بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، کدامیک مؤثرتر است؟

یکی از سخت ترین تفکیک ها، تعیین مرز میان بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی است. بخشی از این سردرگمی به دلیل این واقعیت است که اجرای یکی بدون دیگری دشوار است، اما آن ها دو روش کاملاً متمایز هستند.

در این مقاله، تصویری واضح از هر استراتژی خواهید داشت و درک بهتری از اینکه آیا یکی از این دو استراتژی و یا هر دو تؤاماً برای کسب و کار شما بهتر است را به دست خواهید آورد.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرایند جذب مشتریان جدید با انتشار محتوای اورجینال و عالی است که برای مخاطبان هدف مناسب است. این محتوا می تواند مخاطبان را آموزش دهد یا سرگرم کند، اما باید به اندازه کافی برای بینندگان جالب و ارزشمند باشد که یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند یا در محتوای خود لینک دهند.

بسته به مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، می توانید محتوا را در چندین سبک مختلف تولید کنید، از جمله:

  • کاتالوگ ها
  • وبلاگ ها
  • مقالات
  • کتاب های الکترونیکی
  • عکس ها
  • فیلم ها
  • اینفوگرافیک

هدف نهایی بازاریابی محتوا افزایش آگاهی از برند شما و در عین حال افزایش نرخ تبدیل با نشان دادن این مهم که شما در حرفه خود یک رهبر با تجربه و مطمئن هستید، می باشد. با این کار، مشتریان را تشویق می کنید تا برای خواندن مطالب بیشتر به وب سایت شما بازگردند.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

اگر بازاریابی محتوا اعتماد مصرف کننده را از طریق دانش جلب می کند، بازاریابی شبکه های اجتماعی این اعتماد را از طریق تعامل ایجاد می کند. بازاریابان شبکه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی برای ایجاد یک گفتگوی دو طرفه و ارائه کمک استفاده می کنند که در آن یک طرف پیام را ارسال می کند و طرف دیگر پاسخ می دهد.

در حالی که شبکه های اجتماعی یک کانال بازاریابی مؤثر برای کسب و کار هستند، چیزی فراتر از یک فروم دیگر برای ترویج و پیشبرد فروش و پیشنهادات ویژه می باشند. در واقع، شبکه های اجتماعی مکانی هستند که مصرف کنندگان می توانند درباره تجربه کامل مشتری بحث کنند، از جمله:

  • تعریف و تمجید یا بیان مشکلات مربوط به خریدهای اخیر
  • تعریف یا شکایت در مورد یک کسب و کار
  • دیدگاه ها و نظرات در مورد اخبار

صاحبان کسب و کارها به طور فزاینده ای از این کانال ها برای رسیدگی به مشکلات، پاسخ به سؤالات مشتریان و ایجاد ارتباط صمیمی تر با مشتریان خود استفاده می کنند و بازاریابی شبکه های اجتماعی در قلب آن قرار دارد – تعامل مستقیم و شخصی با مشتری.

بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، کدامیک مؤثرتر است؟

بنابراین کدامیک مؤثرتر است؟

تفاوت اصلی بین بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی به این شرح است: محتوا چیزی است که شما به مشتریان بالقوه ارائه می دهید و شبکه های اجتماعی جایی است که با آن ها تعامل دارید. راه حل آسان این است که تنها استراتژی های خود را با یکدیگر ترکیب کرده و از نتایج لذت ببرید – محتوای خود را از طریق شبکه های اجتماعی ترویج کنید و دکمه ها و آیکون های شبکه های اجتماعی را در صفحات محتوای خود قرار دهید. هر دو به تنهایی استراتژی های قوی ای هستند و بسته به اهداف کسب و کار خود می توانید از یکی یا هر دو استفاده کنید.

 

آنچه  بازاریابی محتوا ارائه می دهد

بازاریابی محتوا برای کسب و کارهایی که سعی می کنند خود را به عنوان صاحب نظر در زمینه های مربوطه معرفی کنند، مؤثرتر است. گاهی اوقات محتوایی تولید می کنند که خود کسب و کار را بازگو می کند، مانند داستان هایی در مورد مشتریان راضی یا ارائه محصولات جدید، و گاهی اوقات می توانند مشتریان را در مورد محصولات، خدمات، تغییرات صنعت و موارد دیگر آگاه کنند. مهم نیست که کدامیک را انتخاب می کنید، در هر صورت شما در جهت کسب اعتبار و شهرت در زمینه کاری خود پیش می روید.

کاربران اینترنت دائماً در جستجوی مطالبی هستند که به مهمترین سؤالات آن ها پاسخ می دهد. اگر محتوای شما با این درخواست ها مطابقت داشته باشد – با استفاده از کلمات کلیدی مشابه که مشتریان شما استفاده می کنند – مشتریان بالقوه آن را پیدا خواهند کرد. به علاوه، اگر آن ها از آنچه می خوانند یا تماشا می کنند خوششان بیاید، دوباره به سایت شما برمی گردند.

با گذشت زمان، محتوا می تواند به بازگشت مشتریان احتمالی به وب سایت شما کمک کند، و حتی آن ها را تشویق کند تا از خلاقیت های آموزنده و کیفیت برند شما صحبت کنند.

 

آنچه بازاریابی شبکه های اجتماعی ارائه می دهند

در مقابل، اگر کسب و کار شما در تلاش است تعامل با برند و وفاداری برند را افزایش دهد، بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین عملکرد را دارد. در حالی که محتوا با، مطلع و آگاه تر نشان دادن شرکت تان وفاداری مشتری را افزایش می دهد، شبکه های اجتماعی با پاسخگویی، جذاب تر نشان دادن شرکت شما، وفاداری را افزایش می دهند.

کسب و کار شما برای جلب نظر کاربران، با استفاده از کانال هایی مانند اینستاگرام و توییتر، تصویری دلسوزانه و مشتری محور ارائه می کند و به مشتریان اطمینان بیشتری می دهد که تجربه مورد نظر خود را به دست خواهند آورد. مصرف کنندگان تنها کسانی نیستند که از شبکه های اجتماعی سود می برند – بلکه کانال دیگری نیز برای اشتراک محتوا، ایده ها، افکار و موارد دیگر در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد. حتی می توانید از بازخورد مصرف کنندگان برای تغییر محتوای خود استفاده کنید تا در آینده بیشتر در دسترس قرار گیرد.

 

سخن پایانی

ایده بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی شبکه های اجتماعی یک مفهوم گمراه کننده است، زیرا هر دو برای کمک به شما در ایجاد و توسعه کسب و کار ضروری هستند. در حالی که درک تفاوت بین این دو مهم است، در کنار هم می توانند معجزه کنند و عملکرد خیره کننده ای داشته باشند.

اگر کسب و کار شما نیروی کار و زمان لازم برای اتخاذ این دو بازاریابی را ندارد، می توانید از یک شرکت شخص ثالث کمک بگیرید.

 

منبع:

www.webfx.com

 

Read More
ندا رحیمی ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes