پادکست دیجینگ، اپیزود ۱: عملی کردن دانسته ها

چرا قادر نیستیم به دانسته های خود عمل کنیم؟

دوره و سمینار شرکت می کنیم، یاد هم می گیریم ولی خیلی زود آنچه یاد گرفته ایم فراموش می کنیم و حتی به عمل کردن به دانسته های خود نیز نمی رسیم.

تا بحال به این فکر کردین که چرا  اینقدر بلد هستیم ولی در عمل و کار هیچ خروجی نداریم؟

به نظر شما مشکل کجاست؟

در اولین اپیزود از پادکست دیجینگ به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

[podcast id=2772]

پادکست عملی کردن دانسته ها

کتاب عملی کردن دانسته ها

  • نویسنده: کن بلانچارد، پاول ج.میر و دیک روت
  • مترجم: مامک بهادر زاده
  • انتشارات: آوین

کتاب عملی کردن دانسته ها

Read More
نیما رحیمی ۲۵ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

نحوه ی ایجاد و بهبود روابط مشتری از طریق رسانه های اجتماعی

در این پست از وبلاگ دیجینگ به ذکر نکاتی در مورد استفاده از رسانه ­های اجتماعی برای هدایت مشتریان در قیف بازاریابی می پردازیم.

مراحل مختلف قیف بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است، اما همه ­ی آنها اهداف یکسانی را دنبال می ­کنند: جلب توجه مشتریان بالقوه، اطلاع رسانی به آنها درباره ­ی کسب و کار، تبدیل مشتری به خریدار، و ایجاد شرایطی برای بازگشت آنان.

رسانه­ های اجتماعی با بیش از ۳.۴ میلیارد کاربر در سراسر جهان، شیوه­ ای قدرتمند برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و حرکت رو به جلوی آن ها در قیف بازاریابی محسوب می ­شوند. استفاده از این توانایی در کنار تلاش­ های بازاریابی دیجیتال شما می ­تواند آن را به مؤلفه ­ای ارزشمند در استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه ­مبدل کند.

در ادامه چند روش که رسانه­ های اجتماعی از طریق آن به شما در ایجاد ارتباط با مخاطب طی سفر مشتری کمک می­­ کنند ارائه می ­شود.

قیف بازاریابی

افزایش آگاهی

مرحله ­ی اول در قیف بازاریابی، ایجاد آگاهی در بین افراد است. از این طریق مشتریان بالقوه با مشاغل شما آشنا شده، و شانس بیشتری وجود دارد که در صورت نیاز، به محصولات یا خدماتی که ارائه می ­دهید فکر کنند.

  • با به اشتراک گذاشتن لینک­ هایی به وبسایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک شما در توییتر، فیس­بوک، اینستاگرام و یا هرجای دیگر، در مورد کسب و کارتان صحبت کنند – و همینطور دیگر فالوورهای شما را نیز به انجام این کار تشویق کنند. (راهنمایی: شما می ­توانید از طریق بازاریابی ایمیلی بصورت مستقیم پست­های فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد، ارسال و زمان­بندی کنید.)
  • ایجاد آگهی­ های تبلیغاتی سفارشی و با هدف قرار دادن مخاطبان خاص – مثلاً افرادی که در محدوده­ ی سنی خاصی قرار داشته یا در یک مکان خاص زندگی می­ کنند. این تبلیغات به شما امکان می ­دهد داستان برند خود را به به کمک مخاطبان خود بصورت گسترده منعکس کنید. بدین ترتیب دیگران با برند شما آشنا شده و ترافیک بیشتری به پروفایل رسانه ­ی اجتماعی و وب سایت شما هدایت خواهد شد.

نشان دادن ارزش محصول یا خدمات

وقتی مشتریان بالقوه نسبت به کسب و کار شما آگاه شدند، به مرحله ­ی بعدی قیف بازاریابی حرکت می کنند: مد نظر قرار دادن.

آن ها از پیش علاقه­ ی خود به دانستن هرچه بیشتر را نشان داده­ اند، پس حالا فرصتی مناسب برای نشان دادن ارزش محصول و تبدیل آنها به مشتری خواهد بود.

  • آگهی ­های تبلیغاتی در رسانه ­های اجتماعی چشم­ انداز جدیدی برای وب سایت شما ایجاد می ­­کنند، با این حال هیچ تضمینی نیست که مردم در اولین بازدید خود به خریدار تبدیل شوند. خوشبختانه ایجاد آگهی ­های هدف گذاری مجدد (ری تارگتینگ) که بتواند مخاطبین را، وقتی که آماده­ ی خرید هستند، دوباره به سمت شما برگرداند به سادگی وجود دارد.
  • محتوای ارگانیک – همانند بررسی های تخصصی، رتبه­ بندی ­ها و توصیه­ نامه­ های مشتری – نیز می ­تواند به شما در دستیابی به افراد جدید در رسانه ­های اجتماعی کمک کند. اخیراً یک مطالعه نشان داده مصرف کنندگان بطور متوسط پیش از اعتماد به یک کسب و کار، ۷ ارزیابی انجام شده درباره ­ی آن را مطالعه می ­کنند.

آموزش به مشتریان

رسانه ­های اجتماعی محلی مناسب برای ارائه ­ی مطالب آموزشی به مخاطبین هستند، چه آنان که هنوز در مرحله ­ی مد نظر قرار دادن بوده و چه از پیش به خریدار مبدل شده باشند.

  • ویدیوهای آموزشی ایجاد کرده و آنها را در شبکه ­های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مشتریان بالقوه سهولت استفاده از محصولات شما، و یا کارآمدی خدمات شما را مشاهده کنند. ضمناً افرادی که پیشتر از شما خرید کرده ­اند را فراموش نکنید. ویدیوهایی که در آنها دستورالعمل­ های بکارگیری از محصولات را نشان می ­دهند، اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می ­کند.
  • با افزایش محبوبیت رسانه ­های اجتماعی، نیاز به پشتیبانی از مشتریان از طریق کانال ­های اجتماعی بیشتر شده است. در نتیجه خدمات مشتریان را نباید در رسانه های اجتماعی فراموش کرد.

تلاش برای بازگرداندن مشتریان

اینکه یک مشتری از شما خرید کرده و چگونگی استفاده از محصول را یاد بگیرد، منجر به اتمام سفر او نمی ­شود. رسانه­ های اجتماعی به شما کمک می­ کنند مشتریان را به سمت مرحله­ ی حفظ و نگهداری در قیف بازاریابی هدایت کنید – تا در آینده به خریداران همیشگی و طرفداران برند مبدل شوند.

  • به تولید و اشتراک محتوای ارگانیک (همانند مقالات، پست­ های وبلاگ، تصاویر یا نکات راهنما) بپردازید تا مخاطبان خود را سرگرم و درگیر مطالب خود کنید. همانطور که در مورد ترجیحات و تمایلات آنها اطلاعات بیشتری کسب می­ کنید، می­ توانید محتوای مطلوب ­تر و متناسب ­تری ایجاد کرده و افراد را ترغیب کنید هرچه بیشتر به صفحه شما سر بزنند – و با آن تعامل داشته باشند.
  • در صفحات اجتماعی خود به کمک محتوایی که تعامل مخاطبین را تشویق می ­کند، احساس حضور در یک جامعه را بوجود آورید. یک جامعه­ ی قدرتمند در رسانه­ های اجتماعی، جنبه ­ی انسانی کسب و کار شما را تقویت کرده و باعث می­ شود مشتریان­تان احساس کنند جزئی از یک موضوع ویژه هستند. این مسئله بر روی سود و زیان شما نیز تأثیرگذار است: مطالعات نشان داده مشتریانی که با یک برند از نظر عاطفی در ارتباط اند، ۳۰۶% ارزش مشتری بالاتری داشته و احتمال بیشتری دارد برند شما را به دیگران توصیه کنند.

Read More
نیما رحیمی ۲۴ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

افزایش نرخ تبدیل از آگهی تبلیغاتی تا صفحه­ فرود

یکپارچگی پیام های بازاریابی در کانال­ های مختلف به شما کمک می ­کند کمپین ­های تبلیغاتی موفق تر عمل کنند.

برای ترغیب بازدیدکنندگان به خرید، همیشه ایجاد یک صفحه­ فرود (Landing Page) بهینه کافی نیست. برای اینکه قیف بازاریابی کارآمدی داشته باشید، باید بر روی دو سر طیف آن کار کنید: سمت آگهی تبلیغاتی (Google AdWords، Facebook ads و یا کمپین­های ایمیلی) و همچنین سمت صفحه ­ی فرود (در وب سایت).

این بدان معناست که منبع آگهی تبلیغاتی و صفحه ­ی فرود شما باید بهینه­ سازی شده و به هم متصل باشند. در ادامه با دیجینگ همراه باشید.

اتصال آگهی تبلیغاتی به صفحه­ فرود

وقتی از منبع نمایش یک آگهی به صفحه­ فرود می ­روید، چنین مفهومی وجود دارد که آن را یکپارچگی پیام می­ نامند.

به این مثالی که این روزا هم زیاد در سطح شهر می بینید توجه کنید: یک بیلبورد تبلیغاتی برای فیلمی جذاب را مشاهده می­ کنید. بعد تریلری را می ­بینید که بخش­ های منتخب و جذاب فیلم را نشان می دهد، اما با دیدن فیلم کاملاً ناامید می­ شوید چرا که خط داستانی آن نسبت به آنچه انتظار داشتید کاملاً متفاوت است. چرا؟ چون سازگاری یا یکپارچگی روشن و مستقیمی میان پیام و تصویر وجود ندارد.

به منظور ایجاد یک صفحه­ فرود مناسب و افزایش نرخ تبدیل، توجه به کلیدواژه­ ها یا کلمات کلیدی مهم است. این کلیدواژه­ ها کلمات کلیدی هستند که به کسب و کار شما مربوط اند (مثلاً «خرید مبلمان»، یا «آژانس بازاریابی دیجیتال»). این اصطلاحات برای انتقال تصویر مرتبط با آگهی تبلیغاتی شما مهم هستند. مصرف کننده باید بتواند محصول و خدمت را از طریق تصویر ارائه شده در آگهی، و نیز ارتباط آن را با عنوان و پیام موجود در آگهی تشخیص دهد.

بعد از اینکه روی یک آگهی کلیک می­ کنید، بر روی نخستین بخش هدر (یعنی بخش قبل از اولین پیمایش (اسکرول) مرورگر) بایستی کلیدواژه ­های مشابه و تصاویر مرتبطی وجود داشته باشد.

بعنوان مثال، اگر عنوان آگهی تبلیغاتی به این شکل است: «لوازم منزل فوق­ العاده، برای یک خانه مدرن»، عبارت تکمیلی آن می­ تواند به این ترتیب باشد: «از کلکسیون جدید ما دیدن کنید: لوازم تزئینی دست­ ساز فوق­ العاده برای دکوراسیون متفاوت منزل شما.»

حالا در نخستین خط از صفحه­ فرود باید عبارت لوازم تزئینی دست­ ساز، و عنوانی شامل همین عبارت و برخی از کلیدواژه­ های انتخابی وجود داشته باشد.

 

صفحه فرود

تأکید بر تصاویر در صفحه­ فرود

تصاویر نیز باید با عناوین مرتبط باشند، چه تصویری مربوط به سبک زندگی، و چه عکسی از یک ساحل و کسی که لباس مخصوص شنا پوشیده. باقی صفحه­ فرود می ­تواند با توجه به پیام و کلیدواژه­ های مربوط به یک استراتژی خاص تنظیم شود.

زیبایی استفاده از صفحه ­ی فرود بجای صفحات وب سایت این است که شما می ­توانید چندین صفحه ­ی فرود با عناوین مختلف و کلیدواژه ­های متفاوت بسازید که با گروه­ های مختلف آگهی­ های شما سازگار باشند.

هر کمپین تبلیغاتی شما می ­تواند یک پیام یا تصویر متفاوت داشته و به شما امکان استفاده از فرمت­ های مختلفی از کمپین ­ها را ارائه کند.

چرا سازگاری و یکپارچگی پیام مهم است؟

تناسب، متن، ارتباط و الصاق به مضمون همه ی اینها مهم هستند. آگهی تبلیغاتی شما نباید بازدید کنندگان را به صفحاتی بفرستد که هیچ ارتباطی با این تبلیغ ندارند. بازدید کنندگان در صورت عدم مشاهده ­ی ارتباط صفحه ­ی باز شده با آگهی که روی آن کلیک کرده ­اند، بصورت خودکار صفحه را ترک می­ کنند. هرچقدر هم برای کمپین تبلیغاتی خود زحمت کشیده و بابت هر کلیک پول پرداخته باشید، به این شکل به هیچ نتیجه­ ی مثبتی دست پیدا نخواهید کرد.

Read More
نیما رحیمی ۲۲ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

اهمیت تحقیقات بازار در بازاریابی دیجیتال

تحقیقات بازار در تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال از اهمیت بالایی برخودار است.

تحقیقات بازار را به صورت دیجیتالی هم می توان انجام داد و از نتایج آن در استراتژی بازاریابی دیجیتال بهره برد.

در این پست از وبلاگ دیجینگ، درباره اهمیت تحقیقات بازار در بازاریابی دیجیتال به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد.

تحقیقات بازار دیجیتال!

در گذشته، تحقیقات بازار، فرآیندی گران و وقت گیر بود، اما با پیشرفت ابزار دیجیتال و هوش مصنوعی تغییر و تحول زیادی در ان رُخ داده است. تغییراتی در حوزه جمع آوری داده ها و اطلاعات مانند: نظرسنجی های دستی، مصاحبه حضوری و مشاهدات میدانی. حتی استفاده از شیوه هایی مانند نظرسنجی تلفنی هم وقت و هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند.

استفاده از ابزار بازاریابی دیجیتال برای انجام تحقیقات بازار، این فرآیند را آسان تر و دقیق تر کرده است.  برای نمونه، در حال حاضر نظرسنجی های آنلاین مانند فرم های آنلاین و ابزارهای رسانه های اجتماعی جای نظرسنجی های سنتی و تلفنی را گرفته است.

همانطور که اشاره شد شبکه های اجتماعی به یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در تحقیقات بازار تبدیل شده است.

تحقیقات بازار دیجیتال

اهمیت تحقیقات بازار در بازاریابی دیجیتال

 

۱. شناخت مخاطب هدف

تحقیقات بازار، بهترین راه برای شناخت مخاطب هدف می باشد. زمانی که مخاطب هدف کسب و کار خود را بخوبی بشناسید، می توانید استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را در جهت رفع نیازهای آن ها و بدست آوردن اعتمادشان به بهترین نحو تدوین و اجرا نمایید.

بدون اعتماد، مشتریان از شما خرید نخواهند کرد.

تحقیقات بازار از طریق شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای شناخت مخاطب هدف است. با درک و شناخت مخاطب هدف اولین قدم برای برنامه ریزی در جهت افزایش بازدید و نرخ تبدیل در وب سایت است.

۲. شناخت رفتارها و عادت های مشتریان

بسیار شگفت انگیز است وقتی می بینید کاربران چه اطلاعات ارزشمندی را از خود در شبکه های اجتماعی به جا می گذارند.

بیشتر افراد عادات و فعالیت های روزانه خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارند. شما در تحقیقات بازار خود به راحتی می توانید از این اطلاعات ارزشمند و صد البته رایگان بهره لازم رو ببرید و رفتار ها و عادات مخاطبان خود را با هدف شناخد بیشتر آن ها در جهت رفع نیازهایشان بوسیله خدمات و محصولات خود شناسایی نمایید.

۳. امکان پیگیری فعالیت مشتریان

توجه داشته باشید که تحقیقات بازار یک پروژه یکباره نیست و باید در تمام مدت فعالیت کسب و کار انجام و رصد شود.

به لطف وجود امکان تک و منشن در شبکه های اجتماعی، به راحتی می توان از نظر مشتریان و کاربران از خدمات و محصولات کسب و کار خود مطلع شوید و این موضوع به تیم خدمات مشتریان جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به کاربران کمک شایانی خواهد کرد.

Read More
نیما رحیمی ۲۰ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

رابطه ی بین سئو و رسانه های اجتماعی

بازاریابی درونگرا در میانه ­ی تحولات بسیار جالبی قرار گرفته است. همیشه جستجو مهم­ترین منبع ترافیک­ های ورودی به وب سایت­ ها و سئو عامل اصلی در پیشرفت مشاغلی بوده که از بازاریابی دیجیتال بهره می برند.

اما امروزه با رشد روز افزون شبکه های اجتماعی، استقبال بسیار زیادی از بازاریابی رسانه ­های اجتماعی صورت گرفته است.

حالا ممکن است بپرسید کدامیک مهم ترند؟

پاسخ: هر دو ی آن ها می­ توانند در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما نقش کلیدی و موثری داشته باشند.

 

رسانه­ های اجتماعی در مقابل SEO

مدیریت رسانه ­های اجتماعی عبارت است از انتشار و بهینه ­سازی محتوای ارائه شده در رسانه ­هایی همچون لینکداین، فیس­بوک، توییتر یا اینستاگرام. استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو نیز مرتبط است با بهینه سازی وبسایت و محتوای­ت آن برای کسانی که به دنبال عبارات یا سئوالاتی درباره ­ی محصولات یا موضوعات مربوط به صنعت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل هستند.

موتورهای جستجو مانند گوگل، منبع عظیمی برای جذب مشتریان جدید محسوب می ­شود، اما به آرامی و به تدریج، رسانه­ های اجتماعی نیز بعنوان یک بستر بازاریابی مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار شده ­اند. نکته بسیار مهم این است که جستجو و رسانه­ های اجتماعی را نمی ­توان رقیب یکدیگر در نظر گرفت، بلکه باید این دو زیر استراتژی از بازاریابی دیجیتال را در جهت تقویت نتایج حاصله مورد استفاده قرار داد.

 

رسانه ­های اجتماعی و SEO

اگر چه مدیریت رسانه­ های اجتماعی و بهینه­ سازی SEO دو استراتژی بسیار متفاوت هستند، اما در عین حال می­ توانند مکمل یکدیگر باشند. رسانه ­های اجتماعی برای افراد، کشف محتوا یا برندهای جدیدی را که دوستان و نزدیکان­شان به آن علاقمندند امکان­پذیر می­کنند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) نیز به شما امکان می ­دهد ترافیک مناسبی را از میان افرادی که در جستجوی پرسش ­ها یا عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند بدست بیاورید. بنابراین استفاده از هر دوی آنها به شما در دستیابی به ترافیک از منابع مختلف کمک خواهد کرد.

مسئله ­ی کلیدی در راه درک چگونگی ایجاد همکاری میان جستجو و بازاریابی رسانه­ های اجتماعی، فکر کردن به مشکلاتی است  که هریک از آنها قادر به حل­شان هستند: یعنی کشف اطلاعات.

افراد از گوگل برای یافتن پاسخ پرسش ­هایی استفاده می­کنند که ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشند. با این حال، میان موتورهای جستجو و پلتفر م­های رسانه­ های اجتماعی مرز روشنی وجود ندارد. بعنوان مثال، جستجوی فیس­بوک یکی از ویژگی­ های مهم این شبکه ­ی اجتماعی است.

اما بعنوان یک بازاریاب دیجیتال شما چگونه می ­توانید تلاش­ های خود در هر دو سیستم را با هم تلفیق کنید؟

سئو و رسانه های اجتماعی

 

استراتژی سئو در رسانه های اجتماعی

استفاده از کلیدهای به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در مطالب وب سایت

ممکن است ساده به نظر برسد، اما موتورهای جستجو مانند گوگل، از این داده­ های به اشتراک گذاشته شده برای تأثیر بر رتبه ­بندی جستجو استفاده می ­کند.

برای شما بعنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، استفاده از کلیدهای به اشتراک گذاری اجتماعی در وبلاگ و وب سایت به منظور تشویق بازدیدکنندگان به اشتراک گذاری محتوا در رسانه­ های اجتماعی بسیار مهم خواهد بود. وجود این کلیدها نه تنها به افزایش ترافیک از سوی رسانه­ های اجتماعی کمک می­ کند، بلکه نقش مهمی برای رتبه ­بندی شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.

استراتژی کلمه کلیدی یکپارچه

همانطور که پیش ­تر توضیح داده شد، مرز میان موتورهای جستجو و پلتفرم ­های رسانه­ ی اجتماعی روشن نیست. استفاده از استراتژی کلمه کلیدی در وبسایت و بکارگیری آن در پست های رسانه ­های اجتماعی می­تواند مفید باشد. این بدان معنا نیست که چندین کلیدواژه­ ی مختلف را استفاده کنید. بلکه باید نسبت به بیان پیام ­های ارائه شده از سوی خود در رسانه­ های اجتماعی نیز هوشیار باشید. با درج کلمات کلیدی در محتوای رسانه ­های اجتماعی، میزان دسترسی به پیام شما افزایش خواهد یافت.

استفاده از لینک در پروفایل­ های اجتماعی

لینک ­های موجود در پروفایل ­های رسانه­ های اجتماعی همانند اینستاگرام، لینکداین، توییت و فیس­بوک، عموماً غیرقابل فالو کردن (نوفالو) هستند. این بدان معناست که امتیاز سئو به سایتی که شما روی آن کلیک می­ کنید تعلق نمی ­گیرد.

با این حال این وضعیت در حال تغییر بوده و دانستن اینکه URL استفاده شده در بیوگرافی حساب رسانه ­های اجتماعی قابلیت فالو شدن دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

لینک­ هایی را در ویدیوها و محتوای ارائه شده بکار بگیرید.

برخی  از قدرتمندترین پلتفرم ­های رسانه ­های اجتماعی آنهایی هستند که امکان به اشتراک گذاری محتوا را تسهیل می­کنند، همانند اینستاگرام، یوتیوب یا آپارات. هنگام به اشتراک گذاری محتوا در این نوع شبکه ­های اجتماعی، نسبت به قرار دادن لینک ­هایی به پست­های وبلاگ یا سایر محتوای وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. این مسئله می­ تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش داده، و همچنین لینک ­های داخلی بیشتری تولید کند.

وقتی کسی مطلبی را درباره­ ی محتوای شما می ­نویسد، ممکن است از لینکی به این محتوا استفاده نماید، چرا که بسیار ساده و سهل­ الوصول است.

بهینه ­سازی پروفایل ­های اجتماعی

به صفحات پروفایل رسانه ­های اجتماعی به عنوان افزونه­ هایی برای وب سایت خود نگاه کنید. به همان روشی که صفحات وب سایت خود را، از عناوین تا کلیدواژه ­ها بهینه ­سازی می ­کنید، با الگوبرداری از این استراتژی بهینه ­سازی موتور جستجو در وب سایت­تان، پروفایل رسانه ­های اجتماعی خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

در رسانه ­های اجتماعی از لینک و امکان دسترسی استفاده کنید.

بهینه ­سازی موتور جستجو همیشه به معنای وجود لینک ­های درونگرا به سوی وب سایت شما بوده است. اگرچه این لینک­ های درونگرا هنوز اهمیت دارند، اما معیار ثانویه ­ای هم برای کارشناسان بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش ترافیک جستجو، با عنوان دسترسی به رسانه­ های اجتماعی بوجود آمده است.

همانطور که پیش تر گفتیم، داده ­های رسانه­ های اجتماعی به عامل مهمی در رتبه ­بندی موتورهای جستجو مبدل شده ­اند. به منظور اینکه افراد بیشتری محتوای شما در رسانه­ های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بایستی تعداد هواداران یا فالوورهای خود را افزایش دهید. با خلق محتوای با کیفیت و جذاب، شما قادر خواهید بود هم به دسترسی و هم بک لینک های بیشتری دست پیدا کنید.

 

رسانه ­های اجتماعی چگونه بر روی سئو تاثیر می­گذارند

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از هر دو استراتژی فرصت بیشتری برای مخاطبین در جهت کشف برند شما ایجاد خواهد کرد. اما این کار بصورت غیرمستقیم منجر به بهبود رتبه ­بندی شما در گوگل نیز خواهد شد.

وقتی ترافیک زیادی به وب سایت شما وارد می ­شود، موتورهای جستجو متوجه این امر شده و برند شما را معتبرتر فرض می ­کنند. به این ترتیب نتایج جستجوی شما را بالاتر از دیگران قرار می ­دهند. بنابراین، اگر مطالب جالبی در رسانه ­های اجتماعی ارسال کنید که ارزش کلیک کردن داشته باشد، ممکن است افزایش ترافیک خود را شاهد باشید.

علاوه بر این، اگر افراد یا برندهای معتبر پست­ های شما را در رسانه­ های اجتماعی مشاهده کرده و لینک وب سایت­تان را در وبلاگ ­ها یا وبسایت­ ها خود به اشتراک بگذارند، این مسئله منجر به افزایش اعتبار و قدرت صفحه­ ی شما خواهد شد و رتبه­ ی شما را ارتقا خواهد داد.

اگرچه این مسئله ممکن است تفاوت چشمگیری در رتبه ­بندی یا امتیاز صفحه ­ی شما ایجاد نکند، بویژه در هنگام شروع کار، در عین حال باید بدانید بازاریابی رسانه ­های اجتماعی هیچ آسیبی هم به استراتژی شما وارد نخواهد کرد.

Read More
نیما رحیمی ۱۹ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

از بازاریابی هوش مصنوعی چه می دانیم؟

به کمک راهکارهای مرتبط با بازاریابی هوش مصنوعی تلاش می­ شود از شکاف میان علوم مرتبط با داده و اجرای آن کاسته شود. روند پیمایش و تجزیه و تحلیل داده­ های عظیم که زمانی بسیار دشوار بود، امروزه نه تنها عملی، که بسیار آسان شده است.

بعنوان مثال، بیایید در مورد فناوری­ های جدیدی که طی سال­ های گذشته به بازار عرضه شده ­اند فکر کنیم. همگی ما درباره آیفون، ماشین ­های بدون راننده­ ی گوگل، عینک­های اسنپ ­چت، و حتی شهری که ایلان ماسک مدیر عامل تسلا می ­خواهد در مریخ بسازد شنیده­ ایم. اما فناوری­ های نوین و ویژه­ ی بازاریابی چطور؟

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

بازاریابی هوش مصنوعی (بازاریابی AI) روشی است که در آن داده ­های مشتری و مفاهیم هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین به کار گرفته می­ شود تا حرکت بعدی مشتری پیش­ بینی شده و کیفیت تعامل با مشتری افزایش پیدا کند.

تکامل داده ­های بزرگ و راهکارهای تحلیلی پیشرفته باعث شده متخصصان بازاریابی امکان ایجاد تصویر واضح ­تری از مخاطبان مورد نظر خود بدست آورند، و سرچشمه ­ی اصلی چنین پیشرفت­ هایی، بازاریابی هوش مصنوعی است.

بازاریابان دیجیتال با در اختیار داشتن بینش مرتبط با داده ­های بزرگ امکان تقویت عملکرد و بازگشت سرمایه ­ی کمپین­ های خود را، بدون هیچگونه نیاز به تلاش اضافی بدست آورده ­اند. البته این دیدگاه تنها بازاریابی هوش مصنوعی را در ابتدایی ­ترین سطح خود بیان می ­کند، و مسائل بیشتری هم هست که می­ توان به آنها پرداخت. در ادامه و در این پست از وبلاگ دیجینگ کلیه جزییات مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عناصر اصلی بازاریابی هوش مصنوعی

چند عنصر اصلی موجب قدرت بازاریابی هوش مصنوعی شده ­اند، شامل داده­ های بزرگ، یادگیری ماشین و راهکارها.

داده­های بزرگ

داده­ های بزرگ (Big Data) مفهومی بسیار سرراست بوده، و بیانگر توانایی تیم بازاریابی در جمع­ آوری و بخش ­بندی مجموعه­ های بزرگی از داده­ ها با حداقل کار فیزیکی است. در ادامه تیم ­های بازاریابی می­ توانند از این داده­ ها به منظور اطمینان از ارسال پیام مناسب، به فرد مناسب، در زمان مناسب، و از طریق کانال انتخابی مناسب استفاده کنند.

یادگیری ماشین

پلتفرم­ های یادگیری ماشین (Machine Learning) زمانی مفید واقع می­ شوند که از مخزن های عظیم داده­ های موجود استفاده کنند. این پلتفرم ­ها به شناسایی روندها یا رویدادهای متداول کمک کرده و امکان پیش ­بینی بینش ­ها، پاسخ­ ها و واکنش ­های معمول را بوجود می­ آورند. بدین ترتیب تیم های بازاریابی می­ توانند علت اصلی و احتمال تکرار برخی از اقدامات را درک کنند.

راهکارهای قدرتمند

راهکارهای بازاریابی هوش مصنوعی قابلیت درک جهان به شیوه­ای که انسان آن را درک می ­کند ایجاد می ­کنند. بدین معنی که پلتفرم ­ها قادرند مفاهیم و مضامین مناسب موجود در مجموعه داده­ های بزرگ را به سرعت شناسایی کنند. راهکارهای هوش مصنوعی همچنین احساسات و ارتباطات را همانند یک انسان تعبیر می ­کنند و بدین ترتیب پلتفرم ­های مربوطه قادرند مطالبی با فرم باز مانند رسانه­ های اجتماعی، کلام یا ایمیل ­ها را درک کنند.

بازاریابی هوش مصنوعی

مزایای اصلی بازاریابی هوش مصنوعی

موارد گفته شده بالا برای تیم ­های بازاریابی چه معنایی خواهند داشت؟ بازاریابی هوش مصنوعی به دلیل بینشی که ارائه می ­دهد در بین متخصصین بازاریابی دیجیتال مورد توجه زیادی قرار گرفته است. طبق مطالعه ­ی اخیر مؤسسه­ ی پی دبلیو سی، ۷۲% از کارشناسان بازاریابی، هوش مصنوعی (AI) را بعنوان یک «مزیت رقابتی در کسب و کار» توصیف می­ کنند.

در ادامه روش ­هایی که بازاریابان انتظار دارند هوش مصنوعی بتواند به کمک آنها طی ماه ­ها و سال­ های آتی بر نتایج بازاریابی تأثیر بگذارند آورده شده است:

  • امکان جستجوهای هوشمندانه ­تر

شایان ذکر است هرچه راهکارهای پیشرفته ­ی فناوری هوشمندتر می­ شود، مخاطبین نیز هوشمندتر خواهند شد. به کمک رسانه ­های اجتماعی و موتورهای جستجوی بسیار سریع (البته به لطف گوگل!)، مردم هرچه که را می ­خواهند سریع­تر از گذشته پیدا می ­کنند. هوش مصنوعی و راهکارهای داده ­های بزرگ امکان تجزیه و تحلیل این الگوهای جستجو را فراهم کرده و به بازاریان در شناسایی حوزه­هایی که بایستی تلاش ­ها بر آنها معطوف شود کمک می­ کنند.

  • آگهی ­ها و تبلیغات هوشمندانه­ تر

کارشناسان بازاریابی دیجیتال به کمک راهکارهای بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری، تبلیغات خود را هوشمندانه تر طراحی و اجرا می کنند. با این حال هوش مصنوعی به تیم ­های بازاریابی کمک می­ کند تجزیه و تحلیل واقع­ بینانه ­تری در این حوزه به انجام برسانند. با بیشتر شدن داده ­های موجود، تبلیغات آنلاین هوشمندتر و اثربخش­تر شده­ اند. راهکارهای بازاریابی هوش مصنوعی امکان جستجوی دقیق ­تر کلیدواژه­ ها، پروفایل ­های شبکه­ های اجتماعی و سایر داده ­های آنلاین را فراهم کرده ­اند.

  • ارائه ­ی محتوای پالایش شده

متخصصین بازاریابی با استفاده از هوش مصنوعی می­ توانند داده ­ها و همچنین شیوه ­ی تعیین بازار هدف را به سطح جدیدی ارتقاء دهند. آنالیز مخاطبان از سطح جمعیتی معمولی فراتر رفته و امکان درک مردم بصورت فردی مهیا شده است. حالا تیم های بازاریابی می­توانند از هوش مصنوعی برای شناسایی مشتریان یا خریداران بالقوه استفاده کرده و محتوای ایده­ آل را برای آنها تولید و ارائه دهند. با داشتن داده ­های بزرگ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، کمتر مسئله ­ای است که یک بازاریاب هوشمند نتواند آن را حل کند.

  • تکیه بر ربات ­ها

خدمات مشتریان و حفظ مشتری حوزه­ ی دیگری است که هوش مصنوعی قادر است در آینده نقش مهمی را در آن ایفا کند. به زودی قابلیت­ هایی همچون چت یا سایر شیوه­ های تعامل مستقیم با مشتری را می ­توان به کمک روبات ­های هوشمند ارتقا بخشید. بسیاری از شرکت ­ها به کمک این تاکتیک­ ها قادر خواهند بود در وقت و هزینه ­ی کارکنان خود صرفه ­جویی کنند. ربات ­های هوش مصنوعی همچنین به داده ­ها، اطلاعات و سوابق جستجو در اینترنت دسترسی داشته و بدین ترتیب ارائه ­ی آنها را بسیار سریع­تر و کارآمدتر انجام می­ دهند.

  • یادگیری پیوسته

از هوش مصنوعی می­ توان نه تنها برای کشف بینش­ هایی که زمانی پنهان بوده ­اند، بلکه در راستای بکارگیری این بینش ­ها در کمپین­ های جدید، و بهینه­ سازی امکان دسترسی به مقصود با هدف قراردادن مناسب­ ترین کاربران استفاده کرد. با گذشت زمان، اینگونه راهکارها هوشمندتر شده و هرگونه زوائدی را از بین می ­برند. ضمن اینکه با بهبود نرخ تبدیل (CR)، امکان تقویت تصمیم­ گیری در زمان واقعی را نیز میسر می­ کنند.

هوش مصنوعی آینده­ ی بازاریابی است.

واقعیت داشتن تمامی مسائل بیان شده بسیار ایده ­آل نیست؟ هنوز فکر می ­کنید هوش مصنوعی فناوری آینده است نه امروز؟

خب، خبرهای خوبی در راه است: ذهن­ های خلاق، ما با همکاری استارتاپ نومانو در حال بکارگیری راهکارهای بازاریابی هوش مصنوعی به شکل نوآورانه­ ای در طراحی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان هستیم. ما با استفاده از الگوریتم­های یادگیری ماشین در حال ساخت راهکارهایی برای هوش مصنوعی هستیم که می­ توانند بسیاری از مسئولیت­ های زمانبری که بازاریابان همواره در پی غلبه بر آنها هستند را برعهده بگیرند.

Read More
نیما رحیمی ۱۸ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

۲۰ مزیت قابل سنجش بازاریابی رسانه های اجتماعی در کسب و کار

اگر با مفاهیم بازاریابی دیجیتال آشنا باشید، به احتمال زیاد درباره­ ی بازاریابی رسانه ­های اجتماعی آگاهی دارید: مقرون به صرفه بودن، و شیوه­ای برای تعامل با مشتریان موجود و بالقوه. همه­ چیز درباره این شیوه از بارایابی دیجیتال عالی به نظر می­ رسد، اما وقتی بدانید داده ­ها در مورد استفاده از رسانه­ های اجتماعی چه می­گویند، ممکن است بیشتر متعجب شوید.

گذشته از هرچیز، وقتی با بودجه محدود کار می­ کنید، باید اطمینان داشته باشید تمامی تلاش­ های انجام شده برای بازاریابی بازده مناسب و با ارزشی را ایجاد می ­کنند.

بازاریابی رسانه­ های اجتماعی برای اغلب کسب و کارها می تواند بسیار عالی و زود بازده باشد. در این پست از وبلاگ دیجینگ و در ادامه برخی اطلاعات آماری برای اثبات این موضوع را با منبع ارائه می دهیم.

مزایای عمده بازاریابی رسانه­ های اجتماعی:

  • جذب مشتری
  • دیدگاه بازاریابی تعاملی
  • شناسایی محصول
  • ساخت برند
  • تحریک به خرید
شبکه های احتماعی

جذب مشتری

  • اگر از یوتیوب برای بازاریابی در میان افراد متولد هزاره سوم استفاده می ­کنید، شانس دسترسی به آنها را تا ۹۱% خواهید داشت (پیو ریسرچ، ۲۰۱۹)
  • ۹۰% از مخاطبان، جذب پست ­هایی می­ شوند که هویت شرکت را نشان می ­دهند (اسپراوت سوشیال، ۲۰۱۸)
  • ۷۱% از مخاطبانی که در رسانه­ های اجتماعی دارای تعامل مثبتی با یک برند هستند، تمایل دارند آن را به دوستان و خانواده خود نیز معرفی کنند. (لایف مارکتینگ، ۲۰۱۸)

دیدگاه بازاریابی

  • ۸۹% متخصصان بازاریابی معتقدند رسانه ­های اجتماعی در استراتژی ­های کلی آنها کاربرد مفیدی دارند. (بافر، ۲۰۱۹)
  • ۶۵% آن ها، امسال بودجه مربوطه به بازاریابی رسانه ­های اجتماعی خود را افزایش داده ­اند. (بافر، ۲۰۱۹)
  • سه معیار اصلی که کارشناسان بازاریابی برای سنجش میزان برگشت سرمایه در بازاریابی رسانه ­های اجتماعی از آنها استفاده می­کنند عبارتند از جذب، ترافیک و رغبت. (بافر، ۲۰۱۹)
  • ۷۷% از متخصصین بازاریابی دیجیتال برای سنجش عملکرد کمپین ­های بازاریابی از اطلاعات آماری ارائه شده در رسانه ­های اجتماعی استفاده می­ کنند. (اسپراوت سوشیال، ۲۰۱۸)
  • ۷۳% از آن ها گزارش کرده­ اند بازاریابی رسانه ­های اجتماعی برای کسب و کارشان اثربخش بوده است. (بافر، ۲۰۱۹)
  • تخمین زده می ­شود مخاطبان و کاربران تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در زمینه ­ی تجارت الکترونیک، و در شبکه­ هایی همچون فیس­بوک، اینستاگرام و اسنپ­چت هزینه کنند. (ای­مارکتر، ۲۰۱۹)

شناسایی محصول

  • ۶۰% از مردم می­ گویند محصولات جدیدی که به آن ها نیاز داشته اند را در اینستاگرام کشف و شناسایی کرده ­اند. (اینستاگرام، ۲۰۱۹)
  • ۶۶% از شرکت ­ها از رسانه­ های اجتماعی برای انتشار و شناساندن محصولات جدید به مصرف کنندگان استفاده می ­کنند. (دانشگاه دوک، ۲۰۱۹)
  • بیش از نیمی از مرورگرها، برای جستجوی محصولات جدید از رسانه ­های اجتماعی استفاده می ­کنند. (گلوبال وب ایندکس، ۲۰۱۸)

ساخت برند

  • بیش از ۲۰۰ میلیون نفر، دست کم در روز یک صفحه ­ی تجاری را در اینستاگرام بازدید می ­کنند. (اینستاگرام، ۲۰۱۹)
  • ۷۴% از مصرف کنندگان، ویدیوهای مربوط به محصولات برندهای مختلف را در رسانه ­های اجتماعی به اشتراک می ­گذارند. (اسپراوت سوشیال، ۲۰۱۸)
  • تعامل با مخاطبان و ارائه خدمات مشتری مزیت بسیار بزرگی است. سه دلیل اصلی تعامل با برندها در رسانه ­های اجتماعی عبارتند از پرسیدن پرسش­ های مختلف، بیان یک مسئله با یک محصول، و یا ستایش یک محصول. (اسپراوت سوشیال، ۲۰۱۸)
  • مصرف کنندگان بیان می ­کنند ارائه ­ی پیام­ های مربوط به کسب و کار بصورت آنلاین و از طریق صفحات رسانه ­های اجتماعی باعث می­شود اطمینان بیشتری نسبت به یک برند کسب کنند. (فیس­بوک، ۲۰۱۹)
  • رسانه ­های اجتماعی مکان مناسبی برای بدست آوردن مشتریان جدید خواهد بود، چون کسانی که از مشتریان قبلی به حساب نمی­آیند سه برابر بیشتر ترافیک برندها را ارتقا می ­دهند. (ادوب استیت آو دیجیتال، ۲۰۱۸)

تحریک خرید

  • گزارشی از مؤسسه کورالات نشان می­ دهد ۷۶% از مصرف کنندگان محصولی را بعد از مشاهده در پست­ های رسانه ­های اجتماعی خریداری کرده­ اند. (کورالات، ۲۰۱۷)
  • گزارشی از مؤسسه استاتیستا نشان می­ دهد ۵۲% از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی، علاقمند به خریداری محصولات ارائه شده در فیس­بوک بوده ­اند. (استاتیستا، ۲۰۱۷)
  • ۴۴% از مصرف کنندگان محصولات مشاهده شده در پست ­های رسانه ­های اجتماعی برندها را خریداری می ­کنند. (کورالات، ۲۰۱۷)

سرمایه­ گذاری در رسانه­ های اجتماعی نیازمند بودجه زیادی نیست، اما دستیابی به مزایای حاصله از بازاریابی اجتماعی، بویژه در راستای حرکت به سمت آینده، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بازاریابی دیجیتال با رشد روزافزونی روبروست، و این مسئله نشانگر آن است که اگر نتوانید با این سبک مدرن بازاریابی همراه شوید، مزایای بی­ شمار مرتبط با تجارت الکترونیک، خدمات مشتریان، و دستیابی به یک برند بین ­المللی را از دست خواهید داد.

این ها صرفاً چند مورد از مزایای استفاده از رسانه ­های اجتماعی هستند، اما اگر به دلایل قانع ­کننده­ تری نیاز دارید، پست های آینده دیجینگ درباره رسانه و شبکه های اجتماعی را از دست ندهید.

Read More
نیما رحیمی ۱۷ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برونگرا

وقتی با متخصصین بازاریابی درباره چگونگی هدایت افراد به درون قیف بازاریابی صحبت می­ کنم، اغلب آنها از روش بازاریابی برونگرا (OutBand Marketing) استفاده می­ کنند.

با این حال، در سال جاری، بسیاری از کسب و کارهای نوآور و موفق، از هنر بازاریابی درونگرا (InBound Marketing) بهره جسته ­اند. اما تفاوت میان این دو روش از بازاریابی کدام است؟ این پست از وبلاگ دیجینگ به شما در پاسخ به این پرسش یاری خواهد کرد.

ابتدا درباره ­ی استراتژی ­های بازاریابی برونگرا که شیوه­ای سنتی ­تر است صحبت می­ کنیم.

بازاریابی برونگرا چیست؟

بازاریابی برونگرا روشی سنتی است که به جستجوی مشتریان بالقوه می ­پردازد. شامل فعالیت­هایی همچون نمایشگاه­ های تجاری، سمینارها، ارسال ایمیل ­های متعدد، لیست­ های خرید، تماس­ های تلفنی و تبلیغاتی، بازاریابی از راه دور و برون­سپاری شده، و آگهی ­های تبلیغاتی. این روش پرهزینه بوده و بازگشت سرمایه ­ی (ROI) آن بسیار کمتر از بازاریابی درونگرا یا ربایشی است. و به این دلیل در این روش کسب و کار در پی مشتری می باشد به آن «بازاریابی برونگرا» می ­گوییم که در آن متخصصان بازاریابی پیام­ های خود را به صورت وسیع به محیط خارجی عرضه می­ کنند با این امید که موفقیتی بدست آورند. درست مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه!!!

من تصور می­کنم اثرگذاری تکنیک­های بازاریابی برونگرا طی زمان و به دو دلیل کاهش خواهد یافت. نخست اینکه اغلب مردم با بیش از ۲۰۰۰ روش مختلف از بازاریابی برونگرا که روزانه زندگی­ هایشان را مختل کرده اشباع شده و بصورت روزافزون از روش­های خلاقانه ­تری برای مسدود کردن آنها بهره می ­گیرند. روش­هایی همچون مسدود کردن امکان دریافت پیامک های تبلیغاتی. و دوم اینکه هزینه­ی آگاهی پیدا کردن درباره ­ی موارد جدید و یا خریدن چیزهای جدید با استفاده از اینترنت (به کمک موتورهای جستجو، وبلاگ­ها و رسانه ­های اجتماعی) بسیار کمتر از رفتن به یک سمینار در هتل اسپیناس پالاس، و یا پرواز به دبی برای حضور در یک نمایشگاه تجاری خواهد بود.

تغییر شیوه ­ی بازاریابی از برونگرا به درونگرا

به جای انجام بازاریابی برونگرا و سروکار داشتن با انبوه کسانی که سعی دارند به روشی شما را نادیده بگیرند، توصیه می ­شود از شیوه­ای از بازاریابی استفاده کنید که به شما کمک می ­کند توسط افرادی که پیشتر درباره محصول و خرید در صنعت مربوطه آگاهی پیدا کرده ­اند شناخته  شوید. برای انجام این کار، وبسایت شما باید همانند مرجعی برای صنعت­تان به نظر برسد، و بازدیدکنندگان را بصورت طبیعی و از طریق موتورهای جستجو، وبلاگ­ها و رسانه ­های اجتماعی به خود جذب کند. من معتقدم امروزه اغلب بازرایابان بیش از ۹۰% تلاش خود را معطوف به بازاریابی برونگرا و تنها ۱۰% آن را صرف بازاریابی درونگرا می­کنند، و امیدوارم روزی این نسبت­ ها معکوس شود.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برونگرا

بازاریابی برونگرا و درونگرا

 

بازاریابی برونگرا بدین معناست که کسب و کار در پی مشتریان است تا ببیند به محصول خاصی علاقمند هستند یا نه.

به عنوان مثال، فروش به وسیله تماس تلفنی تبلیغاتی که در آنها کارشناسان بازاریابی بدون اینکه بدانند افرادی که به آنها مراجعه می ­شود تمایلی به خرید دارند یا نه. اما بازاریابی درونگرا استراتژی­ است که در آن به کمک محتوا یا تکنیک های در رسانه ­های اجتماعی، آگاهی از برند (Brand Awareness) را افزایش داده و باعث می ­شوید مردم درباره شما آگاه شده، برای دریافت اطلاعات به وبسایت شما رجوع کرده، و در نهایت به محصول شما ابراز علاقه نموده یا آن را خریداری کنند.

در حالی که برخی استراتژی ­های بازاریابی برون­گرا نیازمند زمان و تلاش فراوانی بوده و ممکن است هیچ نتیجه ­ای را هم در بر نداشته باشد، استراتژی­ های بازاریابی درون­گرا به شما امکان می ­دهد مخاطبینی را به خود جذب کنید که به سادگی امکان تبدیل شدن به مشتریان بالقوه را دارا هستند.

در واقع در بازاریابی درونگرا یا ربایشی مشتری در پی کسب و کار خواهد بود.

بهترین قیاسی که می ­توان در این راستا انجام داد به این شکل است: بازاریابان سنتی به دنبال جلب توجه مشتریان جدید و بالقوه، به شکل شیری هستند که در جنگل به شکار فیل می ­رود! فیل­ ها در دهه­ های ۸۰ و ۹۰ در جنگل حضور داشته و از همان زمان روش­ های داد و ستد را آموخته ­اند، اما به نظر می­ رسد دیگر آنجا زندگی نمی­ کنند. همگی آنها به دشت ­های پر آب و درخت (که مجهز به اینترنت هم هست!!! :دی) مهاجرت کرده­ اند.

بنابراین به جای ادامه ­ی شکار در جنگل، به شما توصیه می­ کنم فروشگاهی را در کنار یکی از برکه­ های آن دشت برپا کرده، و یا وبسایت خود را به یک برکه ­ی پرآب مبدل کنید تا آن ها خودشان به سمت شما بیایند.

برای انجام بازاریابی درونگرا می توانید به طور موثر از امکانات و روش هایی که بازاریابی دیجیتال بخصوص بازاریابی محتوایی در اختیارتان قرار می دهد بهره ببرید.

Read More
نیما رحیمی ۱۷ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

بک لینک چیست؟ و چگونه بک لینک بیشتری بگیریم؟

بک لینک ها (backlinks) لینک هایی هستند که از صفحه ای در یک وب سایت به صفحه ای از وب سایت دیگر داده می شوند. اگر یک وب سایت در محتوای خود لینکی از وب سایت شما را قرار دهد، شما از آن وب سایت یک بک لینک خواهید داشت.

برای مثال این کلمه به گوگل لینک شده است، در نتیجه گوگل الان یک بک لینک در وب سایت دیجینگ دارد.

بک لینک ها چرا مهم هستند؟

بک لینک ها به سه موضوع کمک شایانی می کنند:

۱. گرفتن رتبه در موتورهای جستجو (Ranking)

موتورهای جستجو مانند گوگل، به بک لینک به عنوان رای اعتماد نگاه می کنند. در حقیقت، هرکدام از صفحات وب سایت شما رای بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری در نتایج جستجو قرار می گیرند.

۲. قابلیت پیدا شدن سریعتر

موتورهای جستجو، محتوای جدید را با بازدیدهای مجدد از وب سایت ها پیدا می کنند، جالب اینجاست که لینک های موجود در محتوا را نیز بررسی و بازدید می کنند.

در نتیجه هرچه هرچه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشید احتمال اینکه موتورهای جستجو محتوا شما را سریعتر پیدا کنند بیشتر خواهد شد.

۳. ترافیک ارجاعی

بک لینک ها معمولا برای ارجاع به مطالب مهم در متن قرار داده می شوند. به همین دلیل است که قابل کلیک کردن هستند.

زمانی که فردی بر روی بک لینک شما کلیک کند، به ترافیک ورودی، ترافیک ارجاعی می گویند.

بک لینک چیست؟

بک لینک خوب، چه ویژگی هایی دارد؟

ارزش تمام بک لینک ها یکسان نیست و عوامل مختلفی تعیین کننده ارزش بک لینک است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

۱. مرتبط بودن

گوگل برای بک لینک های مرتبط با موضوع محتوا ارزش بیشتری قائل است. این موضوع حتی در تعیین رتبه دامنه سایت هم حائز اهمیت است.

۲. اعتبار

بک لینک های موجود در صفحات پر بازدید و محبوب از سایر بک لینک ها دارای اعتبار بیشتری هستند.

قابل ذکر است اعتبار صفحات رابطه مستقیمی با ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو دارد.

۳. ترافیک ورودی

بک لینک هایی در صفحات پر بازدید قرار دارند، طبیعتا ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما جاری خواهند کرد.

۴. فالو یا نوفالو (Followed vs. nofollowed)

بک لینک های نوفالو معمولاً بر رتبه بندی صفحه لینک شده تأثیر نمی گذارند (در حالی که خیلی بی تاثیر هم نیستند).

به دلیل اینکه بک لینک گرفتن تلاش و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت، بهتر است که بک لینک فالو بگیرید.

 

تعداد و وضعیت بک لینک ها را کجا بررسی کنیم؟

برای بررسی بک لینک های وب سایت خود می توانید به کنسول جستجوی گوگل وب سایت خود مراجعه نمایید.

Google Search Console اطلاعات مفیدی درباره کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک و همچنین کارایی کلی وب سایت به شما می دهد. این ابزار کاملا رایگان بوده، برای استفاده از آن تنها لازم است با اکانت گوگل خود وارد شوید.

نحوه مشاهده وضعیت بک لینک ها در تصویر زیر نشان داده شده است:

بک لینک گوگل

چگونه بک لینک بیشتری بگیریم؟

سه راه برای گرفتن بک لینک بیشتر وجود دارد که در ادامه به ان ها اشاره می کنیم:

گرفتن بک لینک

زمانی اتفاق می افتد که کاربران از طریق گوگل، رسانه های اجتماعی و … محتوا شما را می بینند و به محتوای شما لینک می دهند.

در این روش گرفتن بک لینک به صورت ارگانیک و با تولید محتوای ارزشمند و جذاب انجام می گیرد.

ساخت بک لینک

زمانی که شما به صورت دستی لینک در وب سایتتان به وب سایت های دیگر لینک می دهید، در حال ساختن بک لینک هستید. مانند: درج دیدگاه در وب سایت ها و تالارهای گفتگو و …

درخواست درج بک لینک

برای درج بک لینک می توانید با مدیران سایت های دیگر تماس بگیرید و ان ها بخواهید در مقابل درج لینک آن ها در وب سایت خودتان، لینک وب سایت شما را در وب سایتشان درج کنند.

Read More
نیما رحیمی ۱۶ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

معرفی ۵ کانال بازاریابی محتوایی برای سال ۹۸

در یکی از فیلم های مورد علاقه من بنام “سرزمین رویاها” جمله ای رو می گه: “اگر بسازیش، بقیه اش درست می شه!”. در کمال تاسف باید بگم که این جمله به هیچ عنوان در بازاریابی محتوا صادق نیست.

بیشتر مواقع ما دیجیتال مارکترها فراموش می کنیم که بازایابی محتوا شامل دو کلمه “بازاریابی” و “محتوا” است.

تولید محتوا یکی از لذت بخش ترین کارهای ما در بازاریابی دیجیتال است، ولی توزیع و انتشار محتوای تولید شده برای موفقیت بازاریابی محتوایی تان به اندازه تولید آن حیاتی و مهم است. چراکه اگر کسی محتوای شما را نبیند، مثل این خواهد بود که هیچ نتیجه و خروجی نداشته اید.

در ادامه و در این بلاگ دیجینگ، برای توزیع و انتشار محتوا با هدف جذب خواننده بیشتر، پنج کانالی را که باید در سال جاری برای این منظور در نظر بگیرید در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

 

۵ کانال موثر بازاریابی محتوایی برای سال ۹۸

  1. بازاریابی دهان به دهان
  2. پادکست
  3. ایمیل
  4. شبکه های اجتماعی
  5. سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

۱. بازاریابی دهان به دهان

طبق آمار منتشر شده وب سایت Social Media Today، تنها ۴% از مشتریان به بازاریاب های دیجیتال اعتماد می کنند. متخصصین بازاریابی برای حل این مشکل و در مقابل باید به نظرات مشتریان درباره برند خود اعتماد کنند.

واقعیت این است که مخاطبان بیشتر به مشتریان برند اعتماد می کنند تا فعالیت های تبلیغاتی آن برند. از طرفی مشتریان برای محصولات یا خدماتی که واقعا دوستشان داشتند بازخورد خواهند داد.

برای ایجاد و انجام یک بازاریابی موثر دهان به دهان باید بر روی توسعه و بهبود خدمات یا محصولاتتان تمرکز ویژه ای داشته باشید و مهم تر از آن باید خدمات مشتریان فوق العاده ای ارائه دهید. به عبارتی باید در کسب و کارتان نیازهای مشتریان را در الویت قرار دهید.

تنها در این صورت مشتریان شما تبدیل به مشتریان وفادار برند خواهند شد و محصول و یا خدمت شما را با دست و دل بازی به دیگران معرفی خواهند کرد.

۲. پادکست

طبق آخرین پژوهش های انجام شده در سال ۲۰۱۹، افراد با سن ۱۲ سال و بزرگتر به صورت بی سابقه ای به فایل های صوتی آنلاین گوش می دهند و بطور میانگین در هفته ۱۷ ساعت برای گوش دادن به پادکست ها، رادیو آنلاین و کتاب صوتی مورد علاقه شان زمان صرف می کنند (البته بعید می دونم در حال حاضر در ایران این آمارها صادق باشند).

آمار جالب توجه دیگر، اضافه شدن ۱۴ میلیون شنونده جدید پادکست نسبت به سال گذشته در دنیاست!

همانطور که می بینید تقاضا برای فایل های صوتی مانند پادکست در حال افزایش است ولی این به این معنی نیست که بر هر پادکست تولیدی توسط برند شما گوش خواهند داد، در واقع آن ها به پادکست هایی گوش خواهند داد که برایشان جذاب، سرگرم کننده و آموزنده باشد.

یکی از بهترین استراتژی ها برای تولید پادکست، ایجاد محتوای جذاب با لحن داستانی است که موضوعی کاربردی برای آموزش منتقل نماید.

شیوه قصه گویی (Storytelling)، یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه مخاطبین است. در واقع ذهن انسان برای پذیرش محتوای روایی و داستانی به شدت آماده است.

۳. ایمیل

در سال های گذشته پیش بینی می شد استفاده از پست الکترونیکی یا ایمیل کم کم کمرنگ شود ولی به نظر این موضوع برعکس شده است و حتی کاربران کاربردی تر از آن استفاده می کنند.

ایمیل در واقع بهترین کانال برای ارسال محتواهای جدید تولید شده برای علاقه مندانی است که قبلا در لیست خبرنامه ی وبلاگی شما عضو شده اند.

۴. شبکه های اجتماعی

بیشتر مردم برای فرار از روزمرگی به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می پردازند، خودشان را سرگرم و با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

بعضی وقت ها فراموش می کنیم که چرا مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و خیلی بی هدف شروع به تولید و انتشار محتوا برای آن ها می کنیم که ۱۰۰% نتیجه ای نخواهد داشت.

برندها بجای انتشار بدون استراتژی محتوا باید در قالب یک استراتژی مدون و یکپارچه محتواهای جذاب، سرگرم کننده و آموزشی در قالب ویدئو و تصاویر خلاقانه تولید و منتشر کنند.

۵. سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

موتورهای جستجو مانند گوگل بی شک بهترین کانال بازاریابی محتوایی برای جلب توجه کاربران به محتوا هستند.

بیشتر افراد در گوگل به دنبال آموزش و یا رفع نیازهایشان هستند. در حقیقت، با توجه به آمار منتشر شده توسط گوگل ۸۹% مخاطبان کسب و کارهای B2B و همچنین ۸۱% از مخاطبان کسب و کارهای B2C برای پیدا کردن محصولات یا خدمات مورد نظرشان از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

یکی از بیشترین نرخ های تبدیل در بین کانال های بازاریابی دیجیتال مربوط به موتورهای جستجو می باشد. در نتیجه شما به راحتی می توانید با پیش بینی و شناسایی نیازهای مخاطبان و تولید محتوای مناسب در قالب یک استراتژی بازاریابی محتوا به نیازهای آنها پاسخ و آنها را به وب سایتتان راهنمایی کنید.

پس باید در نظر داشته باشیم، تولید محتوا به تنهایی تضمین کننده موفقیت استراتژی بازاریابی نمی باشد و محتوای تولید شده باید در کانال های پرطرفدار بازاریابی دیجیتال توزیع و منتشر گردند تا نتیجه موفقیت آمیز تری حاصل گردد.

 

Read More
نیما رحیمی ۱۲ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes