آیا سئو واقعا پیچیده است؟ من اینطور فکر نمی کنم!

برای موفقیت در بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان کانالی از بازاریابی دیجیتال، به محتوای مفید و پیوندها مرتبط آن نیاز دارید.

بسیاری از افراد باتجربه در زمینه­ ی SEO، آزمایشات بی­ شماری را در زمینه ­ی تاثیرات بک­ لینک ­با رتبه ­های بالا انجام داده، و گوگل، تا جایی که من می­ دانم، نسبت به اهمیت «محتوای عالی» هم توجه زیادی دارد.

در واقع، یکی از کارمندان گوگل بصورت مستقیم اعلام کرده که محتوا و لینک، دو عامل از سه عامل مهم (عامل دیگر الگوی رنک­ برین گوگل -RankBrain- است) در رتبه­ بندی الگوریتم ­های جستجو هستند.

بنابراین چرا باید سئو را با دنبال کردن روندها و تاکتیک ­های جدید و عجیب و غریب بیش از حد پیچیده کنیم؟!

نسبت به نوسانات رتبه ­بندی کلمات کلیدی دلخواه واکنش بیش از حدی نشان بدهیم و به طول و عنوان تگ ­های خود وسواس به خرج دهیم؟

سئو واقعا ساده است! “چیزی نیست به جز محتوا و لینک.”

 

حالا می­ دانیم این مسئله از نظر مفهومی ساده است، اما در عین حال نیازمند اجرای دقیقی دارد. من معتقدم با بازگشت به اصول اولیه و تمرکز بر این دو فاکتور اصلی سئو، می­توانیم وقت بیشتری را صرف انجام کارهایی کنیم که بیشترین تأثیر را در پی دارند.

ایجاد یک وبسایت بهتر و با ارتباطات مناسب­ تر، و تقویت SEO در قلمروی بازاریابی دیجیتال اهمیت بسزایی دارد.

در راستای پشتیبانی از این فعالیت، شیوه ­های استراتژیک و عملیاتی را در این پست از مجله بازاریابی دیجیتال دیجینگ به شما ارائه خواهم داد که در راستای کمپین ­های بازاریابی محتوا و تولید لینک کمک کننده خواهد بود. بنابراین اول نگاهی می­ اندازیم به اینکه چگونه می­ توان در تولید محتوا و لینک­ های خوب موفق بود؟

آیا سئو واقعا پیچیده است؟

خلق محتوای مناسب

همانطور که گروه موسیقی وو تانگ کلن می­ گوید: « محتوا بر همه ­چیز پیرامون من حکم فرمایی می­ کند».

نکته این است که همه ­چیز در سئو با محتوا شروع شده و حتی خاتمه می ­یابد. چه یک پست وبلاگی، اینفوگرافی، ویدیو، راهکار آموزشی، و ابزار تعاملی باشد یا چیز دیگر، محتوا حقیقتاً بر هرچیزی که بصورت آنلاین پیرامون ماست حاکم خواهد بود.

محتوا سبب جذب و ایجاد تعامل بازدیدکنندگان به ما شده، ارتباطات مثبت با برند ایجاد کرده و از مخاطبین می ­خواهد اقدامات مطلوب را انجام دهند. محتوا همچنین به موتورهای جستجو کمک می­ کند تا وب سایت شما را بهتر درک کرده، و بدانند چگونه باید صفحات شما را در نتایج جستجوی خود قرار دهند.

پس در مورد چیزی با اهمیت و گستردگی استراتژی محتوا، باید از کجا شروع کنیم؟

خب، اگر همه ­چیز در بهینه سازی موتورهای جستجو با محتوا شروع و پایان می­ یابد، پس باید در استراتژی محتوا هم همه ­چیز با جستجوی کلیدواژه شروع و پایان یابد.

تحقیقات مناسب در مورد کلیدواژه ­ها می ­تواند در زمینه ­ی تفاوت میان استراتژی محتوای هدف گذاری شده­ ای انجام شود که مطالب ارگانیک و ساده­ ای را به منظور خلق محتوا بوجود آورد.

با تحقیق درباره­ ی کلیدواژه شروع کنید

مفهوم تحقیقات کلیدواژه ساده است – عبارات و گزاره ­های کلیدی را که مخاطبین شما برای یافتن اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان بصورت آنلاین جستجو می ­کنند را پیدا کنید. با این حال، انجام تحقیقات در این زمینه می ­تواند کمی متفاوت باشد، و شروع به این کار، دشوارترین بخش به شمار می­ آید.

بهترین جا برای شروع کار، کلیدواژه هایی هستند که بتوانند افراد را به سایت شما هدایت کنند. این واژه­ ها در کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) یافت می­شوند.

فراتر از کلیدواژه ­هایی که قادر است به هدایت افراد به وب سایت شما بیانجامند، تهیه ­ی لیستی از کلیدواژه ­های اصلی است که می­ تواند در راستای توسعه ­ی دستیابی به کلیدواژه ­های دیگر شما بسیار مهم باشند.

کلیدواژه­ های اصلی عبارتند از واژه ­های مهمی که با کسب و کار و برند شما مرتبط هستند.

کسب اعتبار با لینک ­های واقعی

نیمی دیگر از این معادله­ ی پیچیده­ ی «همه­ چیز محتوا و لینک است!» لینک ­ه مرتبط و واقعی است. ساده به نظر می ­رسد، اما در عین حال دشوار خواهد بود – به ویژه زمانی که بحث دستیابی به لینک در کار باشد.

اگرچه ابزارها و فرآیندهایی وجود دارد که از طریق آن می ­توان سازماندهی و کارآیی را تقویت کرد، اما در نهایت خلق لینک زمان و کار زیادی را می­ طلبد – باید به مالکین وبسایت ­های واقعی جهت دستیابی به لینک ­های واقعی بصورت دستی ایمیل بزنید.

با این وجود، اگر مشخص کنید کدام صفحات (صفحات موجود یا آنهایی که نیاز به ایجاد دارد) وب سایت شما ارزش این را دارند که لینک شوند و لینک­ های مربوطه را برای­شان ایجاد کنید، شانس زیادی برای موفقیت خواهید داشت.

هشدار: حتما این صفحات، «صفحات پولی و محصولی» نخواهند بود.

صفحاتی که به افزایش نرخ تبدیل منجر می ­شوند، عملکرد مهمی در وب سایت شما خواهند داشت، اما در عین حال وقتی بحث کسب بک لینک پیش می ­آید، فرصت­های موجود بسیار محدود خواهد بود.

در اینجا شما باید از طریق لینک­ های داخلی از صفحاتی که قابلیت بیشتری دارند، به پشتیبانی از اینگونه صفحات – و سایر محتوای وبسایت خود – بپردازید.

اما چطور باید موارد قابل لینک را شناسایی کنیم؟ خب، برخی ویژگی­ های کلی وجود دارد که بصورت مستقیم با ارزشمندی لینک در ارتباط هستند:

سودمندی:

شرح مفهومی، راهنمای گام به گام، جمع­ آوری منابع و توصیه ­ها، و غیره.

منحصربفرد بودن:

دیدگاهی جدید یا تازه در مورد مباحث معین، تحقیقات یا داده ­های اصلی، پوشش مناسب نسبت به یک رویداد خبرساز، و غیره.

سرگرمی:

یک بازی یا کوییز جدید، نگاه طنزآلود به موضوعات معمولاً جدی، ابزارهای تعاملی و غیره.

در کنار این ویژگی ­ها، شما همچنین باید اندازه ­ی مخاطبین بالقوه ­ی لینک­ های خود را مد نظر قرار دهید.

هرچه بیشتر بتوانید مخاطبین را در قیف بازاریابی به سمت پایین هدایت کنید، اندازه­ ی مخاطبینی که با آنها لینک می ­شوید کاهش خواهد یافت. دستیابی به لینک برای صفحات مرتبط با تبدیل مخاطبین به خریدار عمدتاً دشوار است، چرا که به اندکی از مخاطبینی که تمایل به خرید دارند خدمت ­رسانی می ­کند.

به جای این کار بهتر است تمرکز خود را بر بخش بالایی قیف بازاریابی قرار داده و به حجم بالاتری از مخاطبینی که به دنبال اطلاعات هستند دسترسی پیدا کنید.

کلیدواژه­ های مرتبط با این صفحات عمدتاً اصطلاحاتی هستند که رتبه­ بندی آنها دشوار است، با این حال اگر محتوای شما قدرتمند باشد، باز هم می ­توانید از طریق دستیابی به سایت­ های مربوطه به صورت هدفمند، لینک­های مناسبی را بدست آورید.

جالب اینجاست که صفحات قابل لینک شما همیشه آن صفحاتی نیستند که در جستجو رتبه ­ی بالایی را کسب می­کنند، چرا که مخاطبین بیشتر به معنای رقابت بیشتر خواهد بود. با این حال، استفاده از دارایی ­های قابل لینک برای خلق لینک­ های با ارزش، به رشد قابلیت و اعتبار برند و دامنه ­ی شما کمک کرده، و رتبه ­بندی صفحات متمرکز بر کلیدواژه و تبدیل کننده­ ی مخاطبین شما را تقویت می ­کند.

حالا همه­ ی موارد گفته شده را در کنار هم قرار داده و پیام موجود را ساده ­تر بیان می ­کنیم.

اما پیش از این کار و حل مشکل SEO یکبار برای همیشه، ممکن است در مورد این مسئله فکر کنید که «سئو فنی و مرتبط با صفحه چیست؟»

آیا سئو واقعا پیچیده است؟

مؤلفه­ های فنی و مرتبط با صفحه نقش مهمی در موفقیت سئو داشته و اشتباه گرفتن این مؤلفه ­ها می ­تواند موفقیت محتوای ایجاد شده از سوی شما را کاهش داده و پیوندهای موجود را تضعیف کند.

بگذارید روشن­ تر بگوییم: اگر گوگل نتواند سایت شما را به درستی پایش و جستجو کند، شما را در نتایج جستجوی خود نمایش نخواهد داد.

با این حال، من این گونه بهینه ­سازی­ ها زیر چتر «محتوا» و با توجه به فرمول محتوا و لینک، دسته ­بندی می­ کنم.

اگر ندانید موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را بررسی می ­کنند، احتمالاً این محتوا در نتایج موتورهای جستجو عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

برای مرور استراتژی ­های بیان شده جهت موفقیت در جستجو، شما باید:

  • برای کلمات جستجوی منحصربفرد تحقیق کنید – داشتن محتوای مناسب اهمیت زیادی برای مخاطبین شما خواهد داشت و این مسئله به نتایج مناسب در جستجوی کسب و کارتان خواهد انجامید.
  • پیش از شروع به تولید محتوا یا به روز کردن صفحات موجود، اطمینان حاصل کنید برای تحقیق در مورد کلیدواژه­های انحصاری زمان مناسبی اختصاص دهید. این کار به درک کافی از رتبه ­بندی کنونی و وضعیت شما در بازار جستجو کمک خواهد کرد.
  • فرصت­ های موجود در زمینه ­ی کلیدواژه ­ها را تحلیل کرده و بسط دهید – فراتر از درک رتبه بندی کنونی شما، باید فرصت ­های موجود در زمینه ­ی کلیدواژه­ ها را شناسایی و اولویت ­بندی کنید.
  • محتوای استراتژیکی که اهداف جستجوی شما را محقق می­ کند، خلق کنید – با استفاده از تحلیل کلیدواژه قادر خواهید بود محتوایی ایجاد کنید که راهکاری مناسب برای جذب لینک بوجود آورد. یک جنبه ­ی مهم در خلق محتوای موفق، ایجاد تعادل میان محتوای متمرکز بر کلیدواژه، با محتوایی گسترده­ تر و لینک ­شدنی ­تر است، که در نهایت تحقق اهداف SEO را به دنبال دارد.
  • صفحات خود را برای افزایش ارتباط با لینک ­های مورد نظر تبلیغ کنید – میلیاردها صفحه­ ی جدید هر روزه بصورت زنده بازدید شده، و بدون تبلیغ مناسب، حتی بهترین صفحه ­ها هم زیر انبوهی از محتوای آنلاین دفن خواهند شد. ترویج و تبلیغ استراتژیک صفحات باعث می­ شود بک­ لینک­ های قدرتمندی خلق کنید تا مشاهده بیشتر صفحات از سوی مخاطبین را تقویت شود.

باز هم تأکید می­ کنم که این مفاهیم اگرچه ساده به نظر می ­رسند، اما اجرای مناسب آنها بسیار دشوار است. با این وجود و با استفاده از دو عامل اصلی در موفقیت جستجو – محتوا و لینک – قادر خواهید بود از تمرکز بر اولویت ­های نامناسب پرهیز کرده و بجای آن تلاش خود را بر روی استراتژی ­هایی که بیشترین نتایج را در پی خواهند داشت، متمرکز کنید.

افراد می­ توانند ذهن خود را به سمت فرآیند ساده­ ی خلق صفحات و تولید محتوای خود که بتواند به پرسش ­های ویژه ­ای پاسخ دهد منعطف کرده و سپس این صفحات را جهت دستیابی به تأیید دیگران (بک ­لینک ­ها) ترویج کنند. در این راستا پیشنهاد می ­کنم همین رویکرد، در مقیاس وسیع­ تر، بعنوان یک روتین و فرآیند مورد توجه واحد بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما قرار گیرد.

 باز هم تاکید می کنم، فراموش نکنید که فرآیند اصلی سئو در دو کلمه تعریف می شود: محتوا و لینک!

Read More
نیما رحیمی ۲۵ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

به روزرسانی بخش وبلاگ وب سایت هرچند وقت باید انجام شود؟

آغاز به کار یک وبلاگ کار دشواری است. فکر کردن درباره ­ی اینکه چه مطلبی به اشتراک گذاشته شده و چگونه ترویج و تبلیغ شود، نیاز به برنامه ­ریزی استراتژیک دارد.

و همینطور این مسئله که محتوای شما تا چه اندازه برای مشتریان­تان مفید و کاربردی به نظر می­ رسد.

میزان بروزرسانی بلاگ، عاملی که می­تواند به جلب نظر مخاطب نسبت به محتوای ارائه شده، و یا حتی برعکس، پنهان ماندن این محتوا از چشمان او بیانجامد.

شاید تعجب کنید از اینکه بدانید گرچه داده­ های فراوانی در زمینه ­ی اهمیت پست ­های وبلاگی در بازاریابی وجود دارد، اما تقریباً چیز زیادی درباره ­ی تناوب این پست­ ها ارائه نشده، عمدتاً به این دلیل که این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر ابهام بیش از حد شما را با مشکل مواجه می­کند، نترسید! در پست از وبلاگ دیجینگ چندین پیشنهاد و اطلاعات آماری به شما ارائه می­ کنیم تا در تصمیم­گیری کمک­تان کند.

 

چندوقت­ یکبار باید در وبلاگ خود مطلب بگذارید؟

اگر شما یک تیم بازاریابی محتوا هستید، فکر نکنید باید بصورت دائم محتوای خود را به روز کنید. در این صورت، ممکن است مطالب قبلی از چشم مخاطبین دور مانده و بازخورد مناسبی دریافت نکند.

زمان­بندی در وبلاگ­ نویسی به دو دلیل حائز اهمیت است: یکی اینکه ترافیک ارگانیک ایجاد می ­کند، و دوم اینکه به آگاهی از برند کمک می­کند. در ادامه به دلایل این مسئله می­ پردازیم.

ترافیک ارگانیک

اگر بخواهید تعداد بازدید از وبسایت خود را افزایش دهید، وبلاگ ­نویسی از اهمیت زیادی برای SEO برخوردار است. اما چنانچه پیشتر محتوای ارزشمندی را تولید کرده ­اید، بهتر است برگردید و این محتوا را به روزرسانی کنید، به ویژه اگر می ­خواهید به تقویت و بهبود برخی پست­ های خاص بپردازید.

ترافیک ناشی از پست­ های وبلاگی در طول زمان نتایج ارگانیکی حاصل می ­کند. به همین دلیل هم به روزرسانی پست­ ها اهمیت دارد چرا که باعث می­ شود تعداد خواننده بیشتر، شناخت بیشتر و احتمالاً طرفداران بیشتری بدست آورید.

آگاهی از برند

از آنجا که گوگل می­ تواند برای SEO تمامی صفحات وب سایت را پایش کند، تمامی پست­ های وبلاگی که ایجاد می ­کنید این فرصت را خواهند داشت نه تنها برند شما را بهینه ­سازی کنند، که آگاهی از آن را ارتقا دهند.

بعنوان مثال، اگر در صنعت زیبایی فعال هستید و پست­ هایی با کیفیت درباره ­ی چگونگی استفاده از خط­ چشم یا ریمل می­ نویسید، این فرصت را خواهید داشت که در نتایج جستجو گوگل در این زمینه ­ها دیده شوید.

برای ایجاد وفاداری برند، اطمینان حاصل کنید محتوای با کیفیت بالایی تولید می ­کنید.

اگر محتوای شما همراه با تصاویر، کلمات کلیدی و کلاً مباحث مرتبط با صنعت باشد، امکان افزایش آگاهی از برند وجود خواهد داشت.

بنابراین وبلاگ ­نویسی می­ تواند منجر به کشف برند و هدایت بیشتر مشتریان بالقوه به سمت شما شود. اگر می ­خواهید بدانید تناوب انتشار مطالب برای تیم محتوا و کسب و کار شما باید به چه شکلی باشد، به خواندن مطلب ادامه دهید.

تناوب وبلاگ ­نویسی

بروزرسانی وبلاگ وب سایت

تناوب نوشتن مطالب در وبلاگ به آنچه می ­خواهید از طریق آنها به دست آورید بستگی خواهد داشت. پس بیایید به اصول پایه ­ای درباره ­ی تناوب نوشتن وبلاگ در راستای اهداف خود نگاه کنیم.

 

ترافیک ارگانیک

چنانچه هدف اصلی شما بدست آوردن ترافیک بیشتر در وب سایت و محتوای ارائه شده است، بهتر است پست مطالب بصورت مکرر انجام شود. در نهایت زمان­بندی دقیق این کار برعهده شما خواهد بود.

وقتی یک وبلاگ کوچک با اعضای تیم محدود دارید، ایجاد طوفان فکری، خلق و ارتقای پست­ های جدید بصورت روزانه دشوار خواهد بود. در اینجا برنامه­ ریزی اهمیت پیدا می­ کند.

وقتی کمپین محصول آتی خود را آغاز می­ کنید، باید برای به روز رسانی وبلاگ خود برنامه ­ریزی کرده و برای مشاهده­ ی پست­ های ارائه شده زمان مناسبی را اختصاص دهید.

فکر کردن به خطوط کلی مطالب و سازماندهی آنها پیش از شروع به نوشتن باعث صرفه جویی در زمان می ­شود.

از آنجایی که می ­خواهید تا حد ممکن به انتشار مطالب بپردازید، نسبت به محتوایی که می ­تواند به آموزش بیشتر خوانندگان شما منجر شود فکر کنید. این مسئله بسته به نوع وبلاگ و مطالب آن متفاوت به نظر می ­رسد و بستگی به صنعت، کمپین تبلیغاتی و فهرست مطالب شما خواهد داشت.

آگاهی از برند

هنگامی که بر مسئله­ ی برندینگ تمرکز می ­کنیم، مسئله ­ی اصلی متنوع­ سازی محتوای ارائه شده است. تلاش کنید به شیوه ­های مختلف جهت برجسته کردن برند تجاری و تعریف آن به مخاطب فکر کنید. اینکه چگونه پست وبلاگی می ­تواند به مخاطبان بگوید شما چه کسی هستید؟

زمانی که تمرکز اصلی برای شما صرفاً تبلیغ محصلات یا خدمات کسب و کارتان است، لازم نیست این پست­ ها را بصورت مستمر ایجاد شوند. اما در مورد کسب و کارهای کوچک باید سعی شود این کار دست کم یک بار در هفته انجام شود.

ایجاد آگاهی از برند این فرصت را به شما می­ دهد تا اطلاعات مفیدی را به مخاطبان هدف خود ارائه کنید. اینفوگرافی درباره ­ی برند یا آماری در مورد صنعت، روش ­های خوبی برای کسب وفاداری مشتری خواهد بود.

البته محتوا می ­تواند کمی متفاوت باشد:

از پست ساده­ ای درباره ­ی «کارمند برتر ماه» کسب و کار که جشن گرفتن تیم شما را نشان می ­دهد گرفته، تا رویدادی مربوط به فعالیت­ های اخیر شرکت، یا اینفوگرافی برای شرح ارزش ­های اصلی.

با برنامه ­ریزی صحیح، حجم مطالبی که در وبلاگ منتشر می ­کنید می­ تواند متغییر باشد. ما برای وبلاگ ­های کوچکتر که تمرکز خود را بر روی ترافیک ارگانیک قرار می­ دهند، تعداد سه تا چهار بار در هفته را پیشنهاد می ­کنیم، چرا که افزایش تعداد کلیک هدف اصلی وبلاگ­ نویسی در این راستا خواهد بود.

وبلاگ­ های بزرگتر با چند عضو در تیم قادرند حجم مطالب ارائه شده را افزایش دهند، اما بایستی نسبت به اشباع بیش از حد در نتایج موتورهای جستجو توجه کافی داشته باشند.

به همین دلیل است که هدف نهایی چهار یا پنج پست در هفته تعیین می ­شود. بدین ترتیب اطمینان حاصل می ­شود که پست های جدید زمان کافی برای دستیابی به ترافیک مناسب را داشته و با به ­روزرسانی مؤثر، سبب تقویت احتمال دستیابی به اهداف کمپین شما به وجود می ­آید.

زمانی که محتوای ارائه شده عمدتاً بر آگاهی از برند متمرکز است، و نه بدست آوردن ترافیک بیشتر، تناوب نوشتن مطالب در وبلاگ در آن حد نخواهد بود. در این راستا توصیه می ­شود وبلاگ­ هایی که کوچک­تر بوده و بر آگاهی از برند تمرکز دارند، یک یا دو بار هفته مطالب خود را منتشر کنند. اگرچه این مطالب به خوبی محتوای متمرکز بر ترافیک جستجو نمی­ شوند، اما در عین حال سروصدای مناسبی پیرامون وبلاگ شما ایجاد می ­کنند.

در مورد وبلاگ ­هایی که منابع بیشتری دارند، می­توان تناوب پست­ های آگاهی از برند را افزایش داد، بویژه اینکه احتمالاً وبلاگ ­های بزرگتر از پیش، میزان ترافیک ارگانیک بالایی را در اختیار دارند. در اینجا فضای بیشتری برای تمرکز بر محتوایی که به ارتقای برند شرکت می­ پردازد وجود خواهد داشت.

راه­ اندازی و حفظ یک وبلاگ ممکن است دشوار باشد، اما در این راستا هیچگونه اصول علمی دقیقی وجود ندارد. به همین دلیل تا زمانی که به اهداف تجاری خود پایبند باشید، می­ توانید در نوشتن و انتشار مطالب وبلاگ خود انعطاف به خرج دهید.

Read More
نیما رحیمی ۲۳ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

بهترین زمان برای ارسال ایمیل به مشتریان

این پرسش که «بهترین زمان برای ارسال ایمیل به مشتریان کدام است؟» نمی‌تواند پرسش دقیقی باشد، اما با این حال برخی یافته‌های مهم که از طریق تحقیقات عمیق و تجربی بدست آمده نشان می‌دهد داشتن لیست می‌تواند برای انجام این کار مؤثر باشد. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا مطابق این یافته‌ها، دریابید بهترین زمان برای ارسال ایمیل از چه قرار است.

چرا ارسال ایمیل برای کسب و کار شما اهمیت خواهد داشت؟

بازاریابی ایمیلی اتوماتیک فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا نرخ تبدیل فروش خود را بهبود بخشید – حتی تا ۱۴% بیشتر.

از این رویکرد می‌توان برای ارسال پیشنهاد خاص و انحصاری به مشتریان – همانند فروش محصولات یا فرستادن خبرنامه‌ها – و یا اطلاعاتی که خوانندگان نمی‌توانند هرجای دیگری به دست آورند استفاده کرد.

در این راستا باید نسبت به شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی اقدام کرده و بدین ترتیب امکان ایجاد مسیری فوری برای ارتباط با مشتریان را میسر کرد. ایمیل‌های شما باید حاوی نکاتی باشد که مشتریان به کسب اطلاعات در آن زمینه علاقمندند، از جمله پیشنهادهای تخفیف، به روز رسانی اخبار کسب و کار، و یا ارائه‌ی محصولات یا خدمات جدید.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌های خودکار را بصورت رایگان ایجاد کرده و برای مخاطبین بفرستند. ضمناً کاربران می‌توانند ایمیل‌های خود را طبق تنظیمات و برنامه‌های از پیش تعیین شده دسته‌بندی کرده و سپس به لیست‌های مختلف ارسال کنند.

هنگامی که می‌خواهید از این ابزار استفاده کنید، احتمالاً به زمانی برای بررسی مسائلی که مخاطبین تمایل دارند در ایمیل‌های شما دریافت کنند نیاز خواهید داشت، بویژه اگر پیشنهادات ویژه یا زمان محدودی در این راستا وجود داشته باشد. شما باید مطمئن شوید بیشترین تعداد مشتریان ممکن ایمیل‌های شما را باز و مطالعه کنند. در این‌باره در بخش بعد بیشتر بحث خواهیم کرد.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل به مشتریان

بهترین زمان برای ارسال ایمیل کدام است؟

برخی روش‌ها برای پیدا کردن زمان و روز مناسب جهت ارسال ایمیل مطابق با تحقیقات به عمل آمده از قرار زیر هستند.

اعداد و ارقام به دست آمده از نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی GetResponse حاصل شده و از آن برای تهیه معیاری در این زمینه استفاده شده است. در این راستا بر روی ۴ میلیارد ایمیل ارسالی از سوی ۱۰۰۰ فرستنده‌ی فعال تجزیه و تحلیل صورت گرفته است.

بصورت کلی بالاترین نرخ کلیک بر روی ایمیل‌ها ساعت ۱۰ صبح با ۲۱% و ۱ بعدازظهر با ۲۲.۵% است، و در حدود ۶ عصر بیشترین میزان مشاهده می‌شود. این داده‌ها بیانگر آن است که اغلب مخاطبین روز خود را با چه چیزی آغاز می‌کنند و یا در چه زمان از مباحث دریافتی نتیجه‌گیری بعمل می‌آورند.

توجه به مخاطبین می‌تواند به شما در راستای زمان ارسال ایمیل‌ها کمک کند. اگر خریدار شما شاغل است، با ساعت کاری ۹ تا ۵، ارسال ایمیل در ساعات غیرکاری می‌تواند بهترین روش باشد. طبق تحقیقات انجام شده ارسال ایمیل بین ساعت ۸ تا ۹:۳۰ صبح، با کارهای روزمره و روتین اینگونه مخاطبین مطابقت بیشتری خواهد داشت.

اگر می‌خواهید ایمیل‌های حاوی نکات فروش یا تبلیغات را ارسال کنید، بهتر است زمان استراحت برای ناهار برای این کار در نظر گرفته شود.

با این حال توجه به روتین روزانه تنها معیار مناسب برای ارسال ایمیل نیست. برخی موارد دیگر مانند نرخ (CTR، نرخ CTOR و نرخ باز کردن (OR) هم می‌تواند به شما در جهت ارسال ایمیل کمک کنند.

نرخ CTR

این نرخ به تعداد افرادی اشاره می‌کند که لینک یا تصویر ارائه شده در ایمیل شما را باز می‌کنند. طبیعتاً این عدد از تعداد ایمیل‌های باز شده کوچکتر است چرا که برخی افراد ایمیل شما را باز کرده اما بدون هیچگونه تعاملی آن را رها می‌کنند.

نرخ CTOR

برای مقایسه میان افرادی که ایمیل‌های شما را باز کرده و آنهایی که روی هر لینک کلیک کرده‌اند، از شاخصی با عنوان نرخ کلیک جهت باز کردن استفاده می‌شود. این شاخص به شما کمک می‌کند دریابید کدامیک از اطلاعات ارائه شده در ایمیل مناسب مصرف کنندگان بوده است. CTOR با تقسیم CTR بر نرخ باز کردن و ضرب آن در ۱۰۰% بدست می‌آید. بعنوان مثال اگر ایمیل شما ۲۰۰ کلیک و ۱۲۰ باز کردن داشته، نرخ کلیک جهت باز کردن ۶۰% خواهد بود.

نرخ باز کردن یا OR

نرخ باز کردن درصد افرادی را نشان می‌دهد که ایمیل‌های ارسالی را باز کرده‌اند. اگر این عدد بالا باشد نشان می‌دهد موضوعات ارائه شده در ایمیل‌ها کوتاه و مؤثر بوده و بهینه‌سازی مناسبی از بابت پیش‌نمایش‌ها عناوین بر روی آنها صورت گرفته است.

در ادامه می‌خواهیم بهترین روز هفته برای ارسال ایمیل را بررسی کنیم. CampaignMonitor داده‌های مربوط به میلیون‌ها ایمیل ارسالی با استفاده از خدمات خود را بررسی کرده تا مناسب‌ترین روز برای این کار را بدست آورد.

با توجه به این داده‌ها به نظر می‌رسد بهترین روز برای بدست آوردن بیشترین موفقیت، یکی از روزهای کاری هفته است. مردم اکثراً در میانه‌ی هفته به باز کردن و مطالعه‌ی ایمیل‌های خود می‌پردازند. همچنین باید در نظر داشته باشید کمترین میزان این عمل، ابتدای هفته خواهد بود.

CampaignMonitor همچنین گزارش می‌دهد بازاریابی و تبلیغاتی از جمله حوزه هایی است که بیشترین موفقیت را در زمینه‌ی بازاریابی ایمیلی بدست می‌آورد. بنابراین اطمینان از اینکه اینگونه ایمیل‌ها در خاطر افراد باقی می‌مانند، کلید موفقیت در حصول مشتری خواهد بود.

بازاریابی ایمیلی می‌تواند روشی مفید و هوشمندانه باشد. صنایع مختلف از مزیت‌های این کار به روش خود بهره گرفته و جهت تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کنند. اما چگونه می‌توان میزان موفقیت را در این راستا مورد سنجش قرار داد؟

مشترکین شما از پیش به مطالب‌تان علاقمندند. آنها از آنچه که شما پیشنهاد می‌کنید راضی بوده و تا زمانی که ایمیل‌های ارسالی‌تان مرتبط با نیازهای‌شان باشد، شانس مناسبی خواهید داشت تا بتوانید از این طریق به اهداف بازاریابی ایمیلی دست پیدا کنید.

Read More
نیما رحیمی ۲۱ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

عوامل موثر بر ایندکس شدن صفحات وب سایت

وقتی ربات‌های جستجو، به کاوش وب سایت شما می‌پردازند، عمل ایندکس کردن صفحات را با توجه به عناوین و ارتباط محتوا با این عناوین انجام می دهند. پس از ایندکس کردن، صفحه‌ی شما واجد شرایط رتبه‌بندی در صفحه نتایج جستجو خواهد بود.

رفع مسدودیت دسترسی ربات‌های جستجوگر به صفحات

با شناسایی قابلیت پایش صفحات وب سایت می‌توانید از این مسئله اطمینان حاصل کنید. در این راستا ابتدا باید اطلاع داشته باشید که آیا ربات ها به صفحات مطلوب شما وارد شده و به آنها دسترسی خواهند داشت یا نه.

چند ابزار برای این کار وجود دارد. آزمایشگر robots.txt گوگل به شما لیست صفحات غیرمجاز را ارائه کرده، و با استفاده از ابزار Google Search Console خواهید توانست علت مسدود شدن این صفحات را بررسی کنید.

حذف محتوای تکراری

محتوای تکراری ربات‌های جستجو را دچار مشکل کرده و بر ایندکس شدن صفحات شما تأثیر منفی می‌گذارد. به یاد داشته باشید از URL های متعارف برای ایجاد صفحات مورد نظر خود استفاده کنید.

ممیزی مسیرهای مجدد

دقت داشته باشید تمامی تغییر مسیرها به درستی تنظیم شده باشند. حلقه‌های تغییر مسیر، URL های نادرست و – بدتر از همه – تغییر مسیرهای نامناسب می‌تواند بر قابلیت ایندکس شدن صفحات شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از این مسئله، بایستی همواره به ممیزی تغییر مسیرهای موجود بپردازید.

واکنشگرا بودن وب سایت در گوشی های موبایل

اگر وب سایت شما با موبایل سازگار نیست باید بدانید از دنیای رقابت عقب افتاده‌اید. گوگل از اوایل سال ۲۰۱۶ در ایندکس‌های خود ابتدا وب سایت‌های موبایلی را گنجانده و تجربیات موبایلی را نسبت به دسکتاپ در اولویت قرار می‌دهد. امروزه این شیوه‌ی ایندکس کردن بصورت پیش‌فرض وجود دارد. برای رعایت این مسئله‌ی مهم می‌توانید از آزمون قابلیت کارکرد با موبایل که سایت گوگل ارائه می‌کند استفاده و بررسی کنید آیا وب سایت شما به بهبود نیاز دارد یا خیر.

رفع خطاهای http

رفع خطاهای HTTP

HTTP مخفف پروتکل انتقال هایپرتکست است، که البته به آن کاری نداریم. چیزی که به آن کار داریم این است که چه زمانی HTTP با خطا مواجه می‌شوند و چطور باید این خطاها را برطرف کنیم.

خطای HTTP می‌تواند سبب اختلال در کار روبات‌های جستجو و مسدود کردن محتوای مهم وبسایت شما شود. بدین ترتیب، رفع سریع و کامل این خطاها از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

از آنجایی که خطاهای HTTP منحصربفرد بوده و نیازمند تفکیک هستند، در ادامه توضیح مختصری در مورد هریک از آنها ارائه می‌شود و از لینک‌های موجود نیز می‌توانید به اطلاعات بیشتری در جهت حل آنها دست پیدا کنید.

۳۰۱ تغییر مسیر دائمی

برای ارسال دائمی ترافیک از یک URL به دیگری استفاده می‌شود. CMS به شما امکان می‌دهد این تغییر مسیرها را تنظیم کنید. با این حال این موارد ممکن است به کند شدن سایت و زایل شدن تجربه‌ی کاربری بیانجامد، چرا که هرگونه تغییر مسیر اضافی زمان بارگیری صفحه را افزایش خواهد داد. در صورت امکان بایستی زنجیره‌های تغییر مسیر را به صفر برسانید تا پایش موتورهای جستجو بر روی صفحات شما بهتر انجام شود.

۳۰۲ تغییر مسیر موقت

راهی برای هدایت موقت ترافیک از URL به یک وبسایت دیگر است. این کد وضعیتی بصورت اتوماتیک به کاربران در صفحه‌ی جدید ارسال می‌شود، و در عین حال عنوان و تگ URL با URL مبدأ یکسان باقی خواهد ماند. اگر تغییر مسیر موقت به مدت طولانی پایدار بماند، بعنوان یک تغییر مسیر دائمی در نظر گرفته شده و مؤلفه‌های مربوطه به URL مقصد منتقل می‌شوند.

۴۰۳ پیام‌های ممنوعه

به این معناست که محتویات درخواست شده توسط کاربران براساس مجوزهای دسترسی یا به دلیل سوء تنظیمات سرور محدود شده است.

۴۰۴ صفحات خطا

به کاربران بیان می‌کند که صفحات درخواستی آنان وجود ندارد، که این مسئله یا به دلیل حذف صفحه و یا اشتباه در تایپ URL رخ می‌دهد. اینکه بتوانید صفحات ۴۰۴ با عنوان برند خود ایجاد کرده و بازدید کنندگان را به سایت خود ارجاع دهید ایده‌ی خوبی خواهد بود (برای دیدن نمونه‌های مناسب بر روی لینک بالا کلیک کنید).

۴۰۵ روش غیرمجاز

بدین معنی است که سرور وبسایت شما روش دسترسی شما را شناسایی و مسدود کرده و در نتیجه این پیام صادر شده است.

۵۰۰ خطای داخلی سرور

یک پیام خطای کلی است به این معنی که سرور وب شما در زمینه‌ی ارائه‌ی سایت به درخواست کنندگان با مشکل مواجه است.

۵۰۲ خطای دروازه‌ی ورود نامناسب

به ارتباط نامناسب یا واکنش نامعتبر بین سرورهای وبسایت اشاره دارد.

۵۰۳ خدمات ناموجود

بیانگر آن است که سرور شما به درستی کار می‌کند اما قادر به انجام درخواست مربوطه نیست.

۵۰۴ پایان زمان برای دروازه‌ی ورود

بدین معناست که یک سرور نتوانسته پاسخ بهنگامی از سرور وب شما جهت دسترسی به اطلاعات درخواستی دریافت کند.

دلیل خطاهای فوق هرچه که باشد، مهم است در راستای رضایت کاربران و موتورهای جستجو، و بازگشت هر دو به وبسایت شما، هرچه سریعتر رفع شود.

حتی اگر وبسایت شما پایش و ایندکس شده باشد، مشکلاتی که به مسدود شدن دسترسی کاربران و ربات‌های جستجو می‌انجامد می‌تواند بر SEO سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

Read More
نیما رحیمی ۱۹ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

معرفی سیستم های مدیریت محتوا برای کسب و کارها

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، به دلیل راحتی در راه اندازی و همچنین ویژگی آن ها در تمرکز بر روی محتوا برای راه اندازی وب سایت کسب و کار ها پیشنهاد می شود.

سیستم نرم‌ افزاری است که ابزارهای از پیش آماده‌ای برای طراحی وب سایت، نوشتن مطالب، درج تصاویر و پیوندها و به‌طور کلی مدیریت یک یا چند وب ‌سایت را دارد و به کاربران اجازه می‌دهد حتی با دانشی اندک در زمین ی زبان ‌های برنامه‌نویسی تحت وب، وب‌ سایت خود را به سادگی ایجاد و مدیریت کنند.

 

در این پست از وبلاگ دیجینگ به معرفی تعدادی از این سیستم ها می پردازیم:

۱. وردپرس:

وردپرس، نام آشناترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که در سال ۲۰۰۳ میلادی بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL ارائه شد. یکی از برجسته ترین ویژگی های آن رایگان و متن باز بودن است که راه اندازی وب سایت بوسیله آن بسیار ارزان تمام می شود.

برای راه اندازی وب سایت با استفاده از وردپرس می توانید از هزاران قالب های از پیش طراحی شده و پلاگین های آماده استفاده نمایید، همچنین این سیستم مدیریت محتوا ناحیه مدیریت و کاربری بسیار کامل و کاربرپسندی را در اختیار قرار می دهد.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس را می توان به صورت رایگان از سایت وردپرس فارسی دریافت کرد.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

تعدادی از وب سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند:

·   مجله خبری نیویورکر

·   وبلاگ رسمی جنگ ستارگان

·   شرکت سونی میوزیک

·   مرکز خبری مایکروسافت

·   شرکت والت دیزنی

·    شرکت مرسدس بنز

 

در آخر، وردپرس به دلیل سادگی و امکانات زیادی که در اختیار قرار می دهد برای راه اندازی وب سایت ها و وبلاگ های استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط پیشنهاد می شود.

 

۲. دروپال:

دروپال، امکانات بیشتری را از یک سیستم مدیریت محتوا در اختیار قرار می دهد. در واقع بستری متن باز برای راه اندازی انواع وب سایت ها با امکانات مختلف است.

یکی از بهترین ویژگی های آن، در اختیار قرار دادن یک سیستم ماژولار یکپارچه برای کاربردهایی مانند: انتشار محتوا، ارتباطات و تجارت الکترونیک است که ماژول ها، قالب ها، پلاگین های مختلفی را ارائه می کنند.

دروپال کاملا متن باز و قابل ویرایش و توسعه بوده و به کاربران این امکان را می دهد انواع وب سایت را طراحی نمایند.

دروپال را می توانید از این لینک دریافت کنید.  سیستم مدیریت محتوا دروپال

تعدادی از وب سایت هایی که با دروپال طراحی شده اند:

·        شرکت خودروسازی تسلا

·        شرکت خدمات ارتباطی ورایزون

·        توییتر

·        فروشگاه آنلاین ای بی

·        شرکت نوکیا

·        دانشگاه استنفورد

·        دانشگاه هاروارد

 

کسب و کارهای سایز متوسط و بزرگ به دلیل ویژگی های: قابل اطمینان بودن، تطبیق پذیری، قدرت بالای مدیریت، امنیت و دردسترس بودن ترجیح می دهند از این سیستم مدیریت محتوا بهره ببرند.

 

۳. جوملا:

جوملا، مانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگان است. جالب است بدانید حدود ۷۵ میلیون وب سایت در اینترنت از جوملا  استفاده می کنند. استفاده از این سیستم مدیریت محتوا حتی برای کسانی که از طراحی وب سایت چیز زیادی نمی دانند بسیار ساده است.

با جوملا به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا می توانید انواع محتوا شامل متن، تصویر، ویدئو، صوت و … را مدیریت کنید. همچنین به شما اجازه می دهد با یک کلیک از هزاران افزونهو قالب از پیش آماده استفاده نمایید.

همان طور که اشاره شد وب سایت های زیادی از جوملا بهره می برند و از لحاظ سادگی بین وردپرس به عنوان ساده ترین و دروپال به عنوان پیچیده ترین سیستم مدیریت محتوا قرار می گیرد.

سیستم مدیریت محتوا جوملا را می توانید از سایت جوملا فارسی دانلود کنید.

سیستم مدیریت محتوا جوملا

تعدادی از وب سایت هایی که با جوملا طراحی شده اند:

·        شرکت خودروسازی پژو

·        وب سایت شخصی مایکل فلپس

·        شرکت ایکیا

Read More
نیما رحیمی ۱۲ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

Impressions در اینستاگرام به چه معناست؟

اگر از اینستاگرام بعنوان بخشی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، مطمئناً با اصطلاح Impressions مواجه شده‌اید.

اما Impressions دقیقاً به چه معناست؟ با چه دقتی موفقیت عمل انجام شده را نشان می‌دهد؟ و تفاوت میان Impressions با اصطلاح Reach، معیاری بسیار مشابه در اینستاگرام، به چه شکل است؟

نخست، برای اینکه بهتر بدانید Impressions در اینستاگرام به چه معناست، باید ارتباط آن با معیار Reach را درک کنید.

در ادامه راهی ساده برای تشخیص و تمایز Impressions از Reach ارائه شده است:

 

Impressions چیست؟

Impressions تعداد دفعاتی که پست یا آگهی شما برای کاربران به نمایش درآمده را نشان می‌دهد. این شاخص، کاربران را از هم تفکیک نمی‌کند، پس اگر پست یا آگهی شما ۱۰۰ بار به یک شخص نمایش داده شود، همین عدد ۱۰۰ بعنوان Impressions محاسبه خواهد شد.

 

Reach به چه معناست؟

در مقابل، تعداد دقیق کاربران منفردی که پست یا آگهی شما را مشاهده می‌کنند با شاخص Reach نشان داده می‌شود. پس اگر یک پست ۱۰۰ بار برای یک شخص خاص به نمایش درآید، Impressions برابر با ۱۰۰ اما Reach برابر با ۱ خواهد بود.

 

Impressions در اینستاگرام

Impressions در اینستاگرام تعداد دفعات به نمایش درآمدن پست یا آگهی شما را محاسبه می‌کند.

این مفهوم تعداد کاربران منفرد را در نظر نمی‌گیرد، پس اگر این پست یا آگهی بارها توسط یک نفر مشاهده شود، بعنوان چندین Impressions متفاوت محاسبه خواهد شد.

دلایل اهمیت Impressions

سوال: چه زمانی می‌توان Impressions را بعنوان یک شاخص کلیدی عملکرد در کمپین‌های اینستاگرامی خود مد نظر قرار دهید؟

پاسخ: هنگامی که می‌خواهید آگاهی مخاطبین هدف خود را افزایش دهید.

بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام تمرکز خود را برای دسترسی هرچه بیشتر به افراد قرار می‌دهند.

اما در واقعیت، وقتی دسترسی (Reach) شما به ۱۰.۰۰۰ فرد جدید است که هیچیک به آنچه شما می‌فروشید علاقه‌ای ندارند، این تعداد چندان اهمیتی نخواهد داشت.

برخی مواقع اینکه بتوانید تمرکز خود را در زمینه‌ی ارتقای آگاهی از برند در میان مخاطبین پیشین خود قرار دهید، ارزشمندتر خواهد بود.

زمانی که تمرکز شما بر افزایش آگاهی میان مخاطبین هدف است، مفهوم Impressions در اینستاگرام می‌تواند یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) محسوب شود.

بعنوان مثال، عادت‌های خودتان در اینستاگرام در زمینه‌ی پیمایش صفحات را در نظر بگیرید:

اگر یک آگهی یا پست را فقط یک بار مشاهده کنید، به نظر می‌رسد تأثیر آن بر شما چندان عمیق نخواهد بود. اما اگر به پست‌ها یا آگهی‌های بیشتری از یک شرکت توجه داشته باشید، آگاهی شما از برند آنها افزایش خواهد یافت.

حتی اگر هم‌اکنون در بازار محصولاتی که آنها به فروش می‌رسانند حضور نداشته باشید، آگاهی شما از برند می‌تواند منجر به خرید آتی شما شود.

از آنجایی که مفهوم Impressions تک تک کاربران را مد نظر قرار نمی‌دهد، بهترین معیار مستقل برای اجرای کمپین اینستاگرامی با هدف دسترسی به بیشترین افراد ممکن نخواهد بود.

اما وقتی معیارهای Reach و Impressions را در کنار هم بررسی کنید، می‌توانید متوجه شوید کاربران بصورت میانگین چند بار پست‌ها یا آگهی‌های شما را ملاحظه کرده‌اند.

Read More
نیما رحیمی ۶ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

فرآیند ساده دو مرحله ای برای محاسبه اندازه بازار

وقتی کسب و کارهای مختلف تلاش می ­کنند اهداف درآمدی خود را پیش ­بینی کنند، ابتدا به محاسبه بازار قابل دسترسی خود می­پردازند، یعنی کل تقاضای بازار جهت محصولات یا خدمات در صنعت آنها.

به عبارت ساده ­تر، حداکثر میزان قابل دستیابی از کل بازار را بدست می­ آورند.

با این حال، به جز در مورد برخی شرکت­ های انحصاری، اینکه بتوانید کل بازار قابل دسترسی برای محصولات یا خدمات را به خود اختصاص دهید امکان­پذیر نخواهد بود. حتی اگر تنها یک رقیب داشته باشید، متقاعد کردن کل بازار برای خرید محصولات یا خدمات کاری بسیار دشوار است.

به همین دلیل، دانستن اندازه بازار یا به عبارتی محاسبه حداکثر درآمدی که می­ توانید با فروش محصولات یا خدمات خود به مشتریانی که با طریق خرید راهکارهای شما منافع واقع­ گرایانه ­ای حاصل می­ کنند بدست آورید، اهمیت بالایی خواهد داشت.

این میزان از درآمد بالقوه، اندازه بازار، یا بازار قابل دسترس جهت ارائه­ ی خدمات نامیده می ­شود، و می­ توانید از آن برای اندازه ­گیری دقیق پتانسیل رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

محاسبه اندازه بازار

اندازه­ ی بازار

اندازه­ ی بازار یا بازار قابل دسترس برای ارائه ­ی خدمات عبارت است از حداکثر میزان درآمدی که می ­توانید با فروش محصولات یا خدمات خود به مشتریان بالقوه، که از خرید راهکارهای شما سود می ­برند، بدست آورید.

این شاخص به شما کمک می­ کند پتانسیل رشد کسب و کار خود را بصورت دقیق اندازه ­گیری کنید.

 

نحوه­ محاسبه اندازه­ بازار

خیلی ساده ابتدا تمامی مشتریان بالقوه که برای کسب و کار شما مناسب به نظر می­ آیند را محاسبه کنید.

و در مرحله بعد این عدد را در میانگین درآمد سالانه­ ی اینگونه مشتریان در بازار ضرب نمایید.

Read More
نیما رحیمی ۵ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

مدیریت بازاریابی چیست؟

همه‌ی ما به عنوان بازاریاب تمایل داریم هرچه سریعتر از نردبان شغلی صعود کنیم. اگر چنانچه واقعاً می‌خواهید روزی مدیر بازاریابی شوید، باید بدانید این نقش چه مسائلی را در بر دارد.

در این پست از وبلاگ دیجینگ بررسی می کنیم که مدیریت بازاریابی دقیقاً چیست و تحصیلات و مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی به چه شکل است.

مدیریت بازاریابی چیست؟

مدیریت بازاریابی عبارتست از فرآیند تدوین استراتژی بازاریابی فراگیر شرکت، تعیین اهداف بلندپروازانه و در عین حال واقع‌بینانه برای تیم بازاریابی و تخصیص منابع و زمان لازم برای اجرای اثربخش استراتژی‌ها.

تحصیلات لازم

اکثر شرکت‌ها تمایل دارند متخصصین بازاریابی‌شان دستکم مدرک لیسانس را داشته باشند، اما از آنجایی که امکان تطبیق و سازگاری با مفاهیم بازاریابی به سرعت وجود دارد، الزامی برای داشتن مدرک تخصصی در زمینه‌های خاص از سوی بازاریابان وجود نخواهد داشت.

با این حال، برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی موفق، داشتن سابقه‌ی سه تا پنج ساله عملکرد بصورت مداوم و در بالاترین حد، و دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده. اگر می‌خواهید روزی مدیر بازاریابی شوید، عملکرد شما بیش از هرچیز دیگری اهمیت خواهد داشت.

بعنوان مثال، اگر می‌خواهید تیم وبلاگی شرکت خود را مدیریت کنید، می‌بایست ثابت کرده باشید قادرید بصورت مداوم محتوای با کیفیتی نوشته و انتظارات مدیر خود را برآورده سازید.

مدیریت بازاریابی

مهارت‌های لازم

 داشتن مهارت‌های سخت برای موفقیت در شغل بازاریابی بسیار ضروری است، اما برای مدیر بازاریابی، مهارت‌های نرم اهمیت بیشتری دارند – بیشتر وقت شما صرف انجام برنامه‌های ابتکاری، ارزیابی و رسیدگی به احساسات همکاران‌تان می‌شود، و نیز بررسی اینکه چگونه بصورت همزمان ‌می‌توانید نیازهای تیم کاری و مشتریان خود را برآورده سازید.

بنابراین و به منظور موفقیت در پست مدیر بازاریابی، باید در فعالیت‌های‌تان متواضع، همدل، سازگار، مفید، و شفاف بوده، ارتباطات مناسب را به خوبی ایجاد کرده و در زمینه‌ی فعالیت خود از تخصص کافی بهره‌مند باشید.

Read More
نیما رحیمی ۴ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

۱۰ ترفند برای ایجاد استراتژی اثربخش بازاریابی ایمیلی در سال ۹۹

بازاریابی ایمیلی روشی آزمون شده و مناسب در بازاریابی دیجیتال جهت دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است. با داشتن یک استراتژی مناسب در این راه، شما قادر خواهید بود کسب و کار خود را ارتقا دهید.

با این حال و به منظور اطمینان از اینکه بازاریابی ایمیلی شما در سال ۹۹ اثربخشی کافی را داشته باشد، باید درک روشنی نسبت به مسائل مورد توجه در بازاریابی ایمیلی، پیش از تثبیت استراتژی خود داشته باشید.

در ادامه و در این پست از وبلاگ دیجینگ، ترفندهایی ارائه شده که برای ایجاد استراتژی اثربخش بازاریابی ایمیلی به شما کمک خواهد کرد.

 ۱: مخاطبین خود را بشناسید

بازاریابی ایمیلی شما با توجه به اینکه این مخاطبین چه کسانی هستند و چه تمایلاتی دارند، متفاوت خواهد بود. تعیین کنید مخاطبین هدف شما به کدام گروه جمعیت شناختی تعلق دارند. سپس زمانی که معمولاً ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنند، و رفتاری که بعد از دریافت ایمیل‌های بازاریابی انجام می‌دهند را شناسایی کنید. این مسئله به شما در ارزیابی استراتژی‌تان کمک خواهد کرد.

سنجش دقیق این مسائل در هر کمپین بازاریابی می‌تواند در درک کامل ویژگی‌های مخاطبین‌تان به شما کمک کند.

 

۲: محتوای کیفی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد

محتوا مهم است، چرا که صدایی است که از سوی شرکت شما به مخاطبین می‌رسد. در ایجاد محتوا خلاق باشید، اما سعی کنید این محتوا موجز و شفاف باشد تا نیازی به حدس و گمان درباره‌ی نیت ایمیل‌های شما وجود نداشته باشد.

 

۳: موضوع‌های مناسب

موضوعی را بیان کنید که در عین جلب نظر مخاطب، مناسب و مفید باشد. برای آنها روشن کنید که پیشنهادات ارائه شده مدت زمان محدودی داشته و یا پیشنهادی فوق‌العاده و انحصاری به آنها ارائه شده است.

 

 ۴: محتوای شخصی‌سازی شده ارسال کنید

ایمیل‌ها را از طریق روبات و به شکل یکسان ارسال نکنید، بلکه تا جایی که امکان دارد آن را شخصی‌سازی نمایید. مشتریان و همچنین مشتریان بالقوه از این مسئله خشنود خواهند شد، ضمن اینکه با استفاده از ابزار مناسب، چنین کاری زمان زیادی هم به طول نخواهد انجامید.

بازاریابی ایمیلی

 ۵: آزمون A/B

پیش از ارسال انبوه ایمیل‌ها، ابتدا آنها را آزمون کنید. استفاده از آزمون‌های A/B برای اینکه ببینید مخاطبین شما به باز کردن کدام ایمیل‌ها و اقدام کردن در این زمینه علاقه دارند، به شما کمک می‌کند درک بهتری از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید.

 

 ۶: قابلیت استفاده در موبایل

دسترسی به ایمیل‌هایی که در موبایل‌ها هم باز می‌شوند برای مخاطبین شما ساده‌تر بوده و بدین شکل در هر زمان ممکن می‌توانید با آنها در ارتباط باشید. طبق گزارش HubSpot، در موبایل‌ها هم‌اکنون حدود ۴۶% از ایمیل‌ها قابلیت باز شدن دارند.

 

۷: اولویت‌بندی

بخش‌بندی مخاطبین به شما امکان اولویت‌بندی ارسال ایمیل‌ها به گروه‌های مختلف را خواهد داد.

 

 ۸: اتوماسیون

بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته در بازاریابی ایمیلی به شما امکان اتوماسیون در ارسال ایمیل‌ها را ارائه می‌کند. بدین ترتیب خواهید توانست بصورت اتوماتیک و در فواصل معین، و یا در نتیجه‌ی عملکردهای خاص، ایمیل‌های خود را ارسال نمایید. به این روش، شانس افزایش نرخ تبدیل هم افزایش خواهد یافت.

 

 ۹: مانیتورینگ و نظارت بر اطلاعات آماری

به کمک آمار و ارقامی که بیانگر چگونگی پاسخگویی مخاطبین به ایمیل‌های شماست، خواهید توانست هر کمپین را ارتقا دهید. این مسئله به شما امکان می‌دهد بررسی کنید آیا صفحات مشاهده شده در وبسایت‌تان از طریق لینک‌های ایمیلی باز شده‌اند یا خیر. در یک کمپین اثربخش، نرخ دسترسی از طریق این لینک‌ها بایستی دستکم ۵۰% باشد.

 

 ۱۰: از ارسال اسپم بپرهیزید

مطمئن شوید دلیل مشخصی برای ارسال ایمیل به مخاطبین وجود داشته باشد، مثلاً ارسال به مشترکین وبسایت یا مشتریان کنونی که علاقمند به دریافت ایمیل‌های شما هستند. بدین ترتیب و با داشتن دریافت کنندگان هدف‌گذاری شده، از افتادن ایمیل‌های خود در دام فیلترهای اسپم جلوگیری خواهید کرد.

 

مسائل کلیدی استراتژی بازاریابی ایمیلی در سال ۹۹

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چابک، استفاده‌ی دقیق و کامل از بازاریابی ایمیلی از ارسال خبرنامه‌ها گرفته تا امکان تحلیل‌های آماری را برای شما ممکن خواهد کرد. برخی دیگر از ویژگی‌های قابل استفاده عبارتند است:

  • استفاده از قالب‌های سفارشی، که به کسب و کار شما کمک می‌کند جذاب‌تر به نظر رسیده و ایمیل‌های شما جلوه‌ای حرفه‌ای پیدا کنند.
  • شخصی‌سازی ایمیل‌ها، و استفاده از اطلاعات مشتریان همانند نام، محل، صنعت و غیره.
  • امکان نمره‌دهی، که با توجه به فعالیت‌ها یا رفتارهای خاصی همچون کلیک کردن بر روی لینک‌های ایمیل، اختصاص نمره جهت ارزیابی‌های آتی را فراهم می‌کند.
  • شاخص‌های ردیابی، که به شما امکان بررسی و ردیابی نتایج حاصل از بازاریابی ایمیلی‌تان را ارائه کرده و بدین ترتیب ارتقای هرچه بیشتر این نتایج را میسر می‌سازد.
  • آزمون‌های A/B ایمیلی، که به شما اطمینان می‌دهد بازاریابی ایمیلی استفاده شده تا چه اثربخش است.
  • استفاده از ویژگی کشیدن و انداختن (drag & drop) که شیوه‌ای ساده و ملموس برای اضافه کردن متن، ویدیو، دکمه‌های به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی و غیره است.
  • هدفگذاری مخاطبین، با توجه به لیست‌های موجود.
  • امکان به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی، که مشتریان را قادر می‌سازد پلتفرم‌های مختلف شما را ملاحظه کنند.
  • سیستم پاسخگوی خودکار، که خلق و ارائه‌ی پاسخ‌های از پیش تعیین شده به فعالیت‌ها و رفتارهای خاصی را ممکن می‌سازد.
  • هشدارهای زمان واقعی، که به شما امکان می‌دهد در اسرع وقت فرصت‌های موجود را شناسایی و از آنها بهره‌برداری کنید.

استراژی بازاریابی ایمیلی شما در سال ۹۹ باید تا حد امکان پویا باشد، چرا که در بازاریابی دیجیتال، امکان ایجاد تغییرات لحظه‌ای وجود دارد.

با این حال چنانچه از ابزار مناسب استفاده کنید، همیشه درک مناسبی از وضعیت موجود خواهید داشت و می‌توانید بازاریابی ایمیلی اثربخشی داشته باشید. استراتژی بازاریابی ایمیلی به کمک نرم افزار CRM چابک تا حد زیادی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

Read More
نیما رحیمی ۲ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

۱۰ روش کاربردی بازاریابی دیجیتال در حوزه ی دندانپزشکی

با تاثیر روزافزون تکنولوژی در زندگی عموم مردم در ایران و دیجیتالی شدن اکثر کارها، افراد نیازهای خود را از طریق اینترنت جستجو و برآورده می کنند که حوزه پزشکی و بخصوص دندانپزشکی نیز از این امر مستثنا نیست. یکی از اصلی ترین اقداماتی که معرفی کلینیک و یا مطب دندانپزشکی شما را در جلوی دید بیماران نیازمند به خدمات شما قرار می دهد بازاریابی دیجیتال در حوزه دندانپزشکی است.

برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی های جدید این حوزه در ادامه همراه ما باشید.

۱.جستجوی صوتی

گوگل به شدت در زمینه ­ی جستجوی صوتی سرمایه ­گذاری کرده است، یعنی تنها شکلی از جستجو که در حال حاضر تسلطی بر روی آن ندارد. اما همه چیز در حال تغییر است. گوگل تلاش می ­کند موتور جستجوی خود را به شیوه ­ای انسانی ­تر مبدل کند تا بدینگونه به سایت ­هایی که اطلاعات مناسبی را در پاسخ به جستجوهای صوتی ارائه می ­کنند، امتیاز دهد.

در حال حاضر، ۲۰% از جستجوهای آنلاین را جستجوهای صوتی تشکیل می ­دهند.

مثالی از جستجوهای صوتی که وبسایت مربوط به مطب دندانپزشکی شما باید قادر به پاسخگویی آنها باشد:

  • آدرس شما کجاست؟
  • چه زمانی باز هستید؟
  • کدام بیمه ­ها را قبول می ­کنید؟

چگونه وب سایت مطب دندانپزشکی خود را در راستای جستجوی صوتی بهینه ­سازی کنید:

  • کار خود را با یک وب سایت با قابلیت کاربرد روی موبایل (واکنشگرا) شروع کنید
  • به پرسش­ های ارائه شده در وبسایت پاسخ دهید، شامل صفحات FAQ یا سوالات متداول کاربران
  • در بخش کسب و کار گوگل پروفایل خود را ایجاد کنید
  • بر خوش نام بودن در نظرات آنلاین ارائه شده، بویژه رسانه ­های اجتماعی تمرکز داشته باشید.
  • از الگوی های ارزش افزوده بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

 

۲.نظرهای آنلاین

نظرات آنلاین از اهمیت بالایی در معرفی وب سایت مربوط به مطب یا کلینیک دندانپزشکی شما برخوردارند. نظرات ۵ ستاره سبب ایجاد اعتماد در بیماران شده و فاکتوری کلیدی در رتبه ­بندی­های گوگل و سایر موتورهای جستجو محسوب می ­شود.

به بیان دیگر: هرچه نظرات بیشتری درباره­ ی شما ارائه شده باشد، رتبه ­ی سایت شما ارتقا خواهد یافت.

دندانپزشکان باید بر این پلتفرم­ ها که امکان بیان نظرات در آنها وجود دارد (به ترتیب اهمیت) تمرکز داشته باشند:

  • گوگل
  • یلپ
  • اینستاگرام
  • لینکداین
  • هلث گریدز

 

۳.عکاس­ی حرفه ­ای

در بسیاری از وب سایت­ های مرتبط با حوزه ­ی دندانپزشکی صرفاً از عکس های خبری خسته کننده و تکراری استفاده می ­شود. تأثیرگذاری اینگونه عکس ­ها برای بیماران اندک بوده و سبب کاهش اعتماد آنها به شما خواهد شد. اما زمانی که از عکس ­های کیفیت بالا استفاده می­ کنید، نتایج بدست آمده قابل توجه خواهند بود:

  • نرخ تبدیل بالاتر (CR)
  • طراحی بهتر سایت و بهبود تجربه­ ی کاربر

آیا یافتن یک عکاس مناسب دشوار نیست؟

دیگر اینطور نیست. امکان یافتن یک عکاس حرفه ­ای و مناسب از طریق گروه عکاسان مورد اعتماد گوگل کار را آسان می ­کند.

به خاطر داشته باشید: شما نیاز به تجهیزات حرفه ­ای با کیفیت بالا خواهید داشت و داشتن دوستی که جدیدترین آیفون را خریداری کرده کافی نخواهد بود.

بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی

 

۴.ویدیوگرافی

توان و قدرت ویدیوهایی با کیفیت بالا را نادیده نگیرید. محتوای ویدیویی امروزه در اینترنت حکمرانی می ­کند. این مسئله به شما در این زمینه­ ها کمک خواهد کرد:

  • ارائه ­ی بینشی مناسب ­تر در مورد عملکرد خود
  • نشان دادن ویژگی ­های منحصر بفرد این عملکرد
  • خلق محتوای مناسب در رسانه ­های اجتماعی با نرخ تبدیل بالاتر

ویدیوهای وب سایت مطب دندانپزشکی شما باید دارای موارد زیر باشد:

  • یک ویدیوی تکرار شونده­ ی کوتاه جهت معرفی در صفحه­ ی اصلی
  • ویدیویی از یک دندانپزشک که شیوه­ ی عملکرد سایت را توضیح می­ دهد
  • توصیه­ هایی از سوی بیماران خشنود
  • نماهایی ۳۶۰ درجه از اتاق انتظار و اتاق ­های درمان

 

۵.داستان­گویی (Storytelling) در رسانه ­های اجتماعی

شما خواهید توانست نظرات ۵ ستاره دریافت کنید، و همچنین تصویری مناسب و محتوای ویدیویی فوق ­العاده ارائه نمایید. به چه شکل؟

با شروع داستان­گویی در رسانه ­های اجتماعی.

داستان­ هایی بنویسید که نشان می­ دهد:

  • چه چیزی عملکرد شما را متفاوت می ­کند.
  • شخصیت شما چگونه است.
  • از شیوه ­های خسته­ کننده­ ی در حوزه ­ی دندانپزشکی فاصله گرفته ­اید.

این ویدیوها در کجا ارائه شوند:

  • لینکداین
  • آپارات
  • فیسبوک
  • بخش استوری اینستاگرام
  • یوتیوب

 

۶.طراحی برای موبایل

جستجوهای موبایلی واقعاً از جستجوهای دسکتاپی/لپ­تاپی پیشی گرفته ­اند. در اکثر افراد کامپیوترها در حال جایگزینی با تجهیزات موبایلی هستند. اگر وب سایت شما کاربرپسند و واکنشگرا نیست، ممکن است با از دست دادن رتبه ­ی جستجو و فرصت­ های جدیدی برای دریافت بیماران جدید روبرو شوید.

 

۷.محتوای اوریجینال و غیر کپی

برخی از آژانس های بازاریابی در حوزه ­ی دندانپزشکی، بجای محتوای اوریجینال، تنها به مشتریان خود اطلاعات کتابخانه­ ای ارائه کرده و آن را مزیتی برای خدمات خود می­ دانند. در حالی که بدین ترتیب رتبه ­ی خود در موتورهای جستجو را کاهش می­ دهند.

 

۸.حریم خصوصی بیماران و HIPAA

برای نخستین بار، میانگین افراد جامعه (و نه فقط متخصصین فناوری) در حال فکر کردن به مسئله ­ی امنیت و حریم خصوصی آنلاین خود هستند.

شما در این زمینه چه کاری می ­توانید انجام دهید؟

  • با کمک سرویس­ هایی همچون FormStack یا JotForm بر روی فرم­های سازگار با HIPAA سرمایه­ گذاری کنید.
  • از SSL به منظور ایمن کردن وب سایت خود استفاده کنید.

 

۹.روبات ­های چت (چت ­بات ­ها)

بسیاری از شرکت­ ها و برنامه ­های کاربردی در جهت دستیابی به توان بیشتری در زمینه ­ی چت­ بات ­های متکی بر هوش مصنوعی تلاش می­ کنند. این فناوری پیشتر در بانکداری شخصی بکار گرفته شده و به آرامی راه خود را در حوزه ­ی بهداشت و درمان نیز باز می­کند.

فناوری اینچنینی هنوز در حال تکوین و بهبود است. با این حال برخی از انواع آن پیشتر به بازار آمده و نتایج چشمگیری را ایجاد نموده ­اند.

چت­بات­ها چگونه کار می­ کنند؟

نرم ­افزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین امکان پاسخگویی اتوماتیک و با پیش­بینی قبلی به پرسش­ های عمومی در زمینه ­های زیر را ایجاد می ­کنند:

  • ساعات کاری کلینیک دندانپزشکی
  • گزینه­ های درمانی موجود
  • روش­ های پرداخت و بیمه­ های مورد قبول

 

۱۰.رزرو آنلاین

یک دهه پیش، هیچکس فکر نمی­ کرد امکان سفارش پیتزا بصورت آنلاین وجود داشته باشد، در حالی که بعنوان مثال، اسنپ فود به کمک اپلیکیشن ­ها و خدمات اختصاصی خود به راحتی اینکار را انجام می ­دهد.

حالا بیمارانی را می­ بینیم که می­ خواهند وقت ملاقات خود را بصورت آنلاین و از طریق تلفن رزرو کنند. خدمات رزرو آنلاین اینکار را ساده­ تر کرده است. هرچند که هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

 

جمع بندی

آینده اینجاست. رابطه ­ی متقابل میان هوش مصنوعی و شخصی­ سازی، چیزی است که سبب ورود و هدایت نوآوری در بازاریابی دیجیتال حوزه­ ی دندانپزشکی طی ده سال آینده خواهد شد.

نسبت به بکارگیری موثر بازاریابی دیجیتال اطمینان حاصل کنید. این همان آینده کسب و کار دندانپزشکی شما است.

Read More
نیما رحیمی ۱ آذر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes