۵ راهکار برای بهینه سازی سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخش مهمی در اطمینان از موفقیت کسب و کار شما است، به ویژه اگر تلاش می کنید از طریق کانال های دیجیتال به موفقیت دست پیدا کنید. متأسفانه، سئو یک موضوع کاملاً پیچیده و چند جانبه است، به طوری که بسیاری از کارشناسان آن را هم “یک هنر” و هم “یک علم” می دانند. این سئو دائما در حال تکامل است و نیاز به توجه منظم و مداوم دارد.
به دلیل همین مسائل است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصمیم می گیرند نیازهای SEO خود را به خارج از شرکت برون سپاری کنند. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید یک شرکت مناسب را برای این کار انتخاب کنید. در اینجا برخی از نکاتی وجود دارد که باید به در نظر بگیرید آورده شده است:
در مورد پیشنهادات تحقیق کنید
برای هدفمند و مقرون به صرفه بودن، یک آژانس بازاریابی دیجیتال جامع با قابلیت SEO را استخدام کنید تا تجزیه و تحلیل و آنالیزها را برای شما انجام دهد، نه متخصصی که به طور انحصاری روی سئو متمرکز است. اکثر آژانس ها بسته های بازاریابی دیجیتال ارزان قیمت را ارائه می دهند که منافع بیشتری برای شما دارند زیرا شامل خدمات سئو، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و موارد دیگر است. قبل از تصمیم گیری، خدمات ارائه شده را بررسی و مقایسه کنید.
همچنین بهتر است بررسی کنید آیا شرکت مورد نظر white label SEO ارائه می دهد، به خصوص اگر در نظر دارید خدمات SEO را به عنوان بخشی از توسعه کسب و کار خود در نظر بگیرید. آژانس های بازاریابی ای وجود دارند که به عنوان نمایندگی فروش SEO با شما کار می کنند و این شما را قادر می سازد بدون نیاز به تخصص در این زمینه خدمات سئو ارائه دهید.
درباره ابزارهای سئو اطلاعات کسب کنید
ابزارها و برنامه های مفید SEO زیادی وجود دارد که می تواند سئوی وب سایت شما را به شدت بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که از بهترین ابزارها مطلع هستید و تحقیق کنید آیا شرکت های مختلف SEO موجود در لیست شما از آن ها استفاده می کنند یا خیر.
چقدر طول می کشد تا نتایج سئو را مشاهده کنید؟
اگر شرکت قول داد که در کوتاه مدت – بلافاصله یا در عرض یک یا دو هفته – شاهد نتایج مورد نظر خواهید بود، مراقب باشید و حتی شاید به دنبال شرکت دیگری باشید.
واقعیت این است که SEO یک راه حل سریع یا یک شبه نیست، بلکه به زمان، منابع و تلاش نیاز دارد. صادقانه بگویم شرکت هایی که امیدوارند نتایج در کوتاه مدت حاصل شود و قول نتایج زود هنگام را می دهند، صادق نیستند یا بی تجربه هستند. همچنین احتمالاً آن ها از تکنیک های کلاه سیاه (black hat) استفاده می کنند، که ممکن است سایت شما توسط گوگل پنالتی شود و از سوی گوگل جریمه شوید!
درباره اندازه گیری پیشرفت سؤال کنید
اگر نمی توانید پیشرفت یا نتایج سئو را ردیابی کنید، تلاش برای به کارگیری بهترین روش های سئو معنایی ندارد. همیشه بدانید که شرکت های مورد نظر چگونه برای اندازه گیری پیشرفت برنامه ریزی می کنند و چگونه این ارقام را به شما منتقل و ارائه می کنند. گزارش جامع باید بخشی از بسته سئوی شما باشد.
نظرات و توصیه نامه ها را بررسی کنید
وب سایت هر شرکت را برای یافتن مشتری بالقوه بررسی کنید. نظرات و توصیه نامه های مشتریان فعلی و قدیمی آن شرکت را بررسی کنید تا از احساس و میزان رضایت آن ها از خدمات ارائه شده توسط آن شرکت مطلع شوید. پلتفرم های شبکه های اجتماعی شرکت ها را نیز برای بررسی نظرات درباره پست هایشان بررسی کنید. اگر بازخورد منفی مشاهده کردید، نحوه برخورد شرکت را بررسی کنید. این نظرات به شما اطلاعات زیادی در مورد انتظارات از معامله با آن ها و عملکرد سئو در آینده خواهد داد!
نتیجه گیری
مانند بسیاری از موارد در زندگی، گاهی اوقات آسان تر (و بهتر) است که برخی از امور کسب و کار را به متخصصان واگذار کنید! به یاد داشته باشید، شما فقط ۶ ثانیه فرصت دارید تا به مشتریان و مخاطبان خود دلیلی برای مشاهده، گوش دادن، تعامل، خرید و ماندن بدهید. اما، اگر آن ها نتوانند شما را پیدا کنند، یا در صفحه ۲ نتایج جستجو قرار بگیرید، حتی این فرصت شش ثانیه ای را نیز از دست خواهید داد.
اکنون که می دانید چگونه یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو مناسب را جستجو کنید، یک قدم به رتبه بندی بهتر و بهبود بازدید وب سایت و جذب تعداد زیادی از مشتری های جدید، نزدیک تر خواهید شد.