۵ نکته برای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت

آیا واقعاً نیاز است محتوای ویدئویی تولید کنید؟  طبق  آمار سایت یوتیوب، هر روز بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده می شود و ۹۰ درصد کاربران اعتقاد دارند که فیلم های محصول در تصمیم گیری های خرید، مفید هستند. اگر به دنبال ایجاد بازاریابی آنلاین مناسب برای برند خود هستید، ویدئو راهی برای انجام آن است. هیچ نظر و ایده ای در مورد اینکه از کجا شروع کنید ندارید؟ برای شروع استراتژی تولید محتوا از این پنج نکته کاربردی استفاده کنید.

 

  1. با مشتریان خود شروع کنید.

جسی هرتزبرگ (Jesse Hertzberg)، مدیرعامل سابق Livestream می گوید: “من فکر می کنم بهترین مکان شروع برای کسب و کاری که می خواهد محتوای ویدئویی تولید کند، تهیه فیلم برای مشتریان فعلی است.” هنگامی که شروع می کنید به فکر کردن در مورد فیلم هایی که می خواهید تولید کنید، بر قرار دادن دانش خود در اختیار دیگران تمرکز کنید. اطلاعاتی که باعث بهبود زندگی مشتریانتان می شود را در اختیارشان قرار دهید.

 

  1. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از مخاطبان خود بپرسید.

اگر در مورد اینکه چه نوع  تولید محتوای ویدئویی داشته باشید، سردرگم هستید، مستقیماً به سراغ منبع این کار بروید. به شبکه های اجتماعی بروید و از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند. برگزاری یک AMA (هرچی می خوای بپرس) مکانی مناسب برای شروع ویدئو  زنده است.

 5 نکته برای تولید محتوای ویدیویی با کیفیت

  1. محتوای ویدئویی را کوتاه و پربار نگه دارید.

بهترین محتوای ویدئویی زنده در بخش های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای است. هرتزبرگ می گوید: “تایمی را انتخاب کنید که برای صحبت در مورد آنچه می خواهید در موردش صحبت کنید، کافی باشد، در عین حال احساس راحتی کنید.” زمان بارگذاری تولید محتوا در رسانه های اجتماعی، بسیار با اهمیت است.

 

  1. نگران پلتفرم محتوای ویدئویی نباشید.

پلتفرم های زیادی برای دسترسی به افراد با محتوای ویدئویی وجود دارد، اما ممکن است پلتفرم شما در نمای کلی اهمیت چندانی نداشته باشد و آنقدرها مهم به نظر نرسد. از خودتان بپرسید، چگونه با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید؟ نکته حائز اهمیت در آنچه ارائه و پیشنهاد می دهید چیست؟ سعی کنید روی یک پلتفرم تمرکز داشته باشید. پلتفرم تولید محتوای ویدئویی شما بعدتر می تواند با توجه به بازخوردها و نحوه دسترسی آنها به مطالبتان، تغییر کند. پس در ابتدای کار روی انتخاب پلتفرم ها وسواس زیادی به خرج ندهید.

 

  1. اندازه را فراموش کنید.

به جای وسواس در مورد تعداد نگاه ها به ویدئوهای خود، تأکید و تمرکز خود را بر ساختن جمعی از افراد همفکر که حرفی برای گفتن به یکدیگر دارند، قرار دهید. سپس، سعی کنید که مرتباً با آن جمع مشارکت و تعامل داشته باشید.شاید تصور کنید که تعداد بازدیدکنندگان از محتوای ویدئویی شما برای یک پست، مهم و ضروری است . اما ایجاد محتوای مؤثر و کارامد که در دراز مدت روی افزایش آماز بازدیدکنندگان ویدئوهای شما تأثیر بگذارد، از گرفتن نتایج کوتاه مدت مهم تر است. روی استراتژی تولید محتوای ویدئویی خود در دراز مدت فکر کنید.  یک تقویم محتوا برای شبکه های اجتماعی و برای برنامه ریزی کلیه مطالب ویدئویی خود ایجاد کنید. داشتن تقویم محتوا برای برنامه ریزی  و مدیریت محتوای خاص بازاریابی مانند پست های وبلاگ، فیلم ها یا اینفوگرافیک ها بسیار مفید است.

 

Read More
ندا رحیمی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تقویم محتوا و اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال

آیا می دانستید ۸۸ درصد شرکت های B2B، بازاریابی محتوا را در استراتژی کلی بازاریابی خود گنجانده اند؟ علاوه بر این، مطالعه جدیدی که توسط مؤسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) انجام شده است، نشان می دهد تنها ۳۲ درصد از این شرکت ها دارای روند کتبی برای اجرای بازاریابی محتوا هستند. در حالی که این تعداد به خودی خود کمی ترسناک است، شگفت انگیز تر این است که آن دسته از بازاریاب هایی که برنامه بازاریابی محتوا توسعه یافته دارند، ۶۰ درصد کارآمدتر از دیگر افراد هستند. چگونه شرکت ها می توانند در تولید محتوا تأثیرگذارتر و نظام مندتر عمل کنند؟ با ایجاد یک تقویم محتوا.

چرا علاوه بر اثبات کارآمدی یک ابزار بازاریابی، بازاریابان باید از تقویم محتوا استفاده کنند؟ تقویم محتوا چیست؟ یک تقویم محتوا با سهولت کاربری، چه برنامه ها یا افزونه هایی تولید می کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اهمیت یک تقویم محتوا و اینکه چرا شما عاشق یکی از آن ها خواهید شد، را متوجه شوید.

 

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا، راهی برای برنامه ریزی و سازماندهی و مدیریت محتوای آینده است. تقویم های محتوا می توانند به چندین شکل ارائه شوند. به عنوان مثال، تقویم محتوای شبکه های اجتماعی مکانی برای برنامه ریزی کلیه مطالبی است که در کانال های شبکه های اجتماعی قرار خواهند گرفت. یک تقویم محتوا برای برنامه ریزی  و مدیریت محتوای خاص بازاریابی مانند پست های وبلاگ، فیلم ها یا اینفوگرافیک ها است.

تقویم محتوای شما این اطمینان را می دهد که تمام تلاش های مربوط به بازاریابی هدف نهایی یکسانی دارند، بنابراین مطمئن شوید که برای کل تیم شما به راحتی قابل دسترس باشد. گوگل شیتس (Google Sheets) مکان مناسبی برای نگهداری تقویم شماست زیرا امکان دسترسی  همزمان به چندین نفر و امکان به روزرسانی آن را فراهم می کند. در حقیقت، یک تقویم محتوایی خوب به بازاریابان این امکان را می دهد که کلیه کمپین ها را مشاهده کنند تا از یک برنامه عملی جامع برای اجرای بازاریابی برخوردار شوند.

 

چه اطلاعاتی در تقویم محتوا وارد می شوند؟

تقویم محتوا مکانی است که دست کم و در کم ترین حالت، ایده ها، مباحث و تاریخ ها در آن ذخیره می شوند. در حالی که این اولین گام عالی برای سازماندهی است، یک تقویم با محتوای عالی، فراتر رفته و موارد زیر را شامل خواهد شد:

  • موضوعات و عناوین
  • لیست اولویت بندی موضوعی که اول باید اجرا شود
  • نویسنده، ویراستار، ناشر و برنامه ریز
  • لیست (و پیوندها) به کانال هایی که محتوا در آن ارسال خواهد شد

درج موارد فوق به ایجاد یک تقویم محتوای کاربردی کمک می کند تا تیم شما متمرکز و در مسیر خود باقی بماند. فقط به خاطر بسپارید، میزان  اطلاعاتی که باید در یک تقویم محتوا وجود داشته باشد، کاملاً بستگی  به  نظر شما دارد. در پایان روز، تنها هدفی که باید تحقق یابد این است که آن ایده ها و استراتژی های گسترده به کمپین های عملی تبدیل شوند. بنابراین، نباید بیش از حد سنگین و طاقت فرسا باشند.

تقویم محتوا و اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال

تقویم محتوا و اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال

چه برنامه ها یا افزونه هایی، یک تقویم محتوای کارآمد ایجاد می کنند؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، گوگل شیتس یا مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) برنامه های بسیار خوبی برای ایجاد و استفاده از تقویم های محتوا هستند. چندین نمونه رایگان عالی در این زمینه وجود دارد که  ایجاد آنها نیز ساده است. تقویم گوگل (Google Calendars) یکی دیگر از منابع عالی ای است که به شرکت ها این امکان را می دهد که کمپین های مختلف بازاریابی را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند.

تحقق این امر به آزمایش و خطا ختم می شود. لازم نیست اولین بار آن را به درستی انجام دهید (بیشتر شرکت ها اولین بار آن را به درستی انجام نمی دهند). در عوض، الگویی را انتخاب کنید که به روز رسانی و تغییر آن آسان باشد، بنابراین تقویم محتوای شما متناسب با نیازهای تیم و اهداف شما خواهد بود.

 

چرا یک شرکت باید از تقویم محتوا استفاده کند؟

ایجاد محتوای جذاب برای تمام کسب و کارها بسیار مهم است. چرا که ضمن ایجاد آگاهی از برند، مشارکت مشتری ها و افزایش سئوی (بهینه سازی موتور های جستجو) سایت، موفقیت را ارزیابی می کند. تقویم های محتوا بهترین راه برای برنامه ریزی محتوای جذاب هستند.

چرا یک کسب و کار باید زمان، پول و منابعی را برای ایجاد و مدیریت یک تقویم محتوا اختصاص دهد؟

  1. سازمان: تقویم  های محتوا پاسخ به فراهم کردن یک استراتژی سازمان یافته محتوا هستند. آنها نه تنها یک ابزار برنامه ریزی هستند بلکه امکان تجسم استراتژی محتوای شما را با گذشت زمان و در سراسر پلتفرم ها فراهم می کنند. این تقویم ها همچنین می توانند شکاف ها یا همپوشانی کمپین ها را نشان دهند.
  2. به خاطر سپردن تاریخ های کلیدی و مهم: از این تقویم ها باید مانند تقویم های معمولی استفاده شود. تقویم های محتوا باید شامل تاریخ های مهم کسب و کار مانند تعطیلات، رویدادها، عرضه و رونمایی ها و غیره باشند. بهتر است تاریخ های محلی، ملی و بین المللی را نیز در این تقویم ها یادداشت کنید.
  3. صرفه جویی در زمان: تقویم های محتوا به بازاریابان کمک می کند تا قبل از موعد مقرر محتوا را برنامه ریزی کنند. به بیان دیگر  منابع، موارد  لازم  و زمان اجرای محتوا برای اجرا را تعیین کنند. این کار باعث می شود در طول هفته زمان زیادی صرفه جویی شود، زیرا همه چیز از قبل برنامه ریزی شده است، بنابراین به شما این امکان را می دهد تا بسیار کارآمدتر و تأثیرگذار باشید.
  4. درک عمیق تر مشتری: تقویم های محتوا باعث موفقیت بیشتر و هدفمندتر شدن بخش هایی که مخاطبان شما می خواهند از آن بازدید کنند، می شوند. ساختاری که تقویم های محتوا ارائه می دهند نیز ابزاری برای ردیابی است. آیا به الگوها توجه می کنید؟ آیا انتشار محتوا در روز دوشنبه، بهتر از هر روز دیگر است؟ این امر به بازاریابان کمک می کند استراتژی خود را با تعیین زمان های مطلوب برای ارسال محتوا، تعیین مخاطب هدف بیشتر و تعیین اینکه چه نوع محتوایی جذاب تر است، تنظیم و اصلاح کنند. در پایان روز مشخص خواهد شد که چه چیزی کارآمد است و چه چیزی تأثیرگذار نیست. بنابراین، بازاریابان می توانند تلاش های خود را روی نسخه برداری از آن دسته از کمپین هایی که نتیجه بخش هستند، متمرکز کنند.
  5. برنامه ریزی مؤثر: به جای تصمیم گیری در دقیقه آخر درباره موضوعات و انواع کمپین ها، تقویم های محتوا امکان آماده سازی مناسب و همچنین زمان کافی برای تحقیق، ایجاد و اجرای آن را فراهم می آورند. این بدان معنی است که مهلت های مقرر به ندرت از دست می رود.

 

نتیجه گیری

یک تقویم محتوا منبع حقیقی استراتژی بازاریابی یک شرکت است. ابزار و منبعی عالی برای ارائه سازماندهی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است. انتخاب ابزار و فرآیند مناسب برای تیم شما، ضمن تولید محتوا که  مطابق با اهداف کسب و کار شما است می تواند در ردیابی کارآیی و تجزیه و تحلیل کمک کند. آیا شما تجربه ای از استفاده تقویم محتوا دارید؟ شما در حال حاضر چگونه کمپین های بازاریابی را سازماندهی می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید، دوست داریم صحبت های شما را بشنویم.

Read More
نیما رحیمی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نرخ کلیک (CTR) چیست؟

در تبلیغات آنلاین، نرخ کلیک درصد افرادی است که یک صفحه وب را مشاهده می کنند و روی یک تبلیغ خاص که در صفحه ظاهر می شود، کلیک می کنند. این نرخ، معیار میزان موفقیت آمیز بودن تبلیغ در جلب علاقه کاربران است. هرچه این مقدار بالاتر باشد، تبلیغ در ایجاد علاقه موفق تر بوده است. مقدار نرخ بالا می تواند به صاحب وب سایت کمک کند تا با تبلیغات پولی سایت را پشتیبانی کند.

از آنجا که کاربران اینترنت با گذشت زمان نسبت به تبلیغات در صفحات وب بی تفاوت شده اند، یک CTR معمولی کاربر ممکن است تنها در حدود دو کاربر در هر ۱۰۰۰ بازدید (نمایش لینک) یا %۰.۲ باشد.

 

فرمول 

نرخ کلیک = ۱۰۰ * ( تعداد دفعات نمایش تبلیغ / تعداد کل کلیک ها )

 

نحوه محاسبه

برای محاسبه این معیار، تعداد دفعاتی که روی یک تبلیغ کلیک می شود را بر تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ تقسیم کنید. سپس آن عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید تا نرخ کلیک را به دست آورید. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین بعد از ۵۰۰۰ بار نمایش داده شدن ۲۰۰ بار روی آن کلیک شده باشد، با تقسیم ۲۰۰ بر ۵۰۰۰ و ضرب کردن نتیجه در ۱۰۰، نرخ کلیک %۰.۴ می شود.

% ۰.۴ = ۱۰۰ * (۲۰۰/۵۰۰۰)

نرخ کلیک ایمیل نیز  در بازاریابی ایمیلی به همین روش محاسبه می شود اما به جای تبلیغی که نمایش داده شده و تعداد کلیکی که برای یافتن CTR ارائه می شود، این میزان درصد تعداد دفعاتی که دریافت کننده ایمیل بر روی یک یا چند لینکی که به وب سایت فرستنده یا سایر مقاصد منتقل می شود کلیک می کند، می باشد. به بیان ساده تر نرخ کلیک ایمیل تعداد کل کلیک هایی است که یک ایمیل برای فرستنده خود ایجاد می کند.

نرخ کلیک چیست

نرخ کلیک درصد افرادی است که یک صفحه وب را مشاهده و روی یک تبلیغ خاص که در صفحه ظاهر می شود، کلیک می کنند

CTR چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد؟ 

این نرخ می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا میزان کارایی انواع کمپین های بازاریابی آنلاین را اندازه گیری و ارزیابی کنند. همچنین می توان از آن برای سنجش اثربخشی نسخه تبلیغاتی، عناوین و توضیحاتی که فراداده محتوای آنلاین را تشکیل می دهند، استفاده کرد. از آنجا که اکثر وب سایت ها برای ترغیب کاربران برای اقدام کردن ساخته شده اند، این معیار می تواند به بازاریاب های دیجیتال کمک کند یاد بگیرند چه عواملی مؤثر هستند و کدامیک تأثیرگذار نیستند. چنین نظارتی به تبلیغ کنندگان هیچ بینشی درمورد قصد و استدلال فردی که روی یک تبلیغ آنلاین یا بخشی از محتوا کلیک کرده است، نمی دهد اما به دلیل راحتی و آسان بودن آن یک استاندارد باقی مانده است.

 

تفاوت بین نرخ کلیک و نرخ تبدیل

مقدار بالا در CTR به این معنی است که تعداد زیادی از کاربران روی یک تبلیغ کلیک می کنند، اما از تعداد فروشی که تبلیغ در نهایت ایجاد می کند، به کاربر اطلاعی نمی دهد. به همین دلیل، ممکن است نرخ تبدیل – درصد کلیک هایی که منجر به فروش واقعی می شوند – معیارهای مفیدتری برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی باشد.

Read More
ندا رحیمی ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

شرکت های تجارت الکترونیکی و جذب مشتریان جدید

بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده اند. حتی وقتی مغازه ها باز هستند هم، بسیاری از مشتری ها سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت می کنند. نتایج قابل توجه است. داده های Emarsys و GoodData نشان می دهد که برای هفته منتهی به ۱۰ آوریل، درآمد تجارت الکترونیک در ایالات متحده ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بسیاری از کشورها شاهد رشدی حتی بیشتر نیز بوده اند.

نیازی به گفتن نیست، اکنون زمان بهینه سازی بهتر فروشگاه دیجیتال است. شرکت هایی که قبلاً تجارت الکترونیک را راه اندازی کرده اند، به طور طبیعی در شرایط بهتری قرار دارند، اما هر برند خرده فروشی باید به این موضوع توجه داشته باشد که چگونه می تواند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشد.

بررسی و بازبینی سایت تجارت الکترونیک شما یک نقطه عالی برای شروع است. آیا فراخوان به عمل (calls-to-action) شما در مکان مناسبی قرار دارد؟ آیا شما در حال توصیف مزایای محصول خود هستید؟ آیا سایت شما زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شود؟ حتی موارد به ظاهر جزئی نیز می توانند تأثیر بزرگی داشته باشند. نیل پاتل (Neil Patel) گزارش داد که ۴۰ درصد از کاربران وب سایتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول  بکشد را ترک می کنند.

حتی اگر سایت شما در شرایط خوبی باشد، ممکن است انجام تنظیماتی که منعکس کننده شرایط فعلی است کمک کننده باشد. اطلاع رسانی به مشتریان در مورد چگونگی تأثیر تعطیلی موقت خط تولید بر در دسترس بودن محصول شما، سرعت حمل و نقل و موارد دیگر باعث اطمینان بیشتر آن ها هنگام خرید می شود.

تنظیم استراتژی بازاریابی شما نیز مفید خواهد بود. تأکید روی مشتریان موجود که در گذشته از شما خریداری کرده اند و با برند شما آشنا هستند، در شرایط نامشخص و متغیر اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جامعه پولی (paid social) و بازاریابی ایمیلی (email marketing) باید از اولویت برخوردار باشند، به خصوص اگر نیاز به ارائه پیشنهادات خاصی داشته باشید که ممکن است توجه مشتریان پیشین را به خود جلب کنند. هزینه های جذب مشتری نیز می تواند در این مدت افزایش یابد. یک استراتژی هوشمند برای حفظ جریان نقدی، توسعه پیشنهادات جدید و جالب توجه به مشتریان پیشین برای کمک به حفظ آن ها است.

شرکت های تجارت الکترونیکی چگونه می توانند به جذب مشتریان جدید ادامه دهند

ایجاد تبلیغ فروش جذاب

در حالی که بسیاری از افراد در حال کاهش دادن عادات خرج کردن خود هستند، تقریباً همه افراد هنوز هم در حال خرید مایحتاج و وسایل ضروری ای هستند که آن ها در خانه شاد و سالم نگه می دارد. همان طور که انتظار می رود، مواد غذایی و سایر ملزومات خانگی بیشترین رشد فروش آنلاین را تجربه کرده اند. در حقیقت، تجزیه و تحلیل و آنالیز eMarketer در مورد فروش فروشگاه های آنلاین مواد غذایی، افزایش ۱۸۳ درصدی فروش را در مارس ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل نشان داده است.

برخی از شرکت ها ممکن است با شرایط دشوار مختلفی رو به رو شوند که مانع از دستیابی آن ها به مشتریان جدید می شود، برند های متخصص در تهیه وعده های غذایی، نوشیدنی ها و سایر ملزومات تحویل مواد غذایی می توانند خود را در موقعیتی مناسب برای به دست آوردن سهم بیشتر بازار و دستیابی به مشتریان جدید قرار دهند. برندهای فروشگاه های خدمات رفاهی منزل نیز شاهد افزایش عمده فروش هستند، زیرا افراد به دنبال فعالیت هایی هستند که بتوانند در طول دورانی که در خانه هستند کارآمد بمانند.

هنگام تبلیغ برند تجارت الکترونیکی خود، عادات فعلی مشتریان را به خاطر داشته باشید و در نظر بگیرید. اگر شما کاری مثمر ثمر و کارآمد برای انجام دادن یا کمک به سرگرم کردنشان به آن ها ارائه می دهید، این امربه نشان دادن ماهیت اساسی محصولات شما کمک می کند.

 

از چالش های احتمالی آگاه باشید

حتی بیشتر برندهای خبره دیجیتال نیز در این شرایط در معرض خطر هستند. در مصاحبه ای با CNBC، تحلیلگر، اسکار اوروزکو (Oscar Orozco)، هشدار داد که “اگرچه مصرف کنندگان محصولات بیشتری را به صورت آنلاین خریداری می کنند، برندهای دیجیتالی مادرزاد باید مشکلاتی که در ماه های پیش رو وجود دارد را پیش بینی کنند … فروش ادامه خواهد یافت تا از کالاهایی که ‘خوب است داشته باشیم’ به سمت کالاهایی که ‘باید داشته باشیم’ تغییر کند.”

چالش های زنجیره تأمین نیز ممکن است تهدید کننده باشند. بسیاری از تولید کنندگان در حال روی آوردن به ساختن ماسک های صورت، دستگاه های تنفس مصنوعی و سایر لوازم مورد نیازی که می تواند بر تولید و در نتیجه توانایی شما برای تبلیغ تأثیر بگذارند هستند. افزایش حجم سفارشات آنلاین به معنای تأخیر در ارسال برای بسیاری از برندهاست. همان طور که تلاش های تجارت الکترونیک خود را افزایش می دهید، چنین خطراتی را به خاطر داشته باشید. یک رویکرد پویش گرایانه در برابر چنین چالش هایی به شما کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و با اولویت های در حال تغییر، سازگار شوید.

 

دوام آوردن و قوی شدن

اگرچه این شرایط دوره ای از چالش های بزرگ برای خرده فروشان است، اما بازتاب دقیقی از اهمیت تجارت الکترونیک نیز دارد. برندهایی که واقعاً روی بهینه سازی تجربه دیجیتال خود و دستیابی به مشتریان به صورت آنلاین تمرکز دارند، در این دوران قادر به کسب درآمد خواهند بود. با این وجود، وقتی جامعه سرانجام به حالت عادی برگردد، شرایط بهتر و قوی تری خواهند داشت. تلاش های شما برای تغییر استراتژی ها و بهبود قابلیت های تجارت الکترونیک باعث می شود برای آینده ای که در آن فروش آنلاین نقش اصلی را ایفا می کند، آماده تر شوید.

Read More
ندا رحیمی ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تخفیف ۳۰ درصدی و فروش بیشتر

اگر می خواهید در طول همه گیری COVID-19 تبلیغ کنید، تخفیف ارائه دهید – یا حتی بهتر از تخفیف، چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید. این نتیجه ای بزرگ از یک نظرسنجی از ۵،۵۳۱ مصرف کننده است که توسط سایت کانادایی بررسی محصول، Chick Advisor تهیه شده است. این شرکت در مورد انواع تبلیغاتی که مردم می خواهند هم اکنون ببینند و آن هایی که نمی خواهند ببینند با آن ها مصاحبه کرده است.

این موضوع بسیار مهم است، زیرا بسیاری از کارآفرینان درباره نحوه برقراری ارتباط در طول این بحران مردد هستند. آیا انجام تبلیغات کار مناسبی است؟ پاسخ این سؤال مثبت است، البته تا زمانی که شما نیازهای مردم را فراهم می کنید و به آن نیازها پاسخ می دهید. مشاور کسب و کار، آدام بورنشتاین (Adam Bornstein)، می گوید: “در حال حاضر، ایده ارتباط برقرار کردن و کمک کردن به یک فرد غریبه و گفتن این جمله که ‘من فکر کردم شما می توانید از این استفاده کنید’ یکی از مهربانانه ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید”. مصرف کنندگان چه چیزی می خواهند  و وقتی امروز تبلیغات را می بینند، به چه چیزی فکر می کنند؟ این همان چیزی است که نظرسنجی ای که پیش تر از آن صحبت کردیم به آن پی برد.

 

۱.با قیمت پایین آنچه را که می خواهند و نیاز دارند به آن ها ارائه دهید 

اگر می توانید قیمت خود را کاهش دهید یا حتی چیزی را به صورت رایگان هدیه دهید. این گونه است که توجه مردم را جلب می کنید. نتایج این موضوع کاملاً واضح بود: ۸۴ درصد مردم خواستار این بودند که برای نمونه، محصول رایگان تبلیغاتی را ببینند و ۵۸ درصد  از آنها گفتند که دوست دارند تخفیف هایی را برای محصولاتی که دوست داشتند ببینند. در نظر بگیرید که این افراد چه شرایطی دارند: بسیاری از آن ها به دلیل تعدیل نیرو کار خود را از دست داده اند یا حقوقشان کاهش یافته است – در واقع، ۸۴ درصد از آن ها گفتند که نگران امور مالی خود هستند – بنابراین آن ها به دنبال راه هایی برای خرید چیزهایی هستند که از آن لذت می برند، بدون اینکه موجب مصرف بی رویه منابع مالی شان شود.

 

۲.عدد تخفیف جادویی ۳۰ درصد است.

این نظرسنجی از مردم پرسیده است: “حداقل تخفیف مورد نیاز شما برای متقاعد کردن تان برای خرید چیست؟”

جواب: تقریباً هیچ کس تخفیف ۱۰ درصدی را نمی خواست، تعداد انگشت شماری از مردم با ۱۵ درصد تخفیف نیز راضی بودند و نزدیک به یک چهارم مردم به تخفیف ۲۰ درصدی راضی بودند. اما برنده بزرگ تخفیف ۳۰ درصدی بود – تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که این عدد آن ها را ترغیب به خرید می کند.

آیا می خواهید امروز فروش بیشتری داشته باشید؟ تخفیف 30 درصدی ارائه دهید.

۳.مردم عاشق حمل و نقل رایگان هستند.

در این نظرسنجی پرسیده شده است: “اگر برند مورد علاقه شما یک عامل انگیزه بخش برای خرید از فروشگاه اینترنتی خود را برای کالاهای مورد علاقه تان داشته باشد.  دوست دارید  چه عامل انگیزه بخشی را برای خرید ببینید؟”. در اینجا نحوه طبقه بندی عوامل انگیزه بخش و محرک ها توسط افراد، از بیشترین تا کمترین مطلوب آورده شده است:

  • ارسال رایگان بدون حداقل هزینه (یا با هزینه بسیار کم)
  • تخفیف روی کل خرید
  • هدیه با ارزش و گران قیمت همراه خرید
  • “بیشتر خرج کنید، بیشتر پس انداز کنید” (تخفیف بالاتر برای خریدهای بزرگتر)

 

۴.اکنون زمان خوبی برای به دست آوردن بازخورد مصرف کننده است.

بسیاری از مردم زمانی را به اوقات فراغت خود اختصاص می دهند. آن ها مایل اند بخشی از این زمان را به شما اختصاص بدهند: %۷۹ مردم گفتند مادامی که وقت داشته باشند خوشحال می شوند که نظرسنجی آنلاین برند شما را تکمیل کنند. شما حتی ممکن است از پاسخ ها شوکه شوید. عوامل انگیزه بخش کمی مانند کارت هدیه ۵ دلاری ممکن است پاسخ های بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد، اما طبق نظر سنجی Chick Advisor، واقعاً نیازی به آن نیست. فقط ۱۲ درصد از مردم گفتند برای اظهار نظر خود به انگیزه نیاز دارند. به خاطر داشته باشید خدمات مشتری خوب تفاوت بین نگه داشتن مشتریان فعلی و از دست دادن آن هاست.

 

۵.در جاهایی تبلیغ کنید که مشتری بیشترین حضور را دارد.

در این نظرسنجی، اکثر مردم گفتند که برایشان فرقی نمی کند تبلیغات را در کجا ببینند، در تلویزیون، آنلاین، در شبکه های اجتماعی یا رادیو. بنابراین اگر قبلاً به جایی برای دستیابی به مصرف کنندگان رسیده اید، مکان خوبی برای ادامه است. فروش محصول در وب سایت نیز موجب ترغیب مشتریان به خرید از طریق بازاریابی دیجیتال می شود.

یک تغییر بزرگ بالقوه: اگر شما تا به حال فیلم تولید نمی کردید، اکنون زمان مناسبی برای شروع آن است. از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند، ۶۰ درصد گفتند که آن ها مشکلی ندارند آموزش های ویدیویی یا محتوای ویدیویی را که داستان یک برند را بیان می کند، ببینند.

Read More
ندا رحیمی ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

کسب درآمد ثابت اینترنتی با ۳ استراتژی ساده و مؤثر

نبود درآمد ثابت یکی از سخت ترین بخش های سازگاری با کارآفرینی است. هنگامی که از ساعت نه صبح تا پنج بعدازظهر کار می کنید، هر ماه حقوق ثابتی دریافت می کنید. تقریباً می دانید که این میزان حقوق چقدر خواهد بود و می توانید براساس آن برنامه ریزی کنید. اما شما به عنوان یک کارآفرین چنین حقوق ثابتی را دریافت نمی کنید. زمانی که برای خودتان کار می کنید، هنگام درآمدزایی حقوق دریافت می کنید. کارآفرینان موفق فرمول ایجاد ثبات در تولید این درآمد را رمزگشایی کرده و یافته اند. این یک راز نیست. اگر شما آماده کار و رشد کسب و کار خود هستید، در اینجا سه ​​روش ساده برای ایجاد درآمد ثابت اینترنتی آورده شده است.

 

  1. یک برنامه درآمد تکراری ایجاد کنید

یکی از قسمت های زیبای کسب و کار اینترنتی، داشتن توانایی ایجاد محصولات و دوره های اطلاعات دیجیتال در  یک وبسایت حرفه ای است. شما می توانید در مورد یک موضوع، دانش و تجربه کسب کنید و آن را در برنامه ای با حق عضویت ماهانه قرار دهید. از طریق نرم افزارهایی مانند ClickFunnels، می توانید آن محتوا را به صورت تدریجی و در زمان های معینی در اختیار کاربران قرار دهید. این برنامه ها می توانند ویدئوهای سی دقیقه تا یک ساعته، محتوای نوشتاری یا صوتی باشند. شما برنامه ای تهیه می کنید تا آن ها را به بخش های کوچک تر تقسیم و در طول یک ماه به شکل تدریجی منتشر کنید. با فروش اطلاعات و محصولات  به صورت هفتگی، ماهانه و یا سالانه ی می توانید درآمد اینترنتی داشته باشید.

3 استراتژی ساده اما مؤثر برای کسب درآمد ثابت اینترنتی

  1. هر روز را با فعالیت های درآمدزا شروع کنید.

یک راه برای ایجاد درآمد اینترنتی ثابت این است که با انجام کارهایی که منجر به کسب درآمد می شود، بخش کسب و کار روزانه خود را شروع کنید. این کار می تواند پاسخ دادن به مشتریان بالقوه ای باشد که به آنچه کسب و کار شما می فروشد ابراز علاقه کرده اند. یا می تواند ایجاد پست و پیام فروش یا ارسال تبلیغ فروش باشد. روش های زیادی  نیز برای جرای بازاریابی شبکه های اجتماعی  به صورت آنلاین وجود دارد. نکته این است که، بخش اول روز خود را به روشی هدفمند آغاز کنید. با کارهایی که منجر به کسب درآمد می شوند شروع کنید.

 

  1. برنامه ای برای پروموشن کسب و کار خود ایجاد کنید.

ایجاد درآمد اینترنتی ثابت نیاز به برنامه دارد. موفقیت به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. در یک برنامه  تشویقی، وقتی پیشنهادات کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ می کنید، دوره های خاصی را در تقویم تعیین می کنید. می توانید از نرم افزار استفاده کنید یا آن را روی یک سند ایجاد کنید.

با تمام خدمات و محصولاتی که کسب و کار شما به صورت آنلاین ارائه می دهد شروع کنید. ببینید چه زمانی در طول سال برای معرفی و تبلیغ هر یک از آن ها منطقی به نظر می رسد. محصولات و خدمات خود را به یک ماه خاص اختصاص دهید. سپس، کل ماه قبل از آن،  باید محتوای شما به آنچه که در ماه آینده می خواهید معرفی کنید، اشاره داشته باشد.

در این نوع سیستم، شما برای یک ماه کامل به مخاطبان خود ارزش اضافه می کنید. سپس ماه را با روشی برای کمک بیشتر به مشتریان بالقوه خود به پایان می رسانید. در اولویت قرار دادن مخاطبانتان منجر به فروش بیشتر می شود.

اینترنت و رسانه های اجتماعی این فرصت را به شما می دهند تا ارزش اضافه کنید و به میلیاردها نفر دسترسی پیدا کنید. شما می توانید تنها از طریق اینترنت یک کسب و کار موفق ایجاد کرده و از آن درآمد اینترنتی داشته باشید و یا از آن برای رشد کسب و کار آفلاین خود استفاده کنید.

Read More
ندا رحیمی ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۴ نکته برای تغییر استراتژی برند شما در بحران کنونی

در حالی که بیشتر صاحبان کسب و کار پیش از این نیز با گرایش های مختلف و استراتژی های جدید در صنایع خود سازگار می شدند، بحران فعلی و انتشار ویروس همه گیر کرونا، به طور رسمی شیوه انجام کار را تغییر داده است. تا زمانی که از سرگیری فعالیت های حضوری ایمن شود، که می تواند مدت زمان طولانی بکشد، بیشتر کارآفرینان در حالی که مشتریانشان در خانه هستند، باید به دنبال راه جدیدی برای افزایش فروش باشند.

با توقف موقت فعالیت های حضوری و تعطیلی فوری برخی کسب و کارها مانند تالارها، باشگاه ها و برخی از فروشگاه های خرده فروشی، ۷۶ درصد از کسب و کارهای کوچک شاهد تأثیر منفی در فروش خود بوده اند و ۲۳ درصد نیز تأثیر منفی در زنجیره تأمین خود را گزارش کرده اند. با توجه به این شرایط نامطلوب، کارآفرینان ممکن است نیاز به تجدید نظر در ساختار اصلی برنامه های تجاری خود داشته باشند.

برخی ممکن است به یک استراتژی پیوت (pivot) به عنوان پذیرش شکست یا عدم اعتماد به نفس در اقدام اول خود نگاه کنند. اما ایجاد یک اقدام دوم برای روند کاریتان به شما کمک می کند تا ضمن ایجاد جریان درآمدی که کسب و کار شما به شدت به آن نیاز دارد، برای شرایط و موارد اجتناب ناپذیر آماده شوید. کارآفرینان باید نیازها و احساسات مخاطبان خود را با روش هایی متفاوت نسبت به گذشته برآورده کنند. در اینجا چهار پیشنهاد برای کارآفرینان به منظور ایجاد یک استراتژی پیوت در جریان بحران فعلی ارائه شده است:

 

  1. ارائه دیجیتالی متناسب با نیازها و احساسات کنونی مصرف کنندگان

اگر یک کسب و کار خدمات محور هستید، ایجاد سرویس جدیدی که مطابق با احساسات مشتری های شما باشد، شما را از بازاریاب های سنتی جدا می کند. تجزیه و تحلیل و بررسی شرایط ذهنی فعلی مشتری به شما کمک می کند تا پیشنهاد خود و آنچه ارائه می دهید را به چیزی تغییر دهید که می تواند  نیاز های مشتریهایتان را برآورده کند.

ارائه مواردی مانند تماس های مجزا با مشتریان به منظور مواجهه با شرایط فعلی، شفافیت بیشتری را برای کارآفرین فراهم می کند. این استراتژی می تواند به ساختن یک برند قابل اطمینان و مطمئن تر کمک کند.

4 نکته برای تغییر استراتژی برند شما در بحران کنونی

ارائه دیجیتالی متناسب با نیازها و احساسات کنونی مصرف کنندگان

  1. افزایش و ایجاد محتوای بیشتر در پلتفرم های رسانه دیجیتال

استفاده از شبکه های اجتماعی در بکارگیری پلتفرم های جدیدتر و رایج در طول این همه گیری، افزایشی ناگهانی در تعداد کاربران را نشان می دهد. استراتژی ایجاد محتوا در پلتفرم ها برای کارآفرینان بسیار مهم است زیرا فرصت نمایش رهبری فکری را به آن ها می دهد. علاوه بر این، ایجاد محتوا با استفاده از پلتفرم های رسانه دیجیتال مانند پادکست ها، فیلم های یوتیوب (YouTube) و حتی تیک تاک (Tik Tok) نیز می تواند مؤثر و کارآمد باشد. تیک تاک (Tik Tok)، بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و ایجاد محتوای بصری جذاب می تواند به ایجاد قیف برای کارآفرینان به منظور دستیابی به مشتریان جدید کمک کند. استفاده از این پلتفرم ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی و در عین حال ارائه ارزش و قابل اعتماد ماندن، توجه بیشتری را به سمت برند جلب می کند.

 

  1. ایجاد تجارب دیجیتالی آنلاین که احساسات و تجارب حضوری را تکرار کنند

در حالی که بیشتر رویدادهای تجاری لغو شده اند، اولین قدم برای تغییر استراتژی، برنامه ریزی رویدادها و زنده نگه داشتن ایده های رویدادهای حضوری می باشد. اما، ایجاد رویداد دیجیتالی، میزگرد یا کنفرانس آنلاین به گونه‌ای که گویا همه افراد به صورت حضوری شرکت دارند، می تواند در هدایت مکالمات توسعه کسب و کار و تعیین مراحل بعدی در سفر یک کارآفرین کمک کنند. پلتفرم هایی مانند hopin.to و bluejeans.com برای رویدادها، کنفرانس ها، ورکشاپ ها و کارگاه های صمیمی و دوستانه و همچنین کارهایی برای ایجاد یک تجربه مشارکتی، حال و هوای تجربه حضوری خوبی ایجاد می کنند.

 

  1. ایجاد روابط جدید برای جذب و تقویت مشارکت های مالی

حفظ اعتبار برند یا کسب و کار از طریق آگاهی در طول این بحران بسیار مهم است، زیرا حفظ رابطه با مصرف کنندگان تان، مکالمات واقعی را هدایت می کند که می تواند به مشارکت و حمایت مالی بالقوه تبدیل شود. این استراتژی، ارزش بیشتری به مخاطبان شما می بخشد.

پیام های مستقیم، تماس های یک به یک، و اندیشکده ها راه های خوبی برای شروع مکالمات هستند. این عبارت ساده که “چگونه می توانم به شما کمک کنم؟” می تواند منجر به مشارکت تجاری جدید شود. در نهایت کسب و کار یک سفر طولانی و پر ماجراست، بنابراین وقتی بحران فعلی به پایان رسید، داشتن یک استراتژی خروج که شما را به جلو سوق دهد ضروری است، حتی اگر این استراتژی به همان مدل تجاری قبلی برگردد. به همین ترتیب، تقویت روابط جدید و روابط موجود نیز در این فرایند بسیار مهم است.

Read More
ندا رحیمی ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

برای شروع ضبط پادکست به چه چیزهایی نیاز دارید

برای شروع ضبط پادکست خود آماده هستید؟ ضبط و ساخت پادکست نسبتاً ساده است و شما برای شروع به چیز زیادی نیاز نخواهید داشت. در واقع، می توانید تنها با یک میکروفون، هدفون، نرم افزار ضبط و ویرایش و یک پلتفرم انتشار برای به اشتراک گذاشتن کار خود، شروع کنید. تمام آنچه که برای ضبط پادکست نیاز دارید عبارت است از:

 

  1. یک میکروفون خوب

صدا موردی است که نباید آن را سرسری بگیرید و به سادگی از آن بگذرید. مخاطبان شما قمی توانند از تعدادی از مشکلات مربوط به پادکست شما چشم پوشی کنند – اما صدای ضعیف معمولاً نابخشودنی است. به جای استفاده از میکروفون موجود در رایانه خود، میکروفونی مانند Audio Technica ATR-2100-USB یا Blue Microfones Yeti USB را انتخاب کنید. یا اینکه  اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید و میکروفون XLR را انتخاب کنید – مانند Samson SAC01 و یک میکسر، برای کیفیت عالی و کنترل بهتر صدا. اگر این گزینه را انتخاب می کنید، فراموش نکنید که یک کابل XLR برای اتصال میکروفون به میکسر نیز تهیه کنید.

 

  1. هدفون ها

هدفون شما لازم نیست که بالاترین مدل باشد، اما شما چیزی می خواهید که به کارتان بیاید و مناسب کارتان باشد. لازم است آنچه را می گویید بشنوید – و اگر می خواهید مصاحبه های اسکایپ انجام دهید، نیاز دارید صدای میهمانانتان را نیز بشنوید، بنابراین برخی از هدفون های رو گوشی خوب، مانند Audio-Technica ATH-M30x را انتخاب کنید. از هدست و میکروفون استفاده نکنید؛ کیفیت صدای آن ها معمولاً بسیار ضعیف است.

 

  1. پاپ فیلتر

میکروفون ها نسبت به حروف انفجاری (پلوسیوها) بسیاری حساس هستند. پلوسیو زمانی ایجاد می شود که هوای فشردۀ حنجره را برای ادای حروفی مانند “پ” یا “ب” به بیرون آزاد می کنیم و به میکروفون برخورد می کنند. شما می توانید به جای اینکه مستقیماً داخل میکروفون صحبت کنید، از یک پاپ فیلتر یا همان پت گیر استفاده کنید.

 

  1. پایه میکروفون

اگر چه وجود آن ها از ابتدای شروع کار خیلی ضروری و لازم نیست، ولی اگر می خواهید یک ضبط کننده حرفه ای پادکست شوید، داشتن یک پایه برای نگه داشتن میکروفون شما ضروری است. گذشته از محافظت از شما در برابر گرفتگی بازوهایتان، پایه برای کیفیت صدا نیز عالی است، زیرا نیازی نیست که نگران دور شدن میکروفون زمان صحبت کردن باشید.

 

  1. اکانت اسکایپ

اگر می خواهید در مقاطعی مصاحبه هایی را انجام دهید، از اسکایپ استفاده کنید. این برنامه از کیفیت صدای عالی و رایگان برخوردار است. اگر میهمانان شما از قبل اکانت اسکایپ ندارند، نصب آن بسیار آسان است و می توانند به راحتی یک اکانت بسازند.اسکایپ گزینه های مناسبی را برای ضبط  و ذخیره در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از انها برای ضبظ پادکستتان استفاده کنید.

برای شروع ضبط پادکست به چه چیزهایی نیاز دارید

  1. نرم افزار ضبط و ویرایش

شما به راهی برای ویرایش صدا خود نیاز خواهید داشت. اگر دوست داشته باشید می توانید با یک برنامه رایگان شروع کنید. ادوبی آدیشن  (Adobe Audition)  ابزاری عالی است که گزینه های زیادی را برای پس تولید برای شما فراهم می کند. گاراژبند (GarageBand) انتخاب خوب دیگری است و روی مکینتاش از پیش نصب شده است – بنابراین اگر کاربر اپل هستید، از قبل آن را دارید.

 

  1. ID3 Editor

بیشتر نرم افزارهای ضبط پادکست به شما این امکان را می دهند که پادکست های خود را با استفاده از تگ های ID3 برچسب بزنید، در غیر این صورت می توانید به راحتی با ID3 Editor این کار را انجام دهید. این برنامه به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مهم مانند عنوان، شماره آهنگ و هنرمند را در پادکست ذخیره کنید – و هنگامی که افراد آن را دانلود کردند قابل نمایش باشد.

 

  1. اکانت میزبانی پادکست

نگران پادکست هایی که پهنای باند شما را اشغال می کنند نباشید؛ لازم نیست میزبان وب سایت خود باشید. در عوض تعدادی میزبان بسیار مقرون به صرفه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. Libsyn یکی از محبوب ترین گزینه های میزبانی و انتشار پادکست است، اگرچه می توانید دو گزینه عالی دیگر یعنی Soundcloud و Blubrry را نیز، بررسی کنید.

 

  1. نرم افزار طراحی

این مورد نیز خیلی ضروری نیست – اما، یک ایده بسیار خوب است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش دستیابی به پادکست شما، لیست کردن آن در iTunes است. اگر این کار را انجام دهید،  در کنار نام پادکست خود، کاور آرت زیبایی خواهید داشت. این عکسی است که افراد هنگام گشتن در برنامه ها یا گوش دادن به پادکست شما، می بینند – بنابراین مهم است.

Buzzsprout نکات بسیار خوبی در مورد نحوه ایجاد تصویر نهایی، از جمله محدودیت اندازه، پیشنهادات کپی و رنگ و همچنین نکاتی در مورد اینکه در چه جاهایی می توانید تصاویر مناسب را پیدا کنید ارائه می دهد. اگر نمی توانید طراحی کاور را خودتان انجام دهید، می توانید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

  1. vanity URL

در نهایت، اگر درباره  رشد پادکست خود جدی هستید، امکان روند گذاشتن نظرات را برای شنوندگان آسان کنید. یکی از بهترین راه های انجام این کار، vanity URL است. Vanity URL  ها لینک هایی هستند که می توانید برای تغییر مسیر به بخش دیدگاه های پادکست خود در iTunes استفاده کنید. این امر باعث می شود که دیگر نیازی به اعلان آدرس اینترنتی طولانی و پیچیده وب سایت نداشته باشید. این کار فرایند گذاشتن دیدگاه را برای شنوندگان شما ساده می کند.

Read More
ندا رحیمی ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بحران کرونا و بایدها و نبایدهای بازاریابی

شرایط کنونی و بحران بهداشت عمومی ای که در ان قرار داریم، شرایط بسیار دشواری است و چیزی که آن را دشوارتر می کند سرزمین های ناشناخته ای است که پر از حدس و گمان و پیش بینی های احتمالی است و صاحبان کسب و کارها را سردرگم می کند که برای کسب و کار چه کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند.

ما به کلیه مشتریان خود همان چیزهایی که قبلاً می گفتیم را می گوییم: به بازاریابی خود از لحاظ اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فکر کنید و بدانید که در چه مواردی باید و در چه شرایطی نباید تغییراتی در استراتژی بازاریابی خود ایجاد کنید. در حالی که هیچ رویکرد جامع و نسخه واحدی وجود ندارد، برخی اصول و مفاهیم وجود دارد که هر کسب و کاری می تواند در طول بحران فعلی یا هر بحران دیگری به کار برده و آن ها را اعمال کند.

 

راه حل های کوتاه مدت

ما بازاریابی کوتاه مدت را بر مبنای یک تا سه ماه تعریف می کنیم و اینجاست که بحران فعلی ما بیشترین و چشمگیرترین تأثیر را به دنبال خواهد داشت. بسته به صنعت شما، این اثر ممکن است مثبت یا منفی، و جزئی یا کلی باشد. مهمترین نکته این است که مواردی که به راحتی قابل تغییر هستند، مانند تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات ویدیویی و انواع دیگر تبلیغات دیجیتالی را که در صورت لزوم از نزدیک قابل بررسی و بازبینی و تنظیم هستند را کنترل کنید.

یک از رستوران های بزرگ که به دلیل شیوع کرونا بسته شده است، گزینه تحویل رایگان را ارائه می دهد. آن ها اطمینان حاصل کردند که تبلیغاتشان در شبکه های اجتماعی و گوگل، و همچنین محتوا و اطلاعات وب سایتشان، همه به سرعت به روز باشند. نتیجه نهایی مثبت بوده است – آن ها اکنون شاهد افزایش فروش و درآمد خود هستند.

به همین ترتیب، یک کسب و کار تولیدی نیز شاهد کاهش شدید ترافیک وب و تبلیغات کلیکی  در بحران کنونی بود. آن ها مشاهده کردند که هزینه به ازای هر فعالیت (CPA) به طرز چشمگیری افزایش می یابد و متعاقباً ۱۰ تا ۱۴ روز توقف موقت را در پیش گرفتند تا زمانی که اوضاع بهتر شود و همه چیز حداقل به حالت نرمال جدید (new normal) برگردد. این امر به آن ها در کوتاه مدت از نقطه نظر درآمد آسیب می رساند، اما آن ها را از هدر دادن پول در تبلیغاتی که به موجب نیروهای خارجی در حال حاضر ناکارآمد هستند، محافظت می کند.

یک برند تجارت الکترونیکی نیز با شرایط متفاوتی رو به رو شده است؛ برخی از خطوط تولید به طرز چشمگیری صدمه دیده اند در حالی که برخی دیگر تغییری نکرده اند یا اندکی افزایش یافته اند. در این شرایط، در حالیکه خطوط تولیدی را که همچنان تقاضای زیادی داشتند را افزایش دادند، برای ۱۴-۱۰ روز هزینه تبلیغاتی کمپین ها را کاهش داده یا متوقف کردند. همچنین آن ها تلاش کردند حمل و نقل رایگان را ارائه دهند و فروش آن ها در این زمان دشوار تاکنون بدون تغییر مانده است.

بایدها و نبایدهای بازاریابی در طول یک بحران

راه حل های میان مدت

ما بازاریابی میان مدت را سه تا نه ماه تعریف می کنیم. در حالی که تغییرات به اندازه ی بازاریابی کوتاه مدت چشمگیر و قابل توجه نخواهد بود، ممکن است کسب و کار شما برای دستیابی به موفقیت به برخی اصلاحات نیاز داشته باشد.

ما به مشتریان خود توصیه می کنیم تاکتیک هایی را که قصد دارند در میان مدت استفاده کنند و همچنین عملکرد پیش بینی شده شان در این دوره زمانی را، ارزیابی کنند. اطمینان حاصل کنید که مهمترین خطوط تولید و خدمات شما که در طی رکود مختصر نیز همچنان تقاضا دارند، همان مواردی هستند که شما در میان مدت روی آن تأکید می کنید. این زمان خوبی برای تمرکز بر نرخ بازگشت سرمایه است (ROI).

به عنوان مثال، زمانی که اقتصاد در حال توسعه بود، بسیاری از مشتریان ما در مطالبه  نرخ بازگشت سرمایه بالاتر سختگیرتر شدند. هرچه تقاضا کاهش یابد، اغلب اوقات نرخ بازگشت سرمایه نیز کاهش می یابد. اگر کسب و کار شما می تواند حتی سر به سر شود یعنی نه سود کند و نه ضرر و یا در یک نقطه معینی کمی سودآور باشد، به همان اندازه تبلیغات و بازاریابی کنید تا بتوانید این نرخ را حفظ کنید، حتی اگر در میان مدت به معنای سود کمتر باشد. هدف هر کسب و کاری در طول بحران، زنده ماندن است.

 

راه حل های بلند مدت

ما بازاریابی بلند مدت را یک تا سه سال تعریف می کنیم. در حالی که در مورد بحران کرونا برگ برنده ای نداریم، به مشتریان خود توصیه می کنیم در این مرحله هیچ تغییری طولانی مدتی انجام ندهند. با تغییر شرایط و پیش بینی ها، کسب و کارها باید استراتژی خود را مطابق با آن تطبیق دهند، اما در حال حاضر اکثر شرکت ها نباید هیچ تغییر چشمگیری را ایجاد کنند که در طولانی مدت به آن ها آسیب برساند.

در نهایت، از واکنش های ناخودآگاه و بدون تأمل بپرهیزید، تصمیم های هوشمندانه بگیرید، از داده ها و اعداد استفاده کنید تا تصمیمات خود را هدایت کنید و از همه مهمتر مضطرب نشوید. همه ما با این شرایط رو به رو هستیم. دوستان و دشمنانتان، شرکا و رقبایتان، همگی با چالش های مشابه شما رو به رو هستند. سعی کنید در طول این شرایط موقعیت کسب و کار خود را به بهترین شکلی که ممکن است حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که بازاریابی شما می تواند تفاوت چشمگیری بین موفقیت و عدم موفقیت ایجاد کند.

Read More
ندا رحیمی ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

خلاقیت و بازاریابی در بحران کرونا

در حال حاضر همه چیز آشفته بنظر می رسد و دنیای کسب و کار به هم ریخته است.  اما هنوز نشانه هایی از امید وجود دارد. کارآفرینان و رهبران کسب و کارها باید برای کمک به هدایت شرکت های خود در این شرایط بی سابقه خلاقیت به خرج داده و قوی تر ظاهر شوند.

اکنون زمان آن رسیده است که چابک شوید، استراتژی های خود را دوباره ارزیابی کنید، مدل های کسب و کار خود را تغییر داده و بازاریابی خود را به سرعت با شرایط  کنونی تطبیق دهید. در حال حاضر نمونه های زیادی در مورد چگونگی استفاده شرکت های B2B از این بحران به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت با ارائه مجدد محصولات و خدمات خود بر اساس نیازهای فعلی، می بینیم.

در اینجا چند ایده برای اینکه چگونه شرکت شما می تواند استراتژی های بازاریابیتان را با چالش های امروز تطبیق دهد آورده شده:

 

 

با خلاقیت به شرکت ها کمک کنید تا با دورکاری سازگار شوند

میلیون ها کارمند در جهان ناگهان مجبور به دورکاری شدند. در حالی که برخی از کسب و کارها پیش از این، سیاست ها و سیستم های دورکاری خوب و مناسبی داشتند، بسیاری از شرکت های دیگر به طور ناگهانی مجبور شدند ابزارها، پلتفرم ها و راه حل های دیجیتالی مناسب را برای کمک به افرادشان به سرعت ارائه دهند تا آن ها در طول دورکاری کارآمد بمانند. این یک فرصت بزرگ برای بازاریابی و ارائه فروش است. به عنوان مثال، اگر شما راه حل های مدیریت اسناد را می فروشید، اکنون زمان آن رسیده است که با خلاقیت روی همه روش هایی تأکید کنید که راه حل شما می تواند به کارمندان امکان دسترسی به اسناد مهم را از خانه بدهد.

اگر ابزارهای امنیت سایبری یا راه حل های امنیت اطلاعات را به فروش می رسانید، مطمئن شوید که ارائه فروش خود را طوری تنظیم می کنید که مستقیماً با نگرانی های مشتریان احتمالی تان در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن نیروی کار جدید دورکار سر و کار داشته باشد.

اگر صاحب یک شرکت مشاوره منابع انسانی (HR) هستید، یک پیشنهاد بازاریابی تهاجمی را با پیشنهادهای ویژه درباره کمک به شرکت ها برای تنظیم مراحل و فرآیندهای HR برای مدیریت نیروی کار دورکار ایجاد کنید. مشتریان بالقوه شما ممکن است هنوز به خدمات شما نیاز داشته باشند، اما با تمرکز متفاوتی از تخصص شما. سعی کنید خدمات جدید را با خلاقیت  و مدیریت بحران  منحصر به فرد  خود معرفی کرده  و جذب مشتری کنید.

زمان آن رسیده است که خلاق شوید و بازاریابی خود را با بحران سازگار کنید

با خلاقیت دربازاریابی در بحران کرونا، کسب و کار خود را همچنان هدایت کنید

نسخه های آزمایشی رایگان و اجراهای آزمایشی را ارائه دهید

ایده خلاقانه دیگر ارائه یک “نسخه آزمایشی رایگان” از محصول شما به مدت شش ماه یا همین حدود بازه زمانی است. در مواقع عدم اطمینان، ممکن است برخی از سازمان ها نرم افزار یا خدمات جدید گران قیمت کمتری خریداری کنند. اما اگر می توانید دسترسی به راه حل خود را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید، هنگامی که آن ها ارزش راه حل شما را بینند، احتمال اینکه کاربران این نسخه های آزمایشی رایگان به مشتری های دست به نقد تبدیل شوند بسیار زیاد است.

 

زمینه های افزایش هزینه های B2B را پیدا کنید

حتی اگر بسیاری از رستوران ها و کسب و کارهای کوچک به طور موقت تعطیل شده اند و برخی از شرکت ها در حال کاهش هزینه و سرمایه گذاری خود هستند، این بدان معنی نیست که کل اقتصاد باید متوقف شود. هنوز کسب و کارهایی هستند که به کار خود ادامه می دهند و کارهای زیادی انجام  می دهند، اما بخش اعظم این فعالیت اقتصادی  را در زمینه های دیگری انجام می دهند. این امر به ویژه در مورد فضای B2B صادق است. جایی که بسیاری از هزینه های تجاری توسط اولویت های بلند مدت و تخصیص بودجه سالانه هدایت می شود. کسب و کارها هنوز هم هزینه دارند، اما هزینه هایشان متفاوت است. 

به عنوان مثال، در مورد اینکه کدام یک از چشم اندازها و موقعیت های شما نیاز به هزینه کردن دارند، فکر کنید. آن ها احتمالاً بیشتر روی حرکات “دفاعی” برای محافظت از سیستم ها، مردم و زیرساخت های خود در برابر اتفاقات بد تمرکز دارند: مواردی مانند امنیت اطلاعات، استمرار کسب و کار، پشتیبان گیری از سیستم ها یا بیمه کردن دارایی ها. برخی از صنایع و کسب و کارها حتی در مواقع بحرانی نیز ضد چرخه ای هستند. ممکن است در حال حاضر چشم اندازهای شما برای سرمایه گذاری در فناوری جدید، استخدام استعدادهای جدید یا تلاش برای افزایش مشتری، اقداماتی تهاجمی ای را نیاز داشته باشد.

اکنون زمان چابک بودن و خلاقیت است. این بحران ممکن است مجموعه چالش های کاملاً جدیدی باشد که برای اولین چشم اندازهای شما با آن رو به روست یا در مقیاس بزرگتری با آن مواجه شده است. در مورد نقاط ضعف جدید منتقدانه و به صورت استراتژیک فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی و ارائه فروش شما بتواند ادامه دار باشد.

Read More
ندا رحیمی ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه