نقش UX در افزایش ترافیک ارگانیک و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

یک وب سایت با طراحی عالی نه تنها چشم نواز است، بلکه نقش تعیین کننده ای در تعیین موفقیت کلی کسب و کار شما، از جمله کل فروش و همچنین رتبه بندی موتورهای جستجو، دارند. UX عالی تعامل کاربران را بهبود می بخشد. این معیارهای رفتاری توسط RankBrain برای تعیین میزان مفید بودن یک وب سایت برای بازدیدکنندگان استفاده می شود. در نهایت، بر رتبه بندی موتورهای جستجو سایت و  افزایش ترافیک ارگانیک سایت تأثیر می گذارد.

در این پست، قصد داریم چند نکته UX را به اشتراک بگذاریم که می تواند به شما در افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

 

  1. معماری وب سایت و افزایش ترافیک ارگانیک

معماری وب سایت شما باید برای بازدیدکنندگان انسانی وب سایت و همچنین خزنده های موتور جستجو ساده و استفاده از آن آسان باشد.

در اینجا ساختار ناوبری وب سایت شما نقش مهمی ایفا می کند. در ادامه چند نکته برای بهبود آن آورده شده است:

  • لینک های ناوبری باید به وضوح قابل مشاهده باشند و در حالت ایده آل، در موقعیتی آشنا، به عنوان مثال، نوار ناوبری بالا قرار داشته باشد.
  • نباید هیچ ابهامی برای بازدیدکننده درباره اینکه لینک او را به کدام صفحه هدایت می کند، وجود داشته باشد.
  • باید سعی کنید ساختار ناوبری ای ایجاد کنید که به کاربر در هر کجا که حضور دارد امکان را بدهد تا تنها با ۳ کلیک به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. 

یک وب سایت و ساختار ناوبری خوب به شما کمک می کند تا نرخ پرش یا بانس ریت (bounce rate)، نرخ تعامل (engagement rate)، درصد بازدیدکنندگان بازگشتی (returning visitors)، نرخ تبدیل (conversion rate)، فروش و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود ببخشید. همچنین به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر بشناسند و crawl کنند.

 

  1. وب سایت سازگار با موبایل

وب سایت سازگار با موبایل کاملاً ضروری است. اگر وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه ضعیف به نظر می رسد و تجربه کاربری فوق العاده ای را به کاربران تلفن همراه ارائه نمی دهد، به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.

باید وب سایت سازگار با موبایلی که طراحی می کنید کاملاً ریسپانسیو بوده و با موفقیت با دستگاه های موبایل مختلف سازگار باشد. در واقع، طراحان اغلب یک طرح اولیه برای موبایل طراحی می کنند و بعداً نسخه دسکتاپ را طراحی می کنند.

بیشتر بدانید: سئوی موبایل و ۵ اشتباه بزرگی که باید از آن اجتناب کنید

هنگام طراحی یک وب سایت سازگار با موبایل، مطمئن شوید که ناوبری واضح است و دکمه های فراخوان یا CTA ها قابل رؤیت هستند. طراحی درهم و برهم روی صفحه های کوچک موبایل کارکرد بسیار پایینی دارد.

علاوه بر این، مطمئن شوید که متا دیتا (metadata) در نسخه های تلفن همراه و دسکتاپ سازگار است.

نقش UX در افزایش ترافیک ارگانیک و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

  1. بهینه سازی سرعت وب سایت

بارگذاری وب سایت شما چقدر طول می کشد؟

اگر بیش از یک یا دو ثانیه طول بکشد، مشکلی وجود دارد.

مطالعات نشان می دهد که یک ثانیه تأخیر می تواند نرخ تبدیل را تا ۷ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، ۴۰ درصد از مردم وب سایتی را که بارگیری آن بیش از ۳ ثانیه طول می کشد، رها می کنند.

این ها اعداد و ارقام تکان دهنده ای هستند که می توانند تأثیر منفی بر رتبه بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو داشته باشند.

با شناسایی مشکلات اصلی می توانید سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهید. برای شناسایی مشکلات از ابزاری مانند Pingdom یا GTmetrix استفاده کنید. همچنین بر روی حذف اسکریپت ها و افزونه های غیر ضروری، فشرده سازی تصویر، کم کردن حجم فایل های JS و CSS، caching و استفاده از CDN تمرکز کنید.

 

  1. خوانایی محتوا و  افزایش ترافیک ارگانیک

در نهایت، همه چیز به این بستگی دارد که خواندن محتوا شما چقدر آسان است.

اگر محتوا خوانا نباشد، کاربران وب سایت شما را به سرعت ترک می کنند، که این خود تأثیر منفی بر رتبه سایت شما خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید از فونت هایی استفاده می کنید که خوانایی و اندازه مناسب دارند. طراحی کلی و رنگ پس زمینه نیز نقش مهمی در خوانایی محتوا دارد.

علاوه بر این، استفاده از جلوه های بصری (تصاویر و فیلم ها)، فرمت مناسب، تگ های هدینگ، پاراگراف ها و بلوک های متنی کوتاه تر، دستور زبان، املا و ساختار محتوا، را فراموش نکنید.

 

نتیجه

در حال حاضر UX نقش مهمی در SEO دارد. عدم تمرکز بر آن ممکن است تأثیر منفی بر رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. از سوی دیگر، تمرکز بر UX می تواند علاوه بر افزایش ترافیک ارگانیک به شما امتیاز بسیار بیشتری نسبت به رقبای تان بدهد.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

بازسازی سایت و تأثیر آن بر رتبه بندی نتایج موتور جستجو

ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر ساختار و یا ظاهر وب سایت بگیرید: تسخیر بازارهای جدید، جایگاه یابی مجدد، بازسازی برند و غیره. و در حالی که بازسازی سایت یا بازسازی برند ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما ممکن است تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد.

توجه به این نکته ضروری است که “بازسازی” می تواند ساده (طراحی مجدد ساده وب سایت) یا پیچیده تر (تغییرات در ساختار URL و به روزرسانی کامل SEO) باشد.

 

بازسازی سایت و رتبه بندی در گوگل

جان مولر، مدیر وبمسترهای گوگل می گوید:

“از طرف ما (گوگل) هیچ چیزی وجود ندارد که بگوید اگر وب سایتی بازسازی شود، باید رتبه آن را تغییر دهیم …

برای بازسازی، گاهی اوقات چند چیز با هم ادغام می شوند و دشوار است که بفهمیم دقیقاً چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما اصلی ترین چیزی که هنگام بازسازی وب سایت باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید:

  • URL ها تا آنجا که ممکن است ثابت بمانند بنابراین ساختار URL را تغییر ندهید.
  • تا جایی که ممکن است لینک دهی داخلی ثابت بماند.
  • تا جایی که ممکن است محتوا و سربرگ صفحات ثابت بماند.

و اگر این عناصر فنی اساساً همسو باشند، از طرف ما، تنها چیزی که می بینیم این است که شاید وب سایت کمی سریعتر شده باشد زیرا از زیرساخت سریعتری استفاده می کنید.”

تأثیر بازسازی سایت بر رتبه بندی نتایج موتور جستجو

تفاوت وب سایت قدیمی و وب سایت کاملاً جدید

اگر گوگل تصور کند که وب سایت قدیمی شما دیگر وجود ندارد، وب سایت فعلی شما اساساً یک وب سایت کاملاً جدید است، بازسازی وب سایت می تواند باعث اختلال در رتبه بندی نتایج جستجو شود.

چه چیزی باعث می شود گوگل فکر کند که یک وب سایت جدید است؟ به گفته جان، عوامل زیر:

  • “اگر URL ها تغییر کنند
  • اگر سربرگ تغییر کند
  • اگر محتوا تغییر کند
  • اگر از URL های قدیمی به یک URL جدید تغییر مسیر نداده باشید

سپس این ها اساساً جنبه هایی هستند که می گویند ما باید با این وب سایت، مانند یک وب سایت جدید برخورد کنیم، زیرا محتوای کاملاً متفاوتی وجود دارد، یا در راه اندازی کاملاً متفاوت است، یا سربرگ کاملاً متفاوت است یا URL ها کاملاً متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: محتوای قدیمی وبلاگ | حذف یا بهبود؟

سخن پایانی

بنابراین، دفعه بعد که در حال بازسازی وب سایت خود هستید، ببینید آیا می توانید موارد ذکر شده در سایت قدیمی را دست نخورده نگه دارید یا خیر.

اگر به دلایلی نمی توانید این کار را انجام دهید، حداقل این را بدانید که ممکن است تغییرات مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو ایجاد شود، زیرا گوگل اساساً با وب سایت شما به عنوان یک وب سایت جدید رفتار می کند.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

Read More
ندا رحیمی ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

چرا باید از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد

به احتمال زیاد زمانی که در حال تدوین استراتژی بازاریابی محتوا هستید، موارد مختلفی را به جعبه ابزار خود اضافه می کنید.

ممکن است به طور منظم پست هایی را برای وبلاگ بنویسید.

ممکن است ایمیل و خبرنامه ارسال کنید.

ممکن است محتواها را در حساب های شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

اما پادکست چطور؟

 

طبق نظرسنجی ها و بررسی هایی که صورت گرفته تعداد زیادی از افراد به طور مرتب پادکست گوش می دهند. با این وجود، ممکن است پادکستینگ پیچیده به نظر برسد. شاید مطمئن نباشید که از کجا باید شروع کنید. یا شاید فکر کنید که چگونه پادکست به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما تأثیرگذار خواهد بود.

چند لحظه به مشتریان خود فکر کنید. آن ها چه کسانی هستند؟ به دنبال چه چیزی هستند؟ با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند؟ در تلاشند چه چیزی را حل کنند؟

مشتریان به دنبال یک نتیجه خاص هستند. آن ها یک راه حل می خواهند و به دنبال کسی هستند که نیازهای آن ها را برآورده کند. این همان هدف در استراتژی بازاریابی محتوا است و تضمین می کند که مخاطب هدف شما هنگام جستجو شما را پیدا می کند.

 

هدف محتوا در استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

قبل از اینکه به پادکست بپردازیم، مهم است که متوجه شویم چگونه محتوا به شما در جذب مشتری بیشتر کمک می کند.

بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب هدف خاص و توسعه روشی برای تعامل با آن ها در طول زمان استفاده می شود. با استفاده از محتوایی که ارائه می دهید، روی خواسته ها و نیازهای آن ها تمرکز می کنید. شما سعی می کنید آن ها را به اندازه کافی آگاه یا سرگرم کنید تا رفتار آن ها را تغییر داده و زندگی آن ها را بهتر سازید تا تصمیم بگیرند گام بعدی را با شما بردارند.

این هدف در استراتژی بازاریابی محتوا می تواند به سادگی از طریق خواندن پست های وبلاگ یا دوست داشتن یکی از گروه های شما در شبکه های اجتماعی حاصل شود. این اولین قدم است که امکان ارتباط مداوم با آن ها را در طول زمان فراهم می کند.

در بعضی موارد، تبدیل کاربر به مشتری ممکن است ساعت ها، روزها یا حتی ماه ها طول بکشد. هر قدم کوچکی که آن ها برمی دارند به شما این امکان را می دهد تا روابط خود با آن ها را توسعه دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ مزیت پادکست برای کسب و کارها

اولین قدم : محتوای مورد نظر آن ها را در اختیارشان قرار دهید

مانند همه محتواهای تان، منتشر کردن پادکست لزوماً نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. اگر آماده شروع پادکستینگ هستید، مهم است که محتوای شما بررسی و سنجیده شود.

این به معنای شناخت مشتریان تان در یک سطح عمیق تر است. آن ها چه کسانی هستند؟ به چه چیز اهمیت می دهند؟ چرا باید به شما اعتماد کنند؟

همچنین باید از خود بپرسید، چرا می خواهید یک رابطه طولانی مدت با مشتریان خود برقرار کنید؟ امیدوارید چه چیزی را به آن ها یاد دهید؟ چه چیزی می توانید ارائه دهید؟

در نهایت، این مربوط به تخصص و ارائه شما در زمینه فعالیت خود می باشد. شما در حال ارائه اطلاعات برای ایجاد اعتماد بین خود و مشتریان خود هستید.

همچنین می توانید انواع محتوا را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. برخی از افراد عاشق تماشای فیلم هستند. برخی از افراد فایل صوتی را دوست دارند و هنگام انجام فعالیت های دیگر به آن گوش می دهند. برخی از نشستن و مطالعه لذت می برند. این یکی دیگر از مزایای پادکست است، می توانید هر سه را در زمان ضبط، منتشر کنید.

وقتی پادکست را در قالب ویدئو ضبط می کنید می توانید آن را به راحتی به صدا تبدیل کنید. همچنین می توانید نسخه نوشتاری آن را نیز تهیه کنید، تا افراد بتوانند آن را بخوانند. همچنین می تواند برای SEO مفید باشد و محتوای ارزشمندی را به وب سایت شما اضافه کند.

پادکست و استراتژی بازاریابی محتوا

در استراتژی بازاریابی محتوا آیا تولید پادکست سخت است؟

یکی از دلایلی که پادکست در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، موانع ورود کم آن است.

به این فکر کنید که تولید یک برنامه رادیوئی چه هزینه ای داشت. شما به تجهیزات گران قیمت نیاز داشتید. شما به یک استودیوی پیشرفته نیاز داشتید و  همچنین برای پخش برنامه خود به ارتباطات نیاز داشتید.

در پادکست هیچ یک از این موارد نیاز نیست. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان پادکست ها کار خود را با یک لپ تاپ شروع می کنند. البته، وقتی آماده رشد و توسعه کار خود هستید، می توانید خبره تر شوید و در سطح بالاتری پادکست تولید کنید. اما نکته این است که شما می توانید این کار را با کمترین میزان امکانات و هزینه انجام دهید.

شما به یک نرم افزار ضبط خوب نیاز دارید. ابزارهایی مانند GarageBand می توانند به شما کمک کنند. شما می توانید با گذشت زمان رشد کرده و ماهرتر شوید، اما کامپیوتر شما مجهز به آنچه برای ضبط اولین پادکست و شروع کار نیاز دارید، است.

گام نهایی انتشار پادکست است. شما به راهی نیاز دارید تا پادکست خود را به گوش مردم برسانید، بنابراین یافتن پلتفرم میزبانی پادکست الزامی است. اپیزودهای خود را در پلتفرم هایی مانند Apple Podcasts ،Spotify ،Stitcher و موارد دیگر منتشر کنید.

 

با تولید محتوای خود کارآزموده تر شوید

پادکست ها راه دیگری را برای تعامل با بازار هدف و ایجاد ایده هایی که مخاطبان دوست خواهند داشت به شما می دهند.

شاید برای یک قسمت پادکست با یک متخصص مصاحبه کنید. این بخش ۳۰ دقیقه ای می تواند به شما ایده های زیادی بدهد. می توانید از نکات اصلی صحبت مهمان برنامه خود برای مقالات جدید، فیلم ها، اینفوگرافیک و موارد دیگر استفاده کنید. حتی می تواند به شما ایده دهد که در پادکست بعدی چه کسانی را دعوت کنید. همچنین باید حواستان به نظرات و سؤالات مخاطبان باشد.

این نکات را در نظر بگیرید و از آن ها برای تهیه برنامه های بعدی خود استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد تا مجموعه اپیزودهایی تهیه کنید که به طور تخصصی آن ها را بررسی و ر آن ها عمیق می شوید.

پادکست در بازاریابی محتوا حتی ممکن است به شما ایده کسب و کار، محصولات یا خدماتی را بدهد که قبلاً هرگز به آن ها فکر نکرده اید.

 

گام بعدی شما در استراتژی بازاریابی محتوا با پادکست چیست؟

اگر قبلاً هرگز به پادکست فکر نکرده اید، شاید اکنون زمان آن رسیده که به آن فکر کنید. می توانید با گوش دادن به چند پادکست و یادداشت برداری شروع کنید.

به یکی از پلتفرم های محبوب پادکست، Apple Podcasts ،Spotify یا Stitcher بروید. تعدادی از پادکست های مورد علاقه خود را پیدا کرده و شروع به گوش دادن کنید. چه ایده هایی می توانید بگیرید؟

 همه چیز با اولین قدم شروع می شود. چگونه پادکست می تواند استراتژی بازاریابی محتوا را تغییر دهد؟

 

منبع:

digitalmarkgroup.com

 

Read More
ندا رحیمی ۹ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

ستون های اصلی در استراتژی بازاریابی محتوای موفق

اهمیت محتوا در دنیای بازاریابی آنلاین غیر قابل انکار است. اما چرا برخی از بازاریاب های محتوا و کسب و کارها در بازاریابی محتوا موفق می شوند، در حالی که دیگر شرکت ها شکست می خورند؟ این امر بیشتر مربوط به استراتژی بازاریابی محتوا است.

بیایید ستون هایی را که یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق معمولاً بر روی آن بنا شده است بررسی کنیم. مطمئن شوید استراتژی شما تمام این ستون های مهم را داراست.

 

  1. شناخت کامل مخاطبان هدف

۹۰ درصد از موفق ترین بازاریابان محتوای B2B نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خود را نسبت به پیام فروش / تبلیغاتی خود در اولویت قرار می دهند.

اما نمی توانید این کار را انجام دهید مگر اینکه متوجه شوید مخاطب هدف شما چه کسی است، مشکلات او چیست، چه کسی محتوای شما را مفید می داند و چرا.

شناخت مخاطبان و مشتریان بالقوه اولین قدم است. بدون شناخت آن ها و درک نیازها و مشکلاتشان، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی محتوای مؤثر برای مشتریان فعلی و بالقوه خود تهیه کنید.

 

  1. همسو بودن استراتژی بازاریابی محتوا با اهداف کلی کسب و کار

بازاریابی بخشی از استراتژی کسب و کار شما است. بنابراین، استراتژی بازاریابی محتوای شما نه تنها باید برای حمایت از اهداف بازاریابی شما کارآمد و مؤثر باشد، بلکه باید با اهداف کلی کسب و کار نیز همسو باشد.

این شامل اتخاذ چند رویکرد مختلف است:

  • ایجاد یک مرکز دانش در جایی که لیستی از تمام محتواهای شما در آن قرار دارد.
  • همکاری با تیم فروش.
  • ایجاد یک قیف فروش در وب سایت خود که نشان دهنده استراتژی فروش و کسب و کار شما نیز باشد.

استراتژی بازاریابی موفق

آخرین نکته بسیار مهم است.

کاربران آنلاین مراحل مختلفی را طی می کنند، به عنوان مثال آگاهی، علاقه، تصمیم و اقدام.

یک استراتژی بازاریابی محتوای مؤثر، انواع کاربران را در تمام مراحل مختلف قیف فروش در خود جای داده است.

همچنین می توانید محتوای خود را به سه مرحله تقسیم کنید: محتوای بالای قیف، وسط قیف و پایین قیف.

  • برای محتوای بالای قیف، می توانید محتوای آموزنده ای ایجاد کنید که ماهیت ابتدایی تری داشته باشد، به عنوان مثال، ۱۰ نکته ای که شرکت های حمل و نقل برای صرفه جویی در مصرف سوخت می توانند به کار ببندند.
  • برای محتوا وسط قیف، ایده خوبی است که اطلاعات بیشتری را که به طور خاص به محصول یا خدمات شما مربوط می شوند با هم ادغام کنید، به عنوان مثال، اینکه چگونه محصول شما می تواند به صرفه جویی در مصرف سوخت کمک کند.
  • برای محتوا پایین قیف، فرض بر این است که مخاطب از قبل به محصول شما علاقه مند است و فقط به یک هل کوچک نیاز دارد. این محتوا می تواند به صورت مطالعات موردی باشد، به عنوان مثال، چگونه شرکت X توانست با محصول شما Y تومان در هر ماه در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

 

  1. تولید محتوا

گرچه به نظر می رسد که این مورد یک “ستون” واضح و مشخص است، اما شما باید در مورد روند تولید محتوا هدفمند باشید.

به عنوان مثال، انواع مختلف محتوا ممکن است نتایج متفاوتی ایجاد کنند. بر اساس بازاریابی و اهداف کلی کسب و کار، باید محتوای خاصی را برای دستیابی به اهداف خاص انتخاب و تولید کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما در استراتژی بازاریابی محتوا به دست آوردن بیشترین ترافیک ارگانیک است، محتوای طولانی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مطالعات نشان می دهد که صفحات وب با بیش از ۲۰۰۰ کلمه به احتمال زیاد در صفحه اول گوگل قرار می گیرند.

 

Read More
ندا رحیمی ۵ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

۶ راهکار برای بهبود کیفیت محتوا

محتوا پادشاه است؛ در واقع محتوا مهمترین ستون استراتژی کسب و کار آنلاین و سئوی شما است. با این حال، محتوای وب تنها در مواقعی مؤثر واقع می شود که از کیفیت استثنایی برخوردار باشد. وبلاگ های بسیاری وجود دارد که هر روز هزاران محتوا جدید را در هر بازار هدفی منتشر می کنند. برای متمایز شدن از سایرین، کیفیت محتوا باید خارق العاده باشد و از ارزش بی سابقه ای برای خوانندگان شما برخوردار باشد.

چگونه باید به این مهم دست یابید؟ در ادامه ۶ راهکاری که می تواند به شما کمک کند تا کیفیت محتوای تولید شده را بهبود ببخشید آورده شده است.

 

  1. کیفیت به جای کمیت

خیلی از بازاریابان محتوا وسواس دارند که پست های وبلاگ را به طور منظم منتشر کنند. اگرچه محتوای جدید ممکن است به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کند، اما همیشه به ایجاد اعتبار و تعامل با خوانندگان بالقوه کمک نمی کند.

به جای انتشار، مثلاً ۱۵ پست وبلاگ در ماه، روی کیفیت تمرکز کنید. مطالعات نشان می دهد که محتوای طولانی از نظر تعامل، لینک دهی و رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بهتر از محتوای کوتاه عمل می کند.

تا زمانی که تیم بزرگ و بودجه زیادی نداشته باشید، انتشار ماه ها محتوای با کیفیت بالا و طولانی، دشوار خواهد بود. اگر مجبورید بین کیفیت و کمیت یکی را انتخاب کنید، بهتر است روی کیفیت تمرکز کنید تا کمیت.

 

  1. برای کیفیت محتوا خوانندگان خود را بشناسید

خوانندگان شما چه کسانی هستند؟ چه چیزی را دوست دارند؟ چه چیزی را دوست ندارند؟ مشکلات آن ها چیست؟ راه حل چیست؟ چگونه وبلاگ / محصول شما به آن ها کمک می کند تا مشکلات خود را حل کنند؟

شناخت خوانندگان اولین قدم برای تولید محتوای با کیفیت بالاست.

بزرگترین مشکلاتی که خوانندگان با آن روبرو هستند را شناسایی کرده و محتواهایی مرتبط با آن ها منتشر کنید.

 

  1. از موفقیت خود (نه فقط شکست ها) یاد بگیرید

این جمله که می توانید از شکست های خود بیاموزید، یک جمله کلیشه ای قدیمی است. اما در بازاریابی محتوا شما می توانید از موفقیت خود نیز چیزهای زیادی یاد بگیرید.

به اکانت گوگل آنالیتیکس خود بروید و ۱۰ پست برتر وبلاگ تان را پیدا کنید. سعی کنید الگویی را شناسایی کنید، ببینید چه چیزی باعث محبوبیت این صفحات برای خوانندگان شما می شود.

آیا طول محتوا مهم است؟ آیا نوع خاصی از عناوین است که خوانندگان شما را به خود جلب می کند؟ آیا بیشتر پست های محبوب در مورد یک موضوع خاص صحبت می کنند؟

مواردی را که باعث محبوبیت این محتواها می شوند را شناسایی کرده و سعی کنید این موفقیت را به طور مکرر تکرار کنید.

بهبود کیفیت محتوا

  1. بهترین محتواهای خود را دوباره مورد استفاده قرار دهید

داشتن آن دسته از پست های وبلاگ که ماه ها عملکرد خوبی دارند دشوار است. پست هایی که خوانندگان شما آن ها را دوست دارند.

به جای هدر دادن فرصت با پنهان کردن آن ها در آرشیو وبلاگ، آن ها را دوباره استفاده کنید. می توانید آن ها را به ویدئو، اینفوگرافی، اسلاید و غیره تبدیل کنید. همچنین می توانید از تعداد زیادی از آن پست های وبلاگ در پست های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

در آخر، شما حتی می توانید از آن پست های وبلاگ برای کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

 

  1.  برای کیفیت محتوا به عناوین توجه کنید

در عصر دیجیتال امروز که بازه زمانی توجه کاهش یافته است، عناوین بیشترین اهمیت را دارند.

چگونه خوانندگان را متقاعد می کنید که به جای هزاران پست دیگر روی پست شما کلیک کرده و آن را بخوانند؟ عنوان محتوا این کار را برای شما انجام می دهد.

می توانید از ابزارهایی مانند CoSchedule و AMI’s Headline Analyzer برای بهینه سازی عناوین خود و قدرتمندتر کردن آن ها استفاده کنید.

 

  1. آنچه را که می آموزید از طریق کانال ها اعمال کنید

آیا در یافتن یک عنوان عالی موفق بودید؟ آن را فقط به پست وبلاگ محدود نکنید.

این عنوان همچنین می تواند برای یک کمپین PPC نیز مورد استفاده قرار گیرد. به همین ترتیب، یک ویدئوی وایرال یا ویروسی می تواند به یک پست عالی در وبلاگ تبدیل شود.

برای کیفیت محتوا باید موارد مختلف را امتحان کنید، آن ها را بررسی کنید و در نهایت از طریق کانال ها به کار بگیرید. این رویکرد نه تنها به شما کمک می کند ایده ها و فرصت های مختلف را کشف کنید، بلکه در نهایت به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر بشناسید و متوجه شوید چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. سپس می توانید با استفاده از این اطلاعات محتوای بهتری را برای آن ها تولید کنید.

 

سخن پایانی

بازاریابی محتوا کار دشوار و غیر قابل انجامی نیست. از آنجا که هر مخاطب با دیگری متفاوت است، شما باید قبل از نهایی کردن فرمول و الگویی که برای شما مناسب است، موارد زیادی را امتحان و بررسی کنید.

با این حال، ۶ راهکاری که در بالا اشاره شد می تواند برای اکثر بازاریابان محتوا که به دنبال بهبود کیفیت محتوا هستند، مفید باشد.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۲ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes