استراتژی بازاریابی محتوا با کمک سئو

آیا می دانستید ۹۱ درصد بازاریابان از بازاریابی محتوا به عنوان یک رویکرد و روش در سازمان های خود استفاده می کنند؟

همین طبق نظرسنجی که انجام شده ۴۸ درصد از بازاریابان معتقدند که استراتژی های بازاریابی محتوایی آن ها متوسط، نسبتاً خوب یا ضعیف است.

این آمار ما را به این سؤال می رساند که:

بازاریابان برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا چه کاری می توانند انجام دهند؟

پاسخ در استفاده از داده های SEO است.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا مؤثر، بازاریابان باید نگاهی دقیق تر به بینش های SEO خود داشته باشند.

بیایید ببینیم که چگونه می توانید تلاش های بازاریابی محتوا خود را از طریق بینش SEO افزایش دهید و بهبود ببخشید.

 

۵ تکنیک برای استفاده از داده های SEO برای تصمیم گیری بهتر در زمینه بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا رویکردهای مکمل هستند.

در حالی که SEO می تواند به شما کمک کند متوجه شوید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد دقیقاً آنچه را که می خواهند ارائه دهید.

برای تولید محتوای هوشمندانه، استفاده از داده های جستجو می تواند به شما برتری بیشتری نسبت به رقبای تان بدهد. نحوه استفاده از داده های SEO برای هدایت استراتژی بازاریابی محتوا به شرح زیر است:

 

  1. دریابید مخاطبان شما به دنبال و در جستجوی چه چیزی هستند

کلمات کلیدی در قلب هر استراتژی سئو قرار دارند. با نگاهی دقیق تر به محبوب ترین کلمات کلیدی در بازار هدف خود، می توانید از آنچه مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین به دنبال آن هستند، مطلع شوید.

برای یافتن محبوب ترین کلمات کلیدی وب سایت خود، می توانید از Google Search Console استفاده کنید. این ابزار لیستی از عبارت های جستجو را که کاربران برای خواندن محتوای سایت شما تایپ کرده اند به شما نشان می دهد.

علاوه بر این، می توانید از طریق کلمات کلیدی، هدف جستجوی کاربر را متوجه شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Google یک کلمه کلیدی باشد و نتایج برتر SERP ها را بررسی کنید.

به عنوان مثال، وقتی نتایج کلمه کلیدی “ویرایش ویدئو” را جستجو می کنید، نتایج مربوط به بهترین نرم افزارهای ویرایش را خواهید یافت.

این نشان می دهد که ممکن است کاربران به دنبال نکات مربوط به ویرایش ویدئو نباشند. در عوض، هدف آن ها هنگام تایپ کلمه کلیدی، یافتن بهترین نرم افزار برای ویرایش فیلم های آن ها است.

بررسی هدف جستجو می تواند به شما در یافتن ایده های جدید برای تولید محتوا و شکاف ها و خلاءها در استراتژی بازاریابی محتوا کمک کند. همچنین ایده خوبی است که کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف سازماندهی کنید.

برای این استراتژی، مطمئن شوید نتایج SERP را در یک پنجره ناشناس مرورگر (incognito window) برای اطلاعات دقیق تر، بررسی می کنید.

 

  1. محتوای برتر خود را شناسایی کنید

از طریق ابزارهای آنالیز مانندSearch Console ، Google Analytics و SEMrush، می توانید تعداد دفعات نمایش پست ها و کلیک های دریافتی برای تمام محتواهای منتشر شده خود را بررسی کنید.

برای دریافت اطلاعات از این داده های SEO ، می توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

کدام پست ها بیشترین تعداد نمایش را دارند؟

آیا هر پست در صفحه یکی از SERP ها رتبه بندی می شود؟

پس از یافتن پاسخ ها، می دانید کدام محتوا در سایت شما محبوب تر است. با این بینش ها، می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی، میزان دسترسی و تعامل محتوای خود را بیشتر کنید.

دلایل مورد توجه واقع نشدن عنوان محتوا

این استراتژی حتی می تواند به شما در افزایش درآمد و بهبود بازدهی و عملکردتان کمک کند. از این گذشته، به ازای هر یک دلاری که یک کسب و کار برای بازاریابی ایمیلی هزینه می کند، می تواند به طور متوسط ​​۴۰ دلار درآمد کسب کند.

عالی نیست؟

برای استفاده از این استراتژی تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست های وبلاگ خود را در خبرنامه های ایمیلی قرار دهید. این کار به تلاش زیادی نیاز ندارد اما می تواند بازدهی بالایی داشته باشد.

نکته: از ابزارهای بازاریابی ایمیلی برای تقویت دسترسی خود استفاده کنید.

بهبود استراتژی بازاریابی محتوا با کمک سئو

  1. از استراتژی های بازاریابی محتوای رقبای خود درس بگیرید

از طریق بررسی و تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید استراتژی های رقبای خود را به طور اجمالی مشاهده کنید. از کلمات کلیدی برتر آن ها تا بک لینک ها و داده های ترافیکی، می توانید همه چیز را بررسی کنید.

نمی دانید چگونه می تواند به تلاش های بازاریابی محتوایی شما کمک کند؟

نه تنها می توانید ایده هایی برای تولید محتوای جدید را شناسایی کنید، بلکه می توانید فرصت های لینک سازی جدیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید. تجزیه و تحلیل آنچه برای آن ها مؤثر است می تواند به شما در اصلاح استراتژی تان نیز کمک کند.

 

  1.   در بازاریابی محتوا نحوه تعامل مخاطبان با محتوای تان را پیگیری کنید

ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت تان می تواند به شما در یافتن شکاف های موجود در استراتژی کلی بازاریابی محتوا، کمک کند. فرض کنید، چندین کاربر پس از خواندن اولین پاراگراف مقاله شما از سایت شما خارج می شوند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که محتوای موجود در آن به اندازه کافی جذاب نیست.

هنگامی که شکاف ها را پیدا کردید، می توانید این مشکلات را برای کسب نتایج بهتر، برطرف کنید. برای این منظور، می توانید از تست A/B و ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران با محتوای شما و آنچه منجر به نرخ تبدیل بیشتر می شود، استفاده کنید.

برای درک بهتر این که چه چیزی مؤثرتر است، به دنبال تغییرات خاصی باشید. این می تواند شامل انتشار یک تیتر جدید و تغییر مکان دکمه CTA شما باشد.

چگونه مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنیم

با نتایج به دست آمده، می توانید تغییراتی در محتواهایی که قبلاً منتشر شده، ایجاد کنید. همچنین می توانید هنگام نوشتن محتواهای آینده خود بیشتر از این تغییرات آگاه باشید.

 

  1. به ترافیک سایت توجه کنید

وقتی می خواهید مقاله خاصی را در وب سایت مورد علاقه خود جستجو کنید، چه کار می کنید؟ به احتمال زیاد شما یک کلمه کلیدی مربوط به مقاله را در نوار جستجو تایپ می کنید.

مخاطبان سایت شما نیز به احتمال زیاد همین کار را می کنند.

وقتی کاربران نتوانند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند، ممکن است آن را جستجو کنند. با جمع آوری داده ها از نوار جستجوی سایت خود، می توانید منبعی با ارزش برای یافتن ایده هایی برای تولید محتوای عالی پیدا کنید. ممکن است یک موضوع یا کلمه کلیدی پیدا کنید که هنوز به آن پرداخته اید.

 

در ادامه نحوه یافتن این داده ها آمده است:

وارد حساب Google Analytics خود شوید.

به “Site Search Report” که در بخش “Behavior” قرار دارد بروید.

داده های مربوط به عبارات جستجوی مورد استفاده را بررسی کنید.

اگر یک عبارت جستجو شده خاص به طور مکرر در گزارش آمده است، به این معنی است که مردم می خواهند در مورد آن بخوانند. این نشانه ای است برای شما برای تولید محتوا مرتبط با آن.

 

نتیجه

SEO و بازاریابی محتوا در سطوح مختلف همپوشانی دارند و مکمل یکدیگرند. برای تقویت حضور آنلاین خود، هر دوی این استراتژی ها لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با هم استفاده شوند. با استفاده از داده های SEO خود، می توانید شکاف های استراتژی محتوای خود را شناسایی کرده و ایده های جدیدی در مورد محتوا ارائه دهید.

 

علاوه بر این، می توانید فرصت های لینک سازی را شناسایی کرده و در مورد استراتژی رقبای خود ایده بگیرید. داده های SEO شما کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برنده است. با تجزیه و تحلیل دقیق، می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهبود ببخشید.

 

منبع:

www.smartinsights.com

Read More
ندا رحیمی ۱۸ مهر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

رتبه بندی سایت در گوگل و ۶ فاکتور مؤثر در آن

گوگل دارای بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی سایت است. گوگل از ترکیبی از همه یا برخی از این فاکتورها رتبه بندی نتایج جستجو برای تعیین نحوه رتبه بندی هر صفحه برای هر کوئری در صفحات نتایج جستجو استفاده می کند.

با این حال، ما نمی دانیم که ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی گوگل چیست. هیچ کس نمی داند. دلیلش این است که گوگل این اطلاعات را فاش نمی کند. در غیر این صورت، بهینه سازی موتورهای جستجو برای متخصصان SEO آسان می شود.

گوگل آن را به صورت یک راز حفظ می کند و تنها بخش های جزئی از اطلاعات را فاش می کند. بقیه کارها بر عهده متخصصان SEO است که تصمیم بگیرند باید چکار کنند و از این اطلاعات استفاده کنند تا وب سایت خود را برای خوانندگان و همچنین خزنده های موتور جستجو به بهترین شکل ممکن بهینه کنند.

در ادامه، برخی از اطلاعات محدود – در مورد برخی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت توسط گوگل – را که در دسترس است و به طور رسمی تأیید شده است، به اشتراک می گذاریم.

 

  1. کیفیت محتوا

محتوا سنگ بنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. همه چیز حول محتوای شما می چرخد.

کاربران موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند. ناشران در حال تولید و انتشار محتوا هستند. و خزنده های موتور جستجو در حال جستجوی وب سایت ها برای محتوای مرتبط هستند تا وب سایت ها را با کاربران موتورهای جستجو ارتباط دهند.

محتوا قطعاً یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه بندی سایت است. به طور خاص، مرتبط بودن محتوا، همراه با تعداد انگشت شماری از فاکتورهای دیگر که همه با الگوریتم های گوگل تعیین می شوند، نقش مهمی در رتبه بندی نتایج دارند.

۶ راهکار برای بهبود کیفیت محتوا

گوگل در “How Search algorithms work”، این طور توضیح می دهد:

“ما برای ارائه مفیدترین اطلاعات به شما، الگوریتم های جستجو، فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار می دهند، از جمله کوئری های شما، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، سطح کیفی منابع و مکان و تنظیمات شما. وزن و ارزش اعمال شده برای هر یک از فاکتورها بسته به ماهیت کوئری شما متفاوت است – برای مثال، جدید بودن محتوا نقش بیشتری در پاسخ به سؤالات مربوط به موضوعات خبری جاری دارد تا تعاریف فرهنگ لغت.”

 

  1. تگ عنوان در رتبه بندی سایت

یک تصور غلط رایج وجود دارد که تگ های عنوان دیگر به عنوان یک فاکتور رتبه بندی سایت  در نتایج جستجو مهم نیستند. با این حال، ما به طور مستقیم متوجه شده ایم که چگونه تگ عنوان ها می تواند تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی نتایج جستجو داشته باشد.

علاوه بر این، جان مولر گوگل نیز تأیید کرده است که تگ های عنوان در واقع به عنوان یک فاکتور رتبه بندی موتور جستجوی گوگل عمل می کنند.

 

  1. سرعت بارگذاری وب سایت 

در سال ۲۰۱۰ گوگل سرعت بارگذاری صفحه وب را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی سایت در نتایج جستجو، به طور رسمی تأیید کرد.

“ممکن است شنیده باشید که در گوگل، ما درباره محصولات و وب خود وسواس سرعت داریم. به عنوان بخشی از این تلاش، ما امروز یک سیگنال جدید را در الگوریتم های رتبه بندی جستجوی خود قرار می دهیم: سرعت سایت.”

با وجود اینکه بیش از یک دهه پیش این موضوع اعلام شده است، سرعت بارگذاری وب سایت به عنوان عامل رتبه بندی سایت در جستجو، هنوز در حال پیشرفت و در حال انجام است. سرعت صفحه در جولای ۲۰۱۸ به یک عامل رتبه بندی برای جستجو در تلفن همراه تبدیل شد.

6 فاکتور مؤثر در رتبه بندی نتایج جستجو در گوگل

  1. Core Web Vital

Core Web Vitals یکی از جدیدترین فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو توسط گوگل است. Core Web Vitals برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در ۲۰۲۱ به عنوان یک فاکتور رتبه بندی نتایج جستجو معرفی شد.

“امروز اعلام می کنیم که سیگنال های تجربه صفحه در رتبه بندی در ماه می ۲۰۲۱ منتشر می شود. سیگنال های جدید تجربه صفحه، ترکیبی از Core Web Vitalها با سیگنال های جستجوی موجود ما از جمله کاربر پسند بودن نسخه ی موبایل، امنیت HTTPS و دستورالعمل های intrusive interstitial است.” – پست وبلاگ گوگل

 

  1. لینک ها در رتبه بندی سایت در  گوگل

همه ما اهمیت لینک ها را می دانیم. چند سال پیش لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی نتایج جستجو به طور رسمی تأیید شدند.

در سال ۲۰۱۶، آندری لیپاتسف گوگل تأیید کرد که لینک ها در بین سه فاکتور برتر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو توسط گوگل قرار دارند.

 

  1. متن لنگر یا انکر تکست در رتبه بندی سایت

وقتی پای لینک ها به میان می آید، بسیاری ممکن است به اهمیت انکر تکست (anchor text) پی نبرند. با این حال، توسط جان مولر گوگل تأیید شد که انکر تکست یک فاکتور رتبه بندی سایت در نتایج جستجو است. علاوه بر این، سال هاست که در Google’s SEO Starter Guide ذکر شده است.

 

نتیجه

فاکتورهای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل همیشه تا حدودی معما بوده است. ما اطلاعات کاملی در اختیار نداریم، و احتمالاً هرگز از گوگل این اطلاعات را دریافت نخواهیم کرد.

با این حال، اطلاعاتی که داریم بسیار مهم هستند و می توان از آن ها برای تثبیت یک وب سایت در موقعیت های برتر SERP استفاده کرد.

از اطلاعات فوق استفاده کنید و با کمک آن ها SEO  و رتبه بندی وب سایت خود را ارتقا دهید.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۱۴ مهر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

۳ اشتباه رایج سئو در کسب و کارهای کوچک

بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای موتورهای جستجو می تواند در افزایش ترافیک وب سایت کسب و کار شما بسیار ارزشمند باشد. با این حال، برخی از کسب و کارها از مهمترین دستورالعمل های سئو که برای بهبود میزان دیده شدن آن ها بسیار مهم است، چشم پوشی می کنند.

سئو به عنوان یک ابزار حیاتی عمل می کند که باعث می شود کسب و کار شما رقابتی باقی بماند و مخاطبان مناسب را جذب کند. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا استراتژی بازاریابی خود را متنوع کرده و به موفقیت برسند.

در ادامه سه اشتباه رایج سئو در کسب و کارهای کوچک و متوسط ​ و اینکه چگونه می توانند از آن ها اجتناب کنند تا این اطمینان حاصل شود که آن ها میزان دیده شدن وب سایت خود را بهبود بخشیده و مشتری های جدیدی را جذب می کنند، بیان شده است.

۳ قانون جذب مشتری جدید

  1. انتظار نتایج یک شبه

اولین چیزی که صاحبان کسب و کارها باید درک کنند این است که سئو نیاز به صبر دارد و موفقیت یک شبه به دست نمی آید. گاهی اوقات، صاحبان SMB به دلیل طولانی بودن زمان لازم برای مشاهده نتایج، از اعمال یک استراتژی سئو قوی خودداری می کنند.

هنگامی که یک صفحه وب منتشر می شود، الگوریتم های گوگل زمان می برد تا اعتبار محتوای جدید را تأیید کند. در واقع، گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی برای ارزیابی کیفیت محتوای شما استفاده می کند. محتوایی که تولید می کنید باید اعتبار ایجاد کند تا SEO بتواند به صورت ارگانیک مشتریان را جذب کند. این امر می تواند چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. به طور خاص، طبق مطالعه ای که انجام شده است، میانگین سن ده صفحه برتر رتبه بندی گوگل بیش از دو سال است. و برای رتبه های برتر، میانگین سنی تقریباً سه سال است.

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، شما همچنین باید برای نظارت بر کمپین سئو خود در هفته های بعد، پس از انتشار محتوای خود، وقت بگذارید. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) راهی آسان برای ردیابی عملکرد صفحه وب شما ارائه می دهند و به شما در درک منبع ترافیک کمک می کنند. 

3 اشتباه سئو در کسب و کارهای کوچک

  1. چشم پوشی از انجام تحقیقات متناسب با کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی بسیار قدرتمند هستند، به ویژه در مورد سئو. هنگام جمع آوری کلمات کلیدی، مهم است که تحقیق کنید و این سؤال را از خود بپرسید: آیا هدف پشت این کلمه کلیدی نیازهای مخاطبان را برآورده می کند؟ محتوای غنی و مملو از کلمات کلیدی به دستیابی به رتبه های برتر در نتایج جستجو کمک می کند.

تقریباً همه مشتریان با جستجو در  گوگل، کسب و کارهای جدیدی پیدا می کنند که شامل کلمات کلیدی متناسب با نیازهای آن ها است. به عنوان مثال، اگر مشتری به دنبال خرید بهترین لپ تاپ های صفحه لمسی است، به احتمال زیاد “بهترین لپ تاپ های صفحه لمسی” را در نوار جستجوی Google تایپ می کند. سعی کنید خود را در به جای مخاطبان خود قرار دهید و از کلمات کلیدی که ایده ها و موضوعات شما را تعریف می کند استفاده کنید.

نقش سئو در بازاریابی دیجیتال

سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشین گوگل، RankBrain، بر گروه بندی کلمات کلیدی مشابه و عبارات کلیدی متمرکز می شود تا نتایج جستجوی تقریباً یکسانی را نشان دهد. اگر دو یا چند مقاله با موضوع مشابه را در وب سایت خود دارید، بهترین روش این است که آن ها را در یک محتوا ترکیب کنید. این امر به اجتناب از ناکارآمدی کلمات کلیدی کمک می کند و به شما این امکان را می دهد تا مشتقات کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید.

 

  1. عدم وجود بک لینک در محتوای سئو

طبق MonsterInsights، بک لینک ها دومین عامل مهم در رتبه بندی گوگل هستند.

بک لینک ها یک عنصر مهم، هنگام ایجاد محتوای وب هستند. گنجاندن منابع خارجی بخشی از فرمولی است که رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و محبوبیت وب سایت شما را به صورت ارگانیک افزایش می دهد. اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک به دلیل زمان و بررسی هایی که نیاز است، در فرآیند سئو این مرحله اساسی و مهم را نادیده می گیرند.

با این حال، اگر وب سایت شما شامل چند بک لینک با کیفیت بالا باشد تا اینکه شامل ۱۰۰ بک لینک با کیفیت پایین باشد، تأثیر قابل توجه تری خواهد داشت. هنگام وارد کردن منابع خارج از سایت، از معتبر بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. گوگل سایت هایی که از لینک های غیر طبیعی استفاده می کنند را جریمه می کند.

 

سخن پایانی

درک عواملی که بر نتایج SEO شما و بهینه سازی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد می تواند چالش برانگیز و وقت گیر باشد. با این حال، هنگامی که شما با رویکرد مناسب آماده می شوید، سئو جذب و تعداد مشتریان شما را بهبود می بخشد.

 

منبع:

/www.entrepreneur.com

Read More
ندا رحیمی ۷ مهر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes