اهمیت بازاریابی محتوا در کسب و کار ها

مشتری های شما می دانند چطور از رسانه ها استفاده کنند. آن ها DVR هایی دارند که به آن ها این امکان را می دهد تا آگهی های بازرگانی را حذف کنند و اغلب تبلیغات مجله ها و روزنامه ها و بنرهای وب سایت ها را به کلی نادیده می گیرند. اینجاست که بازاریابی محتوا مطرح می شود.

 

بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟

بازاریابی محتوا یک فرآیند بازاریابی است که این واقعیت را که اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر قادر به نادیده گرفتن اقدامات بازاریابی که هر روزه با آن مواجهه می شوند هستند، درک و تأیید می کند. باین نوع بازاریابی روشی است که شامل ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبطی است که مشتریان شما آن را مفید و ارزشمند می دانند. این هنر برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه شما بدون فروش مستقیم به آن ها است. با این کار به جای فروش خدمات و محصولات خود، به مشتریان احتمالی خود اطلاعاتی می دهید که می تواند مطلبی به آن ها بیاموزد و اطلاعاتشان را افزایش دهد. اگر این کار به درستی انجام شود، بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریانتان، بازاریابی خواهید کرد و در نهایت می توانید وفاداری و پشتیبانی آن ها را داشته باشید.

 

هدف از تولید محتوا در بازاریابی چیست؟

بازاریابی محتوا برای جذب و توسعه مخاطبان هدف جهت ایجاد تعامل و مشارکت مشتری استفاده می شود. با استفاده از این نوع بازاریابی، باید در تلاش باشید تا رفتار مشتریتان را در قبال شرکت تغییر و بهبود بخشید. اگر به طور مداوم اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهید، می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا

چرا  تولید محتوا در بازاریابی مهم است؟

این نوع بازاریابی، استراتژی شبکه های اجتماعی شما را بهبود می بخشد.

به SEO (نتایج و رتبه بندی موتور جستجو) شما کمک می کند، زیرا تولید و انتشار محتوای بی نظیر و با کیفیت برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و در بهبود رتبه سایت تأثیر به سزایی دارد.

بازاری محتوا یک استراتژی روابط عمومی موفق است. به شما این امکان را می دهد تا به موضوعاتی که خوانندگان به آن ها اهمیت می دهند و نه فقط تبلیغ کسب و کار خود، بپردازند.

ترافیک ورودی را به سایت هدایت می کند.

 

چند نمونه از انواع بازاریابی محتوا:

  • پست های وبلاگ
  • پست های شبکه های اجتماعی
  • خبرنامه های ایمیلی
  • عکس ها: اینستاگرام
  • پادکست 
  • فیلم ها: یوتیوب، آموزشی، ضبط رویدادها
  • میکرو فیلم ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • وبینار

 

بازاریابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به راهی منحصر به فرد برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق برای کسب و کارها است.

 

منبع:

www.amplifymm.com

Read More
ندا رحیمی ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Digital marketing concept infographics vector background. Word cloud with online advertising keywords and managers analysing data preparing strategy or campaign.

نقش سئو در بازاریابی دیجیتال

همان طور که بازاریابی دیجیتال توسعه و تکامل یافته است، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جدای از اینکه سئو باید یکی از اولین و مهمترین اولویت ها باشد، بررسی ها نشان داده است که وقتی شرکت ها آن را پایه و اساس سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال خود قرار می دهند، شاهد بازگشت سرمایه هستند.

 

طبق بررسی های انجام شده، تلاش های SEO به افزایش کارایی کلی تیم در PPC و بازاریابی محتوا کمک می کند، و همچنین بر سایر تصمیمات تجاری نیز تأثیر می گذارد. در این پست تنها چند مورد را که نشان دهنده تأثیرگذاری سئو می باشد، بیان شده است.

 

کمپین های SEO و PPC

با توجه به اینکه هر دو رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را هدف قرار می دهند، عجیب نیست هنگامی که داده ها به اشتراک گذاشته شده اند و تیم ها از یکدیگر جدا نیستند، PPC و SEO به بهترین وجه و شکل ممکن انجام می شوند. بررسی ها نشان می دهد که SEO استراتژی جستجوی پرداختی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و با کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) از طریق رتبه بندی بهتر صفحه و امتیازات کیفی، کمپین های بازاریابی مؤثرتری را ایجاد می کند.

نقش سئو در بازاریابی دیجیتال

سئو و بازاریابی محتوا

پس نقش سئو در بازاریابی دیجیتال چیست؟ بدون ادغام SEO در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، مخاطبان شما محتوای بازاریابی را که قبلاً ایجاد کرده اید پیدا نمی کنند. محتوا هم در SEO و هم در بازاریابی دیجیتال جزئی لاینفک است. با استفاده از داده های SEO و تبدیل آن به یک فاکتور اصلی در استراتژی های بازاریابی محتوا، وب سایت ها شاهد افزایش رتبه کلمات کلیدی و قرار گرفتن در SERP ها خواهند بود. سئو به معنای دریافت محتوا و بهینه سازی آن برای جستجو است تا مخاطبان هدف بتوانند آن را پیدا کنند. از طرف دیگر، بازاریابی محتوا در مورد ایجاد محتوای قدرتمند و جذابی است که با کوئری های مخاطبان هدف تطابق دارد.

 

سئو و استراتژی کسب و کار

آنالیز سئو فراتر از توانایی تأثیرگذاریش بر سایر تلاش های بازاریابی، از آنجایی که بررسی داده ها اطلاعاتی درباره رفتار مشتری ارائه می دهند می تواند استراتژی کسب و کار را هدایت کند. کسب و کارها برای شناسایی و درک مخاطبان هدف خود بسیار تلاش می کنند و سئو دیدگاه بی طرفانه ای را در ذهن مصرف کنندگان هدف قرار می دهد. استفاده از این بینش می تواند بر سایر تصمیمات کسب و کار در مورد بازاریابی محصول و اینکه در کدام یک از جهت های کلی یک کسب و کار باید حرکت کرد، تأثیرگذار باشد.

 

منبع:

www.conductor.com

Read More
ندا رحیمی ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تکنیک شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو

با استفاده از مفاهیم شش کلاه تفکر می توانید زندگی تجاری موفق را برای هر نوع طرز فکر و مشارکت با ایده های مثبت و منفی را تضمین کنید. همچنین می توانید احساسات خود را به خوبی بیان کنید.

ادوارد دوبونو (Edward de Bono) مفاهیم این شش کلاه تفکر رنگی مختلف را نوشت تا همه مردم بتوانند با فکری منطقی و خلاق در بازار استخدام شوند.

این روش به شما امکان می دهد از طریق مدیریت زمان و با ذهن باز قبل از گرفتن هر تصمیمی فکر کنید. این روش از استرس کاسته و به شما کمک می کند گزینه های پیش روی خود را به صورت بهتر مدیریت کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که دکتر ادوارد دوبونو آن را پیشرفت داد این است که نظر مردم فرهیخته را به نکات شش کلاه تفکر جلب کرد تا این نوع سبک فکری مورد ستایش و استقبال آنها قرار گرفت. دوبونو مفهوم و روش واضحی داشت و آن این است که تصمیم های مغرضانه را از بین ببرد.

این روش به افراد و تیم که به فکر حل مشکل هستند از جهات مختلف کمک فراوانی می کند. همچنین محدوده فکری آن ها را افزایش می دهد. در بازاریابی دیجیتال این  روش می تواند استراتژی های و روش های افزایش فروش را تحت تأثیر قرار دهید.

حتما تا الان احساس کردید هنگامی که در مورد موضوعی بحث می کنید روش های فکری مختلفی را می شنوید که ممکن است در نهایت به جر و بحث یا به زیر پا گذاشتن بهترین ایده ممکن ختم می شود. با همه این مشکلات، شش کلاه تفکر ایده موازی برای روش های فکر کردن نفرات دیگر با روش فکر شما دارد و کمک می کند تا به یک راه حل برسید.

چهارچوب شش کلاه تفکر

در روش دوبونو شما شش روش تفکر در قالب شش کلاه رنگی مختلف را تجربه می کنید و هنگامی که کلاه های مختلفی را عوض می کنید ناخودآگاه طرز فکر شما هم تغییر می کند و این به افزایش آگاهی شما کمک می کند.

 خصوصیات  شش کلاه تفکر

 

۱.کلاه تفکر سفید:

جمع و تحلیل بیشترین حد ممکن از اطلاعات در مورد موقعیت خاص شما را در بر می گیرد. کلاه تفکر سفید از شما می خواهد که به نکات، حقیقت ها و اطلاعات مخفی در مورد موضوع بدون در نظر گرفتن نتیجه گیری ها توجه کنید.

این کلاه به شما امکان می دهد تا احساس دقیق هنگام جستجو در اجزای مختلف از اطلاعات و اضافه کردن آن ها با هم را درک کنید. همچنین به شما در چهارچوب بندی همه جوانب مختلف که به نتیجه منطقی می انجامد، کمک می کند.

۲.کلاه تفکر زرد

رنگ زرد بر خوشبینی دلالت دارد. پوشیدن این کلاه تمام تلاش خود را انجام می دهد تا به سمت ارزش های مثبت برای انجام یک کار و بالا بردن روحیه و کسب انرژی لازم برای فکرهای اساسی، روی آورید.

همچنین امکان می دهد تا به ارزش ها و فواید صحیح تفکر، متمرکز شوید. باید به ذهن خود اجازه سفر آزاد و فکر کردن به تمامی فواید احتمالی برای ایده را بدون هیچ حد و مرزی بدهیم.

۳.کلاه تفکر مشکی

در شش کلاه تفکر ویژگی های کلاه سیاه عکس کلاه زرد است. این کلاه مسئولیت نتایج منفی ایده های شما را به عهده می گیرد.

اشخاصی که این کلاه را می پوشند به طوفان ایده های خطا دچار می شوند.

همچنین به شما در شناخت عیب، نقطه ضعف و عواقب خطرناک ایده هایی که برای گروه انتخاب کردید، کمک می کند.

ممکن است به نتایج کلاه زرد خوشبینی بیش از حد داشته باشید اما کلاه مشکی به شما کمک می کند که به عمق نتایج و نقطه ضعف ها و عواقب خطرناک ایده ای که با گروه در میان می گذارید پی ببرید. بدین ترتیب می توانید قدرت خود را در مقابله با عوامل خطرناک بالا ببرید.

۴.کلاه فکر قرمز:

وظیفه ی آن نظارت بر انجام کار است. هنگام پوشیدن این کلاه مغز شروع به فکر های طوفانی خواهد کرد و انواع پیشنهاد های مختلف به ذهنتان خطور می کند. اینجاست که باید به فکر یک راه حل مناسب برای مشکل خود باشید. این کلاه  در میان شش کلاه تفکر دیگر به شما امکان نزدیک شدن از لحاظ عاطفی به مشکلات را می دهد.

مسئولیت هایی که پوشاننده کلاه قرمز بر عهده دارد:

شناخت احساسات کارمندان خود در قبال مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

شناخت نقاط قوت و ضعف ایده های خود.

کلاه تفکر سبز

کلاه تکفر سبز

کلاه تکفر سبز

به شما در هنگام تصمیم گیری و دستیابی به نتایج عالی کمک می کند.  از میان شش کلاه تفکر، هنگام پوشیدن این کلاه می توانید هر ایده را موضوع بحث خود و مورد ارزیابی قرار دهید.

همچنین باید از عدم انتقاد هر نوع ایده ای اطمینان داشته باشید و از آنها قدردانی کنید، چون این کلاه حتی به ایده های جنون آمیز هم احترام می گذارد.

کلاه فکر آبی:

کلاه آبی در میان شش کلاه تفکر

کلاه آبی در میان شش کلاه تفکر

اداره کردن روش تفکر کلاه های دیگر را برعهده دارد. به شما در تجزیه و تحلیل وضعیت موجود کمک فراوانی می کند. نقش اصلی شما در این کلاه ضمانت کار تیم اجرایی است.

کلاه آبی بر روش های زیر تمرکز می کند:

پشتیبانی از ایده و بالا بردن کیفیت آن.

اداره کردن جدول برنامه های فعال برای افزایش تمرکز.

برگزاری همایش برای تحقق هدف های شما.

از شش کلاه تفکر به عنوان فکر های مختلفی که توسط خود شخص انجام می شود، یاد می کنند. کلاه ها به مردم کمک می کنند تا مشکل نظر های مختلف را حل کند.

مزایای شش کلاه تفکر

  1. بدون هیچ نگرانی ایده ی خود را ابراز کنید.
  2. به مسئله از زاویه های مختلف نگاه کنید.
  3. روش های فکر کردن خود را عوض می کند تا انتخاب تصمیم شما بیشتر شود .
  4. تمرکز خود را بالا ببرید.
  5. ارتباط صمیمی بین کارمندان ایجاد می کند.
  6. مهارت های شما را تقویت می کند.

چگونه باید از شش کلاه تفکر چگونه استفاده کرد؟

این شش کلاه  تفکر الگوهای فکری را تشکیل می دهند نه مجموعه از انسان ها و برای اشخاص امکان دسته بندی موضوع های مختلف و به صورت مستقیم را می دهد. پس تنها وقتی که شخص بداند چگونه به صورت درست از کلاه ها استفاده کند، می تواند تصمیم های درست را بگیرد.

۱.از کلاه سفید برای افزایش اطلاعات خود استفاده کنید.

۲.کلاه سبز را برای کشف راه های جدید و در برخورد با موقعیت خاص به دست می آید، از آن استفاده کنید.

۳.از کلاه زرد برای شناخت فواید ایده های گروهی استفاده کنید.

۴.از کلاه مشکی برای کارهای منفی که ممکن است در زمان استفاده از ایده های عالی و پیشرفته به وجود آید، استفاده کنید.

۵.حدس و گمان ایده های خود را با کلاه زرد کشف کنید.

۶.خلاصه افکار و پیشنهادات را با پوشیدن کلاه آبی با گروه در میان بگذارید.

شش کلاه تفکر روشی رایج است که میلیون ها انسان از آن برای گرفتن تصمیم درست انجام می دهند و برای اولین بار توسط ستاد بحران کشور سریلانکا برای جبران خسارات وارده از سونامی به کار برده شد.

منبع

namarketings.com

 

Read More
یحیی عبیاوی ۴ بهمن ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes