۳ نوع بازاریابی محتوا که وبلاگ شما به آن نیاز دارد

وبلاگ شرکت راهی عالی برای نشان دادن شخصیت شما به مشتریان بالقوه است. وبلاگ شما باید آموزنده باشد و به افراد در جهت افزایش میزان اقبال آن ها برای خرید کمک کند، خواه خرید یک محصول از طریق سایت تان باشد یا ثبت نام برای خدمتی که شما ارائه می دهید. اگر بانس ریت یا نرخ پرش در پست های وبلاگ شما زیاد است و هیچ assisted conversions (نرخ تبدیل با عامل مؤثر) در گوگل آنالیتیکس خود مشاهده نمی کنید، ممکن است استراتژی بازاریابی محتوا نیاز به اصلاح داشته باشد.
ایجاد محتوا تنها برای کاربران مرحله انتهایی قیف
بسیاری از کسب و کارها از وبلاگ خود مانند سایر صفحه های سایت شان استفاده می کنند. آن ها مملو از کلمات کلیدی و فراخوان عمل هستند و بندرت محصول یا خدمات رایگانی را به خواننده ارائه می دهند.
برای دستیابی به نتایج بهتر کاربران را در مراحل مختلف چرخه خرید هدف قرار دهید
با نوشتن محتوای مورد علاقه خوانندگان یا ارائه اطلاعات ارزشمند به آن ها، می توانید با مشتریان بالقوه ای که کاملاً آماده سرمایه گذاری نیستند رابطه برقرار کنید. هنگامی که آن ها محتوای شما را خواندند و از آن لذت بردند، می توانید آن ها را با یک کمپین بازاریابی پولی همراه با محتوای مشابه که هر بار اطلاعات بیشتری به آن ها می دهد، هدف قرار دهید تا اینکه در نهایت در مکانی قرار بگیرند که آماده هزینه کردن پولی که سخت بدست آورده اند، باشند. از آنجا که با آن ها ارتباط برقرار کرده اید، به احتمال زیاد در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند.
درک اینکه باید از چه نوع محتوایی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه در مراحل خاصی از چرخه خرید استفاده کنید، به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی ای ایجاد کنید که نتایج خوبی را در حال حاضر و در آینده ارائه دهد. در ادامه سه نوع مختلف تولید محتوا را که می تواند مفید واقع شود بررسی خواهیم کرد.
پست شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا
این نوع پست برای کاربرانی که تازه وارد چرخه خرید می شوند مناسب است. ممکن است فقط در مورد یک محصول یا خدمات خاص اطلاعاتی کسب کنند اما زمان زیادی را برای تحقیق در مورد آن ها اختصاص نداده اند.
این نوع محتوا باید مربوط به صنعت شما باشد اما هدف آن افزایش اقبال مصرف کننده برای خرید محصول و خدمات نیست.
پست های شبکه های اجتماعی را راهی برای معرفی خود به مشتری احتمالی بدانید. اساساً، این “اولین ملاقات” شما با مخاطبان تان است.
به عنوان مثال، اگر شرکتی هستید که محصول سازگار با محیط زیست را می فروشید، پستی را منتشر کنید که در آن، صحبت از افزایش خرید اخلاقی است. این نوع محتوا به طور مستقیم با مخاطب هدف شما صحبت می کند و علاقه او را برمی انگیزد. فراموش نکنید که از عبارات جستجوهای ترند شده و تصاویر بهینه و مرتبط استفاده کنید و محتوای خود را تا حد ممکن جذاب کنید.
پست آموزنده
پست آموزنده یک گزینه خارق العاده برای دنبال کردن پست شبکه های اجتماعی است. هدف این نوع تولید محتوا باید ارائه اطلاعات مرتبط و جالب به خوانندگان باشد.
ممکن است شما از این محتوا به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ برای هدف قرار دادن افرادی که پست شبکه اجتماعی را دیده اند استفاده کنید. از آنجا که خواننده از قبل شما را می شناسد، اکنون فرصتی عالی برای معرفی اینکه چگونه خدمات شما می تواند به آن ها سود برساند، است.
فرض کنیم شما دستمال توالت سازگار با محیط زیست تولید می کنید، در این نوع پست ممکن است بخواهید تأثیرات محیطی تولید رول های سنتی دستمال توالت، و تأثیرات پیش بینی شده برای تولید رول سازگار با محیط زیست را برجسته کنید.
پست برای افزایش فروش در بازاریابی محتوا
این محتوایی است که رؤسای شما به آن علاقه مند خواهند شد، اما به این معنی نیست که مهمترین نوع محتوا است. هر یک از این انواع بازاریابی محتوا نقش مهمی در سوق دادن کاربر به سمت خرید و تبدیل آن ها به یک مشتری بالقوه، دارد.
اکنون که مخاطبان شما را می شناسند و شما را دوست دارند، زمان آن فرا رسیده است که محتوایی ایجاد کنید که نشان دهد چرا شما بهترین انتخاب برای برآورده کردن نیازهای آن ها هستید. لینک های داخلی مرتبط را درج کنید و راهی پیدا کنید که نشان دهد مشتریان وفادار شما واقعاً متقاعد شده و درک کرده اند که چرا باید شما را انتخاب کنند.
ارزیابی نتایج تولید محتوا
ممکن است دشوار باشد که پست های شبکه های اجتماعی و آموزنده با وجود تجاری نبودن مورد استقبال قرار بگیرند و نتیجه بخش باشند. با این حال، لازم به یادآوری است که اگر با مشتریان آینده ارتباط برقرار نمی کنید و رقبای شما با آن ها در ارتباط باشند، احتمال اینکه آن ها از دست بدهید و ه سمت رقبایتان بروند بسیار زیاد است.
در بازاریابی محتوا برای محتوایی که مبتنی بر فروش نیست، توصیه می کنیم برای به دست آوردن یک تصویر کامل از موفقیت یا عدم موفقیت آن، میزان تأثیر آن را در مدت سه ماه اندازه گیری کنید. و فراموش نکنید که باید مراقب آن نرخ های تبدیل با چند عامل مؤثر باشید. این نوع پست ها ممکن است خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید بازدهی داشته باشند و مثمرثمر باشند.
منبع: