۵ مزیت بازاریابی ویدئویی

در دنیای پرشتابی که در آن زندگی می کنیم، یافتن روش های جدید و منحصر به فرد برای مطرح و متمایز کردن محصول یا خدمات در میان بازاریابانی که برای توجه مشتریان بالقوه شما تلاش می کنند، امری حیاتی است. در بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی مفهوم جدیدی نیست، اما مطمئناً اثبات شده است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، بخشی قدرتمند و مؤثر در استراتژی بازاریابی است. 

در دنیای امروز، مردم اغلب ترجیح می دهند یک فیلم دو دقیقه ای تماشا کنند تا اینکه ۱۵ دقیقه برای خواندن همان اطلاعات صرف کنند.

اگر تا به حال اقدامی برای بازاریابی ویدئویی انجام نداده اید، الان وقت آن است! و اگر به تعدادی دلایل قانع کننده تر نیاز دارید، این ۵ مزیت اصلی بازاریابی ویدئویی را بررسی کنید.

 

  1. بازاریابی ویدئویی نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

تولید ویدئو باید به عنوان یک سرمایه گذاری دیده شود. طبق گفته HubSpot، وجود فیلم در یک صفحه فرود می تواند نرخ تبدیل را %۸۰ افزایش دهد! تماشای یک مجری توانا در ویدئو به جای خواندن اطلاعات مشابه، می تواند بر رفتار خرید تأثیر بگذارد و بازدید کننده را ترغیب کند که به یک مشتری بالقوه تبدیل شود (یا یک مشتری بالقوه به یک مشتری تبدیل شود!). انتقال احساسات از طریق فیلم ابزاری قدرتمند برای فروش است!

 

  1. فیلم یک گزینه عالی برای کمپین های بازاریابی ایمیلی شماست.

همه ما حجم زیادی از ایمیل ها را دریافت می کنیم و اینکه شخصی بخواهد ایمیل شما را باز کند یک چالش فزاینده است. تنها استفاده از کلمه ویدئو در قسمت subject line می تواند نرخ باز کردن ایمیل را افزایش دهد و نرخ لغو اشتراک را کاهش دهد. در بازاریابی ایمیلی ویدئو در یک ایمیل منجر به افزایش %۳۰۰-۲۰۰ در نرخ کلیک می شود، این یک آمار حیرت آور و جالب توجه است. اما در اکثر موارد، نمی توانید انکار کنید که تماشای فیلم آسان تر از نشستن و خواندن متن است، درست است؟ به ویژه اگر نشان می دهید که نحوه استفاده از محصول شما به چه صورت است یا چیزی را بیان کنید که از طریق نوشتاری امکان بیان آن با همان میزان تأثیرگذاری نیست، بسیار مؤثر خواهد بود.

5 مزیت بازاریابی ویدئویی

  1. موتورهای جستجو عاشق فیلم هستند.

موتورهای جستجو به دنبال محتوایی هستند که بینندگان را  جذب کند. اگر ویدیوی خود را در YouTube و همچنین وب سایت خود قرار دهید، قابلیت مشاهده و نمایش آن در جستجو بسیار افزایش می یابد. اگر فیلم خود را از طریق شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید، احتمال دیده شدن شما در جستجوها بسیار بالا می رود.

 

  1. فیلم باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود.

ویدئو بهترین روش برای ایجاد هویت برای شرکت و برند شما است و به شما این امکان را می دهد که با بیننده خود ارتباط برقرار کنید و اعتماد او را جلب کنید. %۹۰ کاربران می گویند فیلم های محصول در روند تصمیم گیری مفید هستند. هر چه فیلم های بیشتری برای کمک به آموزش و آگاهی دادن به مشتریان خود داشته باشید، بیشتر بر این اساس اعتماد ایجاد خواهید کرد. و این اعتماد با فروش پاسخ داده می شود.

 

  1. ویدئو افراد را ترغیب به اشتراک گذاری می کند.

عصر حاضر، عصر ویدئو های ویروسی یا وایرال ویدئو است. %۹۲ از افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند فیلم ها را با دیگران به اشتراک می گذارند. می توانید از این فرصت استفاده کنید و نشان دهید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد.

Read More
ندا رحیمی ۲۸ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

اهمیت سئو برای کسب و کارها

در عصر دیجیتال امروز، تعداد کمی از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که برای کسب و کارهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ – تقریباً در تمام صنایع مفید است. و این تاکتیک، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. درباره سئو و مزایای آن مطالب زیادی نوشته شده است، اما امروز دلایلی را بیان خواهیم کرد که نشان دهیم SEO تنها یک اقدام مناسب نیست بلکه برای تمام کسب و کارها یک ضرورت است.

به بیان ساده، سئو در واقع روشی است برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، دارای رتبه بالاتری است و بنابراین توسط گروه وسیع تری از مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی دیده می شود. بهترین اتفاق این است که این مهم بدون نیاز به بودجه زیادی حاصل شود.

هیجان انگیز به نظر می رسد، این طور نیست؟

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد برای این که چرا هر کسب و کاری باید در سئو سرمایه گذاری کنند.

 

افزایش شانس دیده شدن

با کار مناسب در زمینه سئو، همراه با به روزرسانی های منظم و پست های مناسب، می توانید شانس دیده شدن خود را بیشتر کنید تا توسط مشتریان بالقوه گسترده ای دیده شوید و فرصت ارزشمند جذب آن ها و تبدیلشان به مشتریان بالفعل را به دست آورید. در هر ثانیه به طور متوسط ​​۶۳۰۰۰ جستجو در Google انجام می شود و این احتمال وجود دارد که در آینده با افزایش وابستگی به رسانه های دیجیتال و بازاریابی دیجیتال این میزان جستجو باز هم افزایش یابد.

 

افزایش بازدید از وب سایت

افزایش بازدید نتیجه مستقیم، انتخاب و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب خواهد بود. کلمات کلیدی شاخص خوبی برای هدف کاربر از جستجو هستند، و هنگامی که وب سایت شما در نتایج جستجو در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد، به شما اعتبار بسیار بیشتری نسبت به نتایجی که بعد از شما قرار دارند می دهد. نتایج جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب سایت است.

اهمیت سئو برای کسب و کارها

شناخت بهتر مشتریان با سئو

با افزایش بازدیدها و با استفاده از تجزیه و تحلیل سایت، شما درک بهتری از مشتری های خود به دست خواهید آورد – چه چیزی آن ها را به سمت سایت شما سوق می دهد، آن ها کدام بخش از سایت شما را دوست دارند و پس از حضور در آن بخش از سایت چه رفتاری دارند؟ این ها اطلاعاتی بیش از آمار جمعیتی مانند جنسیت، سن و مکان در اختیار شما قرار می دهند. درک بهتر مشتریان تان به شما کمک می کند تا محتوای خود را طوری انتخاب کنید که برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته باشید، و در بعضی موارد، حتی به شما کمک می کند تا محصولات و طراحی خدمات خود را تغییر دهید.

 

افزایش نرخ بازگشت سرمایه (RoI)

سئو نه تنها در ایجاد اعتبار و اعتماد بسیار مؤثر است، بلکه مشتری احتمالی را به مشتری بالقوه تبدیل می کند و اگر آن ها به خوبی مورد توجه قرار گیرند، آن مشتری های بالقوه را به فروش تبدیل می کند. و این امر هیچ تفاوتی با این که یک فروشنده بسیار توانا و تأثیرگذار استدلال قانع کننده ای را در مورد انتخاب برند شما به جای سایر رقبایتان ارائه دهد، ندارد. برخلاف سایر استراتژی های بازاریابی که در نهایت پس از تخصیص بودجه سنگین منتهی به نتایج کوتاه مدت می شود، نتایج حاصل از سئو بلند مدت و بسیار تأثیرگذار هستند.

 

کمک به بهبود تجربه کاربری با سئو

یک تجربه کاربری عالی، نقش مؤثری در سئو دارد و اکثر موتورهای جستجو قادر به تشخیص آن هستند. یک مثال متداول، ساختاردهی محتوای شما برای امکان پاسخگویی به سؤالات جستجوی مستقیم و پاسخ های برجسته (featured snippet) است، این پاسخ ها قبل از نتایج جستجو و در بالای صفحه، نمایش می یابد. سئو به شما این اطمینان را می دهد که در زمینه تجربه کاربری از رقبایتان پیشی بگیرید، که این به نوبه خود باعث حفظ یا بهبود رتبه سایت شما می شود و به شما کمک می کند تمام مزایایی را که در بالا به اشتراک گذاشتیم را درک کنید.

Read More
ندا رحیمی ۲۸ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۴ راهکار برای ارتقاء سرویس خدمات به مشتری

گزارش جهانی شرکت اکسنچر (Accenture) یک نظرسنجی از رضایت مشتری در سال ۲۰۰۸ نشان داد که  قیمت کالا دلیل اصلی عدم رضایت مشتری نیست بلکه خدمات رسانی ضعیف است. طبق تحقیقات شرکت گارتنر، ۸۹٪  از شرکت ها، بر اساس تجربه مشتری رقابت می کنند. خدمات رساندن به مشتری، رگ حیاتی شرکت است. محصولی عالی ارائه دهید و یا تخفیف های جذاب، اما رمز موفقیت در تجارت توسط خدمات به مشتری  مشخص می شود.

جالب است بدانید که مدیرعامل سایت تجارت الکترونیک زاپوس (Zappos) تأکید می کند که مشتری ابتدا با گفتن جمله ی”زاپوس شرکتی مشتری مدار است که اتفاقا کفش می فروشد.” ماهیت خدمات خوب به مشتری و ارائه تجربه ای عالی با آن ها را بیان می کند؛ یعنی همان رابطه ای که مشتری از طریق آن احساس بهتر بودن کند.  هر روشی که شما برای خدمات مشتری دنبال کنید، تعیین کننده توان جلب رضایت و حفظ آن خواهد شد یا خیر. چون هزینه جذب مشتری جدید ۶ الی ۷ برابر بیشتر از نگهداری آن است.

 

خدمات به مشتری چیست؟

 

خدمات به مشتری یعنی پشتیبانی شما از خرید و استفاده ی محصولات است. خدمات کمک می کند که مشتریان تجربه ای آسان و لذت بخش از شما داشته باشند. ارائه خدمات به مشتریان در صورتی مهم است که بخواهید مشتری خود را حفظ و تجارت خود را رونق دهید. خدمات به مشتری فعلی فراتر از پشتیبانی تلفنی سنتی است و از طریق ایمیل، وب، پیام کوتاه و رسانه های اجتماعی در دسترس است. بسیاری از شرکت ها پشتیبانی آنلاین را نیز ارائه می دهند، بنابراین مشتریان می توانند پاسخ های خود را در هر زمان از شبانه روز پیدا کنند. این بخش مهمی از وعده برند شما به مشتریان است.

در این مقاله، ما چهار راهکار برای ارتقاء سرویس خدمات مشتری را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید در ارائه سطح بالایی از رضایت، نگهداری و خدمات  بیش از حد انتظار مشتری، موفق باشید.

 

۱.ارتقاء سرویس خدمات مشتری با مشتری داخلی شما شروع می شود.

هنگامی که به بهبود خدمات مشتری داخلی اهمیت می دهید، به طور غیرمستقیم در ارتقا خدمات مشتری های شرکت کمک می کنید. مشتری داخلی یکی از مشهورترین مفاهیم در تجربه کاربری مدرن است. مشتریان خارجی کسانی هستند که کسب و کار شما را به عنوان ارائه دهنده چیزی که می خرند می بینند، در حالی که مشتریان داخلی درگیر آن هستند.مشتری داخلی که ارتباط مستقیمی با شرکت دارد و معمولا ذینفعان، کارمندان و سهامداران و همچنین این تعریف شامل طلبکاران و سرمایه گذاران هم می شود.

محیط کار باید نیازهای کارمندان را برآورده کند و مطابق با خواسته های آنها در همه سطوح باشد. وفتی که با کارمندان خود رفتار ناخوشایندی داشته باشید، فضای کار در شرکت منفی می شود و کارمندان شما فقط برای حفظ شغل خود عملکرد لازم را انجام می دهند و بعید است قدم دیگری برای انجام کارهای خلاق بردارند و از مشتریان خارجی خود مراقبت کنند.

کارمندان چهره واقعی هر شرکتی هستند. مشتریان هنگام جستجو در محصولات، خرید و یا بخش شکایات با آنها ارتباط برقرار می کنند. یک تجربه داخلی و عالی مشتری به نگرش مثبت نسبت به مشتریان خارجی تبدیل می گردد و با دیدن کارمندان با فضای دوستانه بیشتر احساس راحتی می کنند تا حرف زدن کارمندان پشت سر شما.

 

۲ – خدمات مشتری فقط یک بخش در شرکت نیست.

رضایت مشتری از این جهت مهم است که به صاحبان مشاغل، بازاریابی، و تجارت با شرکت شما را ارائه می دهد. از طرف دیگر عصبانیت مشتری می تواند به اعتبار یک شرکت آسیب برساند، ۹۵٪ از مشتریانی که تجربه منفی داشته اند، این موضوع را حداقل به یک نفر دیگر گفته اند. بنابراین صحبت های منفی به سرعت در مورد شرکت گسترش می یابد. فقط خدمات خوب به مشتری  است که می تواند اوضاع را برطرف کرده و موجب ایجاد فرهنگ خدمت به مشتری شود.

شما باید کل تیم خود را در ساخت این فلسفه شرکت دهید، نه فقط کارکنان خط مقدم، زیرا همه کارکنان صرف نظر از نقش شغلی آن ها، موظف هستند در پشتیبانی مشتری کمک کنند. با توجه به اینکه همه افراد شرکت مستقیم یا غیرمستقیم بر مشتریان تأثیر دارند، خدمات رساندن به مشتری باید وظیفه همه و منحصر به یک بخش نباشد. بنابراین هر تیم کاری می تواند در ارائه پشتیبانی و حل مشکلات پیش روی مشتریان مشارکت کند.

شناخت مشتریان به شما کمک می کند مشتریانی را که مایلند برای محصول یا خدمات شما هزینه کنند، هدف قرار دهید. این یک روش بسیار مؤثر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان و ایجاد کسب و کار است. اگر بازار هدف خیلی گسترده ای را در نظر بگیرید یا خیلی دیر متوجه شوید که مشتری کافی برای محصول یا خدمات شما وجود ندارد، منابع را هدر خواهید داد.

 

۳- دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری

رضایت مشتری بهترین شاخص برای خرید محصول و خدمات شما است که نتیجه آن افزایش میزان نگهداری مشتری است. با رسیدن به این سطح از خدمات، مشتریان باز می گردند و هزینه بیشتری را برای محصولات و خدمات شما خرج می کنند. آنها شما را به اعضای خانواده و دوستان معرفی و خرید از شما را توصیه می کنند.

شما باید بدانید که بهترین روش ها برای دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری چیست. آموزش کارکنان برای کسب مهارت های لازم و رفتار با مشتری، نقش اساسی در حفظ سطح بالایی از رضایت آن را دارد.  مثل کار بر روی بهبود محصول یا خدمات براساس گزارش مشتری و ارائه خدمات پیگیری همچون خدمات پس از فروش و تمرکز بر ارائه راهکارهایی که وضعیت مشتری را بهتر و بهتر کند.

دستیابی به سطح بالاتری از رضایت مشتری فقط درمورد چیزی که برای مشتریان فعلی خود به دست می آورید نیست بلکه برای مشتریان بالقوه نیز هست. به دنبال سطحی از خدمات باشید که مشتریان بالقوه شما به آن عادت کرده اند و بررسی کنید که چگونه می توانید به طور مرتب انتظارات آن ها را بهبود و رضایت آن ها را به مرور زمان بدست آورید.

 

۴- از آخرین فن آوری روز دنیا در خدمات مشتری استفاده کنید.

ارتقاء سرویس خدمات مشتری نیاز به توجه صحیح و شناسایی استراتژی بازاریابی دارد که شامل استفاده بهینه از فناوری در مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. روش های خدمات مشتری به سرعت در حال به روزرسانی است و برای اطمینان از برقراری ارتباط سریع و ایده آل با مشتریان باید همگام با توسعه باشند.

در گذشته تلفن ابزاری بود که در خدمات مشتری و ارتباطات استفاده می شد که بعد آن پست الکترونیکی ظاهر و ابزارهای جدید خدمات مشتری را توسعه داد. به عنوان مثال شرکت ها از شبکه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان به طور منظم و مکرر، تبادل نظرات، ایده ها و درگیر کردن مشتریان در فعالیت های مختلف تجاری مانند: مسابقات، پیشنهادات و تخفیف ها.

همچنین داشتن یک سیستم گفتگوی زنده در وب سایت شما می تواند یخ شکنی و موانع مشتری را برطرف کند. ابزارهای گفتگوی زنده پاسخ های سریع و دقیق را مستقیم و از طریق منبع به شما ارائه می دهند و بلیط های پشتیبانی فنی امکان خدمات سریع به مشتری را فراهم می کند.

برنامه های تلفن همراه ابزاری مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند زیرا به آنها کمک می کند تا معاملات را به راحتی انجام داده و به مشتریان امکان خرید، روش های پرداخت، بازگرداندن کالا، کسب امتیاز وفاداری و…  را می دهد. ارتقا سرویس خدمات مشتری، رمز جلب رضایت، حفظ و کسب وفاداری آن ها در طولانی مدت است. همچنین به دست آوردن مشتریان جدید به ایجاد شهرت، افزایش فروش و سودآوری کمک می کند.

آیا ایده های دیگری برای ارتقاء خدمات به مشتری دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

Read More
یحیی عبیاوی ۲۷ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Marketing segmentation

چگونه مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنیم

تعریف مخاطب هدف معمولاً اولین و ضروری ترین قدم برای موفقیت هر کسب و کاری است.  این جمله که “همه مخاطب من هستند” پاسخ درستی نیست! انتخاب مخاطب هدف مناسب، شما را در مسیر تعامل با مشتری ها، رشد کسب و کار، فروش حداکثری و در نهایت موفقیت قرار می دهد.

با این حال، اگر مخاطب هدف را اشتباه انتخاب کنید، ممکن است هزینه و زمان زیادی را صرف هدف غلط کنید. امروز، شما را از طریق سؤالاتی که هر تبلیغ کننده و مدیر کسب و کاری، برای انتخاب مخاطب مناسب باید از خود بپرسد راهنمایی می کنیم.

 

مخاطب هدف کیست؟

مخاطب هدف گروهی از افرادی است که شما آن ها را به عنوان مشتری احتمالی کسب و کار خود شناسایی کرده اید. این گروه بخشی از کل مصرف کنندگان است که شرکت شما تصمیم می گیرد اقدامات بازاریابی تان را به سمت افزایش آگاهی از محصولات یا خدمات شما سوق دهد.

هدف یک بازار هدف، شناسایی گروهی از افرادی است که کسب و کار شما با آن ها ارتباط برقرار خواهد کرد.

مخاطبان هدف ویژگی های جمعیت شناختی مشابه دارند، این ویژگی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سن
  • جنسیت
  • موقعیت مکانی
  • تحصیلات
  • اهداف
  • وضعیت اقتصادی اجتماعی
  • علاقه مندی ها

به بیان ساده تر، شما می خواهید گروهی را انتخاب کنید که احتمالاً مایل به خرید خدمات و محصولات شما هستند.

تحقیقات بازار، بهترین راه برای شناخت مخاطب هدف می باشد. زمانی که مخاطب هدف کسب و کار خود را بخوبی بشناسید، می توانید استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را در جهت رفع نیازهای آن ها و بدست آوردن اعتمادشان به بهترین نحو تدوین و اجرا نمایید.

۶ سؤال برای انتخاب مخاطب هدف

این بخش را با دقت مطالعه کنید. روی هر سؤال مکث کنید و کاملاً به آن فکر کنید، و پاسخ هایتان به هر سؤال را یادداشت کنید.

در پایان این مقاله، باید درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید!

 

۱. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

اولین و احتمالاً واضح ترین سؤالی که از خود می پرسید این است که “مشتری من کیست؟” شروع به تهیه لیستی بلند از افرادی کنید که فکر می کنید به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند. بعداً می توانید این لیست را محدودتر کنید. این بخش تنها برای این است که شما شروع به فکر کردن در مورد مخاطبان خود کنید.

یک راه عالی برای شروع این کار، بررسی شبکه های اجتماعی است. درباره اینکه چه کسی پست های شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند، آن ها را لایک می کند، به اشتراک می گذارد و برایشان کامنت می گذارد، کمی تحقیق کنید. خود را تنها محدود به اینستاگرام نکنید، حساب های لینکدین، یوتیوب و توئیتر را نیز بررسی کنید.

اکثر افراد پروفایل عمومی دارند، به این معنی که می توانید روی اکانت آن ها کلیک کنید و درباره ی آن ها و علایق شان بیشتر بدانید. با انجام این کار درباره فالوورهای خود، می توانید صفات مشترک بین آن ها را که می تواند به شما در انتخاب مخاطب هدف کمک کند ببینید.

 

 

۲. کجا بیشتر فعال هستند؟

در برخی موارد، مخاطب هدف شما ممکن است از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند، یا ممکن است حساب کاربری داشته باشند اما در آن فعال نباشند. اما همه در جایی فعال هستند، همه ما به اطلاعات احتیاج داریم. کسب اطلاعات می تواند از طریق وب، رادیو، تلویزیون یا به صورت حضوری باشد.

شناسایی کانال های ارتباطی مخاطبتان، به شما این امکان را می دهد تا رویکرد تبلیغاتی خود را متناسب با هدف قرار دادن مخاطب هدف خود به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که با مشتریانتان در “دنیای” آن ها و با “زبان” آن ها ارتباط برقرار کنید و احساس اعتماد بیشتری ایجاد کنید.

به رفتار مشتری فعلی خود نگاه کنید تا درک عمیق تری از مخاطب هدف خود داشته باشید. سؤالات خود را در مورد علایق مخاطب هدف خود، الگوهای استفاده از بازاریابی محتوا، روش ها و وسایل دستیابی به انواع مختلف محتوا، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مورد علاقه آن ها، بیان کنید.

داشتن یک پلتفرمی یکپارچه تحت عنوان سیستم مدیریت تولید محتوا (Content Creation Management System) با در نظر گرفتن تمام فرآیندهای موجود در تولید انواع محتوا به مستند سازی بازاریابی محتوای شما کمک بسزایی می کند.

چگونه مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنیم

۳. بزرگترین مشکلات و مهمترین خواسته های  مخاطب هدف چیست؟

بسیاری از ما محصولی را تولید می کنیم که معتقدیم جهان را تغییر می دهد، مشکلات بزرگی را حل می کند … و بعد معلوم می شود که یک مشکل واقعی نبوده است.

برای اینکه واقعاً یکی از مشکلات و خواسته های مهم مخاطب هدف خود را پیدا کنید، باید خود را جای آن ها بگذارید!

شناسایی مشکلی که با آن رو به رو هستند می تواند فرصتی خارق العاده برای تولید یک محصول یا راه اندازی یک کسب و کار جدید ایجاد کند اما شما باید از واقعی بودن مشکل اطمینان حاصل کنید. با مشتریان احتمالی خود صحبت کنید و داده های مربوطه را بررسی کنید تا فرصت های واقعی کسب و کار آشکار شود.

 

۴. کسب و کار شما چه مزیتی برای  مخاطب هدف فراهم می کند؟

اکنون وقت آن است که به خود و کسب و کارتان فکر کنید. چه مزایایی برای مخاطب هدف خود در نظر گرفته اید؟ پیشنهاد و گزارش ارزش شما چیست؟

به پاسخ های خود به سؤال شماره ۳ نگاه کنید. آیا مشکلی را شناسایی کردید که کسب و کار شما می تواند آن را حل کند؟ همه ما به دنبال یک زندگی راحت تر و با کیفیت تر هستیم و همه خواهان راه حلی برای مشکل خود هستند.

 

به رقبای خود نگاه کنید و ببینید چه چیزی در اختیار مشتریان قرار می دهند. اگر بتوانید پیشنهادات آن ها را اصلاح کرده و بهبود ببخشید یا محصول، خدمات یا حتی خدمات مشتری بهتری ارائه دهید، برای شرکت خود یک مزیت رقابتی ایجاد کرده اید!

 

۵. چه چیزی بر مشتریان شما تأثیر منفی می گذارد؟

برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید باید بررسی کنید که مخاطبان شما چه چیزی دوست ندارند و چه کاری نباید انجام دهید.

با شناسایی آنچه مشتری های شما دوست ندارند، متوجه می شوید که باید از چه چیزهایی اجتناب کنید و از چه رویکردهایی استفاده نکنید. این امر به شما درک بهتری از آن ها می دهد و به شما این امکان را می دهد که توجه آن ها را به روش صحیح جلب کنید.

 

۶. به چه کسانی اعتماد دارند؟

در دنیای تجارت امروز، اعتماد همه چیز است. مردم تقریباً بیشتر از قیمت به بررسی و بازخوردهای محصولات شما اهمیت می دهند. اگر کسب و کار شما از مشتریان بازخورد مثبت دریافت کند، می تواند شهرت و اعتبار کسب کند.

بدانید مخاطب هدف شما به چه برندها و کسب و کارهایی اعتماد دارد و از آن ها خرید می کند. با بررسی مدل کسب و کار آن ها می توانید کسب و کار خود را متناسب با این رویکرد تطبیق دهید.

 

اهمیت انتخاب بازار هدف مناسب

انتخاب بازار هدف مناسب برای موفقیت کسب و کارتان بسیار مهم است. اگر مانند بسیاری از افراد این کار را اشتباه انجام دهید، ممکن است وقت و هزینه ارزشمندی را صرف تعیین مخاطب هدف درست هدر دهید.

انتخاب درست به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را اصلاح کنید، استراتژی بازاریابی خود را کامل کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید! و زمینه توسعه کسب و کار و بررسی بازارهای جدید را برای شما فراهم می کند.

 

نتیجه

می توانید با بررسی این ۶ سؤال ساده از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارهای قبل از شما مرتکب شده اند اجتناب کنید.

اگرچه ممکن است این کار در آغاز آسان به نظر برسد، اما صرف کمی وقت و شناسایی صحیح مخاطب هدف می تواند برای موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم باشد.

انتخاب مخاطب هدف مناسب تنها شروع کار شماست، در مرحله بعدی باید یک استراتژی بازاریابی مؤثر ایجاد کنید.

Read More
ندا رحیمی ۲۶ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

اهمیت تولید ویدئو برای تجارت الکترونیک

ما می دانیم که تولید  ویدئو  با کیفیت مناسب برای سایت تجارت الکترونیک کاری دشوار است. تجهیزات گران هستند و حتی هزینه ی متخصصانی که می دانند چگونه از آن تجهیزات استفاده کنند بیشتر است. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک برای انجام کار خود، تنها به عکس ها اکتفا می کنند.

 

آمار مربوط به بازاریابی ویدئویی نشان می دهد که ویدئو گزینه ای است که می تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. مطمئناً، ابتدا باید پول زیادی را برای این کار سرمایه گذاری کنید، اما نتایج آن چیزی بیش از آنچه که تصورش را می کنید است.

در ادامه به آمار فروش محصولات ویدئویی که بازاریابان باید از آن مطلع باشند می پردازیم:

 

  1. ویدئو اولین نوع محتوایی که توسط بازاریابان برای فروش محصولات و خدمات استفاده می شود.

در گزارش بازاریابی ای که توسط HubSpot انجام شده، بازاریاب های مورد بررسی، گفتند که ویدئو بهترین نوع محتوایی است که در استراتژی بازاریابی محتوای آن ها تولید شده است.

 

  1. بیش از نیمی از بازاریابان در ویدئو مرتبط با محصول، سرمایه گذاری می کنند.

همچنین در این گزارش مشخص شد که تقریباً یک چهارم بازاریابان در ویدئوهای تبلیغاتی محصول سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که نزدیک به یک پنجم آن ها در نسخه های نمایشی و دموی محصول سرمایه گذاری کرده اند.

 

  1. ۷۳% بازدید کنندگانی که فیلم های محصول را تماشا می کنند، خریدی را انجام می دهند.

آیا می دانید در صورت ساخت ویدئو برای محصولاتتان، احتمال فروش آن ها افزایش می یابد؟ دلایل بسیار زیادی برای این امر وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با این حال، مهمترین نکته این است که فیلم ها برای محصولات شما باعث انجام خریدهای بیشتر و در نتیجه افزایش فروش می شود. این واقعاً بزرگترین و مهمترین آماری است که شما به آن نیاز دارید تا متوجه اهمیت بازاریابی ویدئویی شوید.

اهمیت تولید ویدئو برای تجارت الکترونیک

  1. ۹۲% بازاریابانی که از ویدئو استفاده می کنند می گویند که این بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آن ها است

با توجه به نظرسنجی ای که در مورد ترفندهای ویدئویی توسط  Wyzowl Survey در اواخر سال ۲۰۱۹ انجام شده، تعداد بازاریابانی که از بازاریابی ویدئویی استفاده می کنند نسبت به سال ۲۰۱۵ از ۷۸ درصد به ۹۲  افزایش یافته است. با وجود چنین آماری، تقریباً هیچ شکی نیست که از دید بازاریاب ها بازاریابی ویدئویی با ارزش است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

 

  1. ۷۱% از مصرف کنندگان ویدئو را به سایر محتواهای بازاریابی ترجیح می دهند.

هنگامی که مصرف کنندگان احساس کنند کالاهایی که می فروشید را درک می کنند، بیشتر احتمال دارد که پول خود را برای خرید محصول شما هزینه کنند. ویدئو بسیاری از سردرگمی های مربوط به درک و آگاهی از محصول را از بین می برد. این همان چیزی نیست که بازاریابی شما به دنبال آن است؟ پاسخ به سؤالات با محتوای با کیفیت.

 

  1. ۸۷% نسل جدید ویدئوها یا تبلیغاتی را ترجیح می دهند که کسی در آن راجع به یک محصول صحبت می کند.

نسل جدید به دنبال تبلیغات مبتنی بر ویدئو، نمایش نسخه ی نمایشی و دمو، آموزش، نمایش اینترنتی باز کردن بسته و جعبه گشایی و یا بررسی های ویدئویی از اینفلوئنسرها هستند تا ببینند محصول چگونه کار می کند و در زندگی واقعی چگونه هستند.

 

  1. ۵۵% از مصرف کنندگان از ویدئوها برای تصمیم گیری های مربوط به خرید استفاده می کنند.

در حالی که نسل زد برای بررسی و تحقیق در مورد محصولات به شدت به ویدئوها متکی هستند، سایر گروه های سنی نیز تفاوت چندانی با آن ها ندارند. براساس داده های سال ۲۰۱۹ گوگل، بیش از نیمی از افراد در تمام گروه های سنی از ویدئو برای تصمیم گیری در زمینه خرید استفاده می کنند.

 

در نهایت، ویدئوهای معتبر می توانند منجر به اعتماد بیشتر شوند. با تهیه ویدئوهای محصول، شما به خریداران اطلاعات با کیفیتی ارائه می دهید. آن ها درک مناسبی از محصولاتی که سفارش می دهند دارند و از خرید خود راضی تر هستند. با هر معامله عالی ای که انجام می دهید، اعتماد و اطمینان بیشتری ایجاد می کنید. 

 پلتفرم تولید محتوای ویدئویی شما بعدتر می تواند با توجه به بازخوردها و نحوه دسترسی آنها به مطالبتان، تغییر کند.

 

تولید یک ویدئو جذاب برای محصول

مصرف کننده ای که به کسب و کار شما اعتماد دارد، ارزش سرمایه گذاری شما در تولید ویدئو محصول را دارد، این طور نیست؟

اگر آمار فوق شما را مجذوب خود کرده است و آمادگی سرمایه گذاری در اولین ویدئو محصول خود را دارید، ابتدا فکر کنید و تعیین کنید می خواهید از چه چیزی برای تولید ویدئو استفاده کنید. در اینجا چند نمونه از قالب های ویدئویی محصول آمده است:

دموها یا ویدئوهای آزمایشی: این ویدئوها نحوه ی کار محصول یا خدمات را طوری بیان می کنند که یک مصرف کننده بتواند عملکرد آن را در یک محیط واقعی ببیند.

ویدئوهای اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار: اگر وقت لازم برای تولید ویئوهای محصول را ندارید، اما بودجه لازم برای کار با آن را دارید، می توانید یک ماکرو اینفلوئنسر (macro influencer) یا میکرو اینفلوئنسر (micro influencer) را در نظر بگیرید که یک ویدئو را در شبکه های اجتماعی خود قرار دهد تا در مورد آن ها صحبت کند یا محصول شما را تبلیغ کنند.

تبلیغات ویدئویی: این ویدئوها معمولاً کوتاه تر از ویدئوهای آموزشی هستند. آن ها صرفاً محصول یا خدمات و ویژگی های عالی آن را مورد تأکید قرار می دهند، اما لزوماً نیازی به بررسی جزئیات کامل در مورد نحوه عملکرد آن ندارید.

محتوای تولید شده توسط کاربر: اگر مشتری های راضی ای دارید که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، آن ها را ترغیب به فیلمبرداری از بازگشایی جعبه محصول کنید تا بتوانید آن را به طور عمومی در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود به اشتراک بگذارید. وقتی دیگران یک فرد واقعی را می بینند که در مورد تجربه خوبی که با برند شما داشته صحبت می کند، ممکن است بیشتر راغب باشند که به پیشنهادات شما اعتماد کنند.

Read More
ندا رحیمی ۲۵ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بازار هدف در کسب و کارها چیست ؟

شناسایی و شناخت مشتریان یک بخش مهم استراتژی بازاریابی و کسب و کار شماست. همه  افراد خریدار بالقوه شما نیستند، بنابراین مهم است که در ابتدا درک روشنی از بازار هدف خود داشته باشید. بیاموزید که چگونه بازار خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید و دسته بندی مشتری و تقسیم بندی بازار را تعریف کنید.

 

بازار هدف چیست؟

بازار هدف گروهی از مشتریان بالقوه است که شما برای فروش محصولات یا خدمات، معرفی و شناسایی می کنید. هر گروه را می توان به بخش های کوچکتر تقسیم کرد. بخش ها به طور معمول بر اساس سن، مکان، درآمد و سبک زندگی دسته بندی می شوند. هنگامی که مخاطب هدف خود را تعریف کردید، پی بردن به این امر که کجا و چگونه بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید را آسان تر خواهید یافت.

 

چرا بازار هدف داریم؟

برای رونق کسب و کارتان باید بدانید مشتری شما کیست. شناخت مشتریان به شما کمک می کند مشتریانی را که مایلند برای محصول یا خدمات شما هزینه کنند، هدف قرار دهید. این یک روش بسیار مؤثر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان و ایجاد کسب و کار است. اگر بازار خیلی گسترده ای را هدف بگیرید یا خیلی دیر متوجه شوید که مشتری کافی برای محصول یا خدمات شما وجود ندارد، منابع را هدر خواهید داد.

 

با درک بازار خود می توانید محصول یا خدمات خود را به طور مؤثرتری به گروه مشتریان مناسب معرفی و تبلیغ کنید. شما خواهید دانست:

  • آن ها کجا هستند؟
  • از کدام کانال های رسانه ای استفاده می کنند؟
  • عادت خرید آن ها چیست؟
  • چگونه می توانید بازاریابی خود را برای ترغیب مشتریان برای خرید متناسب نمایید؟

بازار هدف چیست

  1. در مورد بازار خود تحقیق کنید

برای تعریف مؤثر بازار هدف خود، باید تحقیقاتی انجام دهید. جمع آوری آمار و اطلاعات و سایر داده های تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه خود و نیازهای آن ها را درک کرده و تصمیمات بهتری در زمینه بازاریابی اتخاذ کنید.

 

  1. بازار خود را تقسیم بندی کنید

مطمئن شوید که بازار شما به اندازه کافی بزرگ و در دسترس است. سپس بازار را به گروه خریداران با اولویت ها و عادات خرید مشابه تقسیم کنید.

به عنوان مثال، صنعت کفش ورزشی به چند گروه تقسیم شده است – ابتدا بر اساس جنسیت، سپس توسط فعالیت یا ورزش. هنگامی که بخش های بازار خود را شناسایی و مشخص کردید، می توانید مشتری ایده آل خود برای هر بخش را تعریف کنید.

 

  1. مشتریان هدف خود را مشخص کنید

در بازار هدف برای تعریف مشتری هدف، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

 

مشتری های شما چه کسانی هستند

  • مشتریان هدف شما مرد هستند یا زن؟
  • آن ها چند ساله هستند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • وضعیت تأهل آن ها چگونه است؟
  • آیا آن ها بچه دارند؟ بچه هایشان چند ساله هستند؟
  • سطح تحصیلات آن ها چقدر است؟
  • شغل آن ها چیست؟
  • درآمد متوسط ​​آن ها چقدر است؟

 

علایق مشتری و عادات خرید در بازار هدف

  • چه انگیزه ای مشتری را ترغیب به خرید می کند؟
  • علائق مشترک مشتریان شما چیست؟
  • چه کسانی تصمیم به خرید می گیرند؟
  • هر چند وقت یک بار کالایی را خریداری می کنند؟
  • آیا آن ها اینترنتی خرید می کنند یا ترجیح می دهند محصول خود را قبل از خرید ببینند؟
  • چه مدت طول می کشد تا تصمیم به خرید بگیرند؟
  • مشتریان هدف شما برای کسب اطلاعات به چه شکلی از رسانه متکی است؟
  • آن ها برای انجام خرید چه مسافتی را می پیمایند؟
  • چه محصولات دیگری می خرند؟

 

سپس توضیح دهید که چگونه محصول و خدمات شما با سبک زندگی آن ها همخوانی خواهد داشت و چگونه نیازهای آن ها را به بهترین وجه برآورده می کند.

Read More
ندا رحیمی ۲۴ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes