۴ تاکتیک سئو و محتوا که دیگر مؤثر نیست

سئو و بازاریابی محتوا در چند سال اخیر تغییرات قابل توجهی داشته اند. اگر از تاکتیک ها و تکنیک های قدیمی استفاده می کنید، ممکن است نتایج و ROI ضعیفی را تجربه کنید. پیش از این، عناصری مانند تعامل محتوا، قابلیت استفاده، سرعت وب سایت، جستجوی صوتی و محتوای بلند ارزش چندانی نداشتند. اکنون، این ها اجزای ضروری هر استراتژی سئو یا محتوای موفق هستند.
اگر نتایج ضعیفی از استراتژی سئو و محتوای خود دریافت می کنید، یا اگر در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل در رتبه پنجم یا ششم مانده اید، شاید وقت آن رسیده که تاکتیک های سنتی سئو را کنار بگذارید و استراتژی های سئو و محتوای خود را با تکنیک های جدیدتر اصلاح کنید.
در این پست وبلاگ، ما چهار تاکتیک قدیمی سئو و محتوا را که دیگر مؤثر نیستند، بررسی می کنیم.
-
انتشار مطالب کوتاه تر، قدیمی و سطحی
هنوز هم برخی از بازاریابان محتوا هستند که انتشار مطالب وبلاگ ۴۰۰ کلمه ای را ترجیح می دهند و انتظار دارند به نتایج قابل توجهی دست یابند. با این حال، در فضای رقابتی آنلاین و بازاریابی محتوای امروزی، این تکنیک به سختی برای شما کار می کند (مگر اینکه ست گودین باشید!).
اگرچه این امر لزوماً درست نیست، اما گوگل به نوعی پست های وبلاگ کوتاه تر را با محتوای کم عمق و قدیمی مرتبط می کند. از سوی دیگر، پست های بلند، جامع و دقیق توسط موتورهای جستجو و همچنین خوانندگان آنلاین ترجیح داده می شوند.
پست های بلند وبلاگ همچنین اشتراک گذاری های اجتماعی و بک لینک های بیشتری دریافت می کنند – که ممکن است به ترافیک و رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.
همچنین مطالعه Backlinko روی ۱ میلیون پست وبلاگ نشان داد که محتوای بلند تقریباً مستقیماً با رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو مرتبط است.
به طور خلاصه، اگر فقط پست وبلاگ ۵۰۰-۴۰۰ کلمه ای منتشر می کنید، وقت آن رسیده است که استراتژی محتوای خود را دوباره مرور کنید.
به جای انتشار محتوای بی کیفیت تر، باید سعی کنید پست های وبلاگ دقیق تر و بلندتری ایجاد کنید. این ما را به نکته بعدی می رساند …
-
تمرکز بر کمیت به جای کیفیت
وقتی استراتژی محتوای خود را برای ایجاد و انتشار پست های وبلاگ با کیفیت بالا و بلندتر تنظیم می کنید، ممکن است مجبور شوید تعداد پست هایی را که هر ماه منتشر می کنید کاهش دهید.
و این خوب است.
سازگاری و یکپارچگی محتوایی که منتشر می کنید نیز در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. با این حال، هرگز کیفیت محتوایی که منتشر می کنید را قربانی نکنید.
ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی به عنوان صفحه “با کیفیت بالا” در نظر گرفته می شود؟
گوگل سه ویژگی را تعریف می کند که با آن کیفیت یک صفحه وب را تعیین می کند:
- صفحه وب باید دارای محتوای اصلی “رضایت بخش” باشد.
- صفحه باید سطح بالایی از تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (EAT) را نشان دهد.
- صفحه باید بتواند به هدف مورد نظر خود دست یابد.
-
استفاده از یک کلمه کلیدی در هر صفحه
حدود یک دهه پیش، سئو اولیه و تولید محتوا به این صورت عمل می کرد:
شما کلمات کلیدی را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی جستجو می کردید و چند کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا را در لیست کوتاه قرار می دادید.
پس از فهرست کردن همه کلمات کلیدی فهرست شده در یک صفحه گسترده، شروع به انتخاب آن ها و ایجاد یک قطعه محتوا برای هر کلمه کلیدی می کردید – حتی اگر برخی از عبارات کلیدی فقط مشتقاتی از یک کلمه کلیدی باشند.
این تکنیک ایجاد یک صفحه وب جدید برای هر کلمه کلیدی و نادیده گرفتن مشتقات کلمات کلیدی، یک تکنیک قدیمی است که امروزه با شکست مواجه می شود.
به جای پیروی از این تکنیک قدیمی، باید کلمات کلیدی مرتبط را گروه بندی کنید و از همه آن ها برای ایجاد یک پست وبلاگ با کیفیت و بلند استفاده کنید که شانس بسیار بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در SERP ها خواهد داشت.
از سوی دیگر، با جدا کردن کلمات کلیدی مرتبط، ممکن است به یک محتوای کم عمق مملو از کلمات کلیدی تکراری برسید. همچنین با این روش منسوخ قطعاً از مزایای کلید واژه های LSI محروم خواهید شد.
وقتی گوگل موضوع یک صفحه وب را تعیین می کند، همه چیز را در نظر می گیرد: کلیدواژه اصلی، مشتقات کلمه کلیدی، کلمات کلیدی LSI، مترادف کلمات کلیدی، عبارات مرتبط و غیره.
-
عدم توجه به کیفیت بک لینک ها در سئو
این یک اشتباه رایج است که فکر کنید همه بک لینک ها برای شما خوب هستند.
در واقع، بک لینک های بی کیفیت و نامربوط می توانند موجب جریمه و پنالتی شدن توسط موتور جستجو گوگل شوند – که بازیابی از آن بسیار سخت است.
پیش از این، تمرکز زیادی روی کیفیت بک لینک ها وجود نداشت. تعداد کل بک لینک ها مد نظر بود. با این حال، این امر منجر به اعمال نامطلوب هرزنامه هایی مانند مزرعه لینک و خرید بک لینک های نامربوط، فقط برای بالا بردن یک وب سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو شد.
اکنون، گوگل تکامل یافته است، و الگوریتم های موتور جستجو وجود دارد که به طور خاص وبسایت هایی را با شیوه های لینک بیلدینگ هدف قرار می دهند.
هنگام ساخت و ایجاد پروفایل بک لینک باید دو نکته را به خاطر بسپارید:
- بک لینک های ضعیف از وب سایت های بی کیفیت، به شما کمکی نمی کند.
- حتی بک لینک های باکیفیت هم اگر از وب سایت های نامربوط باشند به وب سایت شما کمکی نمی کنند.
گوگل هم این را می بیند.
گوگل پنگوئن تمامی وب سایت هایی را که دارای بک لینک نامربوط هستند جریمه می کند. بنابراین، به جای تمرکز بر تعداد کل بک لینک هایی که وب سایت شما دارد، روی کیفیت این بک لینک ها تمرکز کنید.
اگر محتوای با کیفیت بالا و با فرم بلند تولید می کنید، ساخت بک لینک های خوب را آسان تر خواهید کرد – به خصوص با کمی دسترسی دستی.
نتیجه
سئو در حال تکامل است و همراه با آن، استراتژی های محتوا نیز در حال تکامل هستند. اگر با هر یک از این تاکتیک های قدیمی تر SEO که در بالا ذکر شد، دچار مشکل شده اید، وقت آن رسیده که استراتژی خود را تغییر دهید.
منبع:
https://www.improvemysearchranking.com/4-seo-content-tactics-just-dont-work-anymore/