامل طرح کسب و کار و بازاریابی شما باشد. استراتژی محتوا به تنهایی مؤثر نیست، بلکه در کنار استراتژی کلی کسب و کار می تواند کارآمد و مؤثر باشد.
به همین دلیل بسیار مهم است که استراتژی محتوای شما بر بازاریابی کلی و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کار تمرکز داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما نفوذ به بخش دیگری از بازار باشد، آیا استراتژی محتوای شما برای پیشبرد این هدف کافی است؟ اگر پاسخ منفی است، پس استراتژی محتوای تان مؤثر و موفق نیست.
-
تقویم محتوای کاربردی
هیچ استراتژی محتوایی بدون یک تقویم محتوای کارآمد، کامل نیست. از این گذشته، اجرای استراتژی محتوای شما کاملاً به آن بستگی دارد.
یک تقویم محتوای خوب بلند پروازانه اما واقع بینانه و عملی است. همچنین بسیار جامع و حاوی تمام اطلاعات مهم است، به عنوان مثال، تاریخ ددلاین، تاریخ انتشار، وضعیت فعلی، تاریخ های ترویج محتوا، تاریخ های به روز رسانی محتوا و غیره.
توجه داشته باشید که قرار نیست تقویم محتوا فقط به محتوای وبلاگ شما محدود شود. در عوض، باید هر آنچه مربوط به محتوا است را در بر گیرد، به عنوان مثال، رفرش صفحات تجاری، کمپین های ایمیل مارکتینگ، پست های مهمان، محتوای ارتباطات داخلی، خبرنامه ها و غیره.
-
دستورالعمل های محتوایی واضح و مختصر در استراتژی محتوا
دستورالعمل های محتوایی که نویسندگان و ویراستاران قرار است از آن پیروی کنند چیست؟
بدون دستورالعمل های محتوایی واضح، تیم محتوای شما واقعاً سازنده و مؤثر نخواهد بود. هدف، خودکار کردن فرآیندها و به حداقل رساندن اصطکاک است – به عنوان مثال، حذف چندین بازخورد.
-
وب سایتی که برای محتوا و خوانندگان طراحی شده است
مهم نیست که استراتژی محتوای شما چقدر خوب باشد، اگر وب سایت شما برای محتوا طراحی نشده باشد، به سختی می توانید به نتایج دلخواه برسید.
آیا وب سایت شما محصول یا خدمات خوبی دارد؟ آیا خواننده پسند است؟ آیا به اندازه کافی سریع لود می شود؟ آیا طراحی سایت خوبی دارد؟
اثربخشی و موفقیت یک استراتژی محتوا به همه این عوامل و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.
-
ترویج محتوا و برنامه های بازاریابی
به یاد داشته باشید که استراتژی محتوا فقط تولید محتوا نیست. همچنین در مورد ترویج محتوا و بازاریابی است.
بسیاری از وبلاگ ها و کسب و کارها در ماه ده ها پست وبلاگ را منتشر نمی کنند. در عوض، آن ها به پست های وبلاگ کمتر اما با کیفیت بالاتر تکیه می کنند – شاید حتی یک بار در ماه. پس از انتشار آن پست، تمرکز آن ها در درجه اول بر ترویج آن محتوا و تضمین ماندگاری آن است.
اگر ۹۰ درصد از محتوای شما مخاطبان خود را پیدا نکنند، کمکی به ما نخواهد کرد. بنابراین، از مؤثر بودن استراتژی محتوای خود برای یک برنامه بازاریابی محتوا مطمئن شوید.
-
یک استراتژی محتوا که به تبدیل محدود نمی شود
استراتژی محتوایی که در اولین نقطه تبدیل متوقف شود، استراتژی محتوای مؤثری نیست. کار شما به همین جا ختم نمی شود.
یک استراتژی محتوای خوب پس از تبدیل کاربر به MQL همچنان نقش کلیدی ایفا می کند و کمک می کند تا به یک SQL و مشتری خریدار تبدیل شوند.
پس از تبدیل کاربر به مشتری، محتوا همچنان نقش کلیدی را در تضمین حفظ آن ها به عنوان مشتری ایفا می کند. علاوه بر این، می توانید از محتوا برای افزایش فروش و فروش متقابل استفاده کنید – که همه این موارد به افزایش بازگشت سرمایه کمک می کنند.
-
تجزیه و تحلیل و ارزیابی عملکرد استراتژی محتوا
آخرین بخش پازل ارزیابی عملکرد است.
شما نمی دانید که آیا استراتژی محتوای شما مؤثر است یا نه مگر اینکه تمام جزئیات را با موفقیت ارزیابی کنید.
ابزارهایی مانند Google Search Console، Google Analytics، HubSpot یا Salesforce می توانند به بررسی و ارزیابی نحوه عملکرد محتوای شما کمک کنند – به ویژه در زمینه بازاریابی و اهداف کسب و کار.
نتیجه
هر کسب و کاری می تواند یک استراتژی بازاریابی محتوا طراحی کند و داشته باشد، اما این استراتژی لزوماً موفق نخواهد بود – به خصوص اگر موارد ذکر شده را پوشش ندهد. مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما کارآمد است.
منبع:
www.improvemysearchranking.com