۵ دلیل برای اعتماد به بازاریابی دیجیتال

در دنیای امروز ما همه چیز دیجیتالی شده است و شرکت ها برای همگام سازی با دوران مدرن مجبور شدند از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال روی بیاورند. اکنون، بازاریابی دیجیتال قادر است سهم بازار شرکت ها را با نسبت عظیمی افزایش دهد. بنابراین، اگر هنوز در تجارت خود به بازاریابی سنتی اعتماد دارید، در اینجا ۵ دلیل وجود دارد که باعث می شود شما بلافاصله به سمت بازاریابی دیجیتال بروید.
۱.بازاریابی دیجیتال کم هزینه و اجرای آن آسان است
سازوکارهای سنتی بازاریابی به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارند. به عنوان مثال، روش قرار دادن بنر در مکان های عمومی یا هر وسیله انتشارات تبلیغاتی چاپی، یا حتی استخدام نماینده فروش، یا انتشار تبلیغات در روزنامه ها و مجلات. همه این مکانیسم ها به بودجه نیاز دارند.
۲.محصولات شما به بیش از آنچه تصور می کنید فراتر می روند.
بازاریابی سنتی با وقفه های جغرافیایی محدود می شود. شما محصولات خود را در جایی که تجارتتان است نشان می دهید. اما آیا به گسترش این دامنه برای کشورهای همجوار خود فکر کرده اید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که محصولاتتان به کشورهایی غیر از کشور شما صادر شوند؟ این همان چیزی است که بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.
۳.بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا با مشتری ارتباط موثری برقرار کنید
سازوکارهای سنتی بازاریابی نیز به مجموعه مراحل و رویه های پیچیده ای مانند اخذ تأییدیه مقامات ذیصلاح نیاز دارند. از طرف دیگر، مکانیزم های بازاریابی دیجیتال با کمترین هزینه و سهولت اجرا مشخص می شوند، مانند: بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یا حتی بازاریابی محتوا با ایجاد یک وبلاگ برای معرفی شرکت و خدمات شما. در دنیای بازاریابی سنتی، شما فقط می توانید خدمات خود را معرفی کنید یا محصولات خود را به نمایش بگذارید و با سختی زیاد می توانید نظر برخی از مشتریان خود را درباره کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید، بشناسید. اما در دنیای بازاریابی دیجیتال، شما دائما با مشتریان خود در تماس و قادر به دانستن خواسته های مخاطب هدف خود هستید.
۴.رقابت رو در رو با رهبران صنعت
این نوع بازاریابی بین شرکت های بزرگ و استارتاپ ها تفاوتی قائل نمی شود. هرکسی در دنیای اینترنت خدمات و کالاهای خود را ارائه می دهد، بدون تمایز بین صاحبان سرمایه های بزرگ و سرمایه های محدود. اولویت در دنیای اینترنت صرفنظر از تاریخ عرضه آن، مالک کالا با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت است.
۵.بازاریابی دیجیتال موثرتر است
بازاریابی دیجیتال با اثربخشی خود مشخص می شود. زیرا شما را قادر می سازد داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید، و به راحتی می توان آماری را در مورد درصد تعامل با مخاطبان، میزان فروش در مقایسه با بررسی های آنها و غیره تهیه کرد. این امر شما را قادر می سازد تا نقاط قوت و ضعف هر کمپین بازاریابی را شناسایی کرده، شاخص های موفقیت آن را بسنجید و آن را به طور مداوم کنترل کنید.