هفت مؤلفه ای که به موفقیت یک استراتژی محتوا کمک می کند

طبق آمار، ۹۱ درصد از بازاریابان آنلاین B2B برای دستیابی به مشتریان بالقوه و فعلی خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. با این حال، مطالعه ای که توسط Profes Marketing و CMI انجام شده است نشان می دهد که ۶۳ درصد از کسب و کارهای آنلاین استراتژی محتوای مستندی ندارند. همان طور که می بینید درصد زیادی از کسب و کارها ممکن است از بازاریابی محتوا بدون هیچ استراتژی مستندی استفاده کنند.

این تنها یکی از دلایل شکست بسیاری از کسب و کارهای آنلاین است – به ویژه در بازاریابی محتوا. زیرا آن ها نمی دانند دارند چه کار می کنند. البته صرف داشتن یک استراتژی محتوای مستند کافی نیست. این استراتژی محتوا باید مؤثر نیز باشد.

اما چه چیزی یک استراتژی محتوا را مؤثر و موفق می کند؟

در این پست، قصد داریم به هفت مؤلفه ای که به موفقیت یک استراتژی محتوا کمک می کند نگاهی بیندازیم.

 

  1. تمرکز روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

یک استراتژی محتوا باید شامل طرح کسب و کار و بازاریابی شما باشد. استراتژی محتوا به تنهایی مؤثر نیست، بلکه در کنار استراتژی کلی کسب و کار می تواند کارآمد و مؤثر باشد.

به همین دلیل بسیار مهم است که استراتژی محتوای شما بر بازاریابی کلی و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کار تمرکز داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما نفوذ به بخش دیگری از بازار باشد، آیا استراتژی محتوای شما برای پیشبرد این هدف کافی است؟ اگر پاسخ منفی است، پس استراتژی محتوای تان مؤثر و موفق نیست.

 

  1. تقویم محتوای کاربردی

هیچ استراتژی محتوایی بدون یک تقویم محتوای کارآمد، کامل نیست. از این گذشته، اجرای استراتژی محتوای شما کاملاً به آن بستگی دارد.

یک تقویم محتوای خوب بلند پروازانه اما واقع بینانه و عملی است. همچنین بسیار جامع و حاوی تمام اطلاعات مهم است، به عنوان مثال، تاریخ ددلاین، تاریخ انتشار، وضعیت فعلی، تاریخ های ترویج محتوا، تاریخ های به روز رسانی محتوا و غیره.

توجه داشته باشید که قرار نیست تقویم محتوا فقط به محتوای وبلاگ شما محدود شود. در عوض، باید هر آنچه مربوط به محتوا است را در بر گیرد، به عنوان مثال، رفرش صفحات تجاری، کمپین های ایمیل مارکتینگ، پست های مهمان، محتوای ارتباطات داخلی، خبرنامه ها و غیره.

 

  1. دستورالعمل های محتوایی واضح و مختصر در استراتژی محتوا

دستورالعمل های محتوایی که نویسندگان و ویراستاران قرار است از آن پیروی کنند چیست؟

بدون دستورالعمل های محتوایی واضح، تیم محتوای شما واقعاً سازنده و مؤثر نخواهد بود. هدف، خودکار کردن فرآیندها و به حداقل رساندن اصطکاک است – به عنوان مثال، حذف چندین بازخورد.

هفت مؤلفه ای که به موفقیت یک استراتژی محتوا کمک می کند

  1. وب سایتی که برای محتوا و خوانندگان طراحی شده است

مهم نیست که استراتژی محتوای شما چقدر خوب باشد، اگر وب سایت شما برای محتوا طراحی نشده باشد، به سختی می توانید به نتایج دلخواه برسید.

آیا وب سایت شما محصول یا خدمات خوبی دارد؟ آیا خواننده پسند است؟ آیا به اندازه کافی سریع لود می شود؟ آیا طراحی سایت خوبی دارد؟

اثربخشی و موفقیت یک استراتژی محتوا به همه این عوامل و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.

 

  1. ترویج محتوا و برنامه های بازاریابی

به یاد داشته باشید که استراتژی محتوا فقط تولید محتوا نیست. همچنین در مورد ترویج محتوا و بازاریابی است.

بسیاری از وبلاگ ها و کسب و کارها در ماه ده ها پست وبلاگ را منتشر نمی کنند. در عوض، آن ها به پست های وبلاگ کمتر اما با کیفیت بالاتر تکیه می کنند – شاید حتی یک بار در ماه. پس از انتشار آن پست، تمرکز آن ها در درجه اول بر ترویج آن محتوا و تضمین ماندگاری آن است.

اگر ۹۰ درصد از محتوای شما مخاطبان خود را پیدا نکنند، کمکی به ما نخواهد کرد. بنابراین، از مؤثر بودن استراتژی محتوای خود برای یک برنامه بازاریابی محتوا مطمئن شوید.

 

  1. یک استراتژی محتوا که به تبدیل محدود نمی شود

استراتژی محتوایی که در اولین نقطه تبدیل متوقف شود، استراتژی محتوای مؤثری نیست. کار شما به همین جا ختم نمی شود.

یک استراتژی محتوای خوب پس از تبدیل کاربر به MQL همچنان نقش کلیدی ایفا می کند و کمک می کند تا به یک SQL و مشتری خریدار تبدیل شوند.

پس از تبدیل کاربر به مشتری، محتوا همچنان نقش کلیدی را در تضمین حفظ آن ها به عنوان مشتری ایفا می کند. علاوه بر این، می توانید از محتوا برای افزایش فروش و فروش متقابل استفاده کنید – که همه این موارد به افزایش بازگشت سرمایه کمک می کنند.

 

  1. تجزیه و تحلیل و ارزیابی عملکرد استراتژی محتوا

آخرین بخش پازل ارزیابی عملکرد است.

شما نمی دانید که آیا استراتژی محتوای شما مؤثر است یا نه مگر اینکه تمام جزئیات را با موفقیت ارزیابی کنید.

ابزارهایی مانند Google Search Console، Google Analytics، HubSpot یا Salesforce می توانند به بررسی و ارزیابی نحوه عملکرد محتوای شما کمک کنند – به ویژه در زمینه بازاریابی و اهداف کسب و کار.

 

نتیجه

هر کسب و کاری می تواند یک استراتژی بازاریابی محتوا طراحی کند و داشته باشد، اما این استراتژی لزوماً موفق نخواهد بود – به خصوص اگر موارد ذکر شده را پوشش ندهد. مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما کارآمد است.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۲۲ آذر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مزایای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

محتوا برای هر کسب و کار آنلاینی مهم و حیاتی است. بدون محتوای با کیفیت و منظم، تصور اینکه چگونه یک کسب و کار آنلاین می تواند موفق شود دشوار است. بهترین بخش این است که محتوا در هر نوعی که باشد در هر جنبه ای از تجارت شما مفید است. در این پست وبلاگ، نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه محتوای آنلاین می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد و چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که توانسته اید از مزایای بازاریابی محتوا بهره مند شده اید.

 

  1.  از مزایای بازاریابی محتوا آگاهی از برند و قدرت برند است

محتوای با کیفیت بالا به افزایش آگاهی از برند و قدرت برند کمک می کند.

انتشار منظم محتوای آموزنده ای که کاربران آنلاین آن را جستجو، پیدا و از آن سود می برند، سنگ بنای بازاریابی محتوای امروزی است. این نه تنها شما را به عنوان قدرت در جایگاه خود معرفی می کند، بلکه به نرخ تبدیل بیشتر در مسیر کمک می کند.

علاوه بر این، اگر بتوانید برای عبارات کلیدی مهم در رتبه اول SERP ها (صفحه نتایج موتورهای جستجو) قرار بگیرید، اعتبار کسب و کار شما می تواند ده برابر شود.

برای مثال، اگر وب ‌سایتی دارید که نرم افزار حسابداری را ارائه می دهد و برای کلمه کلیدی «بهترین نرم‌افزار حسابداری» در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شود، برای قدرت، اعتبار و آگاهی از برند شما بسیار مفید خواهد بود.

چه باید کرد: روی یک استراتژی محتوای مبتنی بر سئو سرمایه گذاری کنید که بر محتوای باکیفیت و آموزنده تمرکز دارد. مهمترین عبارات کلیدی را فهرست کنید و هدف خود را قرارگیری صفحات وب خود در رتبه اول نتایج، برای آن کلمات کلیدی قرار دهید.

 

  1. استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی

بدون محتوای با کیفیت، نمی‌توانید از رسانه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید و عملکرد خوبی داشته باشید.

در حال حاضر شبکه های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد (اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره)، و شبکه های اجتماعی برای حفظ تعامل بالا به یک جریان ثابت محتوا نیاز دارند. در واقع یکی از مزایای بازاریابی محتوا استفاده موثر از شبکه های اجتماعی است.

اگر به درستی انجام شود، شبکه های اجتماعی می توانند منبع عظیمی از ترافیک و لیدهای اضافی باشند – اما همه چیز با محتوایی شروع می شود که برای تعامل با شبکه های اجتماعی بهینه شده است. 

چگونه یک استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی طراحی کنیم

چه باید کرد: از محتوای موجود خود برای پست های شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این ممکن است شامل نقل قول ها، آمار، اشتراک گذاری محتوا، تصاویر و غیره باشد. علاوه بر این، محتوای جدیدی تولید کنید که به طور خاص برای شبکه های اجتماعی بهینه شده است. تجزیه و تحلیل و بررسی کنید تا ببینید چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد.

مزایای محتوا برای کسب و کارها

  1. پرورش سرنخ ها از طریق کمپین های بازاریابی ایمیلی

بسیاری از کسب و کارها این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند کارشان زمانی انجام می‌شود که یک وب سایت تبدیل به سرنخ شود.

این پایان کار نیست. از برخی جهات، این تنها آغاز سفر استفاده از مزایای بازایابی محتوا است.

ممکن است هنوز نیاز داشته باشید که این سرنخ ها را پرورش دهید و آن ها را از طریق قیف فروش با یک کمپین بازاریابی ایمیلی قوی راهنمایی کنید. علاوه بر این، برای حفظ و نگهداری و اهداف فروش متقابل یا افزایش فروش مشتریان فعلی نیز به ایمیل های بازاریابی نیاز دارند.

چه باید کرد: بخشی از تقویم محتوای خود را به کمپین های بازاریابی ایمیلی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از محتوای موجود خود برای پرورش سرنخ ها و مشتریان در مراحل خاصی از قیف استفاده کنید، به عنوان مثال، مطالعات موردی مشتری زمانی که یک مشتری بالقوه در انتهای قیف است و آماده تصمیم گیری برای خرید است.

 

  1. استفاده و بهره مندی از رسانه های متعدد

همانطور که قبلاً گفتیم، محتوای موجود می تواند برای اثرگذاری بیشتر تلاش های بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی استفاده شود.

اما این تنها بخش استفاده از مزایای بازاریابی محتوا نیست. رسانه ها و پلتفرم های بیشتری وجود دارند که می توانید از محتوای خود برای ایجاد منابع جدید ترافیک و سرنخ استفاده کنید.

چه باید کرد: فهرستی از محتوای خود تهیه کنید و بررسی کنید چطور می تواند تغییر کاربری دهد – برای ویدئوها، اینفوگرافیک ها، پست های مهمان، کتاب های الکترونیکی، راهنماها، صفحات فرود، تبلیغات، تست های A/B و غیره.

 

  1. به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی و جایگزینی تبلیغات پولی

می تواند با صرفه جویی در هزینه ها در درازمدت برای کسب و کار شما مفید باشد.

محتوای مبتنی بر سئو به شما کمک می کند تا یک جریان ثابت از ترافیک رایگان از موتورهای جستجو ایجاد کنید. این امر نیازی به مشارکت فعال شما ندارد – به جز کمی هزینه نگهداری و تعمیرات برای اطمینان از جدید بودن، به روز بودن و لینک دهی مناسب صفحات شما.

برای مثال آن را با تبلیغات جستجوی پولی (SEM) مقایسه کنید – به محض اینکه پرداخت برای تبلیغات را متوقف می کنید، ترافیک دریافت نمی کنید.

محتوای مبتنی بر سئو می تواند به شما کمک کند هزینه‌های عملیاتی پیشنهاد مداوم برای کلمات کلیدی را به حداقل برسانید.

چه باید کرد: فهرستی از کلمات کلیدی با CPC (هزینه به ازای هر کلیک) بالا را که برای کسب و کار شما سودآور هستند و برای آن ها پیشنهاد می کنید شناسایی کنید. یک استراتژی محتوا برای قرار گرفتن در جایگاه شماره یک SERP برای آن کلمات کلیدی، در نظر بگیرید. وقتی به جایگاه شماره ۱ در SERP ها دست یابید، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که می توانید تبلیغات پولی برای آن کلمه کلیدی را متوقف کنید.

 

منبع:

www.improvemysearchranking.com

 

Read More
ندا رحیمی ۲ آذر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
Would you like to receive notifications on latest updates? No Yes