محتوا و چگونگی کسب درآمد از آن

به چند دلیل انگیزشی محتوای آنلاین بسیار محبوب شده است. اول اینکه، انتشار مطالب شخصی شما راحت تر است: هر کسی (حتی آن هایی که پول ندارند) می توانند وبلاگ خود را راه اندازی کنند، فیلم های ضبط شده را آپلود کنند یا حتی پخش زنده کنند. دوم، تقاضا برای محتوای آنلاین در حال افزایش است. نسبت به گذشته تعداد بیشتری از مردم در حال خواندن وبلاگ، تماشای فیلم و تعامل با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی هستند. سوم، محتوای آنلاین یک تجارت پرسود است.

میلیون ها نفر در توسعه محتوای آنلاین خود موفقیت کم سودی را تجربه کرده اند. آن ها توانسته اند ده ها هزار نفر فالوور در شبکه های اجتماعی یا همین میزان خواننده محتوا را به خود جلب کنند، و برای خود جایگاه و موقعیت مناسبی ایجاد کنند. اما نتواسته اند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند.

در این مقاله، برخی از بهترین استراتژی های کسب درآمد از تولید محتوای آنلاین بررسی خواهیم کرد.

 

استراتژی های بالقوه محتوا در کسب درآمد

تبلیغات مستقیم: یکی از اولین گزینه هایی که افراد به آن روی می آورند تبلیغات است. اگر در یوتیوب یا یک پلتفرم مشابه فعالیت دارید، ممکن است بتوانید مستقیماً براساس تبلیغاتی که پلتفرم شما برای نمایش انتخاب می کند، درآمد کسب کنید. به علاوه، می توانید میزبان تبلیغات خود باشید. این یک استراتژی ساده است که بازده ای متناسب با کل مخاطبان شما ارائه می دهد، اما مراقب باشید. برخی از دنبال کنندگان شما از تبلیغاتتان اسقبال نمی کنند، و همیشه این ریسک که تبلیغ یک محصول طراحی شده باعث تضعیف اعتبار شما شود وجود دارد.

لینک اسپانسرها و معرف ها: شما همچنین می توانید از لینک های اسپانسر یا معرف استفاده کنید. با داشتن یک لینک معرف در محتوای خود، به عنوان درصدی از تعداد فروش هایی که روی آن ها تأثیر می گذارید (معمولاً به تعداد افرادی که روی لینک کلیک می کنند) درآمد کسب می کنید. با اسپانسر، انعطاف پذیری بیشتری نیز خواهید داشت؛ ممکن است از طریق صحبت کردن در مورد یک محصول خاص، درآمد کسب کنید، یا حتی ممکن است محتوای شخص دیگری را به ازای دریافت یک هزینه نمایش دهید.

محتوای ویژه: همچنین می توانید با محتوای ویژه اختیاری که تخصصی یا منحصر به فرد تر از محتواها و کارهای معمولی شما است، درآمد کسب کنید. وبلاگ نویسان غالباً این نوع محتوا را به صورت کتاب الکترونیکی یا مجموعه ارائه می دهند.

چگونه می توان از محتوا درآمد کسب کرد

اشتراک ها: بسته به ماهیت محتوای شما، ممکن است بتوانید اشتراک ها را نیز بفروشید. در بعضی از پلتفرم ها، بینندگان ممکن است با یک اشتراک پولی، یک تجربه بدون تبلیغ کسب کنند. از طرف دیگر، یک اشتراک می تواند به آن ها مزایای ویژه جایگزین، مانند دسترسی به یک فید کاملاً متفاوت با محتوای دیگر اعطا کند.

بازارپردازی: با داشتن یک گروه بزرگ از طرفداران، ممکن است بتوانید با بازارپردازی درآمدزایی کنید. فروش محصولات جالب مانند پیراهن، کلاه یا لیوان با برند شما می تواند هم باعث کسب درآمد شود و هم بستری برای تبلیغات رایگان در آینده را فراهم کند.

مشاوره یا خدمات ویژه: اگر در زمینه انتخاب شده خود متخصص هستید، می توانید با ارائه خدمات مشاوره به ازای هر ساعت هزینه ای دریافت کنید. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید خدمات ویژه ای، مانند پیام های از پیش ضبط شده برای هواداران یا جلسات آموزشی دو نفره و رو در رو را ارائه دهید. این کار نیاز به تلاش اضافی دارد اما می تواند بسیار سودآور باشد.

 

نقطه شروع چیست؟ محتوای شگفت انگیز

تمام این استراتژی های کسب درآمد با یک نکته مهم همراه هستند. اگر می خواهید محتوا های شما کارآمد و مؤثر باشند، باید آن ها را با کیفیت فوق العاده بالایی ایجاد کنید. اگر می خواهید فرصتی برای جذب طیف وسیعی مخاطب برای حمایت و پشتیبانی از جریان درآمد مورد نظر خود داشته باشید، به یک راه برای متمایز بودن نیاز دارید و باید آن را به خوبی انجام دهید.

 

محتوای شگفت انگیز از دو ویژگی برخوردار است:

منحصر به فرد بودن. اول از همه، محتوا باید متفاوت از سایر محتوا های در دسترس مخاطبان تان باشد. گاهی اوقات، این تفاوت به معنای پوشش یک موضوع کاملاً جدید است، اما بیشتر اوقات، به معنای ارائه یک لحن جدید، چشم انداز تازه یا نوع دیگری از رسانه است. خلاق شوید!

کیفیت. ویژگی دیگر کیفیت است. کار شما باید کاملاً تحقیق شده و جامع و کامل باشد (در صورت لزوم). اگر محتوای شما ویدئویی یا صوتی است، باید با تجهیزات حرفه ای و به صورت حرفه ای ضبط و ویرایش شود.

و مهم تر اینکه باید در انتشار محتوا خود ثابت قدم باشید، و لازم است مرتباً با مخاطبان خود در تعامل باشید. اگر شما موفق به انجام این کار شوید، می توانید مخاطبان وفاداری را به دست آورید. 

Read More
ندا رحیمی ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نیچ مارکت و بازاریابی کسب و کار

نیچ مارکت (niche market)، بخشی متمرکز و هدفمند از یک بازار گسترده تریست که در آن محصولات یا خدمات تخصصی می توانند فروخته شوند. ایجاد نیچ مارکت به کسب و کارها کمک می کند مزیت های رقابتی کسب کنند.

 

نیچ مارکت چیست؟

نیچ مارکت بخشی از یک بازار بزرگتر است که تقاضاها و اولویت های خاص خود را دارد. شرکت ها برای ارائه بهتر خدمات برای یک مشتری خاص، نسبت به رقبایی که طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار می دهند بر نیچ مارکت تمرکز می کنند. کسب و کارها برای برآورده کردن تقاضاهای منحصر به فردی که ارائه دهندگان اصلی آن را برآورده نمی کنند، نیچ مارکت هایی را که برای ایجاد وفاداری و درآمد با مخاطبان نادیده گرفته شده است دنبال می کنند.

برای نمونه، یک کارآفرین به جای ارائه خدمات نظافت عمومی، می تواند با ارائه خدمات پولیش کف، یک نیچ را دنبال کند. یکی دیگر از کسب و کارها در همان شهر ممکن است نیچ جداگانه ای را دنبال کند و خدمات نصب کاغذ دیواری را ارائه دهد.

تمام بازارها حاوی زیرمجموعه های مختلف هستند، گرچه تمام نیچ مارکت ها ممکن است ارزش هدف گذاری نداشته باشند.

 

تأثیر نیچ مارکت ها

کلید ایجاد یک نیچ مارکت، تحقیق است. یک کسب و کار با تحقیق و تفحص در نیچ مارکت ها، می تواند تعیین کند که چه بخش های منحصر به فردی از قبل وجود داشته و کشف کند چه بخش های جدیدی را می توان با موفقیت توسعه داد. هنگامی که شما یک نیچ مارکت بالقوه را پیدا کردید، باید بررسی و فکر کنید ببینید آیا می تواند سودآوری داشته باشد.

اگر یک نیچ مارکت بدون رقابت است، می تواند به این معنا باشد که کسب و کار ها قبلاً دریافته اند که سودآور نیست یا ارزش تلاش کردن را ندارد. اگر تعداد کمی از محصولات یا خدمات مشابه وجود داشته باشد، می تواند نشانه سودآوری ایده شما باشد. ترفند سرمایه گذاری در یک نیچ مارکت، یافتن یا توسعه بخشی است که مشتریان در دسترس و دست یافتنی دارد، و امکان رشد دارد و رقابت زیادی بر آن حاکم نیست.

شما می توانید یک نیچ را بر اساس فاکتورها و عوامل زیادی تعریف کنید، اما برخی از روش های متداول عبارتند از:

ارزش ها

علایق و سرگرمی ها

جغرافیا

قیمت

درآمد

کیفیت

کسب سودآوری از تقاضا و خواسته های مخاطبان خاص به تخصص، تضمین کیفیت و ارتباط با مخاطب هدف بستگی دارد.

نیچ مارکت چیست

مزایای نیچ مارکت ها

چندین مزیت برای هدف قرار دادن یک نیچ مارکت وجود دارد:

کاهش رقابت

تلاش های تجاری متمرکز

ارائه تخصص

ایجاد وفاداری به برند

هرچه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید تخصصی و شخصی سازی شده تر باشد، رقابت کمتری وجود خواهد داشت و به کسب و کارها این فرصت را می دهد تا از سهم بازار بزرگتر و رقابت قیمت کمتر بهره ببرند. هدف قرار دادن مخاطبان محدودتر نیز به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تلاش های خود را بر روی برآورده و تأمین کردن نیازهای مشتری خاص متمرکز کنند.

اگر کوله پشتی می فروشید، انواع بیشماری وجود دارد که می توانید ارائه دهید، و اگر سعی می کنید تمام آن ها را عرضه کنید، جلب رضایت همه مشتری ها تقریباً غیرممکن خواهد بود. با این حال، فرض کنید شما روی کوله پشتی ها طراحی شده برای کوهنوردان مشتاق که به سفرهای چند روزه می روند، متمرکز هستید. در این حالت، متمرکز کردن تلاش های شما برای تهیه بهترین محصول ممکن برای آن مصرف کننده بسیار ساده تر می شود.

این تلاش متمرکز فرصتی برای معروف و شناخته شدن به عنوان متخصص در یک محصول یا خدمات خاص را فراهم می کند و باعث می شود تا یک کسب و کار بیشتر توسط مشتریانش به دیگران معرفی و توصیه شود. تثبیت موقعیت niche market می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا بتواند با اطمینان پیشنهاد خود را به بازارهای جدید و گسترده تر ارائه و توسعه دهد. اگر به ارائه کوله پشتی های پیاده روی با کیفیت بالا معروف و شناخته شده اید، و تصمیم به گسترش تولید و ارائه کوله پشتی های مدرسه دارید، برند و پیشینه و خدمات خوب شما باعث می شود مصرف کنندگان به محصولات شما اعتماد کنند.

 

نقاط ضعف niche market

مهمترین نقطه ضعف نیچ مارکت این است که ممکن است بیش از حد به یک محصول یا خدمات وابسته شوید و خود را در برابر تغییرات بازار و رشد، راکد و آسیب پذیر کنید. از طرف دیگر، اگر به موفقیت برسید، احتمالاً رقبای خود را افزایش داده اید.

 

خلاصه

نیچ مارکت بخشی از یک بازار گسترده تر است که نیازها و تقاضاهای خاص خود را دارد.

یافتن یک نیچ مارکت نیاز به تحقیق در مورد اولویت های مصرف کنندگان، رقبا و تغییرات بازار بالقوه دارد.

نیچ مارکت ها را می توان بر اساس ارزش ها، موقعیت جغرافیایی یا کیفیت تعریف کرد.

موفقیت در یک نیچ مارکت، تعداد رقبای را افزایش می دهد.

Read More
ندا رحیمی ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بازاریابی محتوا چیست و چه مزیت هایی برای کسب و کار دارد

محتوای مفید باید بخش اصلی بازاریابی شما باشد. تأثیر بازاریابی سنتی روز به روز کمتر می شود؛ به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب تعریف شده و در نهایت، هدایت عملکرد مشتری سودآور متمرکز است.

به جای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعی و مفیدی را در اختیار مشتری های بالفعل و بالقوه خود قرار دهید تا به آن ها در حل مسائل و مشکلاتشان کمک کنید.

 

بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشرو استفاده می شود

تحقیقات سالانه ما نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در حقیقت، توسط بسیاری از سازمان های برجسته جهان از جمله پروکتر اند گمبل (P&G)، مایکروسافت (Microsoft)، سیسکو سیستمز (Cisco Systems) و جان دیر (John Deere) استفاده می شود. همچنین توسط کسب و کارهای کوچک سراسر جهان نیز توسعه و اجرا می شود. چرا؟ زیرا کارآمد و مؤثر است.

بازاریابی محتوا چیست

 برای افزایش درآمد شما و مشتریان شما مناسب است

به طور خاص، سه مزیت برای شرکت هایی که از این نوع بازاریابی استفاده می کنند وجود دارد:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه
  • مشتریانی بهتر که به شرکت شما وفادارتر هستند

 

محتوا بازاریابی حال و آینده است

به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار مطالب مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین این نوع بازاریابی و سایر اطلاعات بی ارزشی است که از شرکت هایی که سعی می کنند “کالاها” را به شما بفروشند، دریافت می کنید. شرکت ها همیشه اطلاعاتی را برای ما ارسال می کنند که بیشتر اوقات خیلی مهم یا ارزشمند نیستند. این همان چیزی است که باعث می شود این نوع بازاریابی در محیط امروز که هزاران پیام بازاریابی برای هر فرد در روز ارسال می شود، جذاب باشد.

 

بازاریابی بدون محتوای باکیفیت غیر ممکن است

صرف نظر از اینکه از چه نوع تاکتیک بازاریابی استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند کار شما باشد، نه چیزی جداگانه و مجزا. محتوای باکیفیت بخشی از تمام انواع  کانال های بازاریابی محتوا است:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: استراتژی  این بازاریابی قبل از استراتژی شبکه های اجتماعی شما مطرح و ارائه می شود.
  • روابط عمومی: استراتژی های روابط عمومی موفق، به موضوعاتی که خوانندگان به آن اهمیت می دهند، می پردازد و نه موضوعاتی که برای کسب و کارشان حائز اهمیت است.
  • PPC: برای کارآمد و مؤثر بودن پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، به محتوای عالی نیاز دارید.
  • بازاریابی ربایشی یا درونگرا: محتوا برای هدایت ترافیک ورودی و مشتری بالقوه مهم است.
  • استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از اکثر استراتژی های بازاریابی محتوا است.

 

Read More
ندا رحیمی ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چرا باید در کسب و کار خود از پادکست استفاده کنید

گذشت زمان و تغییر در فناوری موجب می شود کسب و کارها از ابزارهای متفاوتی استفاده کنند. طی سال های اخیر پادکستینگ محبوبیت فراوانی به دست آورده است. پادکست مجموعه ای از فایل های صوتی دیجیتال است که می توانید آن را از طریق اینترنت دانلود کنید.

امروزه کسب و کارها از پادکست برای بهبود چشم انداز خود استفاده می کنند. پادکست یک ابزار بازاریابی قدرتمند است. افزایش استفاده از تلفن های همراه منجر به رشد سریع پادکست شده است. بیایید بررسی کنیم که پادکستینگ چگونه می تواند به کسب و کار شما سود برساند.

 

مزایای پادکستینگ

جایگزینی برای ویدئو

واضح است که بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارها بسیار مهم است. با این حال، همه با فیلمبرداری راحت نیستند. در نتیجه، در این صورت، استفاده از فیلم ها می تواند به اعتبار شما و کسب و کارتان آسیب زیادی برساند.

علاوه بر این، برخی از کسب و کارهای کوچک ممکن است از تجهیزات مناسبی برای فیلمبرداری و ضبط ویدئو برخوردار نباشند. برای ضبط ویدئو متغیرهای بیشماریی از جمله نور، صدا، پس زمینه و غیره وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند. اگر  این متغیرها به دقت مورد رسیدگی قرار نگیرد، می توانند ضبط ویدئو را با مشکل رو به رو کنند. اینجاست که پادکست ها مطرح می شوند.

 

افزایش ترافیک

استفاده از پادکست ها می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید برای کسب و کارتان کمک کند. پادکست ها می توانند به شما در ایجاد آشنایی با طیف گسترده ای از مخاطبان کمک کنند. شنوندگان معمولاً به پادکست های سریالی گوش می دهند. و تا زمانی که سریال صوتی ادامه یابد، مخاطبان شما به احتمال زیاد بآن را دنبال می کنند.

علاوه بر این، ممکن است پادکست ها را به افرادی که ممکن است به آن ها علاقه مند باشند، توصیه کنند، بنابراین دسترسی شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این امر می تواند به سرعت منجر به ایجاد ترافیک بیشتر شود.

چرا باید در کسب و کار خود از پادکست استفاده کنید

کمک به ایجاد روابط بهتر با مخاطب

با وجود اینکه پادکست یک رسانه یک طرفه است، ولی با این وجود به ایجاد روابط مؤثر با شنوندگان کمک می کند. این احساس را ایجاد می کند که شنوندگان فردی را که در پادکست صحبت می کند، می شناسند. مردم به پادکست ها گوش می دهند زیرا چیزی مشترک با گوینده و برندی که گوینده آن را معرفی می کند دارند.

چنین رابطه خوبی به ایجاد اعتماد کمک می کند. این امر شنوندگان را ترغیب می کند تا با برند همراه و در ارتباط باشند. این به نوبه خود منجر به بهبود نرخ تبدیل می شود. احتمال اینکه افراد چیزی را از یک دوست خریداری کنند بیشتر از آن است که آن را از یک غریبه خریداری کنند.

 

تولید آسان

تولید پادکست دشوار نیست. تجهیزات مورد نیاز قیمت مناسبی دارند و همچنین به راحتی در دسترس هستند. برای تولید پادکست به یک میکروفون و هدفون با کیفیت خوب نیاز دارید. نرم افزار ویرایش برای این منظور رایگان است و استفاده از آن بسیار ساده است. برای بارگذاری فایل ها در وب سایت خود، یک اتصال WiFi خوب مهم است. همچنین ممکن است لازم باشد پادکست را از طریق ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید.

پس از ایجاد پادکست، می توانید برای افزایش میزان دیده شدن آن و دسترسی بیشتر طیف وسیع تری از مخاطبان به پادکست تان، شروع به تبلیغ آن کنید. برای این کار، باید پادکست ها را در انواع کانال های توزیع در دسترس قرار دهید. (برای نحوه ضبط کردن پادکست می توانید این مقاله ها ( اینجا و اینجا) از دیجینگ را مطالعه کنید.)

 

جذاب بودن

با پر شدن اینترنت از محتوای نوشتاری، اطلاعات صوتی که سعی در جذب مشتری دارند می توانند این یکنواختی محتوا را از بین ببرند. به علاوه، فضای کافی برای گوینده فراهم می کند تا پیام را به روشی کاملاً تعاملی که محتوای نوشتاری ممکن است نتواند آن را ارائه کند منتقل کند.

در نظرسنجی انجام شده بر روی ۳۰۰۰۰۰ از شنوندگان پادکست، مشخص شد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان آنچه را که میزبان تبلیغ کرده بود خریداری کرده بودند. این نشان می دهد که پادکست ها می توانند برای جذب مخاطب و تأثیر مثبت بر تصمیمات خرید آن ها کارآمد باشند.

 

بهبود مهارت های سخنرانی

اغلب میزبانی پادکست ها می تواند به شما در ایجاد اعتماد به نفس در هنگام صحبت کردن در جمع کمک کند. در نتیجه، هنگام شرکت در سخنرانی های عمومی با مشکل رو به رو نخواهید شد. شما هنگام صحبت کردن شروع به ایجاد یک جریان طبیعی و آسان خواهید کرد. علاوه بر آن، شما همچنین فرصت های فراوانی در زمینه سخنرانی عمومی خواهید داشت که در آن می توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.

بیشتر کسب و کارها پیش از این شروع به افزودن پادکست ها به استراتژی های بازاریابی خود کرده اند. زمان آن فرا رسیده است که آن ها را برای رشد شرکت خود پیاده سازی کنید.

Read More
ندا رحیمی ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

پنج نکته برای سرمایه گذاری جمعی در طول همه گیری کرونا

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی در موقعیتی که پیشرفت کاری متوقف شده است و کسب و کارها تعطیل شده اند، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا یک کمپین سرمایه گذاری جمعی می تواند در شرایط کنونی موفق شود. آیا مردم علاقه مند به سرمایه گذاری در محصول بعدی شما هستند؟ کسب و کارها می توانند از شرایط فعلی برای راه اندازی یک کمپین سرمایه گذاری جمعی استفاده کنند.

در حالی که مردم نسبت به نحوه خرج کردن پول خود محتاط هستند، اکثر آن ها با شرایط کنار آمده اند و ممکن است فعالیت هایی را که متوقف کرده اند از سر بگیرند، از جمله پروژه های سرمایه گذاری. و از آنجا که تعداد کمپین های در حال اجرا کمتر از حد معمول است، می توانید از رقابت کمتری که فراهم شده سود ببرید و از تمدید مهلت پلتفرم ها و کاهش هزینه ها استفاده کنید.

در اینجا چند روش برای اطمینان از موفقیت کمپین سرمایه گذاری جمعی تان آورده شده است.

 

  1. بر جامعه متمرکز شوید

برای سرمایه گذاری جمعی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. روش های جدیدی برای جلب نظر آن ها پیدا کنید و پیوسته آن ها را در مورد تحویل یا تأخیر در ارسال محصول، مطلع کنید. مصرف کنندگان نسبت به قبل وقت بیشتری برای بررسی و خرید محصولات دارند، بنابراین آن ها به دنبال چیزی هستند که با آن ها همخوانی دارد. با پیام رسانی صحیح و تخفیف محصولات نظر و توجه آن ها را به خود جلب کنید.

 

  1. سطح تبلیغ خود را بهبود بخشید

هرچه مردم تصمیمات مالی آگاهانه بیشتری را اتخاذ کنند، وظیفه شما این است که در این زمینه قانع کننده تر و باورپذیرتر باشید. برای سرمایه گذاری جمعی دلایل محکمی برای تأمین بودجه و سرمایه گذاری روی پروژه خود ارائه دهید. در تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کنید. برای اینکه پیام ها و تصاویر خود را به درستی انجام دهید، آزمایش های A / B را انجام دهید.

5 نکته برای سرمایه گذاری جمعی در طول همه گیری کرونا

  1. تلاش های کمک رسانی خود را بیشتر کنید

بازاریابی تأثیرگذار و پست مهمان را با چند استراتژی کمک رسانی در سرمایه گذاری جمعی خود تقویت کنید. مردم وقت بیشتری را به صورت آنلاین و در فضای مجازی سپری می کنند. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، محتوای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید، با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و تأثیری که محصول شما می تواند داشته باشد را به نمایش بگذارید.

 

  1. در صورت بروز مشکلات زنجیره تأمین، برای یک راه اندازی مجدد برنامه ریزی کنید

اگر محصول شما از مناطقی که تولید کاهش یافته تأمین می شود و گزینه های محدودی برای راه حل های جایگزین دارید، آن را به جامعه خود ابلاغ دهید. به احتمال زیاد، آن ها با تأخیر انداختن تقاضای خود به حمایت شما ادامه خواهند داد.

اگر با وجود ارتباطات، بازاریابی و تبلیغ، تامین مالی  شما برای سرمایه گذاری جمعی  خود کاهش یافته است، برای یک راه اندازی مجدداً برنامه ریزی کنید. راه اندازی مجدد در چند ماه آینده ممکن است مؤثرتر از متوقف کردن کمپینی باشد که به دلیل مشکلات زنجیره تأمین نمی تواند محصولات را تحویل دهد.

 

  1. برقراری ارتباط

صرف نظر از سرمایه گذاری جمعی و شرایط فعلی، ارتباطات برای اجرای یک کمپین موفق مهم است. با تأمین کنندگان و ارسال کنندگان خود صحبت کنید. جامعه خود را مطلع نگه دارید و با ناکامی ها یا مشکلات پیش آمده خود رو به رو شوید. سکوت در هنگام مواجهه با چالش ها به شما در دستیابی به اهداف جذب سرمایه کمک نخواهد کرد.

مهم نیست که چه شرایطی دارید، به سرمایه گذاران خود حقیقت را بگویید. آن ها احتمالاً شرایط شما را درک خواهند کرد. برای رسیدن به بهترین نتیجه به تلاش خود برای سرمایه گذاری جمعی ادامه دهید و با سرمایه گذاران خود در تعامل باشید. اینگونه می توانید به موفقیت دست یابید.

Read More
ندا رحیمی ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در بازاریابی چه معنایی دارد؟

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نوعی بازاریابی آنلاین است که هدف آن هدایت ترافیک کاربر هدف به وب سایت خریدار است. 

در اصل، هر زمان که در موتور جستجو در حال جستجو هستید یا صفحات وب سایت های دیگری را مشاهده می کنید، در آن نتایج جستجو یا صفحات وب تبلیغات را مشاهده می کنید. در بسیاری موارد تبلیغ کننده هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند مگر اینکه بازدید کننده روی تبلیغ کلیک کند.

Google Adwords بهترین برنامه شناخته شده PPC است که امروزه از یک فرمول تبلیغات بنری یا نمایشی استفاده می کند، اما سایر شرکت های موتور جستجو و شبکه های وابسته نیز برنامه های جذاب PPC را برای بازرگانان، کارآفرینان و استارتاپ هایی که به دنبال در معرض دید قرار گرفتن و دیده شدن یا کسب درآمد آسان هستند ارائه می دهند.

PPC روشی مناسب برای سنجش اثربخشی بازاریابی اینترنتی برای  خرید آنلاین محصولات و خدمات شما است، زیرا کلیک ها یک معیار غیرقابل انکار برای ارزیابی عملکرد هستند. اگر ناشر محتوای ارزشمند و مرتبطی را تولید کند، احتمال دارد که یک خواننده متوجه پیوند یا بنر شما شود و روی آن کلیک کند. در غیر این صورت، احتمالاً زمان آن رسیده که ناشران دیگر یا یک استراتژی تبلیغاتی جدید را امتحان کنید.

 

مبانی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

فرمول اصلی PPC عبارت است از:

پرداخت به ازای هر کلیک ($) = کل هزینه تبلیغات ($) ÷ تعداد دفعاتی که روی تبلیغات کلیک شده است.

دو روش برای فکر کردن در مورد چگونگی مدیریت استراتژی تبلیغاتی تان وجود دارد.

در بعضی موارد ممکن است مبلغ مشخصی را برای گذاشتن تبلیغ در یک وب سایت برای مدت زمان مشخص، پرداخت کنید. برای مثال ممکن است یک ۱ میلیون تومان برای قرار دادن تبلیغ خود برای یک ماه روی یک سایت پرداخت کنید.

در این شرایط، مهم نیست که چند نفر روی تبلیغات شما کلیک کنند هزینه پرداختی شما ثابت و مشخص خواهد بود. بنابراین اگر فقط یک نفر روی تبلیغ شما کلیک کند، پس پرداخت به ازای هر کلیک موثر شما ۱ میلیون تومان است. اما اگر ۱۰۰۰ نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند، شما به ازای هر کلیک به طور متوسط تنها هزار تومان پرداخت می کنید. با یک هزینه تبلیغ ثابت، هدف شما به حداکثر رساندن تعداد کلیک یا نرخ کلیک است.

در موارد دیگر، برای هر کلیک هزینه ای پرداخت می کنید. هر چه تعداد دفعات بیشتری روی تبلیغ شما کلیک شود، هزینه بیشتری می پردازید. در این حالت شما می خواهید درباره تبلیغات خود محافظه کارتر باشید تا اطمینان حاصل کنید که تنها مشتری های بالقوه حائز شرایط و معتبر روی تبلیغات شما کلیک می کنند تا هزینه های شما به حداقل برسد و بازده شما حداکثر شود.

مبانی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

نرخ کلیک

معیار جالب دیگر برای بازاریاب ها نرخ کلیک (CTR) است که به عنوان تعداد کلیک های انجام شده روی تبلیغ شما (تعداد کلیک) تعریف شده است که بر تعداد کل نمایش تبلیغ شما (تعداد مواردی که تبلیغ شما نشان داده شده است در وب سایت ناشر) تعریف شده است:

نرخ کلیک  (%) = (تعداد کل نمایش / تعداد کلیک) * ۱۰۰%

برال مثال، اگر ۱۰۰ نفر تبلیغ شما را ببینند و ۱۰ نفر روی تبلیغ شما کلیک کردند، نرخ کلیک شما %۱۰ خواهد بود.

کمپین های PPC متداول به یک نرخ کلیک بین یک تا چهار درصد دست پیدا می کنند و می رسند، اگرچه عملکرد واقعی بسته به اینکه در کدام بازار جاویژه هستید، محصولات / خدمات واقعی فروخته شده و بسیاری از عوامل دیگر، متفاوت است.

 

اندازه گیری عملکرد تبلیغات PPC

کلیکی که از یک منبع غیرمستقیم به دست شما برسد چقدر ارزش دارد؟ این امر به شخصی که تبلیغات شما جذب می کند، و اهداف PPC شما بستگی دارد، مانند:

از هر بازدید شما چه مزایایی کسب خواهید کرد؟ یک Like یا به اشتراک گذاری، یک مشتری بالقوه یا فروش واقعی؟

آیا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما برای این کمپین تبلیغاتی PPC برآورده می شود؟

در مورد چشم اندازهای کلی، انتخاب کلمات کلیدی و / یا کیفیت مکان نمایش تبلیغات توسط شبکه های وابسته باید ملاک های هدفمند دقیق را دنبال کند:

کلیک کننده ایده آل شما به چه چیزی علاقه مند است؟

آیا می خواهید فروش تان بیشتر شود یا پایگاه هواداران را توسعه دهید؟

آیا کلیک افراد یک منطقه خاص را می خواهید (هدف گذاری جغرافیایی)؟

می خواهید چه زمانی (روز، ساعت) کلیک ها انجام شوند؟

 

مدل های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک متداول

دو  مدل برتر PPC وجود دارد. نرخ ثابت و یکسان پرداخت به ازای هر کلیک نشان می دهد که تبلیغ کننده و ناشر وب با مبلغ مشخصی که برای هر کلیک پرداخت می شود موافق هستند. ناشران غالباً نرخ های مختلف برای قسمت های مختلف وب سایت را بر اساس جذابیت محتوا یا معیارهای دیگر تعیین می کنند.

گزینه دوم، پرداخت بر مبنای پیشنهاد قیمت برای پرداخت به ازای هر کلیک است.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می تواند به شرکت شما کمک کند تا تعداد مشتری خود را افزایش دهد، دسترسی بازاریابی شما را به مخاطبان قبلی غیرقابل دسترسی افزایش دهد و از دید یک ناشر وب منبع مهمی از درآمد باشد. برای بهره برداری و استفاده از این فرصت، گزینه های مختلف PPC را که در حال حاضر موجود است جستجو کرده و بررسی کنید و آن ها را امتحان کنید تا ببینید کدامیک مؤثر و کارآمد است.

Read More
ندا رحیمی ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

اهمیت طراحی تجربه کاربری (UX) برای کسب و کارها

طراحی UX یا همان تجربه کاربری، یک عنصر مهم در راضی نگه داشتن مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین از کالاها و خدمات شما است.

 

کسب و کارهای کوچک از طراحی تجربه کاربری ( UX) چگونه بهره می برند؟

طراحی UX تعامل مشتری با کسب و کار شما را شروع می کند. این تعامل ممکن است یک تبلیغ در رسانه های سنتی، تعامل در اینستاگرام یا تعامل مستقیم در وب سایت شما باشد.

طراحی تجربه کاربری شما بر نحوه درک مشتریان از شما و کسب و کار شما و همچنین اینکه آیا آن ها در نهایت از شما خرید می کنند یا نه تأثیر خواهد گذاشت. مهم است که از ابتدا یک رابط کاربری خوب داشته باشید.

در حالی که طراحی تجربه کاربری می تواند تقریباً به هر جنبه ای از یک کسب و کار اشاره داشته باشد، در این مقاله می خواهیم به طراحی خوب UX برای وب سایت ها بپردازیم.

 

عناصر اصلی طراحی تجربه کاربری (UX ) خوب چیست؟

چندین ویژگی طراحی وب سایت خوب وجود دارد که تجربه مثبتی را برای مشتریان ایجاد می کنند. در اینجا ۶ حوزه مختلف که باید به آن ها در داشتن تجربه کاربری توجه کنید آورده شده است.

 

طراحی بصری

طراحی بصری جنبه ای است که شما ابتدا در هر نوع از طراحی وب سایت و توجه به تجربه کاربری مشاهده می کنید. این رابط تصویری است که اولین تصور و برداشت شما را شکل می دهد. برای طراحی بصری خوب، مهم است که یک تم رنگ و فونت ثابت در سایت خود داشته باشید.

چرخه رنگ (color wheel) ادوبی، یک منبع فوق العاده برای انتخاب رنگ هایی است که به خوبی در کنار هم قرار می گیرند و برند شما را تقویت می کنند و طراحی وب سایت شما را بهبود می بخشند.

همچنین باید مهمترین بخش های سایت خود را در مرکز و در معرض دید قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند و تجربه کاربری بهتری را داشته باشند.

اگر سایت شما قبلاً ساخته شده است و شما گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را نصب کرده دارید، ممکن است انجام برخی تحقیقات در صفحاتی که افراد از آن بازدید می کنند، مفید باشد تا بتوانید در مورد نوع محتوا در صفحه اول تصمیماتی آگاهانه بگیرید. سیستم مدیریت محتوا به سبک نومانو می تواند راه حل مناسبی برای این امر باشد

اهمیت طراحی تجربه کاربری برای کسب و کارها

تاکسونومی (taxonomy)

نکته مهم دیگر که باید در نظر بگیرید طبقه بندی وب سایت شما است. تاکسونومیسم به روشی که تصمیم دارید طبقه بندی و دسته بندی اطلاعات در وب سایت خود را انجام دهید، اطلاق می شود. به عبارت ساده تر، اگر قصد ایجاد یک وب سایت در مورد تناسب اندام را دارید، اگر می خواهید مباحثی از قبیل تمرینات ورزشی، برنامه های رژیم غذایی و غیره را پوشش دهید از قبل باید برنامه ریزی کنید.

پس از بررسی این موضوع، می توانید نحوه ایجاد نوار ناوبری و دسته بندی ها در سایت خود را دریابید.

با ساختارسازی طبقه بندی سایت خود از ابتدا، به منظور بهره گیری از ترافیک جستجو و سهولت در راهبری سایت و یافتن صفحه مورد نظر برای مشتریان خود، می توانید یک طراحی تجربه کاربری بسیار بهتر ایجاد کنید.

 

برهم کنش

توانایی تعامل با عناصر مختلف در وب سایت ها به طور فزاینده ای مورد توجه و انتظار در تجربه کاربری قرار می گیرد. به عنوان مثال، مردم دوست دارند امتحان کنند و طرح هایی را ببینند که به آن ها اجازه می دهد فقط با بارگذاری تصویری از خود، مدل مو و لباس جدید را امتحان کنند.

اگر به عنوان مثال سایتی را در وردپرس ایجاد می کنید، می توانید افزونه Stackable را به ویرایشگر جدید Gutenberg Press اضافه کنید و عناصر تعاملی مانند بخش های آکاردئونی برای محتوای خود را داشته باشید. این یک روش آسان برای اضافه کردن عناصر تعاملی است.

 

کاربردپذیری

کاربردپذیری برای  تجربه کاربری و رابط وب سایت شما بسیار مهم است. اگر ممشتری های بالقوه شما نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، به احتمال زیاد وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

یکی از بهترین ابزارها برای افزایش کاربردپذیری، نقشه حرارتی مانند HotJar است. با استفاده از نقشه حرارتی، می توانید ببینید که کاربران شما روی چه قسمت هایی کلیک می کنند و از چه بخش هایی رد می شوند. مقدار داده ای که چنین ابزاری می تواند برای شما جمع آوری کند، شگفت آور است.

پس از داشتن این داده ها، می توانید سایت خود را دوباره و برای استفاده و  تجربه کاربری بهتر تنظیم کنید.

 

دسترس پذیری

دسترس پذیری به این معنی است که وب سایت شما برای طیف گسترده ای از افراد در دسترس است. روش های بسیاری وجود دارد که شما می توانید یک وب سایت را دسترس پذیرتر سازید، از جمله متن جایگزین برای تصاویر، ورودی صفحه کلید، و متن برای فایل های صوتی.

 

طراحی تجربه کاربری

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، رابط کاربری برای موفقیت شما در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل بسیار مهم است. با آشنایی با زمینه های مختلف تجربه کاربری، می توانید به طور سیستماتیک در ایجاد یک طراحی بهتر  تجربه کاربری برای مشتریان خود تلاش کنید.

Read More
ندا رحیمی ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

انواع تبلیغات و روش های متداول اجرای آن

تبلیغات تلاش برای تأثیرگذاری بر رفتار خرید مشتریان یا خریدارن است. در کسب و کار، هدف تبلیغات جذب مشتری های جدید از طریق تعیین بازار هدف و دستیابی به آن ها با یک کمپین تبلیغاتی مؤثر و کارآمد است.

 

بازار هدف

تعیین بازار هدف اولین گام مهم در هر کمپین تبلیغاتی است. شما باید مخاطبان هدف خود را قبل از اینکه بخواهید به آن ها دست یابید بشناسید. اگر مخاطبان هدف شما شهروندان سالخورده باشند، برای مثال یک شبکه تبلیغاتی مانند اینستاگرام انتخاب ضعیفی است. به همین ترتیب، نسل جدید بسیار کمتر روزنامه می خوانند.

تعریف بازار هدف شامل ایجاد مشخصات جمعیتی از مشتری های احتمالی با در نظر گرفتن معیارهایی از جمله سن، جنس، وضعیت تأهل، سبک زندگی، عادات خرید و غیره است.

همچنین بررسی سطح رقابت برای محصول یا خدمات خود با مخاطبان هدف نیز بسیار مهم است زیرا ممکن است نیاز به رقابت در قیمت و یا خدمات داشته باشید.

انواع تبلیغات

روش های تبلیغاتی متداول

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که به طور معمول توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد.

تبلیغات آنلاین: بازاریابی آنلاین شامل هزاران فرصت تبلیغاتی است، مانند:

  • وب سایت: می توانید تبلیغات خدمات و محصولات خود در سایر وب سایت ها قرار دهید.
  • صفحات وب کسب و کار: ایجاد و نگهداری یک وب سایت حرفه ای با توضیحات واضح از پیشنهادات تجاری برای ترافیک جستجو استفاده می شود.
  • ایمیل: خبرنامه های ایمیلی می توانند برای ارتباط با مشتریان موجود و انتقال اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید مفید باشند.
  • اینستاگرام: با ایجاد یک صفحه تجاری در اینستاگرام و استفاده از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات، از مزایای شبکه های اجتماعی استفاده کنید. مثلاً برخی از رستوران ها از اینستاگرام استفاده می کنند تا گزینه های جدید یا ویژه منو را تبلیغ کنند و بازخورد مشتریان را دریافت کنند.

 روزنامه ها: در حالی که این نوع تبلیغات در حال کاهش است، با این حال تبلیغات روزنامه ها هنوز هم می تواند راهی مؤثر برای دستیابی به مشتریان باشد.

تبلیغات پستی مستقیم: این نوع تبلیغات نیز می تواند بسیار مؤثر باشد. در صورت ارسال از طریق پست ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، اما حتی بدون داشتن لیست پستی، بروشورها، آگهی ها و غیره هنوز هم می توانند به طور مستقیم به محل سکونت ها و یا کسب و کارهای موجود در مناطق جغرافیایی هدف تحویل داده شوند. متأسفانه، آمار نشان می دهد که تقریباً نیمی از تبلیغات پستی مستقیم توسط گیرندگان خوانده نشده و دور انداخته می شوند.

شبکه های نمایش خانگی و رادیو: این کانال ها فرصت های ارزان قیمت تری را نسبت به تلویزیون، برای کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند.

تماس تلفنی: تبلیغات از طریق تلفن یا به صورت حضوری نیز می تواند به طرز شگفت آوری مؤثر باشد.

تبلیغات بر روی وسیله نقلیه (تبلیغات سیار): تبدیل خودرو به “موبایل بیلبورد” راهی عالی برای به حداکثر رساندن میزان نمایش و در معرض عموم قرار گرفتن کسب و کار است. تبلیغات بر روی وسایل نقلیه چشم گیر هستند و در یک منطقه بزرگ مترو بیش از یک میلیون بار در ماه دیده می شوند.

Read More
ندا رحیمی ۷ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

افزایش فروش با مشتریانی که پول کمتری خرج می کنند

در رکود اقتصادی، همسو بودن با خواسته های مشتری برای جلوگیری از کاهش میزان فروش و گرایش مشتری به سمت رقبا بسیار مهم است. رقابت بسیار سخت است، زیرا مردم نسبت به گذشته درآمد کمتری دارند. در این مقاله به نکاتی برای افزایش فروش حتی در شرایط سخت اقتصادی می پردازیم.

 

یک کسب و کار برای افزایش فروش باید هر کاری برای خدمت به مشتریان انجام دهد

خریداران خسته هستند. بسیاری از آن ها کار خود را از دست داده اند و یا کسب و کارشان تعطیل شده است.

به نظر می رسد نمایندگان فروش نسبت به خواسته های مشتری بی تفاوت هستند. کسب و کارها باید نمایندگان فروش را تشویق کنند تا واقعاً به آنچه مشتری ها می خواهند گوش دهند، حتی اگر آن ها نیازها و خواسته های خود را به وضوح بیان نکنند. یک فروشنده خوب باید فحوای کلام را دریافت کند و آنچه را که گفته نمی شود متوجه شود.

در حالی که محصولات عالی می توانند توجه مشتریان را به کسب و کار شما جلب کنند، نگرش شما تعیین می کند که آیا مشتریان از شما خرید می کنند یا خیر. در فروش، شما باید قبل از تمرکز روی فرآیند یا محصول، ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما و کارکنان دارای نگرش مثبت باشید.

خدمات مشتری خوب تفاوت بین نگه داشتن مشتریان فعلی و از دست دادن آن هاست، نه تنها مشتری حال حاضرتان را، بلکه با هر مشتری احتمالی آینده که یک مورد، تجربه بد خدمات مشتری را شنیده باشد. پیاده سازی نرم افزار CRM که سریعاً به انجام درخواست های مشتری و همین طور بهبود تجربه مشتری ها کمک می کند، ضروری است. راه حل هایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان نومانو دارای ویژگی هایی است که به سرعت عمل و به پاسخگویی به درخواست ها کمک می کند.

افزایش فروش هنگامی که مشتریان پول کمتری خرج می کنند

افزایش فروش نیاز به ارزش بلند مدت دارد

هر کارآفرینی درآمد تکراری را به فعالیت تجاری و داد و ستد یک باره ترجیح می دهد. بنابراین چرا ذهنیت فروش باید متفاوت باشد؟ یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ توسط گارتنر نشان داد که نسل هزاره به طور کلی نسبت به نمایندگان فروش شک دارند.

قابلیت اطمینان و اطلاعات دقیق محصول در تصمیم خرید بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر، احتمال دارد که مشتریان از یک نماینده با شهرت و اعتبار بیشتر خرید کنند. اطلاعات و داده های خود را از منابع معتبری مانند مطالعات جدید شرکت های مشاور جهانی یا دانشگاه های بزرگ دریافت کنید.

براساس نظرسنجی گارتنر در سال ۲۰۲۰، شک و تردید نسبت به ادعاهای یک فروشنده، شانس خرید مشتری را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. در نهایت این امر موجب عدم وفاداری مشتری می شود و عدم وفاداری مشتری بدان معنی است که آن ها به راحتی می توانند به سمت یک رقیب تغییر جهت دهند.

بنابراین، نمایندگان فروش باید با کمک به مشتریان در یافتن آنچه مورد نیازشان است، اعتماد مشتری ها را به دست آورند. علاوه بر دریافت بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کارتان، اینفلوئنسرها نیز ممکن است بعد از ایجاد شهرت محکم برای کمک به مشتریان، برند شما را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.

 

برای افزایش فروش، پیگیری کنید

در نهایت هیچ چیزی مانند پیگیری های خوب قدیمی تأثیرگذار نیست. در حال حاضر به دلایل زیادی مشتری ها خرید نمی کنند، حتی اگر به یک کالا یا خدمات علاقه مند باشند. آن ها ممکن است در حال حاضر درگیر باشند، وقت کافی نداشته باشند، نیاز به تأیید رئیس داشته باشند، پول کافی نداشته باشند یا اولویت های دیگری داشته باشند. با این حال، یک فروشنده خوب هنگامی که زمان مناسب است و معامله را تضمین می کند، با یک مشتری دوباره ارتباط برقرار می کند.

طبق گفته Marketing Donut، تنها ۲ درصد از فروش ها در اولین جلسه صورت می گیرند و مشتری ها قبل از خرید محصول یا خدمات، چهار مرتبه پاسخ منفی می دهند. پیگیری بسیار مهم است. بسیاری از مخالفت ها سطحی هستند. و بسیاری از افراد در حال حاضر تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیاورند از آنچه می خواهند مطمئن نخواهند بود. یک “نه” اغلب شما را یک قدم به “بله” نزدیک می کند، خصوصاً برای مشتریانی که به مرحله خرید بسیار نزدیک هستند.

Read More
ندا رحیمی ۶ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نگرش شما چگونه می تواند فروش شما را افزایش دهد

در حالی که محصولات عالی می توانند توجه مشتریان را به کسب و کار شما جلب کنند، نگرش شما تعیین می کند که آیا مشتریان از شما خرید می کنند یا خیر. در فروش، شما باید قبل از تمرکز روی فرآیند یا محصول، ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما و کارکنان دارای نگرش مثبت باشید.

 

بگذارید نمونه ای از یک نگرش عالی و مثبت را با شما در میان بگذاریم. گرنت کاردون (Grant Cardone) کارآفرین و فعال در زمینه املاک و مستغلات و نویسنده کتاب پرفروش قانون ۱۰ برابر، تجربه خود از این موضوع را بیان می کند: “من یک ژاکت زیبا پشت ویترین یک فروشگاه دیدم و آنقدر شیفته آن شدم که داخل فروشگاه رفتم تا به آن نگاهی دقیق تر بیندازم. از فروشنده قیمت را پرسیدم، او حین اینکه قیمت را به من می گفت کمکم کرد ژاکت را بپوشم. با تحسین زیبایی آن ژاکت،گفتم که قیمتش بالا است و اضافه کردم که به آن نیازی ندارم. فروشنده با لبخند به من گفت: هیچ کس به دلیل این که به این ژاکت نیاز دارد آن را خریداری نمی کند. آن ها آن را می خرند زیرا زیبا است و باعث می شود احساس خوبی داشته باشند.”

توانایی مثبت بودن در هر زمانی چیزی است که در پایان به شما اطمینان می دهد که برنده هستید. وقتی مثبت باشید، افراد به سمت شما جذب می شوند. در ادامه به چند پیشنهاد مفید برای داشتن یک نگرش مثبت می پردازیم:

چگونه نگرش شما می تواند فروش شما را افزایش دهد

  1. ابتدا معامله را تجسم کنید. شما باید مشتری را در حال خرید محصول خود ببینید قبل از اینکه او این کار را انجام دهد. فروش با شما شروع می شود، نه با آن ها. این را قبل از اینکه در مقابل مشتری قرار بگیرید به خودتان یادآوری کنید. راهی که می توانید این کار را انجام دهید صحبت از نظر زمان است، نه اگر. مثلاً به جای اینکه بگویید اگر این محصول را خریداری کنید این مزایا را برای شما به ارمغان خواهد آورد بگویید، زمانی که این محصول را خریداری کنید، به این مزایا دست خواهید یافت.

 

  1. از تجربه پیشین خریدار در گذشته مطلع شوید. این کار همیشه منجر به درک شما از اینکه چطور می توان مشتری احتمالی خود را به یک خریدار تبدیل کرد می شود. مثلاً از او بپرسید آخرین باری که آن محصول را خریداری کرده چه زمانی بوده و هر بار که آن محصول را خریده چه ویژگی ای از آن را دوست داشته و از کدام ناراضی بوده است.

 

  1. هر مشتری را مانند یک میلیونر ببینید. با مردم مانند میلیونرها رفتار کنید. با این کار آن ها نیز مانند میلیونرها رفتار خواهند کرد. این کار را بدون توجه به نحوه عملکرد مشتری انجام دهید. فرض کنید یکی از مشتری های شما در شهر دیگری زندگی می کند و احساس می کند طی کردن مسافت برای آن خرید آن محصول یا سرمایه گذاری در شرکت شما، وقت تلف کردن است. با او مانند یک میلیونر رفتار کنید و به او بگویید که می خواهید نزد او بروید و او را ببینید. 

 

هیچ چیز در زندگی به اندازه داشتن و حفظ نگرش مثبت برای شما پاداش به ارمغان نمی آورد. مردم از شما به خاطر اینکه چقدر درآمد کسب می کنید یا موفق هستید یاد نمی کنند، بلکه به خاطر نوع نگرش شما و احساسی که در دیگران به وجود می آورید یاد می کنند. نگرش و توانایی شما برای ایجاد تأثیر مثبت بر روی نگرش دیگران نه تنها بر فروش شما بلکه در هر مرحله از زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت.

Read More
ندا رحیمی ۴ مرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه