سه راز موفقیت در بازاریابی دیجیتال
اصطلاح بازاریابی دیجیتال برای نخستین بار در دهه نود میلادی به کار برده شد. زمانی که به دلیل عدم دسترسی اینترنتی، شغل مناسبی به حساب نمی آمد. امروزه همه جا صحبت از بازاریابی دیجیتال، استراتژی و استفاده از آن است. اما به راستی بازاریابی اینترنتی چیست؟ فواید آن در چه زمینه هایی است؟ و راه موفقیت در آن چیست؟
بازاریابی دیجیتال در یک تعریف ساده به انواع تبلیغاتی گفته می شود که از یک یا چند راه مختلف بر روی انواع محصولات و برندها انجام می گیرد.
بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد اما مهمترین آن ها عبارتند از:
- بازاریابی محتوا با انواع مختلف آن از جمله بازاریابی به وسیله ویدیو، کتابهای الکترونیکی و اینفوگرافیک.
- بهینه سازی موتورهای جستجو SEO
- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
- بازاریابی از طریق ایمیل
- بازاریابی توسط رابطه ها
با توجه به اعتماد بیش از پیش شرکتهای مختلف و پرداخت های هنگفت آنها و همچنین دسترسی به بیشترین کاربران با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان، روز به روز به اهمیت و اعتبار بازاریابی دیجیتالی افزوده می شود. بازاریابی دیجیتال با سرعت چشمگیری در حال پیشی گرفتن از بازاریابی سنتی است. در نتیجه، شرکتها موظف هستند با نهایت تلاش در برنامه های بازاریابی دیجیتال وارد شده و در آن موفق شوند.
رازهای موفقیت در بازاریابی دیجیتال
۱.آماده کردن محتوایی که نیازهای مشتریان را برطرف می سازد.
از آنجایی که تولید محتوا، نقش بسزایی در استراتژی بازاریابی دیجیتال دارد، توسعه محتوا برای جذب بیشتر مشتری از طرف شرکتها، ضروری به نظر می رسد. هر شرکتی بیشتر از آنکه روی کمیت محتوا کار کند باید روی کیفیت آن متمرکز شود تا با محتوای باکیفیت، اعتماد مخاطب را جلب کرده در نتیجه به معروفیت شرکت کمک کند. آماده سازی محتوای مرتبط و با کیفیت، به برنامه و هدف گذاری مشخصی نیاز دارد. ۶۳٪ از کارآفرینان، هیچ استراتژی در مورد تولید محتوا ندارند که همین، باعث از دست رفتن فرصتهای زیادی می شود. در کنار داشتن برنامه ریزی هدفمند، تحقیق و بررسی مداوم در مورد بازار و تقاضای موجود در آن از ضروریات است. سپس می توانید بهترین محتوای مرتبط با برند خود را ایجاد کنید.
۲.به آخرین دستورالعمل ها در بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید.
تا وقتی نتوانید به آخرین اخبار و دستورالعمل ها دسترسی داشته باشید و به طور مستمر از بروز رسانی ها مطلع شوید، نمی توانید موفقیت خود را به طور کامل تضمین کنید. اطلاع از جدیدترین روش ها، به دست آوردن اطلاعات صحیح، مراقبت و زیرنظر گرفتن رقبای اینترنتی. کارآفرینان باید به مشتریان خود و نیازهایشان اشراف کامل داشته باشند و بر آموزه های خود در مورد بازاریابی دیجیتال تاکید کنند تا بتوانند هر چه بهتر، جایگاه شرکت را ارتقا بخشند. مثلا، گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند که ممکن است هر آنچه درباره SEO یاد گرفته اید رد کند. همچنین شبکه های اجتماعی زیادی هستند که از تاریخ تاسیس آنها تاکنون، تغییرات زیادی بر روی آنها انجام شده است. همانند برنامه های شبکه های اجتماعی که به طور مستمر به روز رسانی می شوند.
۳.استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با تلفن همراه هماهنگ کنید.
تلفن همراه برای بیش از دو سوم مردم جهان در دسترس است. وسیله ای که ارتباط و دستیابی به اطلاعات مهم را در کمترین زمان میسر می سازد. بیش از دو سوم استفاده کنندگان تلفن همراه، ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب به آن نگاهی می اندازند. ۳۰٪ از مشترکان در مواقعی که تلفن همراه در کنارشان نیست دچار اضطراب می شوند و ۷۷٪ از نسل دهه هشتاد، تلفن همراه خود را شبانه روز در کنار خود دارند. این اعداد و ارقام نشان می دهد که بازاریابی پیامکی از اهمیت زیادی برخوردار است و عدم هماهنگی استراتژی شرکت با برنامه های تلفن همراه، شما را با ضرر و زیان زیادی مواجه خواهد نمود. پس با ایجاد سایتی هماهنگ با برنامه تلفن همراه، بهترین گام برای بازاریابی دیجیتال برداشته می شود.
اگر به فکر تدوین یک استراتژی بازاریابی موثر هستید با ما تماس بگیرید.
منبع: