سه راز موفقیت در بازاریابی دیجیتال

اصطلاح بازاریابی دیجیتال برای نخستین بار در دهه نود میلادی به کار برده شد. زمانی که به دلیل عدم دسترسی اینترنتی، شغل مناسبی به حساب نمی آمد. امروزه همه جا صحبت از بازاریابی دیجیتال، استراتژی و استفاده از آن است. اما به راستی بازاریابی اینترنتی چیست؟ فواید آن در چه زمینه هایی است؟ و راه موفقیت در آن چیست؟

بازاریابی دیجیتال در یک تعریف ساده به انواع تبلیغاتی گفته می شود که از یک یا چند راه مختلف بر روی انواع محصولات و برندها انجام می گیرد.

 

بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد اما مهمترین آن ها عبارتند از:

با توجه به اعتماد بیش از پیش شرکتهای مختلف و پرداخت های هنگفت آنها و همچنین دسترسی به بیشترین کاربران با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان، روز به روز به اهمیت و اعتبار بازاریابی دیجیتالی افزوده می شود. بازاریابی دیجیتال با سرعت چشمگیری در حال پیشی گرفتن از بازاریابی سنتی است. در نتیجه، شرکتها موظف هستند با نهایت تلاش در برنامه های بازاریابی دیجیتال وارد شده و در آن موفق شوند.

 

رازهای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

۱.آماده کردن محتوایی که نیازهای مشتریان را برطرف می سازد.

از آنجایی که تولید محتوا، نقش بسزایی در استراتژی بازاریابی دیجیتال دارد، توسعه محتوا برای جذب بیشتر مشتری از طرف شرکتها، ضروری به نظر می رسد. هر شرکتی بیشتر از آنکه روی کمیت محتوا کار کند باید روی کیفیت آن متمرکز شود تا با محتوای باکیفیت، اعتماد مخاطب را جلب کرده در نتیجه به معروفیت شرکت کمک کند. آماده سازی محتوای مرتبط و با کیفیت، به برنامه و هدف گذاری مشخصی نیاز دارد. ۶۳٪ از کارآفرینان، هیچ استراتژی در مورد تولید محتوا ندارند که همین، باعث از دست رفتن فرصتهای زیادی می شود. در کنار داشتن برنامه ریزی هدفمند، تحقیق و بررسی مداوم در مورد بازار و تقاضای موجود در آن از ضروریات است. سپس می توانید بهترین محتوای مرتبط با برند خود را ایجاد کنید.

۲.به آخرین دستورالعمل ها در بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید.

تا وقتی نتوانید به آخرین اخبار و دستورالعمل ها دسترسی داشته باشید و به طور مستمر از بروز رسانی ها مطلع شوید، نمی توانید موفقیت خود را به طور کامل تضمین کنید. اطلاع از جدیدترین روش ها، به دست آوردن اطلاعات صحیح، مراقبت و زیرنظر گرفتن رقبای اینترنتی. کارآفرینان باید به مشتریان خود و نیازهایشان اشراف کامل داشته باشند و بر آموزه های خود در مورد بازاریابی دیجیتال تاکید کنند تا بتوانند هر چه بهتر، جایگاه شرکت را ارتقا بخشند. مثلا، گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند که ممکن است هر آنچه درباره SEO یاد گرفته اید رد کند. همچنین شبکه های اجتماعی زیادی هستند که از تاریخ تاسیس آنها تاکنون، تغییرات زیادی بر روی آنها انجام شده است. همانند برنامه های شبکه های اجتماعی که به طور مستمر به روز رسانی می شوند.

۳.استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با تلفن همراه هماهنگ کنید.

تلفن همراه برای بیش از دو سوم مردم جهان در دسترس است. وسیله ای که ارتباط و  دستیابی به اطلاعات مهم را در کمترین زمان میسر می سازد. بیش از دو سوم استفاده کنندگان تلفن همراه، ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب به آن نگاهی می اندازند. ۳۰٪ از مشترکان در مواقعی که تلفن همراه در کنارشان نیست دچار اضطراب می شوند و ۷۷٪ از نسل دهه هشتاد، تلفن همراه خود را شبانه روز  در کنار خود دارند. این اعداد و ارقام نشان می دهد که بازاریابی پیامکی از اهمیت زیادی برخوردار است و عدم هماهنگی استراتژی شرکت با برنامه های تلفن همراه، شما را با ضرر و زیان زیادی مواجه خواهد نمود. پس با ایجاد سایتی هماهنگ با برنامه تلفن همراه، بهترین گام برای بازاریابی دیجیتال برداشته می شود.

اگر به فکر تدوین یک استراتژی بازاریابی موثر هستید با ما تماس بگیرید.

 

منبع:

www.blog.khamsat.com

Read More
یحیی عبیاوی ۳۰ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چگونه از منطقه امن (comfort zone) خارج شویم؟

یکی از بزرگترین موانع در رسیدن به اهداف و علایق، عادت به بودن در یک مکان و لذت بردن از امنیت و آسایشی است که فراهم شده است؛ به طوری که شخص از ورود به هرگونه ریسک و چالشی پرهیز می کند. به این مکان خاص، منطقه امن گفته می شود. چنان که  فرد از کار کمتر، راحتی بیشتر، عدم ریسک پذیری و امنیت فکری حاصل از آن، رضایت کامل داشته و از این روند لذت می برد.

نیل دونالد والش (Neale Donald Walsch)  می گوید:
“زندگی زمانی آغاز می شود که منطقه امن تو از بین برود”

خارج شدن از منطقه امن، کار بسیار دشواری است اما امری ضروری در راه پیشرفت و موفقیت و کلیدی برای برآورده شدن آرزوهاست. همچنین خلق فرصتهای جدید در زندگی، فشار مضاعف برای متمرکز نمودن افکار ما در جهت نوآوری و وسعت افق دید، از نتایج خروج از آن می باشد.

برای رهایی از منطقه امن به نکات زیر توجه کنید:

 

۱.روش فکر کردن خود را تغییر دهید.

رالف والدو امرسون ( Ralph Waldo Emerson) می گوید: “تو چیزی هستی که به آن فکر می کنی”. افکار ما بر چگونه بودنمان تاثیر بسزایی دارد. تغییر کردن به نظرکار بسیار سختی است اما برای پیشرفت کردن، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. طریقه فکر کردن درباره خود را تغییر دهید. به طوری که، تغییر نوع صحبت کردن با خود و داستانهایی که درباره خود عنوان می کنید در واقعیت خودتان تاثیر خواهد گذاشت. برای شروع، مغز خود را به فکر کردن درباره اینکه در آینده چه شخصی در چه جایگاهی خواهید بود عادت دهید تا به مرور به این عادتها اعتقاد پیدا کنید؛ مانند: « من آدم موفقی هستم»، « من می توانم».

کتاب های زیادی در این باره نوشته شده است. با کتاب خواندن می توانید  وسعت فکری خود را گسترش داده و با کارآفرین های زیادی آشنا شوید که چگونه با تغییر افکار خود به موفقیت دست یافته اند.

برای تحقق آرزوهای خود باید روش فکر کردنتان  و آرزو کردن کاملاَ در یک راستا باشند. ترس هایتان را بشناسید و در گذشتن از آنها مصمم باشید. از سرزنش کردن خود پرهیز کنید و با اشخاصی مراوده داشته باشید که با روش فکر کردن شما همسو باشند.

۲.عادتهایتان را تغییر دهید.

اشخاص غیر موفق، مهارتی عالی در رد شدن از موفقیت و ادغام شدن در عادات بد دارند. منتظر نباشید که موفقیت، خود به خود برای شما اتفاق بیفتد بلکه باید مصرانه پیگیر آن باشید و در جهت آن قدم بردارید. توجه داشته باشید حرکت در یک روند روتین، می تواند دوباره شما را در دام منطقه امن گرفتار کند. برای خروج از منطقه امن و آگاهی از فضای بیرون از آن، لازم است قدم بسیار مهم و اساسی بردارید و آن، تغییر عادات روزانه زندگی است. برای آنکه موفق شوید، عاداتی را کشف کنید که می توانند شما را موفق کنند. برای تحقق آرزوهای خود، عادتهای لازم برای برآورده کردن آن ها را پیدا کنید.

۳.با قدم های کوچک شروع کنید.

انجام کارهای کوچک برای خارج شدن از منطقه امن

در ابتدای تغییر، ممکن است اوضاع کمی آزاردهنده باشد. شما را ناامید کند و کماکان شما را وادار کند در همان وضعیت ثابت و منطقه امن خود باقی بمانید. به همین دلیل برداشتن گامهای بزرگ برای تغییر، توصیه نمی شود. بهترین راه، برداشتن قدمهای کوتاه اما مستمر است. هر روز، مطلب جدیدی بیاموزید و عادات مختلفی را تجربه کنید و به آهستگی از عادات بد، فاصله بگیرید.  ترزا آمیبل (Teresa Amiable) محقق دانشگاه هاروارد دریافت که بالاترین انگیزه برای انجام کاری، برداشتن گامهای کوتاه روزانه است و بدترین چیزی که به نتیجه مطلوب آسیب می زند آزمایش شکست است.

۴.خود را به چالش بکشید و ماجراجویی کنید.

چالش برای خروج از منطقه امن

به این ضرب المثل توجه کنید:” ماجراجو نبودن، خود بزرگترین ماجراجویی است”. عقل، شما را به عدم ماجراجویی دعوت و تشویق می کند. بنابراین ممکن است شما دست از خواسته خود بردارید. چون تغییر وضع موجود آسان نیست و شجاعت، صبر و زمان زیادی را می طلبد. بهترین راه برای تحقق تغییرات بزرگ و اساسی، به چالش کشیدن خود است. برای خارج شدن از منطقه امن و کشف جهان خود، ماجراجویی را آغاز کنید و خود را به چالش بکشید. کاری را که از اتمام آن مطمئن نیستید، را انتخاب کنید و در مواقع بهانه تراشی، با خود صادق باشید.

۵.به خودتان جایزه دهید.

هدیه دادن برای خروج از منطقه امن

بی جی فاگ (Bj Fogg) روانشناس دانشگاه استنفورد (Stanford University) می گوید: “احساسات، عادات را خلق می کنند. هرگاه از عهده عادت کوچکی برآمدید به خود بگویید تو عالی بودی یا کار خوبی انجام دادی، تا به خود تاکید کنید که این عادتی است که به آن افتخار می کنید.”

گروه آنتونی رابینز (Anthony Robbins) (سخنران و نویسنده معروف)، اهمیت جایزه دادن به خود را در این جمله خلاصه می کند: “یکی از مهمترین کارهایی که بعد از اتمام کار برای خود و گروه خود انجام می دهید، جایزه دادن است “. به عبارت دیگر، در لحظه ای که به خودتان جایزه می دهید، عقل، احساسات مثبت را برمی انگیزد و به این نتیجه می رسد که تلاش شما از طریق ادامه دادن کارها، پاداشی دارد. به همین دلیل عقل، تشویق می شود که کار را با موفقیت به اتمام برساند.

کمی از وقت خود را به نوشتن موفقیت های خود اختصاص دهید و اینکه چطور از منطقه امن خود خارج شده اید را مکتوب کنید و آماده پاداش دادن به خاطر کار بزرگی که انجام داده اید باشید. اگر این کار را نادیده بگیرید، عقل، احساس عالی خود را از دست می دهد و احتمال از دست رفتن انگیزه و شور و هیجان برای به دست آوردن موفقیت، بالا خواهد رفت. در حالی که یک جشن هر چند کوچک به خاطر کاری که انجام داده اید، شما را به موفقیتهای بیشتر سوق خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد که ببینید چه چیزهای باارزشی را از دست می دادید اگر در منطقه امن باقی می ماندید. می توان برای موفقیتهای کوچک، روزانه و برای موفقیتهای بزرگ، ماهانه بدون خرج زیاد، جشن گرفت. خرید غذای مورد علاقه تان برای موفقیت کوچک یا تشکر از خود، مثال واضحی از جوایزی است که می توانید با کمترین هزینه برای خود فراهم کنید.

شما برای خروج از منطقه امن خود چه کاری انجام می دهید؟  با ما در تماس باشید و افکار خود را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

 

 

منبع:

www.blog.khamsat.com

Read More
یحیی عبیاوی ۲۹ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

بازاریابی هوش مصنوعی به شرکت ها این امکان را می دهد تا از بینش و گزینه های اتوماسیون ارائه شده توسط هوش مصنوعی، بهره مند شوند.

قبلاً تنها کسب و کارهای بزرگ با بودجه فراوان قادر به استفاده از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای بازاریابی بودند. با این حال، این فناوری توسعه یافته و بسیار مقرون به صرفه تر شده است، به این معنی که امروزه حتی شرکت های کوچکتر نیز می توانند به هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند.

 

هر شرکتی که به صورت آنلاین فعالیت می کند می تواند الگوریتم های موجود که در دسترس عموم هستند را در سایت خود اعمال کند یا از خدمات یادگیری ماشین موجود در بازار استفاده کند. این بدان معناست که کسب بینش مفید و ایجاد مدل های پیش بینی بر اساس رفتار و تجربه مشتریان شان، از همیشه آسان تر است.

با توجه به این نکته، به منظور استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف بازاریابی تمرکز شما باید رو چه مواردی باشد؟

 

کاربرد یادگیری ماشین در بازاریابی

وقتی واقع بینانه نگاه می کنید که هوش مصنوعی چگونه توسط اکثر کسب و کارها برای کمک به بازاریابی اعمال می شود، به آسانی متوجه می شوید که تمرکز باید روی یادگیری ماشین باشد.

یادگیری ماشین شامل تجزیه و تحلیل داده های تاریخی حاصل از تعاملات تجاری با مخاطبان و همچنین واکنش و پاسخ های مخاطبان است. این داده ها امکان شناسایی عوامل موفقیت ارتباطات تان را فراهم می کند. و در نهایت می توانید برای افزایش شانس موفقیت خود از این اطلاعات در کمپین های آینده استفاده کنید.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

الگوریتم های یادگیری ماشین از طریق تجزیه و تحلیل های پیش بینانه بینش هایی را ایجاد می کنند، سپس تیم ها و افراد قوانینی را تعریف می کنند که به هوش مصنوعی شما این امکان را می دهد که بر اساس آن ها عمل کند. به عنوان مثال، شما می توانید قانونی را تعیین کنید که زمان ارسال ایمیل را به منظور هدف گیری مجدد مخاطبان شما تعیین می کند و فرصت بهتری برای یک نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر به شما می دهد.

مشخص شده است که استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده نتایج بهتری را ارائه می دهد. برای کسب و کارهایی که از تجزیه و تحلیل پیش بینانه استفاده می کنند، هم حاشیه سود متوسط ​​به ازای هر مشتری و هم ارزش طول عمر مشتری دو برابر بیشتر است.

 

فرصت های هوش مصنوعی در کسب و کار

فرصت ها و موقعیت های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کل فرآیند بازاریابی وجود دارد. مجموعه گسترده ای از برنامه های کاربردی برای یادگیری  هوش ماشینی برای بازاریابی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. هیچ یک از فناوری ها حدس و گمان یا در حال شکل گیری نیستند، این ها تکنیک های فعلی بازاریابی  ( درباره انواع بهستند که قبلاً توسط بسیاری از شرکت های موفق استفاده شده اند.

 

اگر به دنبال جلب رضایت ذی نفعان اصلی برای راه اندازی یک پروژه یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی در کسب و کار خود هستید، ارتباط دادن آن با اهداف کسب و کار حائز اهمیت است. سعی کنید نشان دهد چگونه طیف وسیعی از گزینه های بازاریابی هوش مصنوعی می تواند به افزایش ارزش و حفظ مشتری کمک کند.

 

منبع:

www.smartinsights.com

 

Read More
ندا رحیمی ۲۶ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۸ راهکار برای داشتن تبلیغات تأثیرگذار

تمام شرکت ها برای افزایش فروش به دنبال جذب مشتری هستند و تبلیغات روش خوبی برای این کار است. چگونه می توانید تبلیغات تأثیرگذاری داشته باشید؟تبلیغات یکی از مؤلفه های فرآیند بازاریابی است.  انواع تبلیغات بخشی از بازاریابی است که به طور مستقیم درباره کسب و کار، محصول یا خدمات شما به مخاطبان هدفتان اطلاعاتی ارائه می دهد. ( تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی)

با پیروی از چند قانون، می توانید پیام های تأثیرگذار ایجاد کنید، رسانه تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید و در صورت انتخاب استفاده از یک آژانس تبلیغاتی، بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

قانون ۱: برنامه برندسازی خود را آماده کنید

توسعه برند سازمان شما اولین قدم در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر است. برند شما باید شما را مجهز کند تا با پیام های مناسب مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

 

قانون ۲: یک طرح و برنامه تبلیغاتی ایجاد کنید

در مرحله بعد، یک طرح تبلیغاتی به عنوان بخشی از طرح بازاریابی خود ایجاد کنید. این طرح باید شامل اهداف و بودجه باشد.

سعی دارید با تبلیغات خود به چه دستاوردی برسید؟ آیا می خواهید شرکت خود را به مردم معرفی کنید؟ محصول جدیدی را تبلیغ کنید؟ یا تبلیغ ویژه ای را اعلام کنید؟

در مرحله بعد، مزیت اصلی پیشنهادات کسب و کار خود را شناسایی کنید. دلیل منحصر به فرد مشتری برای اینکه چرا می خواهد از شما خرید کند و نه از رقبای شما.

 

قانون ۳:  در تبلیغات مخاطبان خود را درک کنید

هر نوع تبلیغی مزایا و معایب خود را دارد. برای تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک با اهداف شما مطابقت دارد، ابتدا مخاطبان خود را ارزیابی کنید.

  • مشتریان شما معمولاً در کدام گروه سنی قرار می گیرند؟
  • مشتریان شما به طور معمول مرد هستند یا زن؟
  • نگرانی ها و عادت های شخصی آن ها چیست؟
  • از چه نوع رسانه ای استفاده می کنند؟

 

قانون ۴: بهترین رسانه تبلیغاتی را انتخاب کنید

سه دسته اصلی رسانه های تبلیغاتی عبارتند از:

  • بازاریابی آنلاین، مانند وب سایت شما، شبکه های اجتماعی و کمپین های ایمیل.
  • رسانه های الکترونیک، از جمله تلویزیون و رادیو.
  • رسانه های چاپی مانند روزنامه ها، خبرنامه ها و مجلات.

How to avoid pitfalls in advertising your business

قانون ۵: برای تبلیغات یک محصول حرفه ای انتخاب کنید

به یاد داشته باشید، اگر تبلیغات شما آماتور و غیر حرفه ای باشد یا در زمان نامناسب در مکان های نامناسب نمایش داده شود، نتایج شما تنزل می یابد و به طور بالقوه اعتبار شما آسیب می بیند. این نکات برای تبلیغات در هر رسانه ای معتبر و کارآمد هستند.

  • ساده و مختصر باشد.
  • پیام های کلیدی و اطلاعات تماس خود را به طور مشخص و آشکارا نمایش دهید.
  • از نوع معکوس (متن سفید روی پس زمینه تیره) خودداری کنید زیرا خواندن آن دشوار است.
  • فقط از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برای ایجاد اعتبار از اظهار نظرات مثبت مشتری استفاده کنید.
  • به جای ویژگی ها، مزایای محصولات خود را برجسته کنید.
  • از انتقاد از رقبا خودداری کنید.
  • یک دعوت به عمل داشته باشید – پیامی که از مشتریان می خواهد کاری (معمولاً خرید) انجام دهند.

 

قانون ۶: از متخصصان ارتباطات بیشترین بهره را ببرید

آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی، خدمات گسترده ای را از ابتدای کار تا تولید ارائه می دهند. اگر قصد تبلیغات آنلاین را دارید، با آژانس متخصص در آن زمینه مشورت کنید. یک گزینه ارزان تر، استخدام یک نویسنده تبلیغاتی یا طراح مستقل است که می تواند به شما در یافتن مفهوم مناسب و ارتباط و پیوند تصاویر با متن کمک کند.

 

قانون ۷: یک آژانس تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید

وقتی می خواهید یک شرکت را انتخاب کنید، باید تحقیق کنید و قیمت ها را مقایسه کنید، به کمپین های گذشته نگاه کنید و نظرات را بررسی کنید.

پس از انتخاب خود، اطمینان حاصل کنید که منابع را بررسی کرده و سپس یک قرارداد کتبی امضا کنید، ددلاین ها و هزینه ها را مشخص کنید.

 

قانون ۸: با آژانس تبلیغاتی خود همکاری کنید

  • اجازه دهید آژانس تبلیغاتی کارهای خود را انجام دهد. ایده ها و نظرات خود را ارائه دهید، اما به تخصص افرادی که استخدام کرده اید احترام بگذارید.
  • مستقیماً با تیم خلاق صحبت کنید. اصرار در تماس مستقیم، رو در رو (یا حداقل تلفنی) با آن ها را داشته باشید.
  • با اجازه دادن به تعداد محدودی از افراد برای معامله با آژانس و تأیید و امضای پروژه ها، روند تأیید را ساده کنید.
  • در تعریف از افراد سخاوتمند باشید. یک تعارف صادقانه تا حد زیادی باعث می شود که افراد نمایندگی احساس قدردانی و تقدیر شدن کنند.
  • اگر کار با کیفیت بالا می خواهید آماده پرداخت هزینه متناسب با آن نیز باشید.

 به خاطر داشته باشید اینکه از انواع تبلیغات، تبلیغی را انتخاب کنید که  موجب توسعه کسب و کار  شما شود، حتی اگر  صاحب یک کسب و کار کوچک و خرد هستید.

Read More
ندا رحیمی ۲۵ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بازاریابی پیامکی و مزیت های ویژه آن

بسیاری از اوقات ما تلفن های خود را به سادگی از سر عادت بررسی می کنیم. طبق تحقیقات دانشگاه ناتینگهام ترنت، ۵۵ درصد استفاده ها شامل فعالیت های کوتاه و کمتر از ۳۰ ثانیه بود که نوعی رفتار همیشگی و از روی عادت را برای بسیاری از کاربران نشان می دهد. در اینجاست که بازاریابی پیامکی و استفاده از خدمات پیام کوتاه راه خود را در استراتژی بازاریابی باز می کند.

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تلفن همراه داشتند. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده توسط Dscout نشان داد که یک کاربر به طور متوسط ​​روزانه حدود ۲،۶۱۷ بار تلفن خود را لمس می کند. تحقیقات نشان داد که شرکت کنندگان حداقل یک بار بین نیمه شب و ۵ صبح تلفن های خود را بررسی و چک کردند.

این آمار و اطلاعات ثابت می کند که بهترین رسانه برای دستیابی به مشتری به عنوان یک کسب و کار، از طریق تلفن های آن ها است. صرف نظر از اینکه خریدار شما کیست، به احتمال زیاد آن ها یک تلفن همراه دارند.

 

مزیت بازاریابی پیامکی

مزیت ویژه بازاریابی پیامکی در درجه اول این است که پیام ها خوانده می شوند و با آن ها ارتباط برقرار می شوند. به عنوان یک بازاریاب، باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید تا میزان موفقیت در تلاش های بازاریابی خود را بسنجید. چگونه می توانید میزان جذابیت یک بنر را در بزرگراه بسنجید و چگونه می توانید با تبلیغات بنر آنلاین خود جذابیت بیشتری ایجاد کنید؟ با تلاش زیاد رسانه ها برای جلب توجه یک شخص، هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام منابع، زمان و تلاش برای ایجاد، مثلاً یک طراحی زیبا و جذاب صرف شده، نتیجه مورد نظر را به ارمغان آورد. اکنون مردم بیشتر از هر زمان دیگری بنرهای تبلیغاتی را نادیده می گیرند، پنجره های تبلیغاتی را می بندند و ایمیل ها را مدام نادیده می گیرند.

 

این خدمات پیام کوتاه است که وارد عمل می شود. پیام چه شخصی باشد چه حاوی مطالب بازاریابی، کوتاه و ساده بودن آن باعث می شود که هم برای کسب و کارها و هم برای مشتریان، ایده آل باشد.

کسب و کارها باید ساده سازی پیام، اصلاح آنچه باید منتقل شود و آگاهی از این موضوع که افراد احتمالاً پیام را می خوانند را مد نظر داشته باشند. محدودیت ها و کوتاه بودن پیام کوتاه تضمین کننده ی خوانده شدن آن است. قبل از اینکه مشتریان حتی زمانی برای تصمیم درباره حذف یا نگهداری پیام کوتاه داشته باشند، آن ها محتوای آن را مطالعه کرده اند!

اکنون که شما را متقاعد کردیم که بازاریابی پیامکی یک روش موثر برای دستیابی به مشتریان شما است، در اینجا پنج مزیت بازاریابی پیامکی وجود دارد که به تقویت کسب و کار و دستیابی به تمام مشتریان شما کمک می کند!

اهمیت بازاریابی پیامکی

نرخ باز شدن بالا در پیام کوتاه

۹۸٪ از کل پیامک ها باز می شود. این امر در مقایسه با بازاریابی ایمیلی، تماس تلفنی یا بنرهای آنلاین، آن را به عنوان موفق ترین رسانه برای دستیابی به مشتریان شما تبدیل می کند.

 

نرخ تبدیل بالا در بازاریابی پیامکی

با وجود استفاده زیاد از پیام رسانی از طریق برنامه ها و اپلیکیشن ها، پیامک ها هنوز نرخ تبدیل بالایی را شاهد هستند. این می تواند به دلیل احساس یک رویکرد شخصی باشد، به جای اینکه مشتریان آگهی را بخوانند که ممکن است مخاطب آن هر کسی باشد. به این ترتیب مخاطب شما می داند که این پیام برای او در نظر گرفته شده و مخاطب هدف است، بیشتر تمایل دارد که به صحبت های شما گوش دهد.

 

کم هزینه و مقرون به صرفه بودن 

به خصوص در مقایسه با سایر گزینه های بازاریابی موجود، پلتفرم های پیام رسان ابری، بازاریابی پیامکی را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل کرده اند. ارائه دهندگان تلفن ابری گزینه های پیام کوتاه انبوه را ارائه می دهند که به کسب و کارها این امکان را می دهد در یک بازه زمانی کوتاه با هزاران مشتری ارتباط برقرار کنند.

 

دسترسی گسترده در بازاریابی پیامکی

دسترسی بدون شک یکی از مهمترین مزایا برای کسب و کارها جهت انتخاب این پلتفرم برای دسترسی به مشتریان است. Statista گزارش می دهد که در سال ۲۰۱۸، ۵۲.۲٪ از کل ترافیک آنلاین سراسر جهان از طریق تلفن های همراه ایجاد شده است که این خود باعث می شود بازاریابی پیامکی انتخاب بسیاری از کسب و کارها باشد.

دریافت پیامک به اتصال به اینترنت نیاز ندارد، تنها به یک تلفن همراه نیاز است. با افزایش استفاده از تلفن ها، بازاریابی پیامکی چیزی کمتر از یک معدن طلا نیست. کسب و کارها می توانند از این فرصت که به آن ها مزیت دستیابی به مخاطبان هدف گسترده تری را می دهد، استفاده کنند.

 

تحویل فوری

امروزه به دلیل توافق نامه های رومینگ و پیشرفت تکنولوژی، ارسال پیام یا برقراری تماس تلفنی در هر جای دنیا بدون مشکل انجام می شود. یک ارائه دهنده تلفن ابری دارای اتصالات اپراتور شبکه ایمن در سراسر جهان است.

Read More
ندا رحیمی ۲۴ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چرا تجربه کاربری ارزشمند است؟ | مبانی UX

تجربه کاربری (UX) بر داشتن درک عمیقی از کاربران، نیازها، ارزش ها، توانایی ها و همچنین محدودیت های آن ها متمرکز است. همچنین اهداف تجاری گروه مدیریت کننده پروژه را نیز در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX باعث بهبود کیفیت تعامل کاربر با محصول شما و هرگونه خدمات مرتبط با آن می شود. با بهبود تجربه کاربری شاهد موفقیت قابل توجهی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود خواهید بود.

 

عوامل مؤثر و تأثیرگذار بر UX

هسته اصلی UX اطمینان از این است که کاربران در آنچه شما به آن ها ارائه می دهید ارزشی پیدا می کنند. Peter Morville این را از طریق طرح لانه زنبوری تجربه کاربری (User Experience Honeycomb) خود نشان می دهد.

او می گوید برای اینکه یک تجربه کاربری معنادار و ارزشمند وجود داشته باشد ، اطلاعات باید ویژگی های زیر را در بر داشته باشد:

  • مفید (Useful): در تجربه کاربری محتوای شما باید اوریجینال و بدیع باشد و یک نیاز را برآورده کند.برای ایجاد موثر استراتژی محتوا که به شما برای داشتن تعامل بهتر با مشتریانتان کمک می کنند، نیاز دارید که از بینش بهتری برخوردار باشید. 
  • قابل استفاده (Useful): استفاده از سایت باید آسان باشد.
  • مطلوب (Desirable): برای داشتن تجربه کاربری بهتر از تصویر، هویت بصری، برند و سایر عناصر طراحی برای برانگیختن احساسات و قدردانی و تحسین استفاده می شود.
  • قابل کشف (Findable): محتوا باید چه در سایت و چه خارج از سایت قابل دستیابی و قابل جستجو باشد.
  • قابل دسترس (Accessible): محتوا باید برای افراد معلول و ناتوان نیز قابل دسترسی باشد.
  • قابل اعتماد (Credible):  در تجربه کاربری کاربران باید به آنچه شما به آن ها می گویید اعتماد داشته و باور کنند.

مبانی تجربه کاربری

حوزه های مرتبط با ایجاد تجربه کاربری

UX یا همان تجربه کاربری یک زمینه در حال رشد است که هنوز هم در حال تعریف است. ایجاد یک طراحی کاربر محور موفق اصول تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) را در بر می گیرد و شامل موارد زیر می شود:

  • مدیریت پروژه (Project Management) بر برنامه ریزی و سازماندهی یک پروژه و منابع آن متمرکز است. این شامل شناسایی و مدیریت مراحل کار چرخه عمر مورد استفاده، استفاده از آن در فرآیند طراحی کاربر محور، طرح ریزی و تنظیم تیم پروژه و هدایت مؤثر تیم در تمام مراحل تا زمان اتمام پروژه است.
  • تحقیقات کاربر (User Research) بر درک رفتارها، نیازها و انگیزه های کاربر از طریق تکنیک های مشاهده، تجزیه و تحلیل وظایف و سایر روش های دریافت بازخورد متمرکز است.
  • ارزیابی کاربردپذیری (Usability Evaluation) در تجربه کاربری بر این موضوع متمرکز است که کاربران چقدر می توانند برای دستیابی به اهداف خود از یک محصول یاد بگیرند و استفاده کنند. همچنین به میزان رضایت کاربران از آن فرآیند اشاره دارد.
  • معماری اطلاعات (Information Architecture) بر نحوه سازماندهی، ساختار و ارائه اطلاعات به کاربران تمرکز دارد.
  • طراحی رابط کاربری (User Interface Design) بر پیش بینی کارهایی که کاربران ممکن است نیاز داشته باشند انجام دهند و اطمینان از اینکه رابط دارای عناصری است که دسترسی، درک و استفاده از آن ها برای تسهیل این اقدامات آسان است، متمرکز است.
  • طراحی تعامل (Interaction Design) بر ایجاد سیستم های تعاملی جذاب با رفتارها و عملکرد سنجیده و دقیق تمرکز دارد.
  • طراحی بصری (Visual Design) متمرکز بر اطمینان از رابط کاربری زیبا و جذاب و مطابق با اهداف برند است.
  • استراتژی محتوا (Content Strategy) با برنامه ریزی برای تولید، ارائه و نظارت بر محتوا، بر نوشتن و تنظیم محتوای مفید متمرکز است.
  • دسترسی پذیری (Accessibility) بر چگونگی دسترسی یا بهره مندی فرد معلول از سایت، سیستم یا برنامه متمرکز است.
  • آنالیز وب (Web Analytics) بر جمع آوری، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت در تجربه کاربری متمرکز است.

 

Read More
ندا رحیمی ۲۳ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

۵ راهکار بهبود سئو / SEO

در فضای تجاری رقابتی امروز، برای هر کسب و کار کوچک بسیار مهم است که بتواند از طریق پیام، خدمات، محصولات یا تبلیغات به مخاطبان آنلاین خود دسترسی یابد.به همین دلیل بهبود سئو  (بهینه سازی موتور جستجو یا SEO) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هنگامی که سئو به درستی انجام شود و در ترکیب با سایر استراتژی های بازاریابی استفاده شود، به شما کمک می کند تا رتبه خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشید. صفحه اول گوگل ۹۵ درصد از کل بازدید وب را دریافت می کند، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که رتبه کسب و کار شما در نتایج جستجو بالا باشد. به این ۵ روش برای بهبود سئو خود نگاهی بیندازید.

 

یک استراتژی بازاریابی محتوای مشخص و متمایز ایجاد کنید

گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها عوامل مختلفی را در نظر می گیرد، بنابراین روش مطمئنی که سایت شما را در رتبه اول نتایج جستجو قرار دهد، وجود ندارد. تمرکز خود را بر تولید محتوایی که با وب سایت مرتبط است، ایجاد کنید. برای بهبود سئو تفاوتی نمی کند ویدئو، پست وبلاگ، پست شبکه های اجتماعی یا هر محتوای دیگری تولید کنید. عناوین و کلمات کلیدی را انتخاب کنید که پرطرفدار هستند و پست را برای افرادی ارسال کنید که می دانید علاقه مند به خواندن آن هستند.

 

برای بهبود سئو از خدمات رونویسی استفاده کنید

اگر سایت شما فیلم یا پادکست بدون متن ارائه دهد، مهم نیست که محتوای آن چه باشد، در رتبه بندی نتایج جستجو گوگل هیچ کمکی نخواهد کرد. شما باید اطلاعات ارزشمندی را به موتورهای جستجو بدهید تا کسب و کارتان بازدید بیشتری کسب کند.برای بهبود سئو  از یک سرویس رونویسی برای ساده کردن کار استفاده کنید . با این کار متن با کلمات کلیدی که هدف و موقعیت شما را توصیف می کند بارگذاری می شود و شما محتوای اصلی و ابتکاری خود را برای نمایه سازی در اختیار ربات ها و فالوئرها قرار می دهید.

5 راهکار بهبود SEO

در بهبود سئو هدف، ارسال و تولید مداوم محتوا است

یک راه عالی برای بهبود سئو ( SEO) این است که به طور مداوم محتوای با کیفیت را در وبلاگ خود قرار دهید. درباره کلمات کلیدی که در سرچ ها استفاده می شود، تحقیق کنید و محتوای عالی را که ارزشی به خوانندگان ارائه می دهد، تولید کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، از طرق مختلف مانند هدایت ترافیک رایگان به سایت خود، به کسب و کارتان کمک می کنید. همچنین اطمینان خواهید یافت که بازدیدکنندگان به وب سایت شما اعتماد می کنند – هیچ کس نمی خواهد از وب سایتی مشاوره بگیرد که شش ماه است مطلب جدیدی را به اشتراک نگذاشته است.

 

برای بهبود سئو شرایط موجود را بررسی کنید

شما به دلایل نیازهای کسب و کار خود به یک وب سایت حرفه ای احتیاج دارید. آنچه ممکن است شما ندانید این است که سه عامل وجود دارد که می تواند رتبه یک وب سایت را در موتور جستجو تغییر دهد. اول اینکه بهینه سازی خود سایت یک عامل کلیدی است. دوم موقعیت سایت بین رقبا است. و در نهایت اینکه، رتبه وب سایت به نیت و هدف فردی که جستجو می کند بستگی دارد.  در جهت بهبود سئو برای یافتن راه هایی جهت بهینه سازی وب سایت خود تلاش کنید.

 

محتوای ستونی تولید کنید

محتواهای ستونی بسیار مهم هستند. این محتواها بسیار جزئی هستند و نحوه انجام برخی کارها را نشان می دهد. همچنین می توانید در ابتدای هر محتوا فهرست مطالبی را اضافه کنید که به بخش های مختلف پست لینک می دهد.

 

برای بهبود سئو نکته ای که همیشه باید در ذهن خود داشته باشید، تجربه کاربری است. فاکتورهای SEO مانند کلمات کلیدی و لینک ها مهم هستند، با این وجود گوگل همچنان بر تجربه کاربری، یعنی سرعت بارگذاری صفحه، موبایل فرندلی بودن وب سایت و ارائه یک منوی بصری، تأکید دارد. با رعایت این نکات رضایت بازدیدکنندگان و مخاطبان وب سایت خود را افزایش می دهید و رتبه سایت خود را بهبود می بخشید.

Read More
ندا رحیمی ۱۹ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بازاریابی محتوا و اهمیت آن در استراتژی بازاریابی

استراتژی های بازاریابی دیجیتال، بخشی مهم در اقدامات و تلاش تبلیغاتی هر شرکت است. با این وجود، حیطه بازاریابی دیجیتال به قدری گسترده است که درک اینکه باید توجه خود را به کدام قسمت معطوف کنید مهم می شود. بسته به ماهیت کسب و کار یا اهداف کمپین بازاریابی شما، مؤلفه های بازاریابی که باید روی آن تمرکز کنید متفاوت است.در میان مؤلفه های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا یکی از مهمترین ها است.

در قلب هر استراتژی بازاریابی، محتوای عالی ای وجود دارد که می تواند توجه مخاطب شما را جلب کند، مشتری های بالقوه را جذب کند، اعتماد ایجاد کند، ارتباط برقرار کند و موجب ایجاد وفاداری به برند در مشتری شود. به تعبیری، شما می توانید محتوا را پایه و اساس استراتژی بازاریابی (بازاریابی محتوا) خود بدانید.

 

در نهایت، محتوای خوب همان چیزی است که منجر به فروش بیشتر می شود، و این امر نشان دهنده این موضوع است که چرا بازاریابی محتوا در عصر حاضر همچنان مطرح و مورد توجه است. ایجاد و ارائه محتوای ارزشمند، مرتبط و هدفمند باعث افزایش دیده شدن شما می شود. می توانید از کانال های مختلفی برای ارائه محتوا خود استفاده کنید، مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها، پادکست ها یا کتاب های الکترونیکی. با این اوصاف، درک اهمیت محتوای خوب کافی نیست زیرا برای کسب نتایج مطلوب باید یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع ارائه دهید.

 

بهبود اعتبار برند در بازاریابی محتوا

 محتوای خوب به شما کمک می کند تا اعتبار و چهره برند خود را که برای ایجاد اعتماد بین شرکت ها و مشتریان بسیار حیاتی است، بسازید. کیفیت محتوای شما به جذب کاربران کمک می کند و شانس افزایش نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد.

 با بازاریابی محتوا همچنین به مشتریان این امکان را می دهید تا درباره شرکت شما و خدمات تان بیشتر بدانند و در نتیجه یک رابطه مستحکم ایجاد می شود.

 

ایجاد بک لینک

وقتی کاربران به مقاله ها یا پست های وبلاگ آموزنده برخورد می کنند، تمایل دارند آن ها را به اشتراک بگذارند و یا به عنوان منبع به آن ها استناد کنند. وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند به ایجاد بک لینک کمک می کنند، که این خود می تواند ترافیک ارگانیک و رتبه شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد. بک لینک از مهمترین فاکتورهایی است که موتورهای جستجو برای تصمیم گیری در مورد خوب بودن محتوای شما برای رتبه بندی استفاده می کنند.

اهمیت بازاریابی محتوا

ایجاد سفر مشتری جامع

همه کاربران قبل از تبدیل شدن به یک مشتری، مراحل مختلف سفر را طی می کنند. به عنوان یک شرکت، شما باید کاربران را در هر مرحله راهنمایی کنید تا آن ها را به سمت فراخوان به عمل مناسب (CTA) که آن ها را به سمت محتوای ارزشمند سوق می دهد، هدایت کنید. همچنین می توانید از CTA به عنوان فرصتی برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان احتمالی خود استفاده کنید که به شما کمک می کند تجربه کاربر را شخصی تر کنید.

 

تأثیر بازاریابی محتوا بر نرخ تبدیل

در نهایت محتوا همان چیزی است که مشتریان را متقاعد می کند از وب سایت شما بازدید کنند و آنچه را که شما ارائه می دهید بررسی کنند. این به عنوان نیروی محرکی است که می تواند بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد و کاربران را ترغیب به خرید محصول و یا بهره مندی از خدمات شما کند. با استفاده از محتوای بهینه شده، می توانید این پتانسیل را بیشتر تقویت کرده و روش هایی را بیابید که کاربران را تشویق به خرید می کند.

 

سوخت استراتژی بازاریابی محتوا را تأمین کنید

محتوا به عنوان سوخت کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما عمل می کند. بدون آن، ابعاد دیگر استراتژی شما کارآمد و تأثیرگذار نخواهد بود.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کمپین ایمیل مارکتینگ را ارسال کنید یا دنبال کنندگان پلتفرم های شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید، تنها می توانید این کار را با توسعه و تولید محتوای مناسب برای آن ها انجام دهید. از این گذشته، درون مایه هر ایمیل همان محتوایی است که کاربران به دنبال آن می گردند و باعث می شود که آن ها تصمیم بگیرند که آیا به خواندن ادامه محتوا ادامه دهند یا خیر. اساساً این محتوای شما است که به تعامل با مشتری ها کمک می کند.

 

اگر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا نمی دانید باید از کجا شروع کنید و یا برای اصلاح و بهبود استراتژی بازاریابی محتوای خود سردرگم شده اید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

Read More
ندا رحیمی ۱۷ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چرا باید یک برند تجاری قدرتمند بسازیم؟

در فوریه سال ۲۰۱۸ و در گزارش “Brand Finance” که  در آن سالانه، ۵۰۰ برند تجاری برتر و با ارزش مورد ارزیابی قرار می گیرد، شرکت والت دیزنی (The Walt Disnay Company) که در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده است به عنوان بهترین برند جهان شناخته شد. همچنین، شرکت بزرگ آمازون (Amazon) باارزش ترین برند جهان اعلام شد و هر کدام از شرکت های فیسبوک، اپل، گوگل و سامسونگ بین این دو شرکت قرار گرفتند.
در همین راستا، اگر بخواهید در مورد عملکرد شرکت های خودروسازی تحقیق کنید، احتمال اینکه برند تویوتا به ذهنتان خطور کند بسیار زیاد است یا برای جستجو در مورد هر چیزی به گوگل مراجعه می کنید. بنابراین برند تجاری یکی از مهمترین دلایلی است که شرکت ها را از هم متمایز می گرداند.

 

داستان برند تجاری:

شرکت های جهانی برای اعتماد سازی بین خود و مشتریانشان، روی داستان سرمایه گذاری می کنند. چون داستان، قوی ترین ابزار احساسی در میان انسانهاست؛ به طوری که مغز را تحریک کرده و باعث تغییر عملکرد ما در زندگی می شود. بر همین اساس، داستان شرکت های تجاری شامل سه محور اصلی می باشند: ۱. مشکل ۲. راه حل ۳. موفقیت

برندسازی تجاری با داستان

برندسازی تجاری با داستان

گاهی یک برند تجاری از اعداد و ارقام برای خلق داستانی جالب و شنیدنی بهره می برد؛ کاری که برند Airbnb در سال ۲۰۱۵ انجام داد. داستانش را به صورت فیلم پخش کرد و اذعان داشت که در شب کریسمس، نزدیک به ۵۵/۰۰۰ مسافر از خانه های اجاره ای آنها در ۲۰/۰۰۰ شهر استفاده کرده اند. در واقع، سیاست Airbnb، بر داستان سرایی (Story telling) تمرکز دارد و از مشتریان می خواهد بیشتر به سفر و تجربه های جدید بیاندیشند.

استراتژی شرکت والت دیزنی نسبت به سایر شرکت ها متفاوت است. آنها، داستان ها را روی شخصیت های کارتونی طراحی و پیاده می کنند. سپس با فروش عروسک ها و لباس های شخصیت های کارتونی،  از برند تجاری خود کسب درآمد می کنند.
با توجه به توضیحات بالا، داستان هایی که در مورد برند تجاری خود می سازید باید ساده و به دور از پیچیدگی بوده و به پایانی خوش و موفقیت آمیز ختم شود؛ داستانی که الهام بخش مشتریان برند شما باشد.

شناسایی جایگاه برند تجاری در بازار:

شناسایی جایگاه برند شما در بازار، به درک اینکه چه کسی مشتری شماست و چه کسی رقیب، نحوه عملکرد رقبای شما و شناسایی شرکتهایی که مشتریان را در دو راهی قرار می دهند، کمک شایانی می کند.
علت تمایز رقیبتان و تعامل وی با مشتری را مورد ارزیابی قرار دهید.
به علامت تجاری شخصی رقبا، همچنین ظاهر، صدای برند تجاری و ارزش های کلی برند و پیامهایی که رد و بدل می شود توجه کنید.

یک برند  قدرتمند می تواند به شما امتیاز بیشتری برای رقابت بدهد. از آنجا که آینده هر صنعتی نامشخص است، مهم است برندی ساخته شود که از صنعت شما فراتر باشد. شناساندن برند کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی ( همانند اینستاگرام) که خود این روز ها به یک پلتفرم بازاریابی (بازاریابی شبکه های اجتماعی) تبدیل شده، می تواند زمینه مناسبی را برای معرفی برند تجاری شما فراهم کند.

همسو کردن مشتریان با علامت تجاری یا هویت بصری:

برای داشتن یک علامت تجاری ( لوگو) قوی و موفق، باید مشتریانی را پیدا کنید که همواره از شما خرید می کنند و‌ آماده دفاع از شما و محصولات شما هستند.
برای ساخت ذهنیتی قوی از برند تجاری، باید استراتژی بازاریابی خود را با تفکر مشتری و احساس آنها در مورد محصولات شما با توجه به تجربه ای که در مورد برند شما بازگو می کنند، همسو کنید.

طرفدارانتان را بشناسید. مشکلاتی که به دنبال راه حل برای آنها هستند را رفع کنید و همواره قول خودتان به مشتری را به خود یادآوری کنید.

برندی قوی است که بتواند مشکلات مشتریان را در کمترین زمان حل و فصل کند؛ چیزی که از نظر مشتری، بسیار باارزش و گرانبهاست. وقتی که زمان زیادی را صرف مشتری می کنید، باعث اعتماد به نفس متقابل، افزایش خرید محصولات شما و در نتیجه توصیه آنها به دیگران خواهد شد.

انجام این کارها با روش های زیر میسر است

۱.علامت تجاری شما باید مشکلات مشتریان را رفع کند تا آن ها را برای خرید بیشتر محصولات تشویق کند. والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) در این باره می گوید:

“برند تجاری باید در هرکاری که انجام می دهید لیاقت خودش را ثابت کند از بسته بندی گرفته تا فروش در بازار.”

۲.بهترین راه انتخاب علامت تجاری برای شرکت شما در این جمله ساده خلاصه می شود:

۱…..
۲…..

جای خالی اول را با مشتری خاص پر کنید.چه کسی به ذهن شما می آید؟جای خالی دوم را با راه حل مشکلاتی که برای مشتریان ارائه می دهید پر کنید.
۳.هرگز از کلمات خودمحور که مستقیم به شما اشاره می کند، استفاده نکنید. چیزی را در انحصار خود قرار ندهید. همه چیز باید به مشتریان تعلق پیدا کند (مزایایی که مشتری از برند شما دریافت می کند).
۴.شعاری واضح، جذاب و موزون را انتخاب کنید تا بتوان از آن در همه زمینه ها بهره برد.
مردم، برند تجاری را با روشی مشابه روش انتخاب دوستان، برمی گزینند. بیشتر کارآفرینان اعتقاد دارند ایجاد هویت بصری و وب سایت برای ساخت یک برند تجاری قوی کافی است که البته سخت در اشتباهند. مشتری باید بتواند از بین هزاران برند مطرح دنیا، برند شما را شناسایی کند؛ چیزی که موفقیت بزرگی برای برند شما محسوب می شود.

در این باره نظر شما چیست؟ نظر خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

Read More
یحیی عبیاوی ۱۶ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

آمیخته بازاریابی چیست

آمیخته بازاریابی مجموعه ای از ابزارهای تاکتیکی و قابل کنترل بازاریابی است که یک شرکت برای دریافت پاسخی مطلوب از بازار هدف خود، استفاده می کند. آمیخته بازاریابی شامل همه کارهایی است که یک شرکت می تواند برای تأثیرگذاری بر تقاضای محصول خود انجام دهد. همچنین ابزاری برای کمک به برنامه ریزی و اجرای بازاریابی است.

 

چهار P بازاریابی: محصول (product)، قیمت (price)، مکان (place) و ترفیع (promotion)

آمیخته بازاریابی را می توان به چهار گروه متغیر تقسیم کرد که معمولاً به عنوان چهار P شناخته می شوند:

 

محصول: کالاها و یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت به مشتریان خود.

قیمت: مقدار پولی است که مشتریان برای خرید محصول پرداخت می کنند.

مکان (یا توزیع): اقداماتی که محصول را در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهد.

ترفیع: فعالیت هایی که ویژگی ها و مزایای محصول را  بیان می کند و مشتریان را مجاب به خرید محصول می کند.

 

ابزار  آمیخته بازاریابی

هر چهار P دارای ابزارهای خاص خود را برای کمک به آمیخته بازاریابی است:

محصول: تنوع، کیفیت، طراحی، ویژگی ها، نام برند، بسته بندی، خدمات

قیمت: لیست قیمت، تخفیف، کمک هزینه، دوره پرداخت، شرایط اعتباری

مکان: کانال ها، پوشش، مجموعه ها، مکان ها، موجودی، حمل و نقل، تدارکات

ترفیع: تبلیغات، فروش شخصی، ترویج فروش، روابط عمومی

آمیخته بازاریابی چیست

استراتژی بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی مؤثر آمیخته بازاریابی را ترکیب می کند. و برای تأمین اهداف بازاریابی شرکت طراحی شده است. ۴ p آمیخته بازاریابی مرتبط هستند و برای تثبیت موقعیت محصول در بازارهای هدف خود ترکیب می شوند.

 

نقاط ضعف آمیخته بازاریابی

چهار P آمیخته بازاریابی دارای نقاط ضعفی است که برخی فعالیت های مهم بازاریابی را حذف و یا کم اهمیت جلوه می دهد. به عنوان مثال، خدمات به صراحت ذکر نشده است، اگرچه می توان آن ها را به عنوان محصولات دسته بندی کرد. همچنین سایر فعالیت های مهم بازاریابی (مانند بسته بندی) به طور خاص مورد توجه قرار نگرفته اند بلکه در یکی از چهار گروه P قرار می گیرند.

 

یکی دیگر از مشکلات اساسی این است که چهار P بر نگاه فروشنده به بازار تمرکز دارند. دید و نگاه خریدار باید نگرانی و دغدغه اصلی بازاریابی باشد.

 

چهار C بازاریابی

چهار P آمیخته بازاریابی را می توان به عنوان چهار C تفسیر کرد. چهار C منافع مشتری (خریدار) را بالاتر از منافع بازاریاب (فروشنده) قرار می دهند.

 

راه حل ها و راهکارهای مصرف کننده، نه محصولات: مشتریان می خواهند ارزش یا راه حلی برای مشکلات خود دریافت کنند.

هزینه مشتری، نه قیمت: مشتریان می خواهند از هزینه خرید، استفاده و از دست دادن یک محصول مطلع شوند.

سهولت، نه مکان: مشتریان می خواهند خرید محصولات و خدمات تا حد امکان راحت و بدون مشکل باشد.

ارتباطات، نه ترفیع: مشتریان خواهان برقراری ارتباط دو طرفه با شرکت های سازنده محصول هستند.

به خاطر داشته باشید شناخت مخاطب هدف و دستیابی به افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند، درنهایت موجب کسب درآمد و سودآوری بیشتر شما می شود.

Read More
ندا رحیمی ۱۶ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes