187625854

بازاریابی پیامکی چیست

برقراری ارتباط با مشتری های احتمالی و مخاطبان هدف شما بسیار مهم است و بازاریابی پیامکی می تواند یک روش مؤثر باشد. اگرچه موفقیت را تضمین نمی کند، اما می تواند کمک شایانی به تلاش های بازاریابی شما کند.

بازاریابی پیامکی در واقع روشی است که کسب و کارها با ارسال پیام های تبلیغاتی از طریق پیام کوتاه به تلفن های همراه مشتری ها، به مشتری دست پیدا می کنند.

به طور معمول، برخی از کسب و کارها با همکاری با ارائه دهنده شخص ثالث با بازاریابی پیامکی شروع به کار می کنند. با این حال، اگر بودجه شما محدود است، هنوز راهی برای انجام مؤثر بازاریابی پیامکی وجود دارد. صرف نظر از تجربه شما در این نوع بازاریابی، به راحتی می توانید با موارد زیر شروع کنید:

 

  • بدانید  در بازاریابی پیامکی می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید

مانند تمام استراتژی های بازاریابی، شما باید با یک هدف شروع کنید. وقتی نوبت به بازاریابی پیامکی می رسد، قبل از شروع باید اهداف مشخصی داشته باشید؛ آن ها باید مستقیماً با اهداف بازاریابی و استراتژی کسب و کار شما مطابقت داشته باشند.

 

  •  در بازاریابی پیامکی از زبان ساده استفاده کنید

هنگام استفاده از بازاریابی پیامکی برای کسب و کار خود، همیشه از زبان ساده و روان استفاده کنید. زیرا اگر پیام های متنی شما مانند هرزنامه به نظر برسد، مصرف کنندگان بلافاصله آن ها را حذف خواهند کرد. مهم است که شما هر چیزی که بیش از حد تبلیغاتی است را کنار بگذارید. این ممکن است شامل تبلیغات بازاریابی مانند “پیشنهادات عالی” باشد.

نکته دیگری که کارآفرینان باید بدانند این است که اختصارات متن و اصطلاحات عامیانه یک نه بزرگ برای بازاریابی پیامکی هستند و نباید از آن ها استفاده شود. چنین زبانی درک برند شما بی ارزش می کند و می تواند تبلیغات شما را خراب کند.

 

  • گیرندگان خود را تقسیم بندی کنید

ممکن است نخواهید پیام های یکسانی برای تمام مخاطبین خود ارسال کنید. این نه تنها مخاطبین شما را آزار می دهد، بلکه می تواند یک علامت اخطار برای فیلترهای هرزنامه باشد. با استفاده از قابلیت تگ سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانید مخاطبین خود را تقسیم بندی کنید. هنگام تقسیم بندی گیرندگان، می توانید آن ها را براساس ارتباط شان با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، دسته بندی کنید.

باید به خاطر داشته باشید که همه مشتریان شما یکسان نیستند. برخی از آن ها کالاهایی را که قبلاً و تا به الان استفاده می کردند ترجیح می دهند و برخی دیگر موارد جدیدی را که ارائه می دهید امتحان می کنند.

بنابراین، برای انواع خریدارانی که دارید تگ درست کنید. نه تنها به شما کمک می کند تا همه چیز را به خوبی سازماندهی کنید، بلکه می تواند ارسال پیامک را برای شما بسیار آسان کند.

 

  • در بااریابی پیامکی زمان مناسب را در ذهن داشته باشید

از آنجا که بیشتر پیام های متنی در عرض چند ثانیه مورد توجه قرار گرفته و خوانده می شوند، بهتر است آن ها را به روشی حساس به زمان ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که از ارسال آن ها در مواقعی که باعث آزار مشتریان می شود، مانند صبح زود یا اواخر شب خودداری کنید.

اگر می خواهید زمان مناسب برای ارسال پیام های متنی را بدانید، مخاطبان خود را درک کنید و از یک ابزار برنامه ریزی کمک بگیرید تا پیام های خود را برای بهترین زمان ممکن تنظیم کنید.

بازاریابی پیامکی

  • فراخوان عمل را فراموش نکنید

اگر تمام تلاش خود را برای تعیین اهداف بازاریابی و تقسیم بندی گیرندگان انجام داده اید، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در پیام های متنی خود یک فراخوان عمل مناسب (CTA) گنجانده اید تا نتایج بهتری کسب کنید. CTA شما مشتریان احتمالی تان را در مورد اقدامات بعدی راهنمایی می کند. بسته به میزان کارآیی CTA شما، ممکن است در نهایت محصولات یا خدمات شما را بلافاصله خریداری کنند.

رایج ترین CTA که می توانید در انتهای هر پیام متنی استفاده کنید، لینک وب سایت شماست. به عنوان مثال، می توانید عباراتی مانند “بیشتر بخوانید” ، “اکنون بخرید” یا “بیشتر بدانید” را با لینک خود وارد کنید. با این کار، ممکن است از مشتریان خود بخواهید برای دیدن وب سایت، ثبت نام یا خرید محصولاتی که تبلیغ می کنید، روی لینک کلیک کنند.

 

  • پیام های متنی خود را در بازاریابی پیامکی کوتاه نگه دارید

مهم نیست پیام های متنی شما چقدر طولانی باشند، مشتریان شما فقط ۱۶۰ کاراکتر دریافت می کنند. بنابراین، همیشه پیام های خود را کوتاه نگه دارید و از تقسیم پیام های خود به چندین قسمت خودداری کنید زیرا برخی از گیرندگان ممکن است آن ها را به ترتیب نامناسب بخوانند. همیشه تعداد کاراکترهای استفاده شده را بررسی کنید.

روشن و مختصر نگه داشتن پیام های شما می تواند کلید جلب توجه گیرندگان باشد و شانس خرید آن ها را افزایش دهد.

 

  •  در بازاریابی پیامکی کاری کنید مصرف کنندگان تان احساس خاص بودن کنند

اگر می خواهید بازاریابی پیامکی شما مؤثر باشد، هرگز صندوق ورودی مشتریان خود را با اخبار و پیشنهادهایی که می توانند از وب سایت شما دریافت کنند شلوغ نکنید. بلکه با دادن تبلیغات اختصاصی به آن ها احساس خاص بودن دهید. آن ها مطمئناً احساس خواهند کرد که شما به آن ها ارزش زیادی می دهید، که این خود ممکن است پیشنهادهای شما را مقاومت ناپذیرتر و تأثیرگذارتر کند.

 

  • معیارهای خود را پیگیری و دنبال کنید

برای اینکه بدانید بازاریابی پیامکی شما مؤثر است، باید معیارهای خود را دنبال کنید. به این ترتیب، خواهید فهمید که تلاش شما ارزش دارد یا اینکه برای دستیابی به نتایج بهتر، باید استراتژی های بازاریابی خود را تغییر دهید. معیارهای خود را به طور منظم پیگیری کنید و تفاوت را هنگام تصمیم گیری بهتر بر اساس آن ها مشاهده کنید.

می توانید معیارها را با استفاده از هر ابزار تجزیه و تحلیل پیام متنی یا سایر ابزارهایی که در حال حاضر استفاده می کنید ردیابی کنید. برخی از برنامه های نرم افزاری CRM ممکن است معیارهای پیام متنی را نیز برای شما ردیابی کنند.

 

نتیجه

بازاریابی پیامکی بدون شک یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای ارتباط صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ با مصرف کنندگان آن هاست. اگر به درستی انجام شود، بهتر از سایر کانال های ارتباطی موجود در بازار مانند ایمیل مؤثر خواهد بود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که نکات بالا را برای انجام بازاریابی پیامکی مؤثر و کارآمد انجام دهید.

 

Read More
ندا رحیمی ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای آنلاین

بازاریابی شبکه های اجتماعی فرآیند استفاده از شبکه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان بالقوه و در نهایت افزایش بازدید و فروش یک وب سایت است. کسب و کارهای آنلاین برای ایجاد ارتباط با کاربرانی که بیشتر به شبکه های اجتماعی و دستگاه های تلفن همراه برای رصد محتوای وب شما وابسته هستند، به شبکه های اجتماعی متکی هستند.

 

ارتباط با کاربران در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مانند سایر بازاریابی ها، بر روی جلب توجه مخاطب هدف و ایجاد ارتباط متمرکز است. در حالی که می توان از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مستقیم محصولات و معاملات استفاده کرد، اما ابزاری مؤثر برای ارتباط با کاربران جدید در شبکه هایی مانند اینستاگرام نیست. شبکه های اجتماعی مکانی برای تعامل واقعی با کاربران است و به آن ها می گوید چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند.

در عوض، موفقیت در شبکه های اجتماعی مبتنی بر ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای جالب و مرتبط است. این می تواند از ارسال عکس در اینستاگرام گرفته تا توییت کردن لینک آخرین پست وبلاگ شما باشد. جلب توجه کاربر در شبکه های اجتماعی با کاری شروع می شود که آن ها به آن علاقه دارند، نه کاری که می خواهید انجام دهند. با نشان دادن تخصص موضوعی خود و معرفی افراد به صدای برند شما، کاربران علاقه مند دلیلی برای اینکه از وب سایت شما بازدید کنند و پیشنهادات شما را ببینند، خواهند داشت.

 بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای آنلاین

اشتراک گذاری محتوا

شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه مستقیماً ترافیک را به سایت شما هدایت کنند، مزیت دیگری نیز به همراه دارند: جذب مشتری به شکل ارگانیک. اگر محتوایی تهیه کنید که به نظر کاربران مرتبط با علایق آن ها باشد، آن را با دوستان و مخاطبین خود به اشتراک خواهند گذاشت. در واقع مشتریان بالقوه شما برای شما بازاریابی می کنند.

از آنجا که محتوا از طرف دوست یا یکی از اعضای خانواده و نه مستقیماً از طریق کسب و کار، ارجاع می شود، کمتر مانند یک تبلیغ دیده می شود و بیشتر به عنوان اطلاعات مطمئن از یک منبع تأیید شده است. بسیاری از مشتریان از طریق محتوای اطلاعاتی با یک برند آشنا می شوند، و سپس می آیند تا در مورد محصولات یا خدمات آن ها اطلاعات کسب کنند و همین امر به صورت بالقوه موجب کسب درآمد بیشتر خواهد شد

 

تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما بهترین است

اینستاگرام: عملکرد تجارت الکترونیکی بسیار تحت تأثیر تصاویر محصول است، و همین امر اینستاگرام را به یک فاکتور اصلی آگاهی از برند برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل می کند. اشتراک گذاری تصاویر محصول و پست های مربوط به سبک زندگی مربوط به یک برند می تواند کمک زیادی به افزایش مخاطبان شما کند.

توییتر: تعامل در توییتر اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد. فعال بودن و تعامل با سایر کاربران می تواند حضور شما در سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی را تقویت کرده و باعث ایجاد آگاهی در میان مشتریان احتمالی جدید شود.

لینکدین: پرکاربردترین پلتفرم نتورکینگ حرفه ای است که شرکت ها و افراد با علایق مشابه را قادر می سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

 

Read More
ندا رحیمی ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

دلایل مورد توجه واقع نشدن عنوان محتوا

تقریباً ۸۰ درصد مردم فقط عنوان محتوا را می خوانند و نزدیک به ۶۰ درصد افراد پس از خواندن عنوان، لینک مطلب را به اشتراک می گذارند. این آمار می تواند نشان دهد که عنوان تا چه اندازه می تواند مهم باشد. اما اگر عنوان شما شکست بخورد و موفق واقع نشود چه کار می کنید؟

در این صورت، احتمال این وجود دارد که بازاریابی محتوای شما نیز شکست بخورد – زیرا از هر ۱۰ نفر ۸ نفر حتی مطلب و محتوا شگفت انگیزی را که نوشته اید نخوانند.

به همین دلیل است که بسیاری از وقت و توجه شما باید به سمت بهبود عنوان مطلب بعدی شما باشد. در این پست، ما چهار دلیل مهم برای شکست خوردن عنوان و مؤثر واقع نشدن آن را بررسی می کنیم.

 

  1. مزیت و فایده ای ارائه نمی دهد

این یکی از متداول ترین دلایل شکست اکثر تیترها است.

یک قانون کپی رایتینگ که همیشه به شما کمک خواهد کرد این است: فروش مزایا.

آیا عنوان شما فایده ای برای خوانندگان دارد؟ اگر اینگونه نیست، احتمال شکست وجود دارد.

از خود بپرسید: چه چیزی برای خواننده در نظر گرفته شده است؟ آیا اگر خواننده روی عنوان کلیک کند و بقیه پست من را بخواند، فایده ای برای او خواهد داشت؟

 

  1. عنوان محتوا واضح و شفاف نیست

مطالعات و تحقیقات علمی اخیر ثابت می کند که خوانندگان عناوین واضح و شفاف را ترجیح می دهند.

متأسفانه اکثر عناوین آشفته، پیچیده و واضح نیستند.

وضوح مهم است. در واقع، این اغلب مهمترین چیز در این دنیای آشفته آنلاین است. و شاید به دلیل شفاف نبودن است که اکثر عناوین شما شکست خورده و مؤثر واقع نمی شوند.

 

چرا عناوین محتواهای شما موفق واقع نمی شوند

تا زمانی که محتوای روی صفحه مطابق با انتظارات تعیین شده توسط عنوان باشد، کاربر تجربه کاربری خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر، یک تجربه کاربری بد نیز سیگنال های منفی را به موتورهای جستجو می فرستد – که ممکن است منجر به تنزل رتبه بندی های موتورهای جستجو و سئو شود.

دلایل مورد توجه واقع نشدن عنوان محتوا

  1. خیلی طولانی است

عناوین طولانی تر یا عناوین کوتاه تر، کدام یک بهتر و تأثیرگذارتر است؟

این مورد به نوعی قابل بحث است و هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. اما باید بدانید که تیترهای کوتاه تر در مواقعی که با عناوین طولانی تر مقایسه می شوند تأثیرگذارتر هستند.

عناوین طولانی تر، به توجه زیاد خوانندگان نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از عناوین طولانی می توانند بی جهت پیچیده شوند، در واقع خواندن یا فهم آن ها خیلی آسان نیست.

اگر مطمئن نیستید کدام مسیر را انتخاب کنید، سعی کنید با یک عنوان کوتاه تر پیش بروید. عنوان کوتاه تر شانس کمتری برای شکست و شانس بیشتری برای ایجاد تأثیر قدرتمند و به یادماندنی تر بودن دارد.

علاوه بر این، در مورد بهینه سازی موتور جستجو، عناوین طولانی تر یک مشکل بزرگ هستند. اگر یک عنوان خیلی طولانی باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کوتاه می شود.

در حالت ایده آل، عنوان شما باید کمتر از ۶۰ حرف داشته باشد.

 

  1. عنوان محتوا مخاطب هدف مناسب را جذب نمی کند

هر پست وبلاگ برای گروه خاصی از مخاطبان هدف نوشته شده است.

اگر عنوان شما مخاطبان و مشتریان احتمالی خاص شما را هدف قرار ندهد، چه؟ اگر مورد توجه مخاطبان مناسب قرار نگیرد، احتمالاً شکست خواهد خورد.

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، موارد زیادی بر عنوان تأثیر دارد. مردم با پست وبلاگ، اینفوگرافیک، فیلم، پادکست و سایر اشکال محتوای آنلاین در اینترنت احاطه شده اند. دامنه توجه یک خواننده آنلاین به طور متوسط ​​در حال کاهش است.

عنوان محتوای شما باید بتواند مخاطبان مناسبی را که تا انتهای مطلب را می خوانند و درنهایت دنبال کننده مطالب و یا خریدار محصول شما می شوند را جذب کند.

 

نتیجه

عناوین محتوایی (یا برچسب های عنوان) برای موفقیت محتوای آنلاین شما بسیار مهم است. اگر عناوینی که می نویسید فاقد این چهار ویژگی ذکر شده باشد، احتمال شکست آن ها وجود دارد.

خبر خوب این است که اکنون شما می دانید دفعه دیگر که عنوان محتوا را برای پست وبلاگ یا صفحه فرود خود انتخاب می کنید، چه مواردی را باید رعایت کنید.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

Read More
ندا رحیمی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

بازاریابی محتوا و افزایش میزان دسترسی محتوا

محتوای خوب سنگ بنای کمپین های بهینه سازی موتور جستجو و محرک اصلی برای افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان هدفی است که در نهایت به مشتریان بالقوه و مشتریان دست به نقد تبدیل می شوند. وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، بزرگترین تمرکز تقریباً همیشه بر روی تولید محتوا است. گرچه تولید محتوا فوق العاده مهم است، اما شما می دانید که کمبود محتوا در وب وجود ندارد.

روزانه صدها پست جدید حتی برای کوچکترین بازار هدف منتشر می شود.

بنابراین، چگونه می توان محتوای خود را در میان دیگر محتواها متمایز و برجسته کرد؟ با توزیع و انتشار محتوا.

 

انتشار محتوا کافی نیست؛ افراد دیگر نیز به طور مستمر و هر روز این کار را انجام می دهد. شما باید مطمئن شوید که محتوا به دست خوانندگان شما رسیده است. موفقیت کمپین های بازاریابی محتوای شما به این امر بستگی دارد.

در اینجا چند ایده برای توزیع محتوا آورده شده است که ممکن است در افزایش دسترسی و گسترش دامنه بازاریابی محتوا به شما کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید: ۳ نوع بازاریابی محتوا که وبلاگ شما به آن نیاز دارد.

 

  1. مشخص کنید در بازاریابی محتوای شما چه چیزی مؤثر است

هر محتوایی نمی تواند با موفقیت در کانال ها توزیع شود.

بنابراین، اولین قدم در بازاریابی محتوا تحقیق و شناسایی موفق ترین قالب های محتوایی در صنعت شما و برای مخاطبان هدف تان است.

از ابزارهایی مانند Ahrefs و BuzzSumo استفاده کنید تا محبوب ترین محتواهای موجود در بازار هدف خود را شناسایی کنید.

و سپس محتوای بیشتری در آن قالب ایجاد کنید، به عنوان مثال، پست های وبلاگ مبتنی بر لیست، محتوای طولانی، اینفوگرافیک و غیره.

 

  1. برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی فعال باشید

برای توزیع موفقیت آمیز محتوا و گسترش میزان دسترسی آن، باید فعالیت بیشتری در کانال های مختلف شبکه های اجتماعی داشته باشید.

ابتدا، شما باید یک گروه فعال از فالوورهای هدفمند و مشارکت کننده ایجاد کنید. فعال بودن و تعامل داشتن در شبکه های اجتماعی بخشی ضروری و لاینفک آن است.

دوم، شما باید محتوا خود را در مقابل دید آن مخاطبان قرار دهید. به اشتراک گذاری نوع مناسب محتوا در زمان مناسب و در کانال مناسب می تواند موفقیت و عدم موفقیت در بازاریابی و توزیع محتوا را به همراه داشته باشد.

افزایش میزان دسترسی محتوا

  1. در بازاریابی محتوا و انتشار آن با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اگر بازاریابی ویروسی و توزیع محتوا اهداف اصلی شما هستند، در این صورت به کمک اینفلوئنسرهای صنعت نیاز خواهید داشت.

اینفلوئنسرهای صنعت به هزاران و حتی گاهی میلیون ها نفر دسترسی دارند. وقتی آن ها بخشی از محتوا را به اشتراک می گذارند و تأیید می کنند، به احتمال زیاد به سرعت در وب منتشر می شود.

اما اینفلوئنسرها فقط هنگامی که برای آن ها یک توییت یا ایمیل ارسال می کنید به شما کمک نمی کنند. اول، شما باید یک برنامه ریزی داشته باشید.

با آن ها شهرت کسب کنید، با آن ها ارتباط برقرار کرده و همکاری کنید، اگر می توانید به آن ها کمک کنید و قبل از درخواست کمک با آن ها ارتباط برقرار کنید.

 

  1. بدانید که مخاطب هدف شما در کجا وقت خود را سپری می کنند

مفهوم اصلی توزیع محتوا قرار دادن محتوا شما در مقابل دید افراد است که تمایل دارند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این افراد مخاطبان هدف شما خواهند بود.

برای قرار دادن محتوا خود در مقابل دید آن ها، ابتدا باید بفهمید که اکثر اوقات در کجا وقت خود را سپری می کنند.

آیا این مکان تلگرام است؟ اینستاگرام؟ یا توییتر؟

قبل از شروع تلاش برای توزیع محتوا، مکان هایی را که باید در آن ها حضور داشته باشید را شناسایی کنید. این امر به همان اندازه شناسایی موفق ترین و محبوب ترین قالب ها و فرمت های محتوا برای توزیع، مهم است.

 

  1. بازاریابی محتوا با توسعه ایمیلی 

اطلاع رسانی از طریق ایمیل اغلب اولین و آخرین راه حل برای بازاریابان محتوا است که تلاش می کنند محتوای خود را توزیع کنند. گرچه برای بسیاری از بازاریابان محتوا مؤثر نمی باشد، اما دلیلی برای دست کم گرفتن آن وجود ندارد.

با این وجود برای کارآمد کردن آن، باید باهوش باشید و تدبیرگرایانه عمل کنید.

روی شروع مکالمه و مشارکت گیرنده ایمیل تمرکز کنید. یک ارتباط ایجاد کنید، اگر بلافاصله منجر به اشتراک نشود هم در دراز مدت ارزشمند خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند برای ایجاد استراتژی اثربخش بازاریابی ایمیلی 

 

  1. کانال های توزیع و انتشار محتوای پولی

همه بازاریابان محتوا به کانال های توزیع محتوای پولی فکر نمی کنند، اما برای بسیاری می تواند گزینه مناسبی باشد. کانال های توزیع و انتشار محتوا به صورت پولی بهتر مؤثرتر خواهند بود به ویژه اگر:

شما وقت و تلاش زیادی را صرف تولید بهترین محتوای ممکن در مورد یک موضوع می کنید و

می دانید که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالقوه ای است که می تواند با یک صفحه وب تولید شود.

سپس می توانید حداکثر هزینه تبلیغات را مهندسی معکوس کنید و میزان دسترس پذیری محتوای خود را گسترش دهید.

 

نتیجه

توزیع محتوا بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت هر کمپین بازاریابی محتوا است. شما ممکن است بهترین پست وبلاگ را داشته باشید، اما اگر کسی آن را نخواند، بی فایده است و مشتریانی را برای شما به همراه نخواهد داشت. تمام وقت، پول و تلاش شما برای تولید این محتوا به هدر می رود. ایده های توزیع محتوا که در این مقاله بیان شد می توانند برای گسترش دسترسی محتوا به شما کمک کنند.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com/

 

Read More
ندا رحیمی ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

سئوی کلاه سیاه چیست؟ بخش دوم

در مطلب قبل درباره ی سئوی کلاه سیاه، فرق آن با سئوی کلاه سفید و عدم استفاده از آن خواندید. با ما در ادامه ی بخش دوم این مطلب همراه باشید.

 استراتژی سئوی کلاه سیاه که باید از آنها اجتناب کرد:

بیشتر کاربران گوگل آگاهی لازم برای نوع سئوی به کار گرفته شده که کلاه سیاه است یا سفید را ندارند.

خوشبختانه گوگل راهنمایی های لازم در خصوص استفاده درست از استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو بیان کرده است. همچنین استراتژی های سئوی کلاه سیاه را گذاشته و استفاده از آنها را ممنوع کرده است.

۱.کلمات کلیدی در سئوی کلاه سیاه

هدف موتورهای جستجو قرار گرفتن در صدر نتایج صفحه های گوگل است. برای این کار باید روی کلمات کلیدی برای محقق کردن هدف خود استفاده کنند. لذا یکی از مهمترین استراتژی های سئوی کلاه سیاه این است که صفحه های وب را با تعداد کلمات کلیدی زیادی انجام می دهد که به هیچ عنوان مناسب متن استاندارد نیست و به دنبال آن کاربران تجربه ی بسیار بدی از سایت شما خواهند داشت. به عنوان مثال: ما خدمات سئو را ارائه می دهیم، خدمات سئو که ما ارائه می دهیم بهترین نوع ارائه ی سئو است و اگر مایل به دریافت خدمات سئو هستید میتوانید با کارشناسان سئو ما در تماس باشید. آیا چیز غیر عادی در این مثال حس کردید؟ بله، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی که گوگل به آسانی می تواند آنرا تشخیص دهد.

۲.محتوای ایجاد شده توسط برنامه های ترجمه به صورت خودکار:

به خاطر عدم اهمیت سئوی کلاه سیاه به کاربران ممکن است از برنامه های مختلفی برای ایجاد محتوا استفاده کنند. که هدف این کار دستکاری موتورهای جستجو است و هیچ ارزش حقیقی برای کاربر ندارد. به عنوان مثال: متن هایی که کاملا بی معنی و ارتباطی با هم ندارند و صرفا به این خاطر که کلمات کلیدی زیادی دارد از آن استفاده و یا متن های فشرده از صفحات مختلف بدون ایجاد تغییر در اختیار کاربران قرار می دهد. ترجمه به وسیله ی ابزارهای ماشینی و بدون دخالت ویراستار باعث ایجاد متن های طولانی و تغییر کامل محتوای آن می شود.

۳.محتوا با کیفیت پایین یا سرقت شده:

محتوا با کیفیت پایین یا سرقت شده

محتوا با کیفیت پایین یا سرقت شده در سئوی کلاه سیاه

به جای اینکه یک محتوای عالی و متمایز برای کاربران خود ایجاد کنند از متن سایت های دیگر کپی برداری می کنند.=، بدون ابنکه کوچکترین تغییری در آن ایجاد کنند. این استراتژی سئوی کلاه سیاه در این مورد بر ارائه ی محتوای بی کیفیت اعتماد دارد که از طریق اعتماد بر کلمات کلیدی به دست می آید.

ممکن است بعضی از مدیران سایت محتوا را  =از سایت های مشهور دیگر سرقت کنند. موضوع فقط سرقت محتوا و انتشار آن بر روی وبلاگ نیست بلکه کپی کردن قسمت هایی از محتواست و ویرایش جزئی آن مانند مترادف کردن بعضی کلمات ساده در متن است که این کار هر چند ساده باشد اما به عنوان یک سرقت معرفی می شود که ضرر و زیان زیادی برای سایت خواهد داشت.

در حقیقت درک نوشتن محتوای بازاریابی از اهمیت ویژه ای در سئوی کلاه سفید برخوردار است چون کاربران همیشه به دنبال محتوایی با کیفیت عالی که ارزش خواندن را داشته باشد و هیچگونه محتوایی با کلمات تکراری را نمی پسندند. اگر می خواهید متمایز دیده شوید باید به نوشتن محتوای انحصاری به طور همیشگی ادامه دهید.

برای داشتن محتوای عالی در کسب و کار شما می توانید از متخصصان دیجینگ در این زمینه کمک بگیرید.

 ۴.پوشاندن

روش پوشاندن یا مخفی کردن روشی است که در آن محتوا یا url ای را ارائه می دهند که با محتوای ارائه شده برای موتورهای جستجو مختلف است. هدف از این کار در صدر قرار گرفتن محتوای شما است ولی بدون داشتن کمترین فایده برای کاربران.

۵.مخفی کردن متن و پیوندها در سئوی کلاه سیاه

این استراتژی بازی با کلمات محتوا نام دارد و کار آن ضمانت دیده شدن محتوا توسط کاربران است در نتیجه برای موتورهای جستجو به عنوان فریب شناخته می شود و به این  نتیجه می رسند که وبلاگ شما ارزش داشتن موقعیت بهتر در موتورهای جستجو را ندارد.

اما این کار چگونه انجام می شود؟ استفاده از رنگ متن که مشابه پس زمینه  باشد.  به عنوان مثال متن سفید بر روی پس زمینه ی سفید یا صفر کردن حجم نوشته تا جایی که قادر به دیدن کلمات نباشیم با اینکه نوشته در محتوا وجود دارد.

۶.صفحات ورود

سئوی کلاه سیاه و صفحات ورود

یکی از مهمترین استراتژی های سئوی کلاه سیاه ساختن صفحه های است که کاربر را به سمت صفحات سایت دیگر منتقل می کند. این صفحه ها در تخلفات موتورهای جستجو طبقه بندی می شوند. به خصوص اگر محتوای مفیدی ارائه نمی دهند.

به عنوان مثال صفحاتی که هدف آنها فقط قرار گرفتن در صفحه ی اول گوگل است و اهمیتی به خدمات کاربر نمی دهند.

 

منبع:

blog.khamsat.com

Read More
یحیی عبیاوی ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

۷ مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

چرا باید کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد؟ اگر بخواهیم کوتاه به این سؤال پاسخ دهیم باید بگوییم که سایر افراد، مشتریان و رقبای شما، تقریباً همگی در شبکه های اجتماعی حضوری دارند. ۳.۴۸ میلیارد نفر در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی فعال هستند و هر ساله به این تعداد افزوده می شود. برای دستیابی به مشتریان خود در جایی که حضور دارند و اطمینان از شنیده شدن صدای برندتان، از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

با این حال، فراتر از اینکه شبکه های اجتماعی یک نیاز بازاریابی مدرن هستند، حضور در شبکه های اجتماعی مزایای تجاری بسیاری دارد. در ادامه برخی از مهمترین مزایا آورده شده است.

 

  1. آگاهی از برند با بازاریابی شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی پیدا کردن برند شما و ارتباط برقرار کردن با آن را هم برای مشتریان فعلی و هم مشتریان بالقوه آسان تر می کند. امروز با وجود حجم گسترده افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، کسب و کار شما این فرصت را دارد تا به تعداد قابل توجهی از مخاطبان جدید دسترسی پیدا کند.

پلتفرم های اجتماعی همچنین مکانی عالی برای بیان داستان برند شما هستند و به مردم کمک می کنند احساس بهتری در مورد کسب و کار شما داشته باشند.

بیشتر بدانید: ۳ نکته برای ایجاد برند در شبکه های اجتماعی

  1. وفاداری به برند.

شبکه های اجتماعی فرصتی بی نظیر به برندها می دهند تا در گفتگوها شرکت کرده و با مشتریان خود تعامل داشته باشند. این تعاملات وقتی به درستی و به طور مداوم اجرا شوند، راه را برای وفاداری به برند هموار می کنند و زمینه ساز این مهم می شوند. در حالی که برای کسب وفاداری مشتری به زمان نیاز است، مشارکت در شبکه های اجتماعی می تواند به کسب و کارها کمک کند اعتماد افراد را سریعتر جلب کنند.

 

  1. افزایش بازدید و ترافیک وب سایت.

شبکه های اجتماعی نقش مؤثری در جذب ترافیک ورودی به سمت وب سایت شما دارند. صفحات شبکه اجتماعی شما راهی بالقوه به سمت سایت شما هستند و هر پست فرصتی جدید برای ارائه ارزش و تشویق بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان برای بازدید از وب سایت است. در نهایت، این بازدیدها می تواند منجر به جذب مشتری جدید و نرخ تبدیل بیشتر شود.

7 مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

  1. بینش مشتری.

امروزه حجم عظیمی از داده های مشتری توسط همه کاربران فعال در شبکه های اجتماعی تولید می شود. از طریق گوش دادن به ارتباطات اجتماعی و تعامل با دنبال کنندگان خود، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، کجا دوست دارند وقت خود را بگذرانند و در مورد علاقه آن ها و نظرات آن ها در مورد برند، رقبا و صنعت تان بیشتر بدانید. این می تواند به نوبه خود به شما کمک کند تا آن ها را به طور مؤثرتری با محتوا، تبلیغات و پیام رسانی خود درگیر کنید.

 

  1. تجربه مشتری.

مشتریان انتظار دارند که شما در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. حضور و فعالیت شما در شبکه های اجتماعی، راه دیگری برای شناخت و ارتباط با برند شما به آن ها می دهد و تجربه مشتری را بهبود می بخشد. علاوه بر این، امروز اهمیت نقش شبکه های اجتماعی در خدمات رسانی به مشتری نمی تواند نادیده گرفته شود. وقتی آن ها سؤال دارند یا مشکلی پیش می آید، از اینکه بتوانند در شبکه های اجتماعی با برندهایی که با آن ها تجارت می کنند در ارتباط باشند، قدردان خواهند بود.

بیشتر بدانید: اهمیت بازاریابی محتوا در تعامل با مشتری فعال

 

  1. تولید لید و فروش.

شبکه های اجتماعی می توانند ابزاری فوق العاده مؤثر برای تولید لید و تبدیل آن ها به مشتری باشند. با ترکیب تاکتیک های ارگانیک با روش های پرداختی، بازاریاب های شبکه های اجتماعی می توانند دامنه دسترسی خود را گسترش دهند و مشتری های بیشتری جذب کنند. سپس تیم های فروش B2B می توانند با استفاده از شنفت اجتماعی و سایر تحقیقات شبکه های اجتماعی، لیدها را به فروش تبدیل کنند.

 

  1. کمپین های چند کاناله در بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه خریداران به سرعت بین کانال ها حرکت می کنند، از وب سایت به شبکه اجتماعی دیگر و ایمیل دوباره به شبکه اجتماعی. در حالی که شبکه های اجتماعی به خودی خود تأثیرگذار هستند، اما با تبدیل شدن به بخشی یکپارچه از ابتکارات و استراتژی بازاریابی شما، از قدرت بیشتری برخوردار می شوند. پیام های شبکه های اجتماعی پیام های شما را در کانال های دیگر پشتیبانی و گسترش می دهند و فرصتی دیگر برای شما فراهم می کنند تا به مخاطبان خود در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید.

 

منبع:

blog.clickdimensions.com

 

Read More
ندا رحیمی ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

۵ نکته برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی ویدئو

درست مانند هر نوع بهینه سازی محتوایی، بهینه سازی ویدئوها برای رتبه بندی بالاتر نیز اغلب با تحقیق  و انتخاب کلمات کلیدی مناسب که نشان دهنده نیت و هدف کاربر است، شروع می شود.

با این حال، تحقیق درباره کلمات کلیدی برای بهینه سازی ویدئو می تواند متفاوت و کمی دشوارتر از تحقیق نوع عادی آنها باشد.

در ادامه چند روش مختلف را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می کند کلمات و عبارات کلیدی مناسب برای بهینه سازی ویدئوها را پیدا کنید.

 

  1. پیشنهادات YouTube

این شاید ساده ترین راه برای یافتن ایده های مناسب کلمات کلیدی برای ویدئوهای شما باشد.

از کادر جستجوی YouTube برای یافتن کلمات مرتبط استفاده کنید. این کلمات از آنجا که براساس کوئری اولیه ای که کاربر تایپ می کند پیشنهاد می شوند – ممکن است از نرخ کلیک بالاتری نیز برخوردار باشند.

برای یافتن کلمات بیشتر می توانید قبل یا بعد از جستجوی خود یک underscore (_) را اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر قبل از درخواست خود یک _ اضافه کنید، YouTube تمام کلمات کلیدی را که جستجوگران معمولاً قبل از آن قرار می دهند، نشان خواهد داد.

با استفاده از این نکات، می توانید بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط را مستقیماً از YouTube پیدا کنید، بدون اینکه نیازی به ابزار تحقیق شخص ثالث برای یافتن آنها داشته باشید.

۵ مزیت بازاریابی ویدئویی

 

  1. ابزار کلمات کلیدی

با این حال، اگر شما علاقه دارید از یک ابزار شخص ثالث برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر برای ویدئوهای خود استفاده کنید، keywordtool.io یکی از بهترین گزینه های موجود است. همچنین رایگان است.

فقط یادتان باشد قبل از فشار دادن enter، جستجوی YouTube را انتخاب کنید. Keywordtool.io کلمات و ایده های جدیدی را ارائه می دهد که می توانید برای بهینه سازی ویدئوهای خود از آن ها استفاده کنید.

 

  1. Google Trends

ساخت ویدئو به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. شما می خواهید تمام ویدئوهای شما عملکرد خوبی داشته باشد و تعداد مناسبی بازدید را برای شما به همراه داشته باشند.

Google Trends می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

با استفاده از Google Trend می توانید بلافاصله ایده خوبی در مورد نحوه عملکرد کلمه کلیدی یا موضوع انتخابی خود در آینده نزدیک دریافت کنید.

هر زمان که کلمات مرتبط با ویدئوها را در لیست کوتاه قرار می دهید، حتماً آن ها را با Google Trends بررسی کنید و ببینید آیا ارزش پیگیری دارند.

5 نکته برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی ویدئو

  1. استفاده از Google برای شناسایی کلمات کلیدی ویدئو

حتماً متوجه شده اید که برای برخی عبارات کلیدی، Google نتایج ویدئو را نیز در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) رتبه بندی کرده و نمایش می دهد. به غیر از YouTube (یا از هر وب سایتی که برای میزبانی ویدئوهای خود استفاده می کنید)، این راه دیگری برای بهینه سازی ویدئوهای شما برای موتورهای جستجو و کسب ترافیک ارگانیک رایگان است.

با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Google ویدئوها را تنها برای برخی از کلمات و عبارات کلیدی رتبه بندی می کند. چنین کلماتی معمولاً کلمات کلیدی ویدئو نامیده می شوند.

موتور جستجو چیست و بازاریابی آن چه کاربردی دارد؟

 

چگونه این کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

متأسفانه، هیچ قانون یا ابزاری مشخص برای یافتن این وجود ندارد. با این حال، یافتن این کلمات و عبارات کلیدی با استفاده از خرد جمعی بسیار آسان است.

به عنوان مثال، “rise & fall ft music video” یک کلمه کلیدی ویدئو است زیرا جستجوگر – همانطور که در جستجو او نشان داده شده است – به دنبال خود ویدئو است. به غیر از چنین کوئری های واضحی، کلمات “چگونه” نیز اغلب باعث هدف گرفتن ویدئو در SERP می شوند.

برخی دیگر از این کلمات که اغلب باعث هدف قرار گرفتن ویدئو در SERP می شوند شامل بررسی، آموزش، تماشا، مشاهده، ویدئو و غیره است.

 

  1. آنالیز رقبا

درست مانند تجزیه و تحلیل رقبا در SEO برای وبلاگ ها، شما همچنین می توانید ایده های کلمات کلیدی عالی را با تجزیه و تحلیل رقبا و کانال های YouTube آن ها کشف کنید.

یک روش عالی برای انجام این کار نصب vidIQ Vision، برنامه افزودنی Chrome است.

این برنامه جذاب، اطلاعات ارزشمند، آمار و اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در تدوین یک کلمه کلیدی و استراتژی محتوای ویدئویی کمک کند. به عنوان مثال، می توانید سریعاً یک کلمه مرتبط را پیدا کرده و نمره کیفی، سطح رقابت و سایر معیارهای مفید آن را قبل از تصمیم گیری برای دنبال کردن آن کلمه و ساختن ویدئو روی آن، مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید ویدئوهایی را که در سه موقعیت برتر کلمات کلیدی محبوب قرار دارند، تجزیه و تحلیل کنید. با ابزاری مانند این، به سرعت می توانید تگ هایی را که آن ویدئوها استفاده می کنند، پیدا کنید. بنابراین می توانید از همان تگ ها استفاده کرده و به ویدئوهای خود بهترین فرصت ممکن را بدهید تا در نتایج جستجو ظاهر شوند.

 

نتیجه

بهینه سازی ویدئو می تواند کاری خسته کننده و زمان بر باشد. گنجاندن کلمات کلیدی در عنوان، برچسب ها و توضیحات می تواند مؤثر باشد. با این حال، برای انجام این کار، ابتدا باید آنها را پیدا کنید.

از نکات ذکر شده در این مقاله برای یافتن کلمات کلیدی مناسب که به احتمال زیاد بهترین نتیجه ممکن را برای ویدئوهای شما در YouTube و در جستجوی Google به همراه دارند، استفاده کنید.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۸ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

روانشناسی بازاریابی دیجیتال(قسمت دوم)

در مطلب قبل درباره اهمیت طراحی و اثر آن، تأثیر رنگ های زنده و زبان نوشتن خواندید. در ادامه با نیروی عدد ۹ و پیشنهاد های وسوسه انگیز برای فروش محصول در روانشناسی بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد.

روانشناسی بازار و نحوه فروش

نیروی روانی عدد ۹

بسیاری از ما درک کامل از قدرت عدد ۹ در بازاریابی دیجیتال نداریم. این عدد همیشه در تخفیف ها نمایان می شود چون مشتریان سمت محصولی که از قیمت ۴ دلار به ۳.۹۹ کاهش داده شده بیشتر جذب می شوند. چون آنها ۳.۹۹ را به ۳ نزدیکتر می بینند تا ۴.

ممکن است اطلاعی از اینکه مقایسه ی قیمت ها از نظر روانشناسی بازاریابی دیجیتال چه تاثیری بر روی مشتری دارد، نداشته باشید چون در بعضی مواقع مهم نیست قیمت ها بالا باشد و یا تخفیف ویژه ای برای آن ها لحاظ شده، مهم این است از روشی استفاده کنید که قیمت محصول، مناسب با کیفیت و خدماتی که ارائه می دهد، باشد.

استراتژی مقایسه کردن در مورد گذاشتن تمامی محصولات با پخش قیمت های مختلف است. برای مثال وقتی کرمی به قیمت ۱۰۰ دلار و دیگری ۵۰ دلار قیمت گذاری کنید، در واقع مشتری را مجبور به مقایسه بین محصولات از لحاظ کیفیت و قیمت کردید.

پیشنهاد های وسوسه انگیز

یکی از استراتژی های دیگر روانشناسی بازاریابی دیجیتال این است که مشتری را وادار به خرید می کند. به طور مثال قیمت محصول الف ۱۰۰ دلار و محصول ب ۷۰، اما اگر دو محصول را با هم بخرید فقط ۱۲۰ دلار پرداخت خواهید کرد. شاید این پیشنهاد عجیب به نظر برسد اما یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال است. تاثیر فوق العاده ای بر مشتری دارد.

 

قیمت عمده

قیمت عمده یکی از تکنیک های ضروری برای فروش یک مجموعه ی کامل به خریدار است به طور مثال: می توانید وسایل کامل نقاشی از قلم آن گرفته تا آبرنگ های مختلف را از طریق پیشنهادهای وسوسه انگیز به فروش بگذارید، اما چگونه؟

هر کدام از وسایل به طور جداگانه  قیمت گذاری کنید و برای مجموعه ی کامل آن تخفیف ویژه ای بگذارید. اینجاست که مشتری غیر از اینکه به فکر قیمت مناسب باشد اتلاف وقت برای خرید تک تک محصولات را در اولویت قرار می دهد، به همین جهت سراغ مجموعه ی کامل رفته و آن را خریداری می کند.

 

توضیح کافی

برای فروش محصولات با هزینه ی بالا و کیفیت عالی باید توضیح مفید و بیشتری برای آن نسبت به بقیه ی محصولات که قیمت کمتری دارند، داده شود. همچنین باید حس مقایسه کردن در مشتری را  از طریق یادآوری مزایای محصول و حرف زدن در مورد مواد اولیه یا دقت ساخت آن، تحریک کنید. همه ی این موارد نقش اساسی در تصمیم نهایی خریدار دارد.

تقسیم قیمت

اگر خدمات معینی را در مدت محدود دارید بهترین راه این است که  از استراتژی تقسیم قیمت استفاده کنید.

به طور مثال: می توانید اشتراک در برنامه ای را با سه پیشنهاد مختلف انجام دهید. پیشنهاد اول هفته ای با قیمت ۳۰ دلار، دوم ماهانه با ۵۰ دلار و سوم سالیانه با ۷۰ دلار.

در این حال با اینکه اشتراک سالیانه گزینه ی مناسبی است اما مشتری زیادی ندارد چون برخی از کاربران ممکن است آن را فقط برای یک ماه لازم دارند.

نصیحت های طلایی روانشناسان بازاریابی دیجیتال برای اشخاصی که بازاریابی اینترنتی انجام می دهند.

علاوه بر حالت های ذکر شده حالت های دیگری وجود دارد که نقش اساسی انگیزه را برای مشتری هنگام جستجو در فروشگاه، بازی می کند. همچنین می تواند یک معیار اساسی برای تعداد زیادی از مشتریان باشد که کمک فراوانی در خرید دوباره از فروشگاه شما می کند.

 

سرعت بارگیری و رضایت روحی

گزارش های زیادی نشان می دهد  که بیشتر کاربران اینترنتی توقع دارند کمتر از ۲ ثانیه بعد از کلیک کردن، سایت بالا بیاید.

محققان دریافتند که تمرکز کاربرانی که بیش از ۲ ثانیه برای رسیدن به محصول منتظر می مانند کاهش می یابد و این اثر بدی بر روی میانگین خرید از فروشگاه های اینترنتی شما دارد.

پس وقتی که فروشگاه اینترنتی شما سرعت دانلود کمی دارد بازدیدکنندگان به زودی خسته و سراغ محصول خود در فروشگاه دیگری می روند. کند بودن سایت که دلیل آن از کار افتادن سایت یا خطاهای برنامه نویسی آن است اثر بدی بر روی کاربران می گذارد.

جایزه دادن و نقش مثبت آن

یکی  از گزینه هایی که در فروش محصولات می توان از استفاده کرد این است که به مشتریانی که از فروشگاه شما خرید می کنند امتیاز دهید و در آخر ماه طبق امتیازهایی که توسط مشتری گرفته شده، جایزه دهید.

این کار نه تنها انگیزه ی خرید به مشتریان نمی دهد بلکه ارتباط مثبتی با علامت تجاری یا فروشگاه ایجاد  و  آنها را به مشتری دائم تبدیل می کند. همچنین وقتی که می دانند خرید مستمر از محصولات شما تخفیف ویژه ای دارد قبل از اینکه به سراغ فروشگاه ی دیگر در آینده بروند به فکر امتیاز هایی که جمع کردند افتاده و از انتقال منصرف می شوند.

 

فرصت تجربه

به نکات زیر توجه کنید:

  1. حتما تصاویری با کیفیت بالا از محصولات خود داشته باشید و توضیحات آن کامل باشد.
  2. اضافه کردن قسمت سوال، جواب و پاسخ سریع دادن به مشتری از طریق هوش مصنوعی و یا کارمندان متخصص
  3. اگر از واقعیت افزوده ی (Augmented Reality) برای نشان دادن محصول به صورت ۳ بعدی استفاده کنید خیلی عالی خواهد شد چون این فرصت را به مشتری داده تا تمام و کمال محصول را معاینه کند. در این صورت اعتماد و رضایت مشتری را به صورت کامل جلب می کنیم.

معیار های روحی برای تصمیم خرید نهایی

۱.هزینه ارسال: بیشتر مشتریان به سمت محصولاتی که ارسال رایگان دارند میل می کنند.

۲.کوپن ها و تخفیف ها: از کارهای اساسی که دائم مشتریان به دنبال آن هستند.

۳.سیاست های برگشت کالا : برگشت واضح محصولاتی که کیفیت بدی دارند و یا به اشتباه آن را خریداری کردند.

۴.آسان و متنوع بودن راه های پرداخت: به سادگی هرچه تمام تر و راهنمایی قدم به قدم.

در آخر به این نکته اشاره می کنیم که روانشناسی بازاریابی دیجیتال برای مشتریانی که عزم خرید دارند ضروری است. پس فهمیدن رمز و رازهای آن برای مشتریان اینترنتی خود امتیاز بزرگ و برگ برنده ای در دست شما است.

 

منبع:

khamsat.com

 

Read More
یحیی عبیاوی ۱ خرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes