۶ نکته برای ساخت پادکست

چندین نکته کلیدی برای ساخت پادکست وجود دارد که به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا پادکست موفقی داشته باشند. ما در این مطلب از وبلاگ دیجینگ به ۶ نکته مهم که به شما در ساخت پادکست کمک خواهند کرد، می پردازیم.

 

  1. برنامه داشته باشید

برنامه ای را برای پادکست خود تهیه کنید. موضوع اصلی در مورد چیست؟ چه زمانی پادکست را منتشر می کنید؟ آیا دارای بخش هایی مختلفی است، یا در برنامه ی خود یک میهمان دارید؟ این کار در واقع کمک می کند تا یک بیانیه ماموریت برای پادکست خود داشته باشید. به این ترتیب شما می توانید برنامه ای مرتب و ساختارمند داشته باشید.

 

  1. همیشه پایایی خود را حفظ کنید

مخاطبان شما می خواهند از شما بشنوند. آن ها ثبات و پایداری را دوست دارند. مخاطبانتان می خواهند مطمئن باشند که هر شنبه صبح قسمت جدیدی از پادکست شما آماده خواهد شد که بتوانند در حین رفت و آمد به دفتر گوش دهند. آن ها روی شما حساب باز می کنند تا با انتشار پادکست جدید خود، در طول مسیر خسته کننده تا محل کار سرگرمشان کرده و به اطلاعاتشان بیفزایید. بنابراین، برای طرفداران خود، یعنی آن دسته از افرادی که تصمیم گرفتند به شما گوش دهند، حتماً در آن تایم همیشگی پادکست خود را آماده و منتشر سازید.

 

  1. منحصر به فرد باشید

در مورد موضوعی جالب و منحصر به فرد صحبت کنید. خلاقیت به خرج دهید و موضوعات تکراری و خسته کننده را انتخاب نکنید.

6 نکته برای ساخت پادکست

  1. به کیفیت صدای خود توجه کنید

داشتن یک میکروفون خوب برابر است با صدای بهتر. سعی کنید مکانی آرام را برای ضبط پادکست ها انتخاب کنید. در آخر نیز می توانید با کمک نرم افزارهای مختلفی که وجود دارد صدا را ویرایش کنید.

 

  1. بیان اطلاعات جدید و خاص

این می تواند به معنای استفاده از این کانال ها برای انتشار اطلاعات خاص و به روزی برای مردم باشد. سعی کنید در پادکست های خود حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.

 

  1. مخاطبان خود را بشناسید

هنگام تهیه پادکست باید تصویری از مخاطبان یا مشتری خود به دست آورید. بدانید آن ها در زندگی روزمره خود چه کاری انجام می دهند که کسب و کار شما می تواند با ارائه راه حل به آن ها کمک کنند.

Read More
ندا رحیمی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۴ گام کاربردی برای بازاریابی چند کاناله

 کلید اصلی بازاریابی و فروش شناسایی صحیح مخاطبان هدف و ایجاد یک پایگاه مشتریان وفادار است. با این حال، هرگز پیش از این، برآورده کردن آن به اندازه ی امروز دشوار نبوده است. مکان های مختلفی وجود دارد که مشتریانی در آن حضور دارند که پوشش دادن همه ی آن ها عملاً غیرممکن است.

در عین حال، پاداش ها و منافع برای بازاریابی مؤثر در تمام نقاط تماس با مشتری (Customer Touchpoints)، هرگز به اندازه امروز نبوده است. در مطالعه ای که توسط مؤسسه فناوری نیوجرسی (New Jersey Institute of Technology) انجام شد، ۹۰ درصد مشتریان گفتند که انتظار یک تجربه مداوم در تمام پلتفرم ها را دارند و مطمئناً این پایایی با افزایش وفاداری مشتری به آن ها با پاداش و منافعی رو به رو می شود. بنابراین سوال اینجاست که:

آیا این امر برای کسب و کار شما فرصت ایجاد می کند یا مانع؟

 

سفر مشتری خود را ترسیم کنید

اولین کاری که شما باید برای رساندن پیام خود به مشتریان به طور مؤثر انجام دهید این است که دقیقاً مشخص کنید مشتریان شما وقت خود را کجا سپری می کنند و کدام پلتفرم ها در تصمیم گیری های خریدشان بیشترین نفوذ و تأثیرگذاری را دارند.

دلیل این امر این است که اگرچه دسترسی به مشتریان خود در هر پلتفرم شبکه اجتماعی و کانال بازاریابی ایده آل است، ولی حتی برای بزرگترین شرکت ها هم دستیابی به آن غیرممکن است. با این وجود، آنچه شما می توانید و باید انجام دهید این است که یک تحلیل و بررسی از پایگاه مشتری (و مشتریان بالقوه) خود انجام دهید تا تشخیص دهید روی کدام پلتفرم ها باید متمرکز شوید.

پس از انتخاب کانال های خود و راه اندازی کمپین هایتان، به همان اندازه مهم است که نتایج خود را دنبال و ردیابی کرده و دقیقاً مشخص کنید چه چیزی مؤثر است و چه چیزی اثرگذار نیست. غرق شدن در تعداد زیادی معیار آسان است و کسب و کارهای کوچک باید از این امر اجتناب کنند. درعوض، آن هایی را که تأثیر واضح و آشکاری بر درآمد خالص و نتیجه نهایی دارند شناسایی کنید و تصمیمات خود را بر اساس آن ها اتخاذ کنید.

 

بازخورد را به صورت خودکار، اما فعالانه بررسی و نظارت کنید

اتوماسیون بازاریابی باعث صرفه جویی عظیمی در وقت می شود. وقتی در چندین پلتفرم پست می گذارید، مواجه شدن با کمبود محتوا بسیار محتمل است زیرا باید در تمام آن پلتفرم ها فعال باشید. اتوماسیون یک روش مناسب برای رفع این مشکل است. می توانید از هفته ها و حتی ماه ها قبل آن ها را ایجاد و برنامه ریزی کنید تا مرتباً روی پلتفرم قرار گیرند.

خدمات برنامه ریزی بسیاری وجود دارد که می توانید بسته به پلتفرم های خاصی که انتخاب و بر روی آن ها محتوا قرار می دهید استفاده کنید، اما اکثر آن ها کار مشابه ای را انجام می دهند بنابراین انتخاب شما بیشتر به تمایل و سلیقه خلاصه می شود.

شنفت یا گوش دادن اجتماعی بسیار مهم است. این امر نیاز به نظارت بر تمام اکانت های شما و پیگیری آنچه که در هر ثانیه برای نام تجاری شما اتفاق می افتد دارد. امروزه در رسانه های اجتماعی، تنها در چند دقیقه اعتبارات می توانند ایجاد یا از بین بروند، بنابراین شما باید آماده باشید تا از هر فرصتی استفاده کنید تا به دلایل مناسب در فضای مجازی محتوای خود را به صورت فراگیر پخش کنید یا هر فاجعه احتمالی PR را در همان ابتدا از بین ببرید.  

برای کسب و کارهای کوچک که نمی توانند پرسنلی که صرفاً روی رسانه های اجتماعی کار کرده و متمرکز هستند داشته باشند، باید وظیفه نظارت بر پروفایل شبکه های اجتماعی خود را به یک عضو خاص تیم اختصاص دهند.

4 گام کاربردی برای بازاریابی چند کاناله

حفظ سازگاری استراتژی محتوای بصری

هر روز بر اهمیت بازاریابی بصری افزوده می شود. مطالعات متعددی از جمله مطالعه ای که توسط موسسه بازاریابی محتوا  (Content  Marketing Institute) انجام شده، نشان داده است که محتوای بصری مانند تصاویر، فیلم ها و اینفوگرافیک ها در نشاندن برند تجاری شما در ذهن مشتریان و تسهیل در شناسایی و تعامل آن ها با مطالب شما بسیار مهم است.

ساده ترین راه برای انجام این کار با تهیه قالب های رسانه های اجتماعی و سپس تغییر اندازه آن ها متناسب با ابعاد مورد نیاز پلتفرم های مختلف است. به این ترتیب، مخاطبان شما به طور خودکار شروع به ارتباط دادن طراحی و الگوی تمپلیت و حتی نوع محتوا با برند شما می کنند. این امر تأثیرگذری برند شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ممکن است لازم باشد که جایگیری موارد خاصی را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که در طرح های مختلف به خوبی ظاهر می شوند، اما نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنید قالب هایی با امکان ویرایش آسان دارید که می توانید بدون ایجاد دردسر و سختی زیادی، برای ایجاد محتوا از آن ها استفاده کنید.

 

اکانت های خود را به صورت متقابل پیش ببرید

ممکن است شخصی در یکی از سایت هایی که خیلی فعال نیستند، با محتوای شما رو به رو شود، شما را دنبال کند یا حتی با پست های شما تعامل داشته باشد. ممکن است آن ها log out شوند و برای ماه ها یا سال ها چیزی از شما نشنوند – نه به این دلیل که پست نمی گذارید، بلکه به این دلیل که آن ها شما را در پلتفرم هایی که معمولاً فعال هستند، دنبال نمی کنند.

طبق تحقیقات انجام شده راه حل این مشکل این است که به سایر اکانت های خود مراجعه کنید و دنبال کنندگان خود را تا حد ممکن راهنمایی کنید. به این ترتیب، مردم دقیقاً می دانند که در کجا می توانند شما را پیدا کنند و تنها با دو کلیک امکان ارتباط با شما را پیدا می کنند. مردم می توانند به راحتی در جایی که برای آن ها راحت تر است محتوای شما را دنبال کنند.

البته هرچه راه دست تر باشد، افراد بیشتری این کار را انجام خواهند داد و هرچه تعامل بیشتری داشته باشید، احتمال فروش و سود بیشتری خواهید داشت.

Read More
ندا رحیمی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چطور یک مدیر محتوا شویم؟

وقتی در کالج بودم، در طول دوره کارآموزی تابستان یک مربی داشتم. هنگامی که در مورد اهداف شغلی ام با هم صحبت می کردیم، برای او توضیح دادم که می خواهم کسی باشم که محتوا را ایجاد، منتشر، برنامه ریزی و خلق می کند.

او گفت: “به نظر می رسد که می خواهی مدیر محتوا باشی.”

من نمی دانستم منظور او چیست، هرگز درباره مدیر محتوا نشنیده بودم. به جای اینکه از او بخواهم برایم توضیح دهد، تصمیم گرفتم لبخند بزنم و سرم را به معنی تأیید تکان دهم. اما کنجکاوی من فوراً برانگیخته شد.

در نهایت، حق با مربی ام بود. مدیران محتوا در استراتژی محتوا، ایجاد و توزیع ارتباطات بازاریابی برای یک شرکت مشارکت و نقش دارند. آن ها سازمان یافته هستند، و دانش کافی در تقویت صدای برند را دارند و غالباً با روند پست گذاشتن در وبلاگ بسیار آشنا هستند و این کار را به طور کارآمد و مؤثری به انجام می رسانند.

شاید شما در وضعیتی مانند آن شرایطی که من در آن بودم قرار داشته باشید – کسی که تنها در حال یادگیری درباره نقش مدیریت محتوا است و می خواهد اصول را بداند. یا، شاید بدانید که این کار برای شما مناسب است، اما می خواهید مطمئن شوید که برای دستیابی به موفقیت در این شغل آماده هستید.

در ادامه، همه آنچه را که باید در مورد مدیران محتوا بدانید، از کاری که آن ها انجام می دهند تا اینکه چطور می توانید یکی از آن ها باشید، خواهید یافت.

 

مدیران محتوا چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند؟

به گفته مدیر ارشد برند، Alicia Collins، “مدیران محتوا همه فن حریفن. کارشان شامل مدیریت بخش های زیادی است – مدیریت وبلاگ ها، مدیریت شبکه های اجتماعی، مدیریت پیشنهادات … در بعضی موارد، آن ها می توانند یک تیم بازاریابی یک نفره باشند.”

نقش مدیر محتوا می تواند به ساختار و اندازه شرکت وابسته باشد. به عنوان مثال، مدیر محتوای یک استارتاپ ممکن است تنها بازاریاب آن ها باشد، در حالی که یک شرکت سازمانی ممکن است مدیران محتوا را به تیم های مختلف اختصاص دهد. با این وجود، ویژگی های مشترکی وجود دارد که یک مدیر محتوا را تعریف می کند.

 

مدیر محتوا کیست؟

یک مدیر محتوا بر توسعه، توزیع و تلاش های استراتژیک ایجاد پیام برای آگاهی و مطلع ساختن و لذت مخاطبان نظارت دارد. این نقش معمولاً شامل دانش نرم افزارها، ابزارها و روش ها برای کمک به اجرای وظایف شغلی آن ها، افراد و مدیریت پروژه و درک صدای برند است.

مدیران محتوا خلاق هستند. آن ها محتوای مرتبط و مناسب را برای مخاطبان به موقع تهیه و منتشر می سازند.

علاوه بر خلاقیت، مدیر محتوا بودن معمولاً شامل مدیریت پروژه ها و تیم محتوا می شود. آن ها همچنین ممکن است در تیم های دیگر برای پروژه ها همکاری کنند.

معمولاً انتظار می رود مدیران محتوا منجر به رشد تیم خود و افزایش انگیزه شوند، بنابراین این شغلی است که معمولاً توسط شخصی با تجربه چند ساله در بازاریابی، ارتباطات و مدیریت پروژه انجام می شود.

این تنها یک مرور و بررسی کلی از مدیران محتوا و وظایف شغلی آن ها بود. در مرحله بعد، ما در مورد برخی از وظایف خاص یک مدیر محتوا صحبت خواهیم کرد.

مدیر محتوا کیست

مدیر محتوا چه کاری انجام می دهد؟

مدیران محتوا بسته به صنعت یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستند نقش های مختلفی دارند، اما به طور کلی آن ها مسئولیت مدیریت پروژه، توسعه مضامین محتوا و کمپین ها را بر عهده دارند و به نوعی دست در کار سرمقاله دارند. آن ها مسئول ایجاد مشارکت و ترافیک از طریق پروژه های خود هستند.

اگر مدیر محتوا هستید، به احتمال زیاد زمانی را صرف تحلیل مجموعه داده ها می کنید. داده های مربوط به کارزارها و اقدامات گذشته، تحقیقات سئو و رفتار مخاطب، همه اعداد و ارقام مفیدی هستند که می توان به منظور انجام وظایف شغلی به آن ها نگاه کرد.

به عنوان یک مدیر محتوا، شما وقت زیادی را صرف استراتژیک کردن نحوه ارائه آن پیام ها خواهید کرد.

به گفته مدیر محتوا Justin Champion، “یک مدیر محتوای کارآمد باید دیدی راجع به داستانی که تلاش می کند بگوید، داشته باشد. این به آن ها کمک می کند تا تمام رسانه های خود را جمع کنند تا بهترین تجربه ممکن را برای مخاطبان خود ایجاد کنند.”

مدیران محتوا حامیان برند هستند و می دانند که نحوه ارائه داستان ها نشانگر الویت های برند و مخاطبان شرکت آن ها است.

بنابراین، شما اکنون می دانید که یک مدیر محتوا چه کاری را انجام می دهد. در مورد برخی از مهارت هایی که باید به عنوان یک مدیر محتوا کسب کنید، چه؟ بیایید درباره چند مورد از این مهارت ها صحبت کنیم.

 

مهارت های لازم برای مدیریت محتوا

ما به تعدادی از مهارت هایی که برای مدیر محتوا بودن نیاز دارید، از جمله خلاقیت، رهبری، تفسیر داده ها و سازمان اشاره کردیم. اما داشتن دانش عملی در ارتباط با برخی موارد دیگر نیز ضروری است.

به عنوان مثال، درک کلی از قوانین سئو و آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزار تحقیق در مورد کلید واژه نیز مورد نیاز است. علاوه بر این، شما باید بدانید که چگونه با استفاده از صدای یک برند، یک داستان نویس و راوی باشید و چگونه با مشتریانی که از آن صدای برند استفاده می کنند، ارتباط برقرار کنید.

تهیه کننده ارشد پادکست، Matt Brown، می گوید، “درک مخاطبان خود و گفتن داستانی که ارزش شنیدن دارد، همیشه بزرگترین مهارتی است که یک مدیر محتوا باید داشته باشد.”

برای تهیه این داستان ها، باید با کپی رایتینگ و ویرایش آشنا شوند. مهارت های نوشتاری برای نوشتن ارتباطات بازاریابی، پست های وبلاگ و هنگام ویرایش کار دیگران به کار برده می شود.

همچنین ایده خوبی است که در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای کسب و کار و اینکه چه زمانی در رابطه با کمپین های بازاریابی برای شرکت شما کاربرد دارد، بدانید. برای کمک به مدیریت رسانه های اجتماعی، دانستن نحوه استفاده از سامانه های مدیریت محتوا (CMS) مانند هاب اسپات (HubSpot) مفید خواهد بود.

به طور کلی، شناخت یک یا دو ابزار آنلاین برای هر بعد از تولید و مدیریت محتوا، نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. این شامل برنامه هایی برای بهبود بخشیدن محتوا نیز می شود، مانند نرم افزار چک کردن و اصلاح خودکار گرامر یا ابزار طراحی گرافیک.

بنابراین، اکنون شما می دانید که برای مدیر محتوا شدن چه چیزی لازم است. اما چگونه به آنجا می رسید؟ زمان آن است که جواب این سؤال را ببینیم

 

چطور یک مدیر محتوا شویم؟

می توانید از همین امروز شروع به تقویت و بهبود مهارت های خود کنید. اگر می خواهید مدیر محتوا شوید، دانش خود را در مورد مهارت های ذکر شده مانند استراتژی محتوا که می دانید می توانید ارتقا بخشید، افزایش دهید.

بهبود مهارت هایتان این اطمینان را می دهد که با تغییرات صنعت به روز می مانید. این یک ضرورت برای مدیران محتوا است. اگر نمی دانید صنعت چگونه در حال تغییر است، نمی توانید به طور مؤثر با مخاطبان خود کانکت شوید.

دو مهارت دیگر که می توانید بر روی آن ها کار کنید تکنیک های نوشتن و سئو است.

اگر هنگام نوشتن نگران دستور زبان و درک مطلب هستید، از hemingway editor یا Grammarly استفاده کنید. Hemingway Editor یک وب سایت رایگان است که نوشته شما را از لحاظ مشکلات فنی و خوانایی بررسی می کند، در حالی که Grammarly  نرم افزاری است که کار شما را تجزیه و تحلیل می کند، آن را بررسی می کند و پیشنهادهایی در مورد نحوه ی بهبود ساختار جمله به شما می دهد.

همچنین می توانید دوره هایی را که در تقویت و بهبود مهارت های بازاریابی محتوای تان به شما کمک می کنند، بگذرانید.

اکنون که همه چیز را راجع به مدیران محتوا می دانید، آیا بین وظیفه و کارهایی که انجام می دهید، شباهت هایی دیده اید؟ اگر چنین است، شما در حال حاضر در مسیر تبدیل شدن به یک مدیر محتوای عالی هستید. همان طور که گفته می شود “این مربوط به مقصد نیست، بلکه یک سفر است” و می دانم که به محض رسیدن به مقصد خود، به عنوان مدیر محتوا تغییراتی را ایجاد خواهید کرد.

Read More
ندا رحیمی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بهترین زمان برای پست گذاشتن در لینکدین

با ظهور نرم افزارهای بازاریابی و تبلیغات پولی، بر کسی پنهان نیست که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نه تنها مکانی برای ارتباط متقابل و اشتراک گذاشتن مطالب بین افراد هستند، بلکه به مکانی تبدیل شده اند که شرکت ها می توانند در آنجا یک برند بسازند.

کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانند شرکت ها را در معرض دید طیف گسترده مخاطبان که می توانند به مشتری بالقوه تبدیل شوند، قرار دهند.

لینکدین (LinkedIn)، یک پلتفرم شبکه اجتماعی برای تعامل حرفه ای است، که ماهانه ۳۰۳ میلیون کاربر فعال دارد.

جذب مخاطب متعهد در لینکدین شما را ملزم به ایجاد محتوا قانع کننده می کند. اما اگر محتوای خود را در زمان مناسب به اشتراک نگذارید، اکثر فالوورهایتان هرگز به روزرسانی های شما را نمی بینند. بنابراین چگونه تشخیص می دهید که زمان بهینه برای پست گذاشتن برای مخاطب خاصتان چه زمانی است؟

حقیقت این است که، جواب مشخصی وجود ندارد. اما می توانید از برخی تحقیقات برای انتخاب بهترین زمان ارسال محتوا بر اساس مخاطبان خود استفاده کنید. در این مطلب از وبلاگ دیجینگ بر اساس اهداف صنعت یا کسب و کار شما، زمان مناسب برای پست گذاشتن در پلتفرم را بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین زمان برای پست گذاشتن در لینکدین

فکر کردن در مورد رفتار مخاطب شما مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه ی استفاده از اینترنت توسط مخاطبانتان، بهتر است مطالعات بازار انجام دهید یا در صورت جمع آوری این اطلاعات به شخصیت خریدار خود مراجعه کنید. اگر مشتری ایده آل شما شخصی است که به طور حرفه ای کار می کند، می توانید فرض کنید که در ساعات کاری، وقت برای بررسی محتواهای رسانه های اجتماعی خود نخواهد داشت.

با این وجود، تایم هایی در طول روز وجود دارد که این افراد تمایل دارند شبکه های اجتماعی خود را چک کنند مانند ساعت ناهار و هنگام حرکت به سمت کار یا برگشت از کار. بر اساس منطقه زمانی خود، می توانید تخمین بزنید چه زمانی انتظار می رود بیشترین مشتری را به دست آورید.

همچنین، درباره اکثر مخاطبان لینکدین یعنی، متخصصان، دانشجویان تحصیلات عالی و فارغ التحصیلان دانشگاه فکر کنید.

در ادامه، ما در ارتباط با چگونگی تصمیم گیری در مورد پست بر اساس نوع کسب و کار شما، صحبت خواهیم کرد.

 

بهترین زمان 

اگرچه یک نسخه ی واحد برای همه ی افراد وجود ندارد، بازاریابان با پست گذاشتن در روزهای شنبه تا چهارشنبه، معمولاً بین ساعات ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر، در لینکدین به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته اند. بسته به منطقه زمانی شما بدترین زمان پست گذاشتن در تعطیلات آخر هفته یا خارج از ساعات کاری یعنی ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

شاید شما یک دانشجوی تحصیلات عالی باشید که درباره بهترین زمان برای دستیابی به رهبران فکری و پیشگامان یا بازاریاب برای یک شرکت B2B فکر می کنید.

در اینجا نیز جواب مشخصی وجود ندارد، اما خوشبختانه انجام برخی تحقیقات درباره نوع مخاطبی که می خواهید بر اساس صنعت خود جذب کنید می تواند شما را به تصمیم گیری آگاهانه سوق دهند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در لینکدین

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین با توجه به صنعت

این زمان برای کسب و کارهای مدل B2C، بین ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. شرکت های B2B و نرم افزاری باید خارج از بازه زمانی ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر را هدف قرار دهند. شرکت های بهداشت و درمان و تحصیلات عالی باید از ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر پست بگذارند، در حالی که شرکت های رسانه ای باید بین ۸ تا ۱۰ صبح پست خود منتشر کنند.

 

شما می توانید استنباط کنید و پی ببرید که بر اساس رفتار رقبا در صنعت شما و همچنین مخاطبان چه زمانی پست هایتان با بیشترین مشارکت رو به رو می شوند.

  • شرکت های نرم افزاری و رسانه ای – گمان می رود مخاطبان شرکت های رسانه ای مانند برخی که صبح ها روزنامه می خوانند، صبح ها فیدهای شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنند. به احتمال زیاد آن ها می توانند با پست گذاشتن در هنگام صبح بین روز دوشنبه تا جمعه به موفقیت هایی دست یابند، در حالی که به شرکت های نرم افزاری پیشنهاد می شود که در خارج از ساعات کاری پست خود را منتشر کنند.
  • بهداشت و درمان و تحصیلات عالی – از اواسط صبح، بنابراین حدود ساعت ۱۰ صبح تا اوایل ظهر، یعنی نزدیک به ۲ بعد از ظهر، برای به دست آوردن بهترین مشارکت پیشنهاد شده است. به نظر می رسد تحصیلات عالی نیز از این روند پیروی می کند.
  • کسب و کارهای B2B – برای این مدل کسب و کار تجزیه و تحلیل رفتار وب بهترین شاخص است. بهتر است قبل از شروع کار، در ساعات ناهار و هنگام رفت و آمد آن ها را جذب کنید.
  • کسب و کارهای B2C – مانندB2B ، این شرکت ها نیز احتمالاً با پست گذاشتن خارج از ساعات کاری یا در هنگام استراحت ناهار، به موفقیت هایی دست پیدا خواهند کرد.

اگر محتوا را هنگامی که بیشتر مخاطبانتان آنلاین نیستند در لینکدین منتشر کنید، به احتمال زیاد شما تعداد بازدیدها و مشارکت مورد نظری که انتظارش را داشتید به دست نخواهید آورد.

بنابراین به یاد داشته باشید، اگر می خواهید یک برند در لینکدین بسازید، بسیار مهم است که بدانید مخاطبان خاص شما چه زمانی ترجیح می دهند اینترنت گردی کنند.

Read More
ندا رحیمی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۴ ترفند مبتکرانه برای افزایش فروش اینترنتی

اداره یک مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی ساده و آسان نیست.

هدف ارائه محصولی در وب سایت تان، ترغیب خریداران به خرید از طریق بازاریابی دیجیتنال و سپس مدیریت فروش و پرداخت ها است.

حتی ابتدایی ترین سایت تجارت الکترونیک نیز باید اینگونه اداره شود.

اما، متأسفانه، اغلب گفتن اهداف آسان تر از رو به رویی با آن هاست. برای رسیدن به اهداف خود، باید از مهارت های خود استفاده کنید، به ویژه اگر در راستای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیکی خود تلاش می کنید.

اگر شما یک کارآزموده ی حوزه تجارت الکترونیک هستید یا فردی تازه کار در دنیای تجارت الکترونیک هستید، در اینجا چهار ترفند مبتکرانه برای جذب خریداران و افزایش فروش وجود دارد.

 

۴ ترفند مبتکرانه برای افزایش فروش اینترنتی

دنیای تجارت همیشه در حال تغییر است. این تاکتیک ها برخی از مهمترین ها برای افزایش فروش و جذب مشتریان جدید به وب سایت تجارت الکترونیک شما هستند.

 

  1. آزمون A/B

قطعاً هر قسمت از سایت شما، از جمله تصاویر، عناوین، توضیحات محصول و حتی طراحی کلی می تواند برای بهتر شدن مورد آزمایش قرار گیرد.

قبل از شروع به تغییر همه چیز در وب سایت خود برای دیدن اینکه چه چیزی بهتر است، دست نگه دارید و یک نقشه نبرد طراحی و ایجاد کنید. اگر همه چیز را یکباره تغییر دهید، متوجه نمی شوید چه مواردی مؤثر است و چه مواردی تأثیرگذار نیست. برای هر تغییر دو هفته برنامه ریزی کنید تا بتوانید داده های کافی را برای تصمیم گیری جمع آوری کنید.

سپس، با یک جزء شروع کنید. شما می توانید هر دو هفته یکبار چیزی را آزمایش کنید.

 

  1. رسانه های اجتماعی

آیا مطمئن هستید که از رسانه اجتماعی به بهترین شکل استفاده می کنید؟ چه می شود اگر بتوانید به آنچه که مردم درباره شرکت و محصولاتتان در تمام رسانه های اجتماعی تان می گویند، توجه کنید و حواستان باشد؟ با استفاده از صندوق ورودی هاب اسپات  (HubSpot)می توانید به این مهم دست یابید.

هر زمان که منشن می شوید، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد، که این امکان را به شما می دهد تا آن را پیگیری کنید، مکالماتی را با فالوورها شروع کنید و به طور بالقوه آن ها را جذب وب سایت خود کنید.

از این ویژگی ها در هنگام انتقاد خریداران، برای ارائه خدمات حرفه ای به مشتریان استفاده کنید یا در صورت پرسیدن سؤال از سوی بازدید کنندگان به آن ها پاسخ دهید.

افزایش فروش تجارت الکترونیکی با 4 ترفند مبتکرانه

  1. نقشه گرمایی فعالیت

چه می شد اگر می توانستید قسمت هایی از وب سایت خود را که خریداران برای مدتی در آن حضور دارند ردیابی کنید؟ آیا این امر به شما کمک می کند تا برای سری بعدی که به وب سایت شما سر می زنند، اطلاعات بهتری ارائه دهید؟

با استفاده از نقشه گرمایی، می توانید قسمت هایی از وب سایت خود که بازدید کنندگان آن را بسیار دوست دارند، ردیابی کرده و بشناسید. ابزارهایی مانند Hotjar اطلاعات پیمایش و کلیک کردن وب سایت شما را جمع می کنند تا تصویر کاملی از آنچه خریداران شما می خواهند ببینند و خریداری کنند، به شما ارائه دهند.

همچنین می توانید ردیابی کنید بازدیدکنندگان تان از چه طریقی وارد وب سایت شما شده اند و چه مدت در وب سایت شما حضور داشته اند. به عبارت دیگر، اگر از رسانه های اجتماعی خود برای بازاریابی استفاده می کنید، می توانید متوجه شوید که چند بار بر روی پیشنهاد شما کلیک شده و چه مدت در آنجا حضور داشته اند. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که روی کدام رسانه های اجتماعی باید تمرکز کنید.

 

  1. دعوت به عمل یا فراخوان عمل (Calls-to-Action) خروج برای لید جنریشن یا فرآیند جذب سرنخ (Lead Generation)

واقعیت این است که %۹۹ بازدید کنندگانی که بار اول است وارد سایت تجارت الکترونیکی شما می شوند قصد خرید ندارند. شما می توانید این آمار را بپذیرید و امیدوار باشید دفعه بعد که به آنجا سر می زنند، به آن ها دسترسی پیدا کنید، یا می توانید در مورد آن کاری انجام دهید.

فراخوان عمل (CTA) خروج با یک پیشنهاد لحظه آخری می تواند برای دقیقه آخر فرآیند جذب مشتری به سایت شما اضافه شود. برخی از سایت ها لحظه ورود مشتری به سایت، پاپ آپ (pop-up) ایجاد می کنند. در عوض،CTA  خروج دقیقاً قبل از خروج مشتریان ظاهر می شود.

با فراهم کردن امکان ذخیره سازی لحظه آخری، ممکن است آن بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که اطلاعات تماس را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید شرایط را کاملاً تحت کنترل داشته باشید. اگر آن ها برای اولین باری که به وب سایت شما سر می زنند به اندازه کافی علاقه مند باشند، تخفیف های احتمالی می تواند آن ها را به آنجا برگرداند و کار را تمام کند.

همان طور که مشاهده می کنید، این ابزارها از مواردی مانند ارائه محصولات و پذیرش پرداخت ها بسیار فراتر می روند. اگر آماده هستید تا کمی کار را پیش ببرید، هر یک از ابزارهای ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید.

 

Read More
ندا رحیمی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نکاتی درباره نحوه اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال در زمان شیوع ویروس کرونا

در حالی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدامات احتیاطی مختلفی را انجام می دهند، لازم است به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد تا الان به آن مبتلا شده اند یا کسی را می شناسند که به آن مبتلا شده است. به عنوان یک برند، حفظ میزان حساسیت در پیام رسانی شما مهم است. اما اجازه ندهید این امر شما را بترساند! نشان دادن همدلی در واقع می تواند باعث شود مشتری بیشتر از برند شما حمایت کند و به آن احترام بگذارد، و این امر باعث می شود که از دیگر رقبا یک قدم جلوتر باشید. اجازه دهید چند نکته دیگر را با هم مرور کنیم:

 

از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید.

همان طور که اشاره کردیم، در این مدت استفاده از رسانه های اجتماعی افزایش یافته است. یک راه برای به حداکثر رساندن میزان دیده شدن در رسانه های اجتماعی استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط است. این امر در عین حال که میزان دیده شدن برند شما را افزایش می دهد، نشان می دهد که با مصرف کننده مدرن به روز و همراه هستید. برخی از هشتگ های خوب برای شروع می تواند شامل #شکست_کرونا باشد، که به توقف شیوع کرونا اشاره دارد. #JOMO یک هشتگ امیدوارکننده ی دیگر است که مخفف لذت جا ماندن است. این یک جایگزین امیدبخش برای #FOMO است که به معنای ترس از دست دادن است. مردم از #JOMO به عنوان راهی برای پذیرش کنسل شدن برنامه ها و در خانه ماندن استفاده می کنند. هشتگ دیگری که مشاهده می کنیم #فاصله گذاری_اجتماعی است که افراد را ترغیب می کند تا از معاشرت حضوری با دیگران به عنوان ابزاری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ممانعت کنند.

 

به اینکه چطور کسب و کار شما با این شرایط مطابقت پیدا می کند توجه کنید.

به آنچه که کسب و کار شما می تواند در شرایط فعلی ارائه دهد فکر کنید. آیا کاری وجود دارد که بتوانید آن را به شکل متفاوتی انجام دهید؟ به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها (که درآمد آن ها به میزان ورود مشتری ها به فروشگاه بستگی دارد) سالن های ناهار خوری خود را می بندند و در عوض گزینه تحویل غذا را ارائه می دهند. این کار مسئولیت پذیری برند آن ها را به مردم نشان می دهد و در عین حال روشی برای کسب درآمد را در اختیار آن ها قرار می دهد که برای مشتریانشان کارآمد و مناسب است. اگر تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید تیم شما در خانه کار کند، این پیام را به مشتریان بالقوه خود ابلاغ کنید! به آن ها اطلاع دهید که شما وظیفه خود را برای پایان دادن به کرونا انجام می دهید و هنوز هم برای کمک به آن ها تلاش می کنید.

 

مزایای ادامه دار بودن اقدامات بازاریابی دیجیتال در طول شیوع ویروس کرونا

از تلاش های بازاریابی خود در این دوره زمانی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ بیاید نگاهی بیندازیم.

نحوه اجرای اقدامات بازاریابی در طول شیوع ویروس کرونا

  1. از رقبا جلو بزنید

هر کاری که اکنون انجام دهید و رقبایتان انجامش نمی دهند، شما را پیش می اندازد. مانند یک مسابقه به آن فکر کنید. حتی اگر به آرامی هم پیش بروید، هنوز هم از همه کسانی که روی نیمکت نشسته اند جلوتر خواهید بود!

 

  1. درباره مخاطب هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید

همیشه کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری مفید خواهد بود. نقاط ضعف آن ها چیست؟ رفتارهای خرید آن ها چگونه است؟ چه چیزی آن ها را تشویق به خرید می کند؟ هرچه اطلاعات بیشتری درمورد آن ها کسب کنید، می توانید در ایجاد محتوایی که آن ها را به مشتری بالفعل تبدیل می کند، استراتژیک تر عمل کنید. تحقیقاتتان می تواند شما را به توانایی ایجاد محتوایی که پاسخگوی نیازهای خاص آن ها باشد، مجهز کند. شما می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص مخاطبان خود ارائه دهید. استفاده از این زمان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان این امکان را به شما می دهد که برای بیان مطالب خود استراتژیک تر عمل کنید.

 

  1. ایجاد روابط با مصرف کنندگان بالقوه

هر کسب و کاری می تواند از هدایت مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش سود ببرد. چرا از این زمان به درستی استفاده نکنیم؟ از این زمان به صورت عاقلانه استفاده کنید تا ارتباطی حقیقی با مشتریان بالقوه خود برقرار کنید و آن ها را به مشتری دست به نقد تبدیل کنید.

 

  1. روی مشتریانی که اکنون آماده خرید هستند، سرمایه گذاری کنید

بسیاری از کسب و کارها به خاطر شیوع کرونا به طور موقت بسته می شوند، و گزینه هایی را برای محدود کردن محل مراجعه به کالاها و خدمات کاهش می دهند. اگر کسب و کار شما تعطیل نشده، به مردم اطلاع دهید! ادامه دادن به بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود در طول شیوع ویروس کرونا می تواند به آسانی امکان پذیر باشد تنها نیاز است مشتریان بدانند که شما در حال فعالیت هستید و می توانید محصول و خدمات خود را مانند گذشته ارائه دهید.

 

  1. خود را برای موفقیت زمان پس از کرونا آماده کنید

این احتمالاً مهمترین مزیت است. مطمئناً این دوران نیز به پایان خواهد رسید. وقتی زمان آن فرا رسید، آیا می خواهید دوباره از ابتدا شروع به بازاریابی کنید؟ یا می خواهید با توجه به تلاش هایی که در چند ماه گذشته انجام داده اید، در این رقابت جلوتر از دیگران باشید. ما می دانیم که بیشتر صاحبان کسب و کار آینده نگر هستند، بنابراین اجازه ندهید کرونا شما را از این طرز فکر باز دارد.

اکنون زمان آن نیست که تلاش های بازاریابی متوقف شوند، زمان آن است که در اجرای آن ها استراتژیک تر عمل کنید! ما به توصیه های خودمان عمل کرده ایم، و تاکنون نتایج خوبی را بدست آوردیم. بعضی از مشتری های ما حتی به طور معمول شاهد دو برابر شدن نتایج هستند! اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید اما مضطرب هستید یا نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! این دقیقاً همان کاری است که ما برای انجامش اینجا هستیم و آموزش دیده ایم. ما می توانیم در هر مرحله از راه شما را راهنمایی کنیم. برای شروع با ما تماس بگیرید.

Read More
ندا رحیمی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۵ مزیت آموزش مشتری با محتوای رایگان

“اگر ما محتوا و اطلاعات رایگان در مورد چالش های مربوط به محصولات و خدمات پولی خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، چه کسی حاضر خواهد بود برای آنچه می فروشیم هزینه کند؟”

این نوع تفکر در ارتباط با محتوا رایگان قابل درک است، هدف هر کسب و کاری، کسب سود است، بنابراین انتشار محتوا و اطلاعات رایگان احمقانه خواهد بود، درست است؟

باید بگویم که این طور نیست.

در حقیقت، ارائه مطالب رایگان به مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی آینده می تواند برعکس عمل کند. ارائه آموزش در مورد موضوعات مربوط به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید می تواند به شما در افزایش مشتریان بالقوه و میزان فروشتان کمک کند.

 

مزایای آموزش مشتری ها با محتوای رایگان

وقتی صحبت از بازاریابی ربایشی می شود، این ضرب المثل قدیمی که می گوید: “چرا باید یک گاو بخری وقتی که شیر اینقدر ارزان است. (آفتابه خرج لحیم کردن است)” به نظر نمی رسد که درست باشد. در اینجا پنج مزیت مربوط به ارائه محتوای آموزشی رایگان برای نشان دادن دلیل این امر وجود دارد.

 

  1. محتوای رایگان اعتماد ایجاد می کند.

استفاده از محتوای رایگان، چه به صورت مقالات وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، وبینارها یا فیلم ها، می تواند شگفتی هایی برای تقویت اعتماد و افزایش اعتبار برند بیافریند.

محتوای با کیفیت به مشتریان احتمالی نشان می دهد که کسب و کار شما یک رهبر فکری و متخصص در صنعت است که این امر به اعتماد اولیه به محصولات و خدمات شما تبدیل می شود.

از این گذشته، اگر محتوایی که شما ایجاد می کنید آموزشی است و به مشتریان احتمالی شما کمک می کند تا چیز جدیدی یاد بگیرند یا برخی از مشکلات خود را حل کنند، چرا نباید فکر کنند که فواید خدمات پولی شما نیز اگر بیشتر نباشد به همان اندازه خواهد بود؟

 

  1. محتوای رایگان باعث ایجاد مشتری احتمالی و وفادرای مشتری بالفعل می شود.

اگر مشتری های بالقوه و بالفعل در محتوای شما ارزشی بیابند، محتوای شما را به نیابت و از سوی شما به اشتراک خواهند گذاشت. این بسیار مفید است، زیرا دسترسی به محتوای شما را گسترش می دهد و باعث آگاهی بیشتر دیگران از برند شما می شود.

مشتریان راضی و خوشحال بهترین طرفداران شما هستند. آن ها نه تنها تجربه ی شخصی مستقیم خود را با برند شما دارند بلکه مصرف کنندگان بیش از آنکه به کسب و کارها اعتماد داشته باشند به یکدیگر اعتماد دارند. ارائه محتوا به خوانندگان و مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن، می تواند طرفداران برند شما را افزایش دهد و آن را به مشتریان احتمالی جدید معرفی کند.

5 مزیت آموزش مشتری احتمالی با محتوای رایگان

  1. محتوای رایگان باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

ایجاد محتوا راهی خارق العاده برای افزایش تعداد افراد آنلاین و ترافیک سایت شما است. سئو (SEO) یکی از راه های اصلی اطمینان از دیده شدن مطالب شما است. با اطمینان از بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مربوطه، شانس خود را برای دیده شدن در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک افزایش می دهید.

علاوه بر این، با انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی، میزان ترافیک ارجاعی خود را افزایش می دهید و با استفاده از ارائه محتوا در تلاش ها و اقدامات بازاریابی پولی مانند پرداخت به ازای کلیک یا تب پروموشن ایمیل، میزان ترافیک را به ترتیب از طریق جستجوی پولی (paid search) و بازاریابی ایمیلی (email marketing) افزایش می دهید.

 

  1. محتوای رایگان منجر به مشتری های احتمالی حائز شرایط می شود.

یکی دیگر از مزایای بزرگ محتوای آموزشی رایگان این است که آموزشی است. هرچه مشتریان احتمالی محتوا بیشتری در مورد آنچه که کسب و کار شما می فروشد و می تواند به آن ها ارائه دهد بخوانند، آگاه تر می شوند. هرچه آن ها این موضوع را بهتر بدانند، از صلاحیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

 

  1. محتوای رایگان را با هدف خوشحال کردن مشتری تولید کنید.

هنگامی که محتوای شما در برقراری ارتباط و آموزش مشتریان درمورد اینکه محصولات و خدمات شما می تواند در حل چه مشکلاتی به آن ها کمک کند، آن ها به عنوان مشتری انتظارات بهتری خواهند داشت. این بدان معنی است که مشتریان شادتر هستند.

به جای خرید کورکورانه از شما و عدم درک کامل محصول شما، که می تواند منجر به تصورات غلط و ادراک غلط شود، محتوای آموزشی مشتری های شما را آگاه تر می کند. این می تواند منجر به خریدهای بعدی و پایین آمدن میزان رویگردانی مشتری شود.

Read More
ندا رحیمی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۱۰ روش برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

ایمیل ها معمولا  گیرندگان را به یک صفحه فرود که محتوای عمیق تری ارائه می دهد یا محصولاتی را به فروش می رساند هدایت می کند.

بسته به اینکه آیا شما به طور مستقیم از صفحه فرود خود یک محصول را می فروشید یا خیر، از بازدید کنندگان درخواست کنید یک وایت پیپر رایگان را دانلود کنند، یا یک وبینار را تبلیغ کنند، نرخ تبدیل می تواند از کمتر از ۱ درصد تا بیش از ۵۰ درصد باشد.

در این پست از وبلاگ دیجینگ ۱۰ روش برای ایجاد صفحه های فرودی که نرخ تبدیل آنلاین شما را حداکثر می سازد را آورده ایم:

 

  1. در همان ابتدا اعتماد ایجاد کنید

مردم همیشه نسبت به تبلیغات شک و تردید داشته و مردد بوده اند، و با گسترش اسپم ها، آن ها حتی نسبت به آنچه به طور آنلاین می خوانند شک بیشتری دارند. نسخه صفحه فرود شما باید بلافاصله بر شک آن ها غلبه و آن را برطرف سازد. یکی از راه های انجام این کار نمایش آشکارا و مشخص یک یا چند “ایجاد کننده اعتبار” در صفحه اولی است که بازدیدکنندگان می بینند. در بنر بالای صفحه، آرم و نام شرکت خود را قرار دهید. در داخل یا بلافاصله زیر بنر، یک توصیه نامه قوی یا سه مورد را در بالای سر تیتر قرار دهید. در نظر بگیرید یک زیر نویس اضافه کنید که شامل خلاصه ای از بیانیه ماموریت شرکت یا اعتبار آن باشد.

 

  1. آدرس های ایمیل Nonebuyers (افرادی که خرید نمی کنند) را ثبت کنید

تعدادی مکانیسم برای ثبت آدرس های ایمیل بازدید کنندگانی که روی صفحه فرود شما کلیک می کنند اما محصول را خریداری نمی کنند وجود دارد. یکی استفاده از پنجره با نسخه ارائه گزارش رایگان یا دوره الکترونیکی در ازای فرستادن آدرس ایمیل آن هاست. این پنجره را می توان به عنوان یک پاپ آپ یا بالاپر (با وارد شدن بازدید کننده به صفحه ظاهر می شود) یا یک پاپ آندر (هنگامی که بازدید کننده بدون تفحص یا خرید قصد دارد از آنجا خارج شود ظاهر می شود). اگر بازدید کننده یک مسدود کننده بالاپر نصب کرده باشد، این دو مسدود خواهند شد. floater یک پنجره ای است که از سمت یا قسمت بالای صفحه وارد می شود. از آنجا که floater بخشی از کد HTML سایت است، توسط نرم افزار مسدود کننده متوقف نمی شود.

 

  1. از توصیه نامه های بسیار استفاده کنید

توصیه نامه ها، مانند مطالعات موردی و وایت پیپرهای ارسال شده در وب سایت، موجب اطمینان خاطر می شوند و بر شک و تردید را از بین می برند. اگر مشتریان را به یک رویداد زنده دعوت می کنید، بپرسید که آیا مایل هستند یک توصیه نامه مختصر در ویدیو ثبت کنند. برای فیلمبرداری یک فیلمبردار حرفه ای داشته باشید، یک نسخه امضا شده از مشتری دریافت کنید و آن را در وب سایت خود به عنوان ویدئو استریمینگ پست کنید. به جای اینکه ویدئو به صورت خودکار Play شود از بازدید کنندگان بخواهید بر روی دکمه Play کلیک کنند تا توصیه نامه را بشنوند؛ بازدیدکنندگان عموماً ویدئوهایی که به طور خودکار پخش می شوند را دوست ندارند.افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

 

  1. از تعداد زیادی علامت گذاری استفاده کنید

ویژگی ها و مزایای کلیدی را در یک لیست نشانه گذاری شده متشکل از موارد کوتاه برجسته و مشخص کنید. خریداران آنلاین دوست دارند فکر کنند که در ازای پول خود چیز زیادی دریافت می کنند، بنابراین هنگامی که یک محصول را به طور مستقیم از طریق صفحه فرود خود می فروشید مطمئن باشید که کلیه ویژگی های اصلی و مزایای مهم را در یک لیست علامت گذاری شده جامع در صفحه فرود خود قرار می دهید. هنگامی که با ارائه وایت پیپرها به دنبال جذب مشتریان بالقوه هستید، دیگر نیازی به لیست عظیمی از ویژگی ها و مزایا ندارید. اما استفاده از آیتم های علامت گذاری شده برای توصیف محتوای مقاله و مزایایی که اطلاعات ارائه می دهند می تواند نرخ تبدیل برای درخواست های دانلود را افزایش دهند.

افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

  1. برانگیختن حس کنجکاوی در سر تیتر

سر تیتر باید یا کنجکاوی را برانگیزد، یا توجه خوانندگان را به خود جلب کند تا آن ها به خواندن ادامه دهند. به عنوان مثال، سر تیتر یک صفحه فرود برای فروش برنامه هایی که افراد را برای تبدیل شدن به یک Property Locator حرفه ای آموزش می دهد، یک وعده بزرگ را می دهد: “امروز به یک Property Locator تبدیل شوید و در بزرگترین شغل املاک و مستغلات که فقط تعداد معدودی از افراد درباره آن می دانند، سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید.”

 

  1. از یک سبک کپی داستانی استفاده کنید

اکثر وب سایت های شرکت ها بی روح و ملال آور هستند: آن ها فقط “اطلاعات” ارائه می دهند. اما یک صفحه فرود نامه ای از یک انسان به دیگری است. آن را به این صورت بنویسید. حتی اگر محصول شما کاملاً فنی است و شما آن را به یک متخصص می فروشید، آن ها هنوز هم انسان هستند، و با خسته و کسل کردن مردم، نمی توانید چیزی بفروشید.

 

  1. یک عنوان جذاب را در سر تیتر و پاراگراف اصلی خود درج کنید

فروش منطقی می تواند مؤثر باشد، اما درک احساسات مشتری احتمالی بسیار مؤثر است، به خصوص وقتی که شما به درستی پی می برید که آن ها نسبت به محصول شما یا مشکلی که محصولتان برطرف می کند، چه احساسی دارند. یک تاکتیک مؤثر دیگر برای لید جنریشن یا جذب مشتری صفحات فرود، تأکید بر پیشنهاد رایگان شما در سر تیتر است. به عنوان مثال: یک صفحه فرود برای تولیدکننده صنعتی Kaydon تصویری از فروشگاه خود را با عنوان برجسته در بالای آن که نوشته: “راهنمای رایگان انتخاب محصول بلبرینگ های سرامیکی” را قرار داده است.

 

  1. مشکل خواننده را حل کنید

هنگامی که خواننده را با دراماتیک کردن مشکل خود یا ارائه یک پیشنهاد رایگان قدرتمند جذب می کنید، نشان دهید که چگونه محصول یا اطلاعات شما می تواند به حل مشکل آن ها کمک کند. به عنوان مثال: “اکنون یک راه حل بهتر، آسان تر و مؤثرتر برای میزهای لغزان رستوران وجود دارد که می تواند مشتریان را تحریک کند و تجربه ناهار خوردن آن ها را خراب کند: Table Shox، کوچکترین کمک فنر در جهان.” برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل، باید بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که سریع ترین مسیر برای حل مشکل آن ها، اقدام کردن از طریق صفحه فرود است، نه سرچ و جست و جو در بقیه سایت. به همین دلیل صفحات فرود بدون ناوبری را ترجیح می دهم، زیرا تنها انتخاب خواننده پاسخ یا عدم پاسخ دادن است؛ هیچ منویی با پیوند به صفحات جالب دیگر که آن ها را از این پیشنهاد منحرف کند، وجود ندارد.

 

  1. هر چند وقت آن را به روز کنید

هرچه نسخه کپی شما با رویدادها و اخبار فعلی بیشتر هماهنگی داشته باشد، نرخ پاسخگویی شما بیشتر خواهد شد. این امر به ویژه هنگام فروش اطلاعات مالی و سرمایه گذاری و همچنین محصولات مربوط به انطباق مقررات در زمینه هایی که قوانین به طور مکرر تغییر می کنند بسیار مهم است. به صورت دوره ای نسخه صفحه فرود خود را به روز کنید تا منعکس کننده کسب و کارهای فعلی و شرایط اقتصادی، چالش ها و گرایش ها باشد تا بازدید کنندگان ببینند که شرکت شما در آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد در صدر قرار دارد.

 

  1. ضمانت بازگشت پول را خاطر نشان کنید

اگر به مشتریان این امکان را می دهید که مستقیماً از صفحه فرود سفارش دهند، مطمئن شوید که ضمانت برگشت پول را به شکل واضح در آن صفحه آورده اید. همه رقبای شما تضمین هایی برای برگشت پول می دهند، بنابراین شما باید همین کار را کنید. اگر محصول شما خوب است و نسخه شما صادق است، نرخ استرداد شما می تواند کمتر از ۱ درصد باشد.

Read More
ندا رحیمی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۵ راه برای بهبود تجربه مشتری با استفاده از هوش محتوایی

پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۱ تجربه مشتری نسبت به قیمت و محصول از اولویت بالاتری برخوردار باشد و به عنوان اصلی ترین تمایز برند مطرح شود، طبق مطالعه ای که اخیراً توسط Walker انجام شده، %۸۶ از خریداران هزینه بیشتری برای تجربه مشتری بهتر پرداخت می کنند.

مشتریان در تمام مراحل سفر مشتری، از برندها انتظار بیشتری دارند. توسعه سفرهای منحصر به فرد و شخصی سازی شده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

جدای از اینکه تجربه مشتری اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به یکی از چالش های پیشرو بازاریابان نیز تبدیل شده است. دیگر پیاده سازی استراتژی هایی که مبتنی بر آنالیزهای اساسی و ارزیابی اولویت های نیازها و خواسته های مشتریانتان است، کافی نیست.

با افزایش تقاضا برای یک تجربه مشتری بی نقص، بازاریاب ها هوش مصنوعی را بررسی می کنند، از جمله پردازش زبان طبیعی و تجزیه و تحلیل داده های توپولوژیکی همراه با یادگیری ماشین برای کمک به آن ها در تدوین یک استراتژی محتوای مؤثرتر، که مبتنی بر بینش های آگاهانه تر درباره مشتری هایشان است.

هوش مصنوعی می تواند به شما در جلب نظر مشتریانتان کمک کند.

 

۵ راه برای ایجاد تجربه مشتری بهتر با هوش محتوایی

 

۱.ارائه بینش های عملی بر اساس داده های مشتری

برای ایجاد موثر استراتژی محتوا که به شما برای داشتن تعامل بهتر با مشتریانتان کمک می کنند، نیاز دارید که از بینش بهتری برخوردار باشید. استفاده از هوش مصنوعی به بازاریاب ها این توانایی را می دهد که منابع بیشتری از داده های مشتری را جمع آوری کنند که این امر می تواند به کسب و کار شما بینش ها و اطلاعات قابل توجهی ارائه دهد.

ممکن است فکر کنید که ابزار تحلیلی که اکنون استفاده می کنید نیز این اطلاعات را ارائه می دهد. با این حال، این ابزارها محدودیت های خود را دارند و قادر به ارائه یک تحلیل جامع نمی باشند. علاوه بر این، امروزه بیشتر ابزارهای تحلیلی قادر به ارائه بینش عملی در رابطه با چگونگی تدوین استراتژی بازاریابی که به منظور افزایش تعامل در مراحل مختلف سفر مشتری طراحی شده است، نیستند.

۲.تقویت پرسونای مشتری

با افزایش تقاضا برای تجربیات شخصی سازی شده تر، باید اطلاعات بیشتری درباره افرادی که با آن ها در تعامل هستید داشته باشید. در حالی که ممکن است فکر کنید مخاطبانی که مشتری های ایده آل شما هستند را با موفقیت هدف قرار داده اید، ممکن است گروه دیگری از مخاطبان را که علاقه مند به محصولات و خدمات شما هستند را نادیده بگیرید.

بازاریاب ها برای ارائه این بینش ها و بهبود پرسونای مشتری به ابزارهای مدرن مبتنی بر هوش نیاز دارند. در نتیجه، هوش مصنوعی می تواند منجر به رشد درآمد بیشتر شود. اگر بتوانید به طور موثر به مشتریانی که مخاطبان هدف شما نیستند دسترسی پیدا کنید، توانایی شروع توسعه دادن پیام رسانی که راه را برای مشارکت بیشتر در بین بخش های جدید باز می کند را کسب می کنید.

۳.تولید محتوای سفارشی شخصی سازی شده برای سفر مشتری

بینش های عملی منجر به افزایش توانایی نوشتن محتوا می شود که تعامل مشتری را افزایش می دهد و احتمال تبدیل مشتری بالقوه با بالفعل را در مراحل مختلف سفر مشتری افزایش می دهد.

استفاده از پلتفرم های هوش محتوایی می تواند شما را از انواع کانال های محتوا که چشم انداز شما و مشتریان را به سمت تبدیل مشتری بالقوه با بالفعل هدایت می کنند، در مراحل مختلف مطلع سازد.

به علاوه، هوش مصنوعی می تواند بینش عملی مناسب برای تولید محتوا را ارائه دهد، خواه ترکیبی از فیلم، آموزش، پست های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی قابل دانلود، وبینارها یا مطالب دیگر باشد.

۴.دستیابی به حداکثر بازدهی از طریق کانال های مناسب در زمان مناسب

تلاش برای فهمیدن اینکه چه موقع و در کجا محتوا خود را نشر دهید خود می تواند یکی دیگر از چالش های پیش روی شما به عنوان بازاریاب باشد. انتخاب زمان و مکان مناسب برای نشر محتوا می تواند تفاوت بین یک کمپین موفق و راکد را تعیین کند.

ترویج محتوا از طریق لنزهای هوش مصنوعی می تواند عملکرد محتوای شما را بر اساس کانال هایی که در حال حاضر از آن ها استفاده می کنید و زمانی که آن ها را نشر می دهید بررسی کند. این اطلاعات به شما کمک می کند اطمینان داشته باشید که در زمان مناسب در کانال های مناسب محتوا را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید.

۵.عملکردتان را بررسی کنید

در کسب و کار، همیشه این ایده خوبی است که بدانید برندهای رقیب برای تعامل با مشتری چه کاری انجام می دهند.

استفاده از هوش مصنوعی برای توانمندسازی پلتفرم های هوش محتوایی امروز می تواند به بازاریابان بینش هایی در این رابطه که رقبا چگونه با استراتژی های پیام رسانی، ارتباطات و محتوا به نتایج بهتر دست می یابند. این نوع اطلاعات می تواند به شما توانایی رقابت بیشتر با پیام رسانی، تبلیغات و جنبه های دیگر استراتژی بازاریابی محتوایتان را بدهد.

بازاریابان خبره نیاز به هوش و ابزارهای مدرن دارند تا بتوانند با استفاده از یک استراتژی محتوا که در ارائه تجربه مشتری مورد نظر موثرتر است، بینش های عملی را دنبال کنند.

Read More
نیما رحیمی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تفاوت داده ساختار یافته و بدون ساختار در بازاریابی دیجیتال

بیشتر متخصصین بازاریابی  دیجیتال فکر می کنند داده محور بودن به معنای استفاده از شاخص های وب سنجی (web metrics) صرفا با هدف تصمیم گیری است. اما در واقع این کار به معنای داده محور بودن نیست. این مورد بیشتر گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) محور بودن است! برای اینکه واقعاً داده محور باشیم، باید تعریف واقعی داده، را به خودمان یادآوری کنیم.

یکی از پر کاربرترین انواع اطلاعات، داده های کیفی یا داده های بدون ساختار است. این نوع داده می تواند نظرات و احساسات واقعی مشتریان را نسبت به برند شما نشان دهد، در حالی که استخراج اطلاعات از داده های کمی یا داده های ساختار یافته سخت و چالش برانگیز است.

جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون (Amazon)، یک از پیشگامان مشتاق استفاده از داده های کیفی برای هدایت استراتژی است. وی در طی مصاحبه ای توضیح داد: “چیزی که من متوجه شدم این است که وقتی نتایج و داده ها با هم همخوانی ندارند، نتایج معمولاً درست هستند. و اشتباهی در روش اندازه گیری (داده های شما) شما وجود دارد!”

عشق بزوس به بازخورد مشتری نباید شما را وادار کند که در کمپین بازاریابی دیجیتال بعدی خود، داده های کمی را جایگزین داده های کیفی کنید. این امر باید شما را تشویق کند که استراتژی خود را با هر دو منبع داده شکل دهید. با تلفیق بینش های حاصل از شاخص های وب سنجی و بازخورد مشتری می توانید درک کاملی از اثربخشی برنامه بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید.

 

اگر می خواهید از داده های کیفی یا بدون ساختار و داده های کمی یا ساختار یافته بیشتر بدانید، با این مطلب از وبلاگ دیجینگ همراه باشید تا درباره ی این دو منبع داده و اینکه از چه ابزاری برای ذخیره و تجزیه و تحلیل آن ها می توانید استفاده کنید، آگاهی یابید.

 

داده های بدون ساختار

اغلب به عنوان داده های کیفی از آن ها یاد می شود، داده های بدون ساختار معمولاً نظرات و داوری های ذهنی از برند شما به صورت متن است که اکثر نرم افزارهای تحلیلی قادر به جمع آوری آن ها نیستند. این امر جمع آوری، ذخیره سازی و سازماندهی داده های بدون ساختار در پایگاه های داده معمولی مانند اکسل (Excel) و اس کیو ال (SQL) را دشوار می سازد.

همچنین بررسی داده های بدون ساختار با روش های استاندارد تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارهایی مانند تحلیل رگرسیون و جداول محوری دشوار است.

از آنجا که شما نمی توانید داده های بدون ساختار را در پایگاه های داده معمولی ذخیره و سازماندهی کنید، باید آن ها را در اسناد ورد  (Word)یا پایگاه داده های غیر رابطه ای (NoSQL) مانند الستیک سرچ (Elasticsearch) یا سولار (Solr) ذخیره کنید.

علاوه بر این، از آنجا که شما نمی توانید از روش ها و ابزارهای استاندارد تجزیه و تحلیل داده ها برای کسب بینش از داده های بدون ساختار استفاده کنید، می توانید به صورت دستی آن ها را تجزیه و تحلیل کنید یا از ابزارهای تجزیه و تحلیل در یک پایگاه داده نواس کیوال (NoSQL) استفاده کنید تا داده های بدون ساختار را بررسی کنید. با این وجود، برای استفاده موثر از این ابزارها، به سطح بالایی از تخصص فنی نیاز دارید.

اگر می توانید با موفقیت بینش و اطلاعات را از داده های بدون ساختار استخراج کنید، می توانید درک عمیقی از اولویت های مشتری های خود و احساسات آن ها نسبت به برند خود کسب کنید.

 

نمونه داده های بدون ساختار

متداول ترین نمونه داده های بدون ساختار پاسخ های نظرسنجی، نظرات شبکه های اجتماعی، نظرات وبلاگ، پاسخ های ایمیل و تماس های تلفنی است.

۱.پاسخ های نظرسنجی

هر وقت بازخورد مشتریان خود را جمع می کنید، شما درحال جمع کردن داده های بدون ساختار هستید. به عنوان مثال، نظرسنجی ها با پاسخ های متنی، داده های بدون ساختار هستند.

اگرچه این داده ها را نمی توان در یک پایگاه داده جمع آوری کرد، اما اطلاعات با ارزشی هستند که می توانید برای اتخاذ تصمیمات تجاری از آن ها استفاده کنید.

۲.نظرات رسانه های اجتماعی

اگر تاکنون از مشتریان خود در رسانه های اجتماعی نظرات همراه با بازخورد دریافت کرده اید، داده های بدون ساختار را مشاهده کرده اید.

باز هم، این نوع داده نمی تواند در یک پایگاه داده جمع آوری شود، اما می خواهید به این بازخورد توجه کنید. شما حتی می توانید آن را در یک سند Word ذخیره کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

۳.پاسخ های ایمیل

مشابه پاسخ های نظرسنجی، پاسخ های ایمیل نیز می توانند داده های بدون ساختار در نظر گرفته شوند.

بازخوردی که شما دریافت می کنید اطلاعات مهمی است، اما لزوماً نمی تواند در یک پایگاه داده جمع آوری شود.

۴.تماس تلفنی

تیم خدمات مشتری و تیم فروش شما همیشه در تماس های تلفنی خود داده های بدون ساختار را جمع می کنند.

از آنجا که این تماس ها اغلب شامل انتقادات مربوط به شرکت شما هستند، جمع آوری این بازخوردها مهم است. با این حال، مانند تمام داده های بدون ساختار، کمیت سنجی دشوار است.

۵.اسناد تجاری

هر سند تجاری مانند ارائه ها یا اطلاعاتی که در یک سند Word ذخیره کرده اید، نمونه ای از داده های بدون ساختار است.

از آنجا که داده های بدون ساختار در واقع اطلاعاتی هستند که نمی توانند به طور کارآمد و منظم در یک پایگاه داده ذخیره شوند، هرگونه اسنادی که در اختیار دارید می تواند داده بدون ساختار در نظر گرفته شود.

داده ها در بازاریابی دیجیتال

داده های ساختار یافته

اغلب به عنوان داده های کمی شناخته می شوند، داده ساختار یافته واقعیت های عینی و اعدادی هستند که اکثر نرم افزارهای تحلیلی می توانند آن ها را جمع آوری کرده و داده ها را برای ارسال، ذخیره سازی و سازماندهی در پایگاه های داده معمولی مانند اکسل و اس کیوال آسان تر کنند.

حتی اگر داده های ساختار یافته تنها اعداد یا کلمات موجود در یک پایگاه داده باشند، می توانید با بررسی آن ها از طریق روش های تحلیل داده ها و ابزارهایی مانند تحلیل رگرسیون و جداول محوری، به راحتی بینش و اطلاعات داده های ساختار یافته را استخراج کنید. این با ارزش ترین جنبه داده های ساختار یافته است.

 

داده های ساختار یافته در مقابل داده های بدون ساختار

تفاوت بین داده های ساختار یافته و بدون ساختار در این است که داده های ساختار یافته، واقعیت های عینی و اعدادی هستند که اکثر نرم افزار های تحلیلی می توانند آن ها را جمع آوری کنند، در حالی که داده های بدون ساختار معمولاً نظرات و داوری های ذهنی از برند شما در قالب متن هستند که اکثر نرم افزارهای تحلیلی نمی توانند آن ها را جمع آوری کنند.

۱.ذخیره داده های ساختار یافته آسان تر است.

ارسال، ذخیره و سازماندهی داده های ساختار یافته در پایگاه های داده معمولی مانند اکسل(Excel) ، گوگل شیت (Google Sheets) و اس کیوال (SQL) آسان است.

در مقابل، ارسال، ذخیره سازی و سازماندهی داده های بدون ساختار در پایگاه های داده معمولی دشوار است. بیشتر اوقات، شما باید داده های بدون ساختار را در اسناد ورد (Word) یا پایگاه داده های نواس کیوال (NoSQL) ذخیره کنید.

۲.تجزیه و تحلیل داده های ساختار یافته آسان تر است.

با استفاده از داده های ساختار یافته می توانید اطلاعات را با استفاده از روش های استاندارد تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارهایی مانند تحلیل رگرسیون و جداول محوری به راحتی بررسی کنید.

با این حال، با داده های بدون ساختار، این کار امکان پذیر نیست. برای بررسی این نوع داده ها باید به صورت دستی آن ها را آنالیز کنید یا از ابزارهای تجزیه و تحلیل در یک پایگاه داده NoSQL استفاده کنید.

۳.داده های بدون ساختار آزادی عمل بیشتری را فراهم می کنند.

در حالی که ذخیره و جمع آوری داده های ساختار یافته آسان تر است، داده های بدون ساختار از آنجایی که در فرمت اصلی خود هستند، به تحلیلگران آزادی عمل بیشتری می بخشد.

 

داده محور باشید، نه فقط گوگل آنالیتیکس محور

 

به یاد داشته باشید که داده های کیفی، مانند بازخورد مشتری، برای اطلاع از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما به اندازه شاخص های وب سنجی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

شما بدون داده های بدون ساختار، درک روشنی از اینکه مشتریان در مورد برند شما چه احساسی دارند، نخواهید داشت. و آگاهی از این موضوع برای هر استراتژی بازاریابی مهم است.

Read More
نیما رحیمی ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes