بازار بالقوه و اهمیت درک و بررسی آن در کسب و کار

بازار بالقوه بخشی از بازاری است که می توانید در آینده به آن دست یابید. بازار بالقوه شما شامل گروه هایی است که در حال حاضر مشتری شما نیستند اما می توانند در آینده مشتری شما شوند. آن ها ممکن است به خاطر گسترش محصولات یا خدمات فعلیتان، یا به این دلیل که شما شروع به بازاریابی محصولات و خدمات فعلی خود به روشی جدید و معرفی آن به گروه های جدیدی از خریداران کرده اید، مشتری شما شوند.

 

اهمیت بازارهای بالقوه

بازارهای بالقوه بخش مهمی از رشد یک کسب و کار هستند.

هر کسب و کار مجموعه ای از مشتریان هدف را دارد که سهم آن شرکت از بازار موجود را تشکیل می دهد. در حالی که می توانید در آینده به فروش محصولات و خدمات خود به این مشتریان ادامه دهید، یکی از بهترین راه های رشد کسب و کار شما شناسایی بازارهای بالقوه است که می توانید شروع به هدف گذاری آن ها کنید.

بازارهای بالقوه به شما این امکان را می دهند که:

  • با شناسایی مشتریان جدید، آینده کسب و کار خود را تضمین کنید.
  • در مورد راه های رشد و تغییر کسب و کار خود به صورت آینده نگرانه فکر کنید.
  • پتانسیل کسب و کار خود را به سرمایه گذاران یا همکاران نشان دهید.
  • عملکرد و بازده خود را افزایش دهید.
  • یک پلن B ایجاد کنید که در طول تغییرات در اقتصاد یا بازار انعطاف پذیر و کارآمد باشد.

با شناسایی و پیگیری بازارهای بالقوه، شما سهم بازار خود را امروز افزایش نمی دهید؛ بلکه شما اطمینان دارید که سهم بازار شما در آینده افزایش خواهد یافت.

اهمیت بازارهای بالقوه

چگونه می توانید بازارهای بالقوه خود را شناسایی کنید

بازارهای بالقوه یکی از این سه شکل را شامل می شوند:

  • محصولات جدیدی که شما برای مشتریان فعلی خود به بازار عرضه می کنید.
  • محصولات جدیدی که شما برای مشتریان جدید به بازار عرضه می کنید.
  • محصولات فعلی که شما به مشتریان جدید عرضه می کنید.

برای شناسایی بازارهای بالقوه جدید خود، هر جمعیت هدفی را که در حال حاضر محصولات خود را به آن می فروشید، و همچنین آن هایی را که هنوز هدف قرار نداده اید، در نظر بگیرید. نقاط مشترک آن ها با یکدیگر، نقاط عطف جدیدی که در زندگی خود با آن ها رو به رو خواهند شد و بر الگوهای خرید آن ها تأثیر خواهد گذاشت، و جایی که آن ها با مشتریان فعلی شما همپوشانی یا از هم فاصله دارند را بررسی کنید. از خودتان بپرسید:

  • در حال حاضر مشتریان من به چه کالاهای دیگری نیاز دارند؟
  • در آینده به چه کالاهای مشابه ای نیاز خواهند داشت؟
  • چه کسی دیگری می تواند از محصولاتی که در حال حاضر می فروشم استفاده کند؟
  • اطلاعات جمعیت شناختی گروه جدید چه وجه مشترکی با مشتریان فعلی من دارد؟
  • اطلاعات جمعیت شناختی گروه جدید چه وجه مشترکی با یکدیگر دارند؟

این سؤالات به شما کمک می کند تا روش جدید برای بازاریابی محصولات یا خدمات فعلی خود و همچنین محصولات و خدمات جدیدی را که می توانید شروع به ارائه و فروش آن ها کنید، شناسایی کنید.

بسته به اندازه و سن شرکت و همچنین صنعت شما ممکن است تصویر روشنی از بازارهای بالقوه موجود داشته باشید. در موارد دیگر، ممکن است شما نیاز به استفاده از تحقیقات داشته باشید تا بخش هایی را که کسب و کار شما می تواند در آن ها رشد و گسترش یابد، شناسایی کنید.

درک و بررسی بازارهای بالقوه به شما کمک می کند تا بهترین و سودآورترین مسیرها را برای رشد کسب و کار خود پیدا کنید. استراتژی بازاریابی کاربردی برای بازارهای بالقوه ، برنامه حرکت برای ارتقا کسب و کارتان را ارائه می دهد. زمانی که هیچ کسی نمی تواند مسیر درست را نشان دهد، می تواند راهنمای شما باشد.

 

رسیدن به بازار بالقوه خود

پس از شناسایی و انتخاب بازار بالقوه برای شروع هدف گذاری، برای برقراری ارتباط با آن ها به استراتژی های جدید بازاریابی مناسب نیاز دارید.

اگرچه ممکن است بین مشتریان فعلی و بازار بالقوه شما همپوشانی وجود داشته باشد، با این حال شما هنوز هم باید با ایجاد یک پروفایل مشتری، با بازار بالقوه خود مانند مخاطبان هدف خود رفتار کنید. از این پروفایل برای شناسایی این موارد استفاده کنید:

  • اطلاعات جمعیت شناختی که افراد این گروه به طور مشترک دارند.
  • بهترین رسانه برای دستیابی به آن ها.
  • ترجیح می دهند چطور خرید کنند.
  • نگرانی ها و مشکلاتی که می توانید به برطرف کردنشان کمک کنید.
  • چه در زندگی روزمره و چه در هنگام خرید چه چیزهایی برای آن ها اهمیت دارد.

با توجه به اینکه شما بازاریابی خود را با بازار بالقوه جدید خود تطبیق می دهید، این اطلاعات ضروری خواهد بود و به شما کمک می کند تا به طور صحیح پیام رسانی را انجام دهید، بودجه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید و از کانال ها و رسانه های بازاریابی مناسب برای رسیدن به مخاطبان جدید خود استفاده کنید.

حتی اگر شما آماده فروش محصولات و خدمات خود به بازارهای جدید نباشید، ایجاد پروفایل مشتری و طرح های بازاریابی به شما در درک نیازهای هر بازار بالقوه و همچنین آنچه برای رسیدن به آن ها نیاز دارید کمک می کند. این اطلاعات به شما کمک می کند که بهترین مسیری را که کسب و کار شما می تواند برای رشد و گسترش خود از آن استفاده کند، شناسایی کنید.

Read More
ندا رحیمی ۳۱ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چهار روش برتر اینستاگرام برای افزایش فروش محصول و خدمات

بدون شک اینستاگرام یکی از سریعترین راه ها برای دستیابی به تعداد زیادی از کاربران خاص و آشنا کردن آن ها با یک برند است. اعداد دروغ نمی گویند. اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و از این تعداد بیش از ۵۰۰ میلیون اکانت هر روز فعال هستند.

تبلیغات اینستاگرامی برای تبلیغ کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارها به خاطر تعداد قابل توجه مخاطبان آن تمایل به تبلیغ در اینستاگرام دارند. متعاقباً، با پیشرفت فناوری به سمت رویکرد بصری محور، کاربران مایل هستند تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری کسب کنند اما در زمان کمتری، آن ها در حال شیفت کردن روی محتوای بصری هستند. در این پست از وبلاگ نومانو به سؤالاتی از این دست که شرکت ها چگونه می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند؟ چگونه می توانند اطلاعات دقیقی را از طریق تصویر و متن کوتاه ارائه دهند؟ می پردازیم.

 

روش شماره ۱: محتوای با کیفیت بالا و جذاب تولید کنید.

خریداران بالقوه به دنبال تصاویر زیبا و جذاب از محصولات نیستند، بلکه در واقع به دنبال محتوایی هستند که نوعی هیجان و علاقه را در آن ها ایجاد و القا می کند. برای اینکه بتوانید این نوع احساس را در مخاطبان خود ایجاد کنید، باید محتوای با کیفیت در قالب تصاویر، فیلم ها یا اسلایدشوها در اینستاگرام ارائه دهید.

ایجاد چنین محتوایی آسان نیست و با استفاده از یک استراتژی مناسب و سیستم مدیریت محتوا  امکان پذیر است. بهتر است محتوای کمتری تولید کنید اما از نظر کیفیتی مناسب تر از محتوایی باشد که دیگران را جذب نمی کند.

 

روش شماره ۲: مخاطبان خود را در اینستاگرام درک کنید.

اگرچه بسیار واضح به نظر می رسد، اما گاهی اوقات انجام این کار برای کسب و کارها سخت ترین کار است. کسب و کارها هنگام ایجاد استراتژی شبکه های اجتماعی (برای مثال بازاریابی در اینستاگرام ) خود باید یک هدف داشته باشند و این هدف باید تمرکز روی جذب مخاطبانی باشد که واقعاً به آنچه ارائه می دهند علاقه دارند، نه این که فقط هزاران دنبال کننده داشته باشند که اصلاً با برند آن ها تعامل ندارند.   برخی از افراد تلاش می کنند که با خرید فالوئر، تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند. چه در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک چهره مشهور شبکه های اجتماعی باشید یا به دنبال افزایش آگاهی از برند در اینستاگرام باشید، پرداخت هزینه برای به دست آوردن چند هزار فالوئر اولتان می تواند وسوسه برانگیز باشد.


نکاتی وجود دارد که می تواند در درک اینکه چه مخاطبی می تواند هدف مناسبی برای هر کسب و کار باشد، به شما کمک کند. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مطمئناً یکی از بهترین ابزارها را برای این کار ارائه می دهد. Google Analytics داده های مربوط به یک کسب و کار را جمع آوری و دسته بندی می کند. شرکت ها قادر خواهند بود درباره سن، جنسیت، علایق و رفتارهای آنلاین بازدید کنندگان وب سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. از این اطلاعات می توان برای هدف قرار دادن این دسته ها بر روی پلتفرم های مختلف تبلیغاتی استفاده کرد.

4 روش برتر اینستاگرام برای افزایش فروش

روش شماره ۳: در اینستاگرام داستان های جذاب بگویید.

یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد و این بهترین راه برای جلب نظر شما به روشی خلاقانه و منحصر به فرد است. اینستاگرام با دادن این امکان به برندها کمک می کند تا با محتوای بصری خود، چه از طریق فیلم، یا تصویر داستان هایی بگویند. اینستاگرام ابزاری شگفت انگیز برای ارتباط با مخاطبانتان در سطح عاطفی است. همچنین یک کانال کارآمد برای داستان سرایی برند (brand storytelling) است.

سعی نکنید تنها تصاویر محصول را نمایش دهید، محتوای خود را با یک روایت بزرگتر شکل دهید. همچنین شخصی سازی پروفایل اینستاگرام و ایجاد سازگاری با گذشت زمان، بسیار حائز اهمیت است. 

 

روش شماره ۴: صدای برند خود را در طول محتوای خود پایدار نگه دارید.

یکی از مهمترین روش ها برای افزایش فروش هر برند و منحصر به فرد شدن، پایدار نگه داشتن صدای برندتان در طول محتوای خود است. فالوورها می خواهند بدانند که برند شما به چه معنی است. آن ها می خواهند شخصیت برند شما را بشناسند و بهترین راه برای برقراری ارتباط و رساندن این پیام ها از طریق صدایی است که در پلتفرم های شبکه اجتماعی خود استفاده می کنید.

با رعایت روش های فوق، شما قادر خواهید بود محتوای خود را برای تعامل بهتر و تبلیغ موفق بهینه کنید.

Read More
ندا رحیمی ۳۰ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

موتور جستجو چیست و بازاریابی آن چه کاربردی دارد؟

بدون شک موتورهای جستجو پرکاربردترین ابزار آنلاین برای یافتن اطلاعات و منابع هستند. بنابراین واضح و بدیهی است که قرار گرفتن وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو می تواند در بازاریابی کسب و کار خانگیتان کمک بسیاری به شما کند. در اینجا آنچه باید در مورد راه هایی که می توانید از بازاریابی موتور جستجو برای ارتقاء کسب و کارتان استفاده کنید بدانید گفته شده است.

 

بازاریابی موتور جستجو چیست؟

وقتی به موتورهای جستجو از منظر بازاریابی فکر می کنید، ممکن است روی SEO یا بهینه سازی موتور جستجو تمرکز کنید. با این حال، این تنها راهی نیست که موتورهای جستجو می توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

بازاریابی موتورهای جستجو روشی برای بازاریابی یا تبلیغات وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو یا MSN است. بازاریابی موتور جستجو (SEM) ممکن است شامل یک یا چند مؤلفه زیر باشد:

بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک (SEO): بهینه سازی موتور جستجو شامل استفاده از تکنیک هایی برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن و رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک است. نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی صفحات وب است که در هنگام جستجو برای یک کلمه خاص (کلمه کلیدی) یا عبارت (عبارت کلیدی) توسط موتور جستجو بازگردانده و نمایش داده می شود.

جستجوی محلی: اگر کسب و کار شما به افرادی که در منطقه شما زندگی و کار می کنند خدمات ارائه می دهد، می توانید با توجه به شهرها در موتورهای جستجو قرار بگیرید. این امر راهی برای ساکنان منطقه جهت یافتن شما و دسترسی به کسب و کارتان به صورت آنلاین فراهم می کند که راهی ایده آل است زیرا بسیاری از افراد دیگر از دفترچه تلفن استفاده نمی کنند.

تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک): در حالی که SEO رایگان است، تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) همان طور که از اسمشان مشخص است پولی هستند؛ تبلیغاتی که روی موتور جستجو قرار می دهید، و به ازای هر کلیکی که روی آن می شود پول پرداخت می کنید. در تبلیغات PPC مبلغی را که مایل هستید برای هر کلیک پرداخت کنید را پیشنهاد می دهید. به طور کلی، هرچه مبلغ بالاتری پیشنهاد دهید، تبلیغ شما بیشتر در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. گوگل ادوردز (Google AdWords) سیستم تبلیغاتی گوگل است که تبلیغات در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن نمایش داده می شود. شما همچنین می توانید در سایت شخصی خود از تبلیغات PPC به سود خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید با گوگل ادسنس (Google AdSense) و سایر برنامه های مشابه درآمد کسب کنید.

بازاریابی موتور جستجو

چرا بازاریابی موتور جستجو مهم است؟

ممکن است تصمیم بگیرید که بازاریابی موتور جستجو را بخشی از استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود قرار دهید. اگر وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید و قصد هم ندارید یکی داشته باشید، مطمئناً به بازاریابی موتورهای جستجو احتیاج نخواهید داشت. با این حال، در شرایط تجاری امروز تقریباً همه کسب و کارها انتظار می رود که یک وب سایت داشته باشند. در حقیقت، از آنجا که بیشتر افراد برای یافتن اطلاعات، حتی در مورد کسب و کارهای محلی خود، از اینترنت استفاده می کنند، نداشتن وب سایت می تواند شانس دیده شدن و پیدا کردن شما توسط افراد را تحت تأثیر قرار داده و از بین ببرد. از آنجا که داشتن یک وب سایت برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم است، هیچ دلیلی وجود ندارد که از آنچه موتورهای جستجو برای کمک به شما برای یافتن و دیده شدنتان ارائه می دهند، استفاده نکنید.

بازاریابی موتورهای جستجو می توانند به ترافیک وب سایت شما کمک کنند، که این اتفاق به نوبه خود می تواند منجر به مشتریان جدید و افزایش درآمد کسب و کارهای خانگی شود. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی موتورهای جستجو می توانند بسیار مقرون به صرفه باشند. به عنوان مثال، استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو هیچ هزینه ای ندارند، اگر خودتان آن ها را انجام دهید. رتبه بندی جستجوی ارگانیک رایگان است، بنابراین اگر بتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا کسب و کار شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند، میزان ترافیک شما افزایش می یابد.

به همین ترتیب، تبلیغات PPC می تواند بسیار ارزان باشند، البته تا زمانی که شما این تبلیغات را به درستی انجام دهید. می توانید محدودیت هایی در مورد اینکه برای هر کلیک چه میزان هزینه پرداخت می کنید و مبلغی را که در روز پرداخت می کنید، تعیین می کند و این کار به شما این امکان را می دهد که هزینه های خود را کنترل کنید. ترفند دستیابی به موفقیت در تبلیغات PPC این است که مطمئن شوید حتماً تبلیغ مؤثر و خوبی می نویسید که بازار شما را هدف قرار می دهد.

 

چگونه می توان اثر بخشی SEM را اندازه گرفت

نحوه ارزیابی میزان اثربخشی برنامه بازاریابی موتور جستجویتان بستگی به اهداف شما دارد. اگر قصد شما این است که تعداد بازدید کنندگان وب سایت خود را افزایش دهید، با مقایسه آمار ترافیک وب خود قبل و بعد از اجرای بازاریابی موتور جستجو مشخص می کنید که آیا کمپین های SEM شما موفق و اثربخش هستند یا خیر.

برای بازاریابی موتورهای جستجو، ممکن است نیاز باشد تلاش زیادی قبل از مشاهده هرگونه افزایش چشمگیر در ترافیک شما انجام شود. فاکتورهای زیادی برای سئو وجود دارد، از جمله کلمات کلیدی مورد نظر شما برای رتبه بندی، به کار بردن مناسب آن ها، و کیفیت بک لینک ها (لینک های ورودی به وب سایت شما از سایر وب سایت ها)

علاوه بر اندازه گیری میزان ترافیک وب سایت، باید نرخ تبدیل خود را نیز دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر به عنوان یک نتیجه از تلاش های بازاریابی موتور جستجو، ترافیک شما دو برابر و از ۲۵۰ بازدیدکننده به ۵۰۰ بازدیدکننده در هر ماه برسد، چه تعداد مشتری از ۲۵۰ بازدید کننده جدید سایت خود به دست آورده اید؟ آیا در حال حاضر تعداد مشتری های شما دو برابر گذشته شده است؟ شما زمان زیادی را برای بازاریابی اختصاص می دهید، بنابراین می خواهید از پیشرفت خود مطمئن شوید.

درنهایت، هنگام اندازه‌گیری و ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی SEM، تنها افزایش ترافیک وب سایت شما مدنظر نیست بلکه داشتن این ترافیک منجر به فروش بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین هدف شما پیدا کردن راه هایی برای افزایش تعداد بازدید کنندگان و نرخ تبدیل آن ها است، بنابراین شما دقیقاً می دانید چه چیزی لازم است تا بتوانید برنامه بازاریابی موتور جستجوی خود را کارآمد سازید.

 

اگرچه نباید در برنامه بازاریابی خود موتورهای جستجو را نادیده بگیرید، اما نباید برای افزایش ترافیک وب سایت خود تنها به آن ها متکی باشید. بازاریابی موتورهای جستجو فقط یکی از ده ها گزینه ی بازاریابی است که برای کسب و کارهای خانگی در دسترس است.

Read More
ندا رحیمی ۲۹ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مخاطب هدف در بازاریابی به چه کسی گفته می شود؟

وقتی صحبت از تبلیغ کسب و کارتان می شود، ضروری است که بدانید “مخاطب هدف” شما کیست و چگونه می توانید به آن ها برسید. دستیابی به افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند، درنهایت موجب کسب درآمد و سودآوری بیشتر شما می شود. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که پیام شما چیست و چطور باید آن را بیان کنید، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید.

مخاطب هدف

مخاطب هدف گروهی از افرادی است که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. اگر صاحب یک شرکت لوله کشی هستید، مخاطبان هدف شما صاحبان املاک هستند. اگر صاحب فروشگاه اسباب بازی هستید، مخاطبان هدف شما افرادی مانند والدین، ​​مادربزرگ ها و پدربزرگ ها هستند. در بعضی موارد، مخاطب هدف بسیار متمرکز و جزئی می شود.

در بازاریابی مخاطب هدف کیست

اهمیت مخاطب هدف

برای اینکه مردم یک محصول یا خدمات را باور و خریداری کنند، باید با لحن و محتوای پیام ارتباط برقرار کنند. از طریق هم راستا و هم جهت بودن با فردی، ارتباط شخصی برقرار و اعتماد ایجاد می شود. بیایید فرض کنیم که هدف این است محصولی را به مادران شاغل بفروشیم. روش های تبلیغاتی ممکن است از طریق پلتفرم های شبکه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی انجام شوند و ممکن است لحن پرانرژی و دوستانه ای داشته باشند. یک رویکرد بهتر برای رسیدن به سالمندان بازنشسته، یک کمپین بازاریابی با استفاده از تبلیغات چاپی در روزنامه ها و مجلات است که بیان لطیف و آرامش بخش تری دارند.

پیدا کردن مخاطب هدف

شما باید در مورد نیازهای خاصی که محصول یا خدمات شما برآورده می کند فکر کنید. اگر کسب و کار شما وب سایت طراحی می کند، باید برای فروش آن وب سایت ها روی صاحبان کسب و کارها تمرکز کنید، نه افراد بازنشسته. اگر محصول شما بسیار کلی است (به عنوان مثال، یک چاشنی معمولی مانند سس کچاپ) تحقیقات کمتری در مورد بازار مورد نیاز است زیرا بیشتر افراد از سس گوجه فرنگی استفاده می کنند.

یک راه برای جمع آوری داده ها ارائه یک کد تخفیف یا هر چیز انگیزه بخش دیگر برای تشویق کسانی که به وب سایت (یا محل کار) شما مراجعه می کنند، پر کردن یک نظرسنجی که اطلاعات مورد نیاز شما را ثبت می کند، است. شرکت های تحقیق بازار نیز می توانند در انجام این نوع تحقیقات به شما کمک کنند.

ارزیابی و تغییر و اصلاح پیام شما

مهمترین بخش پیام رسانی توجه به چگونگی عملکرد روش های تبلیغاتی است. برای ارزیابی اثربخشی یک کمپین بازاریابی، می توانید بر فروش، مشتریان جدید، درخواست اطلاعات، و ترافیک وب و نرخ کلیک نظارت کنید.

Read More
ندا رحیمی ۲۸ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تولید پادکست برای رونق و شناخته شدن کسب و کارها

پادکست ها به شما کمک می کنند تا به مشتریان دسترسی یابید. تولید پادکست به طرز شگفت آوری ساده است. در ادامه می خوانیم که پادکست چیست و چگونه یک پادکست را برای کسب و کار خود، به سادگی و با هزینه مناسب تهیه کنیم.

 

پادکست چیست؟

پادکست را با نام هایی مانند پورتابل آن دیمند (Portable On-Demand) نیز می شناسند. وقتی پادکست تولید می کنید، یک فایل صوتی یا تصویری ایجاد می کنید. افراد دیگر می توانند این فایل را دانلود کنند تا در کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت یا پخش کننده MP3 خود به تماشا یا گوش دادن آن ها بپردازند.

 

چرا باید پادکست ضبط کنیم؟

ضبط پادکست به شما کمک می کند تا با افرادی که علاقه مند به شنیدن در مورد کسب و کار شما، اطلاع از اخبار مربوط به صنعت یا گرفتن مشاوره از شما هستند، ارتباط برقرار کنید. تولید پادکست ارزان و آسان است. پادکست محتوایی را ارائه می کند که می توانید بارها روی وب سایت خود از آن استفاده کنید.

 

برای ضبط پادکست صوتی به چه چیزی نیاز داریم؟

برای شروع ضبط پادکست لازم نیست زیاد هزینه کنید. ضبط و ساخت پادکست نسبتاً ساده است. شما تنها به چند ابزار ضروری نیاز خواهید داشت، برخی از آن ها را ممکن است از قبل داشته باشید و برخی از آن ها رایگان هستند:

 

  • یک میکروفون با کیفیت خوب. مانند، شور (Shure).
  • لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی.
  • نرم افزار ویرایش فایل های صوتی. مانند اودسیتی (Audacity).
  • نرم افزار تبدیل فایل های صوتی به فرمت MP3. مانند LAME.
  • یک سرویس میزبانی برای انتشار پادکست های خود. مانند، LibSyn یا Hipcast.
  • سرویس ایجاد و توسعه وب. مانند گوگل بلاگر (Blogger Google).

تولید پادکست برای کسب و کارها

چگونه می توانیم پادکست خود را تولید کنیم؟

ما در ادامه دستورالعمل مناسبی برای تولید پادکست برای یک کسب و کار را ارائه می دهیم. این دستورالعمل مبتنی بر نه گام است:

 

  1. یک نام وبلاگ / دامین و یک موضوع برای پادکست خود انتخاب کنید.

 

  1. یک اسکریپت بنویسید. پادکست ها می توانند کوتاه و پربار یا طولانی و تخصصی تر باشند. در اینجا نمای کلی از نمایش پادکست بیان شده که می توانید آن را دنبال کنید:
  • مونولوگ آغازین (معرفی خودتان و اینکه درباره چه موضوعی صحبت خواهید کرد): ۶۰-۳۰ ثانیه.
  • جینگل (موسیقی کوتاهی که در آغاز، میانه و پایان هر بخش برنامه پخش می شود) آغازین (برای هر نمایش این صدا را پخش کنید تا شنوندگان صدای جینگل را با نمایش شما تشخیص دهند): ۳۰ ثانیه.
  • تاپیک ۱: سه دقیقه.
  • تاپیک ۲: سه دقیقه.
  • وقفه (موسیقی یا استراحت): ۳۰ ثانیه.
  • تاپیک ۳: سه دقیقه.
  • تاپیک ۴: سه دقیقه.
  • سخنان پایانی (از مخاطبان به خاطر گوش دادن به صحبت های شما تشکر کنید، از میهمانان تشکر کنید، درباره برنامه بعدی صحبت کنید): دو دقیقه.
  • جینگل را تکرار کنید: ۳۰ ثانیه.

 

  1. تجهیزات ضبط خود را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که میکروفون تنظیم شده است و صدای خود را تست کنید. نرم افزار ویرایش فایل صوتی خود را باز کنید و بررسی کنید که تمام این موراد به درستی کار می کنند.

 

  1. پادکست خود را ضبط کنید.

 

  1. اپیزود خود را ویرایش، میکس و منتشر کنید. این می تواند بخش فنی و دشوار تولید پادکست باشد. به اسکریپت خود و برنامه ای که قبلاً تنظیم کرده اید، پایبند باشید. اطمینان حاصل کنید که حرفه ای به نظر می رسد.

 

  1. اپیزودتان را در ارائه دهنده هاستینگ خود بارگذاری کنید.

 

  1. اپیزود خود را تولید کرده و یادداشت ها را نشان دهید. شما به یک اکانت وبلاگ نیاز خواهید داشت تا بتوانید وبلاگ صوتی خود را از اینجا ارسال کنید. در اینجا چند نکته آورده شده است:
  • عنوانی برای پادکست خود انتخاب کنید.
  • هر اپیزود را شماره گذاری کنید.
  • توضیحی کوتاه برای اپیزود اضافه کنید.
  • برای این اپیزود، یک ابرپیوند به فایل MP3 اضافه کنید.
  • تگ هایی را اضافه کنید تا موتورهای جستجوگر بتوانند محتوای اپیزود پادکست شما را شناسایی کنند.

 

پادکست خود را در iTunes و دیگر سایت های انتشار  بارگذاری کنید تا پادکست شما بیشتر دیده شود.

Read More
ندا رحیمی ۲۶ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

پنج استراتژی بازاریابی متفاوت برای افزایش فروش محصول

بازاریابی یک از چالش برانگیزترین ابعاد شروع یک کسب و کار است. غالباً صاحبان کسب و کار جدید می دانند که استراتژی های بازاریابی آن ها نتایج مورد نظر را به آن ها نمی دهد. به طور معمول، آن ها از اینکه روی تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده اند که به نظر نمی رسد مؤثر واقع شوند ابراز تأسف و ناراحتی می کنند. تلاش آن ها مشتری یا  افزایش فروش مورد نظر را برایشان به همراه ندارد.

اینجاست که یک استراتژی بازاریابی وارد عمل می شود. در ادامه بهترین راهکارهایی که باید هنگام ایجاد آن ها دنبال کنید گفته شده است.

 

بازاریابی چیزی بیشتر از تبلیغات است

واقعیت این است که بازاریابی و تبلیغات یکی نیستند، و “قرار دادن چند تبلیغ” هرگز میزان فروشی که یک کسب و کار کوچک برای موفقیت نیز دارید را ایجاد نمی کند. بازاریابی یک فرآیند است، نه یک رخداد و اتفاق. این امر شامل برنامه ریزی اهداف بازاریابی و اجرای استراتژی های بازاریابی برای دستیابی به آن ها است.

این بدان معنا نیست که بازاریابی یک فرایند پیچیده است. بلکه به این معناست که شما باید بدانید که می خواهید به چه چیزی دست یابید و آن را در کارهای ضروری و اولویت خود قرار دهید. در اینجا پنج استراتژی بازاریابی وجود دارد که می توانید برای افزایش تعداد مشتریان و میزان فروش خود از آن ها استفاده کنید.

 

  1. کلاس ها یا کارگاه های رایگان ارائه دهید

مردم عاشق تجربیات یادگیری جدید هستند. سعی کنید کلاس ها یا کارگاه های آموزشی مربوط به محصولات یا خدمات خود را در خانه، در یک محل اجاره ای یا در یک مؤسسه آموزشی ارائه دهید. در صورت لزوم مخاطبان یا رویدادهای خاص را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، یک مربی یوگا ممکن است کلاس هایی مانند “یوگا برای مردان” یا “یوگا برای سالمندان” ارائه دهد.  همچنین استفاده از سیستم جلسات و کلاس آنلاین باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و منابع شرکت شما  خواهد شد.

 

  1. به خیریه ها کمک کنید

بسیاری از افراد انتظار دارند که این روزها کسب و کارها به مؤسسات خیریه کمک کنند. به علاوه، شما می توانید بازخورد خوب و زیادی را برای تعامل و مشارکت داشتن به دست آورید. این امر می تواند به جذب مشتریان جدید منتهی شود. به عنوان مثال، یک هنرمند، کیسه های خرید مواد غذایی را نقاشی می کند و کل هزینه حاصل از فروش آن ها را به یک خیریه می دهد. اما شما حتی نیازی نیست برای ایجاد رویداد خود به دردسر بیفتید. بسیاری از خیریه ها رویدادهایی را ایجاد کرده اند که می توانید در آن ها به عنوان یک حامی مالی، حضور پیدا کنید.

5 استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش

  1. وبلاگ خود را ایجاد کنید

وبلاگ راهی عالی برای ایجاد و جذب مخاطبانی است که علاقه مند به محصولات یا خدمات شما هستند. ایجاد یک وبلاگ آسان تر از ایجاد یک وب سایت است. مرتباً درباره موضوعات مربوط به کسب و کار و فعالیت های خود و خدماتی که ارائه می دهید، بنویسید. با این کار شروع به برقراری ارتباط با دیگر وبلاگ نویسان، اهالی کسب و کارها و مشتریان بالقوه و افزایش فروش خواهید کرد.

 

  1. به شبکه های اجتماعی بپیوندید و از آن ها استفاده کنید

اگر وقت کافی برای آشنایی و استفاده از انواع مختلف بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. برای بازاریابی بصری، اینستاگرام ممکن است بهترین انتخاب باشد، اما اگر زمان و ابزار بصری محدودی دارید، می توانید از سایر شبکه های مجازی کمک بگیرید. بیش از %۸۸ بازاریابان، از شبکه های اجتماعی برای مقاصد بازاریابی استفاده می کنند.

 

نکته: اطمینان حاصل کنید که از شبکه های مجازی تنها برای تبلیغ محصول خود استفاده نمی کنید. از هر بستر مناسبی برای یافتن و گفتگو با افراد هم فکری که ممکن است به آنچه انجام می دهید علاقه مند باشند استفاده کنید.

 

  1. از بازاریابی ارجاعی استفاده کنید

درخواست ارجاع آسانترین و کم هزینه ترین استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش است. جای تعجب است که کسب و کارها هر از گاهی از آن به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی خود استفاده نمی کنند. اگر محصول یا خدمات خوبی را ارائه می دهید و برخی از مشتریان را خوشنود و خوشحال می کنید، آن ها باید مشتاق باشند که محصول شما را به دوستان و خانواده خود نشان دهند. حتی می توانید برای هر دعوتی که به فروش تبدیل می شود تخفیفی را به مشتریان ارائه دهید.

 

طناب بازاریابی

در بیشتر موارد، تبلیغات مؤثر نخواهد بود مگر اینکه بخشی از یک برنامه بازاریابی سازمان یافته باشند. به بازاریابی به عنوان طناب و به تبلیغات به عنوان یک رشته در آن طناب فکر کنید. یک رشته طناب چقدر قوی است؟

 

ترکیبی از استراتژی های اساسی بازاریابی، مانند تبلیغات در کنار استراتژی های فوق، نتایج بازاریابی مورد نظر شما را حاصل می کند. هیچ یک از این استراتژی های بازاریابی قرار نیست یک شبه انبوهی از مشتریان را به خود جلب کند، اما با فرض اینکه شما محصول یا خدمات خوبی دارید و به طور مداوم روی آن ها کار می کنید، در حالت ایده آل به تدریج شاهد افزایش مشتری و فروش خواهید بود.

Read More
ندا رحیمی ۲۵ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک

بازاریابی دهان به دهان، تبلیغی عالی برای کسب و کارهای کوچک است – اما سرعت آن کند است و ممکن است برای کسب و کارهای جدید عملاً کارآمد نباشد. اگر می خواهید سریع تر پایگاه مشتریان خود را رشد دهید، باید تبلیغات انجام دهید. در ادامه چند ایده تبلیغاتی برای دستیابی به بازار هدف و جذب مشتریان جدید را ارائه می دهیم.

 

تبلیغات چاپی برای کسب و کارهای کوچک

نامه نگاری مستقیم می تواند تبلیغات تجاری بسیار مؤثر و کارآمدی باشد و بسیار بهتر از سایر رسانه های بازاریابی مستقیم، از جمله ایمیل یا بازاریابی تلفنی مورد توجه قرار بگیرد. و حتی اگر فهرست پست سپاری ندارید، می توانید از لحاظ جغرافیایی ایمیل خود را هدف قرار دهید.

روزنامه ها نیز غالباً امکانات و ویژگی های تبلیغاتی ویژه ای را به کسب و کارهای خاص ارائه می دهند. از روزنامه های جالب توجه غافل نشوید. آن ها ممکن است دقیقاً به مخاطبی که می خواهید برسید تحویل داده شوند. توجه داشته باشید که بین تبلیغات در وب سایت روزنامه و در نسخه چاپی آن تفاوت وجود دارد.

فراموش نکنید که کارت ویزیت تهیه کنید. هر وقت یکی از آن ها را به مشتری احتمالی خود می دهید، در واقع کسب و کار خود را تبلیغ می کنید.

 

فرصت های حرفه ای و اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

نمایشگاه های تجاری را فراموش نکنید. دلیل اصلی شرکت در نمایشگاه های تجاری دیده شدن و شناخته شدن است.

در حالی که شرکت در نمایشگاه های بزرگ تجاری می تواند بسیار گران و هزینه بر باشد، فرصت های کوچکتری وجود دارد که ممکن است برای کسب و کار شما مناسب باشد، مانند نمایشگاه هایی که روی صنایع خاص متمرکزند.

پیوستن به کسب و کارهای دیگر و هم قوا شدن می تواند قدرت تبلیغات و بازاریابی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. و تعامل محسوس و ملموس با جامعه خود چیزی بیش از روابط عمومی خوب است؛ این امر همچنین شامل تبلیغات تجاری بسیار مؤثر و کارآمد است. بنابراین یک رویداد خیریه یا انجمن را انتخاب کنید تا با آن مشارکت داشته باشید.

 تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک

تبلیغ غیر چاپی برای کسب و کارهای کوچک

اگر نمی توانید هزینه تبلیغات در مسابقات پربیننده را بپردازید، این بدان معنا نیست که مجبورید دسترسی به مخاطب خانگی تلویزیون را از دست ندهید. شما می توانید در شبکه نمایش خانگی تبلیغ کنید.

یکی دیگر از ایده های تبلیغاتی که شاید به آن فکر نکرده باشید، تبلیغات رادیویی است. تبلیغات در رادیو می تواند هم مؤثر و هم نسبتاً ارزان باشد.  تبلیغات ایمیلی نیز می تواند مؤثر و کارآمد باشد. امروزه همه افراد ایمیل دارند و می توانید ایمیلی را که ارسال می کنید برای هدف قرار دادن گروه های خاص مشتری یا حتی افراد، شخصی سازی کنید.

 

تبلیغات آنلاین تخصصی برای کسب و کارهای کوچک

تبلیغات در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام بسیار مؤثر است. شما می توانید از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به طیف گسترده ای از مخاطبان آنلاین دسترسی یابید. این گزینه در مقایسه با بسیاری از گزینه های تبلیغاتی دیگر بسیار ارزان تر است، و لازم نیست یک قرارداد بلند مدت ببندید، تنها در صورت نیاز تبلیغات را پست کنید.

 

بیاموزید چه چیزی برای تبلیغات در یک کسب و کار کوچک مفید است

با انتخاب چندین مورد از این ایده های تبلیغاتی و تمرکز بر روی آن ها، می توانید پایگاه مشتریان خود را خیلی سریع تر از بازاریابی دهان به دهان، افزایش دهید. مانند هر نوع بازاریابی که انجام می دهید، اگر کمپین تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کرده و نتایج خود را پیگیری کنید، تبلیغات تجاری شما مؤثرتر خواهند بود.

Read More
ندا رحیمی ۲۳ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

شبکه های اجتماعی و بهتر دیده شدن کسب و کارها

دیده شدن در شبکه های اجتماعی هدفی است که هر کسب و کاری می خواهد به آن دست یابد. توجه ها و احترام ها می تواند کسب و کار شما را به سطح بعدی سوق دهد. مشکل انجام آن است.  برای دستیابی به تعامل بیشتر می توان استراتژی های مختلفی را  در شبکه های اجتماعی تجربه و آزمایش کرد.

در اینجا دو رازی که برای شناساندن و پربیننده کردن برند خود در شبکه های اجتماعی باید از آن آگاه باشید گفته شده است.

 

اهمیت محتوای منحصر به فرد و شخصی سازی شده

این جای تعجب ندارد. همه در مورد اهمیت محتوای منحصر به فرد و شخصی سازی شده صحبت می کنند. من تصاویر و فیلم هایی را از زندگی خود پست می کنم، در حالی که یک نکته کلی را برای کمک به دیگران در نظر گرفته و طراحی کرده ام. هیچ کس نمی تواند این محتوا را کپی کند و شما تنها با مراجعه به صفحات شبکه های اجتماعی من می توانید آن را دریافت کنید و به آن دسترسی پیدا کنید. با داشتن سیستم مدیریت تولید محتوا (تولید محتوا به سبک نومانــو) می توانید یک محتوای ارزشمند و با کیفیت و شخصی سازی شده ایجاد کنید.

هدف گذاری کنید که همین کار را برای کسب و کار خود انجام دهید. تلاش کنید تا مطمئن شوید که محتوایتان برای شما آن قدر کارآمد و منحصر به فرد است که افراد باید از آن ها بازدید کنند. نکته دیگری که باید مطرح شود این است که این محتوا باید مفید باشد. من تصاویری از زندگی خود را ارسال می کنم نه به این دلیل که می خواهم خودنمایی کنم، بلکه می توانم درباره اینکه چطور کار می کنم و فوایدی که آموزه هایم ارائه می دهد شفاف باشم.

همان طور که می بینید، همیشه ارزشی پشت آن وجود دارد. همیشه شخصی در جایی وجود دارد که می خواهد از آنچه من ارسال می کنم بهره مند شود و این سؤالی است که من قبل از اینکه روی گزینه “پست” بزنم از خودم می پرسم.

2 نکته برای دیده شدن بهتر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی

ادغام معرفی و دیده شدن شبکه های اجتماعی خود در یک راهبرد کلان

چرا می خواهید در شبکه های اجتماعی دیده شوید؟ این سؤالی واضح و بدیهی است که هیچ کس تا به حال از شرکت هایی که می گویند می خواهند در این شبکه ها موفق تر باشند نپرسیده است. به طور تکان دهنده ای، وقتی افراد این سؤال را می کنند کسب و کارها قادر به پاسخگویی نیستند.

پس چرا می خواهید دراین شبکه ها دیده شوید؟ توجه تنها، کاملاً بی فایده و غیر ضروری است. توجه، به رشد فروش شما نخواهد انجامید. بسیاری از نظرات چیزی بیش از پانزده دقیقه شهرت را برای شما به ارمغان نخواهند آورد. به این فکر کنید که کانال های شبکه های اجتماعی چگونه با راهبرد کلان و تطابق آن با بازاریابی شبکه های اجتماعی مورد نظر شما همخوانی دارند. هدف اصلی شما از استفاده شبکه های اجتماعی چیست؟ در واقع شبکه های مجازی باید به فروش و سود بیشتر برای شرکت شما منجر شود.

 

بنابراین، قبل از شروع به تغییر و اصلاح محتوای بازاریابی خود، آنچه را که می خواهید بازار هدف شما انجام دهد، در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید که آن ها با شما تماس بگیرند یا این که بخشی از محتوا را از وب سایت شما دانلود کنند. اما آن استراتژی را بیان کنید و آن تاکتیک ها را در برنامه کاری خود قرار دهید. یک استراتژی بازاریابی کاربردی، برنامه حرکت برای ارتقا کسب و کارتان را ارائه می دهد

 

این دو نکته توضیح می دهد که چگونه می توانید در  شبکه های اجتماعی موفق شوید و چرا می خواهید به این موفقیت دست یابید. آیا آماده کسب موفقیت در این کانال ها هستید؟

 

Read More
ندا رحیمی ۲۲ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

اهمیت بازاریابی محتوا در تعامل با مشتری فعال

جمله “محتوا پادشاه است”، بیش از سه دهه است که در زمینه بازاریابی محتوا صادق است. همچنان اهمیت محتوا در حال افزایش است و به واسطه تعدد کانال ها – اعم از آنلاین و آفلاین، ایده های نوآورانه جدید کسب و کاری و تغییر رفتارهای مشتری – به ویژه کوتاه شدن بازه زمانی توجه، جدا کردن و تفکیک سیگنال از نویز برای برندها دشوار، و در عین حال برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است.

برای هر کسب و کاری – کوچک یا بزرگ – بازاریابی محتوا می تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ کلیپ های ویدئویی، وبلاگ ها، کوئیزها، نظرسنجی ها، روابط عمومی، اینفوگرافیک ها، به روزرسانی محتواها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، تبلیغات خلاقانه، انواع مختلف محتوا هستند.

از آنجا که تعداد زیادی از مردم به طور فزاینده به دنبال اطلاعات در مورد محصولات و خدمات هستند، ارائه محتوای با کیفیت با پراکندگی و فراوانی مناسب در مقابل مخاطبان خود، برای تغییر رفتار و الهام بخش مشارکت به نفع برند، بسیار مهم است.

 

مخاطبان خود را شناسایی کنید

اهداف کسب و کار را به طور دقیق تعریف کنید – خواه اهداف شما جذب استعداد باشد، یا عضویت همکاران بیشتر یا فروش بیشتر باشد. این امر به شناسایی مخاطبان مرتبط برای کمپین بازاریابی محتوا شما کمک می کند.

 

مخاطبان خود را درک کنید

با شناسایی مخاطبان مربوطه، تعیین پرسونای مخاطب (audience persona) به طور جامع حائز اهمیت است. درک علایق آن ها که می توانند به ارتباط برقرار کردن و تعامل با آن ها کمک کنند، بسیار مهم است.

به رفتار مشتری فعلی خود نگاه کنید تا درک عمیق تری از مخاطبان داشته باشید. سؤالات خود را در مورد علایق مخاطب هدف خود، الگوهای استفاده از محتوای فعلی، روش ها و وسایل دستیابی به انواع مختلف محتوا، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مورد علاقه آن ها، بیان کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا در تعامل با مشتری فعال

استراتژی بازاریابی محتوا خود را مستند کنید

تعریف کنید که چگونه نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) را در کمپین های خود اندازه گیری خواهید کرد. محتوا را با مخاطب هدف خود تطابق دهید. فراوانی دسترسی به محتوای خود را تعیین کرده و تعیین کنید که محتوای شما باید چقدر عمومی یا خصوصی باشد. سپس بر ایجاد محتوای مربوطه تمرکز کنید و استراتژی توزیع محتوا را نهایی کنید تا از رسیدن و دستیابی به نتایج مطلوب خود اطمینان حاصل کنید.

بازاریابی محتوا درباره مشارکت فعال مداوم و ایجاد رابطه است و برای نتایج موفقیت آمیز نیاز به یک چشم انداز بلند مدت دارد. از طریق این فرآیند، شما به یک منبع معتبر برای مخاطبان خود تبدیل می شوید. تولیدمحتوا امروز به عنوان اصلی ترین فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. داشتن یک پلتفرمی یکپارچه تحت عنوان سیستم مدیریت تولید محتوا (Content Creation Management System) با در نظر گرفتن تمام فرآیندهای موجود در تولید انواع محتوا به مستند سازی بازاریابی محتوای شما کمک بسزایی می کند.

 

مانند یک کاربر فکر کنید، نه صاحب یک کسب و کار

از خودتان بپرسید “چرا مخاطب هدف باید محتوای من را ببیند؟” محتوای شما باید بافتاری، سودمند و مفید باشد. دسته بندی های متفاوت و متمایز محتوایی از جمله محتوای Hero وجود دارد که به هدایت رهبری پیشرو و افزایش مشارکت مشتری کمک می کند.

 

اندازه گیری برای بهبود

اگر نتایج تلاش های بازاریابی محتوا خود را اندازه گیری نکنید، نه تنها قادر نخواهید بود تأثیر آن را تعیین کنید، بلکه فرصت را برای بهبود و سرعت بخشیدن به تلاش هایتان از دست خواهید داد. بازاریابی محتوا یک فرایند تکرار شونده است و با تجزیه و تحلیل داده هایی از قبیل نرخ کلیک، بازدید کنندگان منحصر به مفرد، مدت زمان ملاقات و ماندن در صفحه، لایک ها، به اشتراک گذاری ها و عضویت ها، نرخ پرش یا بانس ریت، نرخ تبدیل، قادر خواهید بود تا به انتخاب آگاهانه ای از اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی کارآمد نیست و همچنین بهبود استراتژی محتوایتان در طول زمان، کمک کند.

با مطالعه معیارهای عملکرد یک محتوای موفق با عملکرد بالا، شما می توانید مشترکاتی را که می تواند در طراحی محتوا برای کمپین های آینده شما تأثیرگذار باشد، استخراج کنید.

 

بازاریابی محتوا برای دستیابی به نتایج مطلوب به فکر و عملکردی مداوم نیاز دارد. این می تواند یک روش خارق العاده برای تعامل مداوم با مشتریان و قرار دادن برند خود به عنوان یک مشاور قابل اعتماد برای مشتریان هدفتان باشد و از این طریق برای طولانی مدت نتایج پایداری را بدست آورید.

Read More
ندا رحیمی ۱۸ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

استراتژی بازاریابی برای کسب و کار خانگی

استراتژی بازاریابی بخشی از برنامه کاری شما است که برنامه کلی شما جهت یافتن مشتری برای کسب و کار خانگی تان را ترسیم می کند. گاهی اوقات استراتژی بازاریابی با یک برنامه بازاریابی اشتباه گرفته می شود، اما این دو با هم متفاوت هستند.

 

  • استراتژی بازاریابی بر اهدافی که می خواهید دست یابید تمرکز دارد.
  • برنامه بازاریابی نحوه دستیابی به آن اهداف را شرح می دهد.

 

یک استراتژی بازاریابی خوب آنچه درباره نحوه سازگاری کسب و کار خود با بازار و آمیخته بازاریابی یا ۵P بازاریابی جهت توسعه تاکتیک ها و اقداماتی که به اهداف بازاریابی شما می انجامد، می دانید را شامل می شود.

 

چه موقع یک استراتژی بازاریابی تدوین می شود؟

استراتژی بازاریابی قبل از اینکه کسب و کار خود را شروع کنید ایجاد و تدوین می شود. شما نمی توانید بدون اطلاع از چگونگی سازگاری آن با بازار و اینکه چگونه رقابت خواهید کرد و برای رسیدن به اهداف مالی نیاز دارید به چه چیزی دست یابید، کسب و کار خانگی خود را به طور مؤثر و کارآمد به بازار عرضه کنید. اطلاعاتی که در تدوین استراتژی بازاریابی جمع آوری می کنید برای ایجاد برنامه بازاریابی و شروع کسب و کارتان استفاده می شود.

 

چطور یک استراتژی بازاریابی را تدوین کنیم

قبل از نوشتن استراتژی بازاریابی خود، باید بدانید که محصول یا خدمات شما چطور به دیگران سود می رساند و چگونه و از چه لحاظ نسبت به سایر کسب و کارها در بازار منحصر به فرد است (پیشنهاد منحصر به فرد فروش). علاوه بر این، شما باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید تا رقابت، بازار هدف خود و سایر عواملی که در توانایی شما برای دستیابی و جذب افراد به کسب و کارتان تأثیر می گذارد، را درک کرده و متوجه شوید.

تدوین استراتژی بازاریابی برای کسب و کار خانگی

پس از انجام تحقیقات خود، می توانید استراتژی بازاریابی خود را که شامل ۵ Ps آمیخته بازاریابی شماست، بنویسید.

محصول (Product): چه چیزی می فروشید؟ ویژگی های فیزیکی محصول شما یا خدمات منحصر به فرد شما چیست؟ پیشنهاد شما از چه لحاظ با رقبایتان متفاوت است و چه مزایایی برای مشتری شما ایجاد و ارائه می کند؟

 

قیمت (Price): هزینه محصول یا خدمات شما چقدر خواهد بود؟ چگونه می توان آن را با رقابت شما مقایسه کرد؟ سود شما از فروش چه میزان خواهد بود؟

 

مکان (Place): در چه مکانی محصولات و خدمات شما برای خرید در دسترس خواهند بود؟ این فراتر از داشتن دفتر کار خانگی است و منظور مکان هایی است که مصرف کنندگان قادر به خرید محصول و خدمات شما هستند. استراتژی بازاریابی اینترنتی شما چه خواهد بود؟ استراتژی فروش شما چیست؟ تراکنش چگونه انجام می شود، هزینه دریافت محصول یا خدمات به مشتری چقدر خواهد بود و شرایط برگشت محصول شما چه خواهد بود؟

 

ترفیع (Promotion): چگونه می خواهید بازار را از محصول یا خدمات خود آگاه کنید؟ چگونه می توانید به آن ها در مورد ویژگی ها و مزایایی که ارائه می دهید برای جلب توجه و متقاعد کردن شان برای بررسی خدمات شما بگویید؟ از چه ترفندهایی در بازاریابی استفاده خواهید کرد و پیش بینی می کنید نتایج هر روش چه خواهد بود؟

 

افراد (People): این یک “P” به تازگی به آمیخته بازاریابی اضافه شده است، و در صورتی که افراد دیگر در کمک به شما جهت ایجاد یا ارائه محصول یا خدمات، مشارکت داشته باشند، مهم و کلیدی است. این افراد (افراد فروش، دستیاران مجازی) چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند (تماس های فروش یا بازاریابی های تلفنی، خدمات به مشتری)؟ سطح آموزش و یا تجربه آن ها در ارائه کمک به کسب و کار شما چقدر است؟

 

هنگام نوشتن استراتژی خود، برند خود (وعده شما به مشتری) را در خاطر داشته باشید تا استراتژی شما با آنچه می خواهید مشتری هنگام انجام تجارت با شما تجربه کند متناسب باشد. هنگام تهیه، ارزیابی یا تغییر برنامه بازاریابی خود، به استراتژی بازاریابی خود مراجعه کنید.

 

با استراتژی بازاریابی خود چه کاری انجام دهید

اگر برای گرفتن وام یا جذب یک سرمایه گذار فرشته از یک طرح کسب و کار استفاده می کنید، استراتژی بازاریابی و برنامه بازاریابی عناصری ضروری برای موفقیت شما خواهند بود.

 

اگر تا به حال برنامه شارک تنک (Shark Tank) را تماشا کرده باشید، متوجه خواهید شد که بسیاری از سؤالات آن ها مربوط به بازار (چه کسی محصول را خریداری خواهد کرد) و آنچه در مورد محصول / خدمات (پیشنهاد فروش منحصر به فرد) خاص و منحصر به فرد است می باشد، به خصوص در مقایسه با آنچه در حال حاضر وجود دارد (چرا محصول یا خدمات شما مورد نیاز است؟).

 

استراتژی های بازاریابی، مانند طرح کسب و کار می توانند انعطاف پذیر باشند و در صورت نیاز برای بهبود نتایج شما تغییر کنند. پس از عملیاتی شدن کسب و کار، باید استراتژی بازاریابی خود را هر از گاهی ارزیابی و تنظیم  ( مدیریت بازاریابی ) کنید تا تغییر شرایط بازار، تغییر تقاضا و سایر عواملی که بر فروش شما تأثیر می گذارد، را گزارش کنید.

Read More
ندا رحیمی ۱۷ تیر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه